Ero koska mies ei saa riittävästi huomiota?
Se tavallinen tarina: oltiin pitkään yhdessä, mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. No kävikin niin että vauva nukkui todella huonosti ja yöheräämiset uuvutti minut täysin. En ole vieläkään niistä toipunut vaan olen edelleen todella väsynyt vaikka lapsi on jo kolme. Mies ei ole juurikaan halunnut hoitaa lasta varsinkaan vauvana, minun aika menee päiväkotikuljetuksiin, töihin, kotitöihin, ruoanlaittoon ja lapsesta huolehtimiseen, vapaa-aikaa ei esim harrastuksiin jää yhtään. Mieskin kyllä tekee töitä ja kotitöitä kuten minäkin mutta hänellä on vapaa-aikaa paljon enemmän ja ehtii harrastaakin.
Mies haluaa nyt erota koska hän ei saa minulta huomiota. Sanoo että ei ole vuosiin saanut. Eikä halua olla sellaisessa parisuhteessa jossa ei saa huomiota. No ymmärrän tämän. Mutta kun ei minulla ole aikaa antaa niin paljon huomiota, olen koko ajan kiinni omissa töissäni, lapsessa ja kotitöissä. Se ei miehelle kelpaa että annan huomiota samalla kun täytän tiskikonetta. Kaadun iltaisin väsyneenä sänkyyn kun olen saanut kaiken tehtyä ja nukahdan heti, en jaksa iltamyöhällä enää valvoa huomioimassa miestä kun olen niin väsynyt ja aamulla aina aikainen herätys.
Olen pettynyt ja katkera että mies aikoo tästä nyt lähteä huomion vähyyden takia. Tein parhaani sen minkä jaksoin. Ahdistaa. Ei sitten kai perheellä ollutkaan väliä :( . Miten tästä selviää?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Olisit kuitenkin muutaman vuoden päästä eronnut miehestä, kun et saanut tarpeeksi lastehoitoapua ja huomiota.
Kun kyseessä on lapsen oma isä, niin kysessä ei ole lastenhoitoapu. Jestas sentään. Noinko sinä toimit omien lastesi kanssa? Saatko lastenvahtikeikasta taskurahaa?
Meillä kävi vähän samalla tavalla, mutta minä lopulta otin eron. Kyllästyin siihen jatkuvaan vaatimusten sarjaan, jossa oma aikani ja tilani kapeni koko ajan. Jos olin lähdössä ilman lasta, mies tuli perässä ja alkoi pukea lasta. En olisi saanut mennä mihinkään yksin. Jos olin sopinut menoja, mies aloitti riidan ja pilasi fiiliksen aivan täysin. Tämä johti siihen, että kieltäydyin omista menoista, koska ne aiheuttivat pelkkää riitaa. Lopulta olin kaiken vapaa-ajan kotona ja mies tuli ja meni miten tykkäsi. Jos mies oli kotona, hän tissutteli autotallissa ja humalassa haukkui minua ja syytti ettei ollut seksiä tarpeeksi. En kerta kaikkiaan jaksanut ja lopulta koko mies ällötti.
Mutta vaikka sinua, ap, nyt suututtaa ja tilanne tuntuu epäreilulta, tämä on varmasti paras vaihtoehto. Itse huomasin, että vähitellen aloin nauttia siitä, että sain järjestää elämääni omalla tavalla eikä tarvinnut jatkuvasti pettyä vapaamatkustajaan. Toivottavasti mies ei kokonaan liukene teidän elämästänne ja ottaa vastuuta.
Kyllähän moni nainen lopettaa kaiken muun elämän kun hyysää yhtäkin lasta. Mistään muusta ei voi edes puhua kun nainen näkee ihan kaiken lapsen kautta ja kaikki tehdään lapsen ehdoilla. Usein tähän liittyy se, ettei miehen tapa olla lapsen kanssa kelpaa, vaan nainen päättää mikä on lapselle hyväksi.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole edes lapsia. Lisäksi olet kertonut olevasi sosiaalialalla töissä.
Onko tämä vihan lietsominen normaalia ammattikunnassasi?
Mitä vihaa olen lietsonut?
Ap ja miehensä voivat mennä lastenvalvojalle kuulemaan ne samat asiat, jotka olen tässä ketjussa kertonut. Ne nyt vaan ovat tosiasioita.
Mies joutuu ottamaan vastuuta lapsesta, se ei pääty eroon.
Mieshän on nyt päässyt helpolla kun vaimo on hoitanut lapsen. Eron jälkeen tilanne tulee olemaan hänelle paljon vaikeampi. Myös rahallisesti etävanhemmuus tulee kalliimmaksi.
Tiedät kyllä tasan tarkkaan. Vastaatko kysymykseeni?
Tuitui vaan vihanlietsojalle.
Ap, miksi sinä hoidat päiväkotikuskaamiset molempiin suuntiin? Miksi mies ei hoida viemistä tai hakemista? Onko mies ollenkaan osallisena lapsensa elämässä?
Kuulostaa siltä, että ei ja silloin en kyllä osaisi arvostaa mokomaa miestä millään tavoin. Ikävä tilanne, mutta ehkä vielä joskus saat tietää miltä tuntuu olla osa hyvinvoivaa arkea ja ihmissuhdetta. Ero voi olla sinun omanarvontunnon kannalta hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole edes lapsia. Lisäksi olet kertonut olevasi sosiaalialalla töissä.
Ap ja miehensä voivat mennä lastenvalvojalle kuulemaan ne samat asiat, jotka olen tässä ketjussa kertonut. Ne nyt vaan ovat tosiasioita.
Mieshän on nyt päässyt helpolla kun vaimo on hoitanut lapsen. Eron jälkeen tilanne tulee olemaan hänelle paljon vaikeampi. Myös rahallisesti etävanhemmuus tulee kalliimmaksi.On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit ja niidenkin maksamista hän voi viivästyttää toistakin vuotta.
Esim jos ap päättää erota miehestään hän ei voi laskea mitään isän tai tukien varaan vaan hänen on tultava toimeen kokonaisvaltaisesti itse ja yksin. Ei ole mitään yhteiskunnallista koneistoa, joka tulisi edes hätätilanteessa apuun.
No onpas siinä sitten paska etävanhempi, eipä muuta voi sanoa. Tuollainen toiminta vaatii jonkun diagnoosin, normaali ihminen ei noin tee.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän on nyt päässyt helpolla kun vaimo on hoitanut lapsen. Eron jälkeen tilanne tulee olemaan hänelle paljon vaikeampi. Myös rahallisesti etävanhemmuus tulee kalliimmaksi.On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit ja niidenkin maksamista hän voi viivästyttää toistakin vuotta.
Esim jos ap päättää erota miehestään hän ei voi laskea mitään isän tai tukien varaan vaan hänen on tultava toimeen kokonaisvaltaisesti itse ja yksin. Ei ole mitään yhteiskunnallista koneistoa, joka tulisi edes hätätilanteessa apuun.
Elatusmaksut on ulosottokelpoista heti ensimmäisenä päivänä, kun ovat myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien miesten kommentit aiheuttavat myötähäpeää. Teillä ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä, sitä omaa lapsuutta ei lasketa.
Tsemppiä ap:lle.
Kaikki jotka ei myötäile ja ei syöksy saa ta nal li ses ti syyllistäen ap miehen kimppuun on lapsettomia miehiä?
Kyllä. Jokainen hommansa hoitanut isä kyllä tietää, miten raskaita pienen lapsen ensimmäiset vuodet ovat, jos lapsen äiti luistelee omasta vastuