Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero koska mies ei saa riittävästi huomiota?

Vierailija
28.03.2021 |

Se tavallinen tarina: oltiin pitkään yhdessä, mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. No kävikin niin että vauva nukkui todella huonosti ja yöheräämiset uuvutti minut täysin. En ole vieläkään niistä toipunut vaan olen edelleen todella väsynyt vaikka lapsi on jo kolme. Mies ei ole juurikaan halunnut hoitaa lasta varsinkaan vauvana, minun aika menee päiväkotikuljetuksiin, töihin, kotitöihin, ruoanlaittoon ja lapsesta huolehtimiseen, vapaa-aikaa ei esim harrastuksiin jää yhtään. Mieskin kyllä tekee töitä ja kotitöitä kuten minäkin mutta hänellä on vapaa-aikaa paljon enemmän ja ehtii harrastaakin.

Mies haluaa nyt erota koska hän ei saa minulta huomiota. Sanoo että ei ole vuosiin saanut. Eikä halua olla sellaisessa parisuhteessa jossa ei saa huomiota. No ymmärrän tämän. Mutta kun ei minulla ole aikaa antaa niin paljon huomiota, olen koko ajan kiinni omissa töissäni, lapsessa ja kotitöissä. Se ei miehelle kelpaa että annan huomiota samalla kun täytän tiskikonetta. Kaadun iltaisin väsyneenä sänkyyn kun olen saanut kaiken tehtyä ja nukahdan heti, en jaksa iltamyöhällä enää valvoa huomioimassa miestä kun olen niin väsynyt ja aamulla aina aikainen herätys.

Olen pettynyt ja katkera että mies aikoo tästä nyt lähteä huomion vähyyden takia. Tein parhaani sen minkä jaksoin. Ahdistaa. Ei sitten kai perheellä ollutkaan väliä :( . Miten tästä selviää?

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoroasumista ei suositella alle viisivuotiaille lapsille ja ei ole mitään keinoa millä isää voidaan siihen myöskään pakottaa...

Ei siihen voida pakottaa äitiäkään.

Äiti voi vaikka antaa koko huoltajuuden isälle ja maksaa elarit. Moni isä varmasti suostuu tähän riemusta kiljuen. Isä saa sitten lapsilisänkin. Eli isällehän tuo on hyvä diili.

Äiti voi sitten nähdä lastaan silloin tällöin.

Mikä tarve sulla on lietsoa tätä passiivisaggressiivista sontaasi palstalle, lapsettomana naisena?

Ja olet kaiken lisäksi vielä sosiaalialan työssä? 

Vierailija
82/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa lapsellinen mies. Anna miehen mennä hakemaan sitä huomiotaan muilta naisilta. Tulee vielä kylmää kyytiä hänelle, mutta se ei ole sinun ongelmasi.

Olisitko itse parisuhteessa, jossa ainoa tehtäväsi on käydä töissä ja kantaa kotiin rahaa? 

Miksi kukaan tyytyisi tähän rooliin? Voisit myös viettää enemmän aikaa lapsesi / lastenne seurassa ja huolehtimalla heistä, samalla saisit elämääsi aivan uudenlaista sisältöä ja uusia näkökulmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Ainoostaa nainen saa vaatii huomiota mieheltä! Koitetaan muistaa se. :) Mies ei saa vaatii huomiota, koska miehil ei oo tunteita. Jo on kumma, ku vieläki jotkut jaksaa ruikuttaa, et miehil olis tunteet ja oikeus saada huomiota…

Katkeroituminen ja uhriutuminen on sinun oma vikasi.

Paljon vähemmän huomiota tuo mies antaa AP:lle kuin AP miehelleen, eikä näe AP:n tarpeita itsekeskeisyydeltään. Jos mies olisi fiksu, ottaisi hän enemmän osaa lapsen ja kodin hoidosta. Tajuaisi, että tällä tavoin AP:n ei tarvitsisi käyttää kaikkea energiaa ja vapaa-aikaa yhteisten asioiden hoitoon. Loogista jatkumoa.

Vierailija
84/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Ainoostaa nainen saa vaatii huomiota mieheltä! Koitetaan muistaa se. :) Mies ei saa vaatii huomiota, koska miehil ei oo tunteita. Jo on kumma, ku vieläki jotkut jaksaa ruikuttaa, et miehil olis tunteet ja oikeus saada huomiota…

Tee itse ensin työpäivä, hae lapsi hoidosta, käy ruokakaupassa, tee ruoka, leiki lapsen kanssa , siivoa, tee viikkosiivous, hoida pyykit, lapsen kaikki asiat. Valvo yö itkevän, sairaan lapsen kanssa, hoida lasta päivä, ilt yö. Sitten voidaan käydä tämä keskustelu uudestaan.

Et ole kypsä parisuhteeseen ja isäkdi- kukaan nainen ei tarvitse aikuista mieslasta hoitaakseen.

