En käytä maskia ja kaikki maskia käyttävät tuttuni käyttävät sitä sosiaalisen paineen vuoksi
Myöntävät minun olevan oikeassa, mutta heillä ei kuulemma rohkeus riitä. Miten muiden tuttavapiirissä menee tämä maskitouhu?
Kommentit (211)
Ne muut "tuttusi" käyttävät maskia suojatakseen muita kanssaihmisiään.
Saattavat myötäillä sinua koska eivät jaksa jankata kanssasi koko aikaa tai sitten valehtelet itsellesi että muut on kanssasi samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim kertakäyttömaskin käyttö aiheuttaa hengitysvaikeuksia, on syytä kääntyä lääkärin puoleen, on nimittäin vikaa joko hengityselimissä tai päässä
En tiedä ketään, jota ei olisi välillä pyörryttänyt maskin takia. Perusterveitä ihmisiä. Olen joskus joutunut kaupassa nostamaan maskia, jotta saisin kunnolla ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä "sankareita", jotka kehuskelevat maskittomuudellaan. Heiltä pitäisi ehdottomasti poistaa oikeus saada sairaanhoitoa, jos saavat koronan vakavan muodon. Ilmeisesti samat henkilöt haluavat, ettei koronasta päästä koskaan eroon. Saisitte hävetä!
Oletko valmis yhyttämään saman logiikan myös niihin, jotka eivät syö optimaalisen terveellistä ravintoa vai oletko tässä asiassa kaksinaismoralisti? Ei hoitoa pullanpurijoille!
No ainakaan nämä roskaruoan ystävät eivät vaaranna muiden terveyttä, pelkästään omansa. Eivätkä tartuta muita.
Kyllä vaarantavat, jos heidän hoitonsa kuormittaa terveydenhoitojärjestelmää ja jos "parempia" terveysvaivoja omaavat joutuvat heidän vuokseen jonottamaan hoitoa saadakseen.
He eivät tartuta tätä roskaruoan syömistä muihin. Kyllä on jo naurettavaa tuo perustelujen keksiminen. Faktaa on, että maskiton ihminen voi olla oireeton kantaja ja tarkoituksella näin tartuttaa viattomia ihmisiä. Jollekin voi tulla se vakava muoto. Oletko maskiton ok sen asian kanssa, että voit tällä ylimielisellä välinpitämättömyydelläsi pahimmillaan tappaa ihmisen? Pieni juttu?
Myönnä vaan suosiolla kaksinaismoralistisuutesi. He aiheuttavat muille terveydellistä haittaa kuormittamalla terveydenhoitojärjestelmää itse aiheutetuilla sairauksilla. Miten tämän asian ymmärtäminen on noin vaikeaa? Ai niin, se kaksinaismoralismi. :D
En voi myöntää sellaista mitä ei ole. Sinä vänkäät huonoilla eli olemattomilla "perusteluilla ". Korona on tarttuva tauti, ylipaino tai epäterveellinen ruoka ei. Keksi parempia perusteluja...ai niin, niitä ei ole
Liikkumisrajoitukset ja poikkeuslait joudutaan ottamaan käyttöön juuri Ap:n kaltaisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että maskia vastustavan ihmisen ajattelukyky on niin rajallinen, että he eivät kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita ihmisiä. Sanoisin, että jos joku on pelkuri, niin juuri nämä maskia vastustavat, omaan napaansa tuijottajat.
Mutta kun minua ei voisi vähempää muut ihmiset kiinnostaa. Jokainen suojelkoon itse itseään. Sitä varten on olemassa pykälää parempia maskeja.
Pakenet varmaan myös onnettomuuspaikalta ja välttelet veroja. Olet kiinnostunut itsestäsi ja muut ovat sinua varten. Tunnen ap ihmistyypin ja koitan vältellä parhaani mukaan.
Minä taas tykkään maskista, kun ulos lähteminen on nyt niin helppoa. Maski naamaan ja menoksi vain. Aion käyttää tulevaisuudessakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä "sankareita", jotka kehuskelevat maskittomuudellaan. Heiltä pitäisi ehdottomasti poistaa oikeus saada sairaanhoitoa, jos saavat koronan vakavan muodon. Ilmeisesti samat henkilöt haluavat, ettei koronasta päästä koskaan eroon. Saisitte hävetä!
Oletko valmis yhyttämään saman logiikan myös niihin, jotka eivät syö optimaalisen terveellistä ravintoa vai oletko tässä asiassa kaksinaismoralisti? Ei hoitoa pullanpurijoille!
No ainakaan nämä roskaruoan ystävät eivät vaaranna muiden terveyttä, pelkästään omansa. Eivätkä tartuta muita.
Kyllä vaarantavat, jos heidän hoitonsa kuormittaa terveydenhoitojärjestelmää ja jos "parempia" terveysvaivoja omaavat joutuvat heidän vuokseen jonottamaan hoitoa saadakseen.
He eivät tartuta tätä roskaruoan syömistä muihin. Kyllä on jo naurettavaa tuo perustelujen keksiminen. Faktaa on, että maskiton ihminen voi olla oireeton kantaja ja tarkoituksella näin tartuttaa viattomia ihmisiä. Jollekin voi tulla se vakava muoto. Oletko maskiton ok sen asian kanssa, että voit tällä ylimielisellä välinpitämättömyydelläsi pahimmillaan tappaa ihmisen? Pieni juttu?
Myönnä vaan suosiolla kaksinaismoralistisuutesi. He aiheuttavat muille terveydellistä haittaa kuormittamalla terveydenhoitojärjestelmää itse aiheutetuilla sairauksilla. Miten tämän asian ymmärtäminen on noin vaikeaa? Ai niin, se kaksinaismoralismi. :D
En voi myöntää sellaista mitä ei ole. Sinä vänkäät huonoilla eli olemattomilla "perusteluilla ". Korona on tarttuva tauti, ylipaino tai epäterveellinen ruoka ei. Keksi parempia perusteluja...ai niin, niitä ei ole
Eiköhän tämä meidän pikkudebatti ollut tässä. Ei ole itselleni mitenkään uusi ilmiö tämä, kun kaksinaismoralisti ei tunnista kaksinaismoralismiaan. Kaltaisesi kanssa väitteleminen on ajantuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esim kertakäyttömaskin käyttö aiheuttaa hengitysvaikeuksia, on syytä kääntyä lääkärin puoleen, on nimittäin vikaa joko hengityselimissä tai päässä
En tiedä ketään, jota ei olisi välillä pyörryttänyt maskin takia. Perusterveitä ihmisiä. Olen joskus joutunut kaupassa nostamaan maskia, jotta saisin kunnolla ilmaa.
On sitten todella huono hapenottokyky. Rööki pois ja vähän liikuntaa eli ei autolla pihasta pihaan. Mä en vastaavasti tunne ketään, jota olisi pyörryttänyt maskia pitkäänkin käytettäessä
Tunnet kaltaisiasi eli yksinkertaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttömaski on parempi, jos on vaikka lihavuuden vuoksi hengitysongelmia.
Minun tuttuni taas ei maskeja pidellyt ja tartutti (varmuudella) läheisensä niin että joutui kahdeksi viikoksi teholle ja loppui lenkkeilyt kolmeksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitten todella huono hapenottokyky. Rööki pois ja vähän liikuntaa eli ei autolla pihasta pihaan. Mä en vastaavasti tunne ketään, jota olisi pyörryttänyt maskia pitkäänkin käytettäessä
En polta eikä ole autoa. Mun tuttavat vs. sun tuttavat. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttömaski on parempi, jos on vaikka lihavuuden vuoksi hengitysongelmia.
Niin en muuten ole lihavakaan. Käytän yleensä juuri kertakäyttömaskeja, koska ainakin tiukat "istuvat" maskit tuntuvat vielä hankalammilta.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tykkään maskista, kun ulos lähteminen on nyt niin helppoa. Maski naamaan ja menoksi vain. Aion käyttää tulevaisuudessakin...
No worries, hetken kun vielä maltat, niin meillä on burkhapakko täällä. Sitten saat naamioitua koko rahan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä meidän pikkudebatti ollut tässä. Ei ole itselleni mitenkään uusi ilmiö tämä, kun kaksinaismoralisti ei tunnista kaksinaismoralismiaan. Kaltaisesi kanssa väitteleminen on ajantuhlausta.
Ymmärrän kyllä, että luovutat. Mutta ihan jatkoa ajatellen mietipä vähän. Henkilö a on ylipainoinen ja kuormittaa terveydenhuoltoa OMIEN terveyshaittojen vuoksi. Henkilö b laiminlyö koronasuositukset ja altistaa /tartuttaa x määrän ihmisiä, joista osa voi sairastua taudin vakavaan muotoon. Ehkä toi miettiminen voi auttaa sua jatkossa.
Pidän maskia, vaikka en tykkää siitä. Sen kanssa minulla alkaa välillä nenä vuotaa, ja yhtään pidempään pitäessä, alkaa suu kuivua ja yskittää.
Laitan ulkona maskin taskuuni ja käytän uudelleen niin kauan kunnes muistan laittaa kattilaan muiden käytettyjen kanssa. Sitten kiehautan ne, ripustan kuivumaan ja otan käyttöön.
Minulla on maski naamalla sosiaalisen painostuksen vuoksi. Minua ei rehellisesti sanottuna kiinnosta kenenkään muun terveys paitsi oman perheeni. On aivan sama, saako kaupassa takanani pyörivä ihminen koronan jostain vai ei, kunhan en itse saa, tai kukaan lähimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En polta eikä ole autoa. Mun tuttavat vs. sun tuttavat. :D
Sitten kannattaa käydä lääkärissä. Ei ole oikeasti normaalia, että täysin terve, tupakoimaton, liikkuva ihminen ei pysty hengittämään maskilla.
Sama täällä. Ei kukaan usko sen auttavan. Mut pidetään muitten mieliksi.