Jopas sulla on tehtävää ihan vuoden jokaiselle päivälle.

Unohdit kaverisynttärit ja vaateiden nimikoimisen. 

Lasta on hoidettava vuosen joka päivä.

Ja se tarkoittaa sitä, että käyt joka päivä ruokakaupassa?

Lopettakaa se liioittelu ja valehtelu 

85/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapulla taas öyhöttämässä =D

Mies on jo kertonut hakevansa eroa, eikä miestä voi mikään taho pakottaa viikko-viikkoon. 

Mutta ihan kivat voimafantasiat sulla taas. 

Sinusta on ”voimafantasia” että isä haluaisi osallistua oman lapsensa elämään?

Käsitin Ap:n aloituksesta, että mies eroaa vaimostaan, mutta tuskin sentään lapsestaan on eroamassa? Vai miten sinä tämän tulkitsit?

Ymmärrätkö, että juridisesti jokainen on omasta lapsestaan yhä edelleen vastuussa eron jälkeenkin. Ero ei muuta sitä asiaa.

Jos mies ei ole omasta lapsestaan yhtään kiinnostunut, niin sille ei sitten mitään voi, mutta se kyllä kertoo miehen häiriintyneisyydestä. Normaali ihminen kiintyy omaan jälkeläiseensä. Ja myös lain mukaan on vastuussa lapsestaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
86/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kuitenkin muutaman vuoden päästä eronnut miehestä, kun et saanut tarpeeksi lastehoitoapua ja huomiota.

Vierailija
87/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Katkeroituminen ja uhriutuminen on sinun oma vikasi.

Paljon vähemmän huomiota tuo mies antaa AP:lle kuin AP miehelleen, eikä näe AP:n tarpeita itsekeskeisyydeltään. Jos mies olisi fiksu, ottaisi hän enemmän osaa lapsen ja kodin hoidosta. Tajuaisi, että tällä tavoin AP:n ei tarvitsisi käyttää kaikkea energiaa ja vapaa-aikaa yhteisten asioiden hoitoon. Loogista jatkumoa.

Luepa se aloitus uudelleen. Mies tekee osansa kaikesta, mutta aloittaja itse makaa enemmin kotona kuin lähtee harrastamaan. Ihan omien sanojensa mukaan 

Vierailija
88/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoroasumista ei suositella alle viisivuotiaille lapsille ja ei ole mitään keinoa millä isää voidaan siihen myöskään pakottaa...

Ei siihen voida pakottaa äitiäkään.

Äiti voi vaikka antaa koko huoltajuuden isälle ja maksaa elarit. Moni isä varmasti suostuu tähän riemusta kiljuen. Isä saa sitten lapsilisänkin. Eli isällehän tuo on hyvä diili.

Äiti voi sitten nähdä lastaan silloin tällöin.

Luuletko, että äiti jolle lapsia on se oman egon jatke, ja jatke jonka avulla päteä luopuisi huoltajuudesta? Millä hän sitten osoittaisi ympäristölleen sen oman hienoutensa? Millä hän tyydyttäisi omaa läheisyyden kaipuuta? Lievittäisi yksinäisyyden pelkoaan? Täyttäisi niitä omia toteutumattomia unelmiaan?

Vierailija
89/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskapulla taas öyhöttämässä =D

Mies on jo kertonut hakevansa eroa, eikä miestä voi mikään taho pakottaa viikko-viikkoon. 

Mutta ihan kivat voimafantasiat sulla taas. 

Sinusta on ”voimafantasia” että isä haluaisi osallistua oman lapsensa elämään?

Käsitin Ap:n aloituksesta, että mies eroaa vaimostaan, mutta tuskin sentään lapsestaan on eroamassa? Vai miten sinä tämän tulkitsit?

Ymmärrätkö, että juridisesti jokainen on omasta lapsestaan yhä edelleen vastuussa eron jälkeenkin. Ero ei muuta sitä asiaa.

Jos mies ei ole omasta lapsestaan yhtään kiinnostunut, niin sille ei sitten mitään voi, mutta se kyllä kertoo miehen häiriintyneisyydestä. Normaali ihminen kiintyy omaan jälkeläiseensä. Ja myös lain mukaan on vastuussa lapsestaan.

Sinulla ei ole edes lapsia, mutta kummasti sinulla asiaa riittää, 

90/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteelle täytyy aina löytää aikaa. Ei ihme jos mies haluaa erota kun oma huomiosi menee muille.

Ai se on huono juttu, kun huomio menee omille lapsille?

Jos isä ei huomioi lasta, niin onhan se hyvä, että edes äiti huomioi.

Mitähän tapahtuisi, kun kumpikin vanhempi vaan päättäisi, että en hoida. Olisi mielenkiintoista nähdä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
91/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hyvin usein lapsiarjessa unohdetaan hoitaa myös sitä parisuhdetta. Sen ei pitäisi olla itsestäänselvyys, huomioida pitäisi molemmat osapuolet. Onko mies huomioinut sinua, vai odottaako hän vaan että sinä huomioit häntä. Oletteko puhuneet?

Ollaan puhuttu monestikin. Miehen mielestä hän huomioi minua joka päivä tekemällä kotitöitä ja maksamalla elämistämme. En vain tajua että miksi hän olettaa sen riittävän huomioksi minulle kun hänellekään ei riitä että lautan rahani perheeseemme ja teen kotitöitä. Minä tosin en ole valittanut huomion puutteesta, hän on. Olen kyllä pyytänyt huomioimistani niin että pääsisin niihin harrastuksiini mutta se ei miehelle käy (koska ei kuulemma ehdi eikä jaksa olla sitä vertaa lapsen kanssa että pääsisin välillä pariksi tunniksi). Ap

Olet pyytänyt miestä vahtimaan omaa lastaan? Pyytääkö mies joka päivä katsomaan lastaan? Ei. Hän jättää lapsen sun hoidettavaksi. Tee hänelle sama. Lähde aiemmin töihin, jätä lapsi kotiin miehen hoidettavaksi. Mene illalla harrastuksiin, huikkaa ovelta heippa!

92/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää siltä kokemuspohjalta minkä sain työssäni vuosien ajan neuvolan terkkarina.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
93/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteelle täytyy aina löytää aikaa. Ei ihme jos mies haluaa erota kun oma huomiosi menee muille.

Mitähän tapahtuisi, kun kumpikin vanhempi vaan päättäisi, että en hoida. Olisi mielenkiintoista nähdä.

Sinulla ei ole edes lapsia. Lisäksi olet kertonut olevasi sosiaalialalla töissä.

Onko tämä vihan lietsominen normaalia ammattikunnassasi? 

Vierailija
94/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää siltä kokemuspohjalta minkä sain työssäni vuosien ajan neuvolan terkkarina.

Kyllähän sä olet oikea parisuhteiden ja perheiden asiantuntija, kun merkkasit lapsen painon ja pituuden neuvolakorttiin. Voi jeesus 

Vierailija
95/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä ole oheishuoltaja exäni lapselle, jota kumpikaan vanhemmista ei halunnut.

Vierailija
96/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa tulostaisin itse avioeropaperit ja antaisin ne omalla allekirjoituksella varustettuna miehelle. Todella itsekäs mies.

97/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole edes lapsia. Lisäksi olet kertonut olevasi sosiaalialalla töissä.

Onko tämä vihan lietsominen normaalia ammattikunnassasi? 

Mitä vihaa olen lietsonut?

Ap ja miehensä voivat mennä lastenvalvojalle kuulemaan ne samat asiat, jotka olen tässä ketjussa kertonut. Ne nyt vaan ovat tosiasioita.

Mies joutuu ottamaan vastuuta lapsesta, se ei pääty eroon.

Mieshän on nyt päässyt helpolla kun vaimo on hoitanut lapsen. Eron jälkeen tilanne tulee olemaan hänelle paljon vaikeampi. Myös rahallisesti etävanhemmuus tulee kalliimmaksi.

🇺🇦🇮🇱

98/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä ole oheishuoltaja exäni lapselle, jota kumpikaan vanhemmista ei halunnut.

Siis ihan virallinen huoltaja? Miksi olet suostunut tällaiseen järjestelyyn?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
99/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien miesten kommentit aiheuttavat myötähäpeää. Teillä ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä, sitä omaa lapsuutta ei lasketa.

Tsemppiä ap:lle.

Kaikki jotka ei myötäile ja ei syöksy saa ta nal li ses ti syyllistäen ap miehen kimppuun on lapsettomia miehiä?

Kyllä. Jokainen hommansa hoitanut isä kyllä tietää, miten raskaita pienen lapsen ensimmäiset vuodet ovat, jos lapsen äiti luistelee omasta vastuustaan.

Vierailija
100/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on menty jo kolme vuotta, niin tuskin miehen käytös yhtäkkiä muuttuu niin, että huomaisi sinun oikeasti olevan väsynyt.

Tilanteessasi minä ehdottaisin miehelle, että erotaan sitten. Muutetaan erilleen ja lapselle viikko-viikko huoltajuus.

Sinä saat omalla viikollasi tehtyä kotitöitä sen verran enemmän, että lapsiviikolla jaksat antaa ainakin lapselle enemmän huomiota.

Ja mies tutustuu näin arjen pyörittämiseen lapsen kanssa.

Voi olla, että ero jää näin lyhytaikaiseksi ja saatatte jopa palata yhteen kun huomaatte, miten kumpikin voi toimia myös vähän eri tavalla kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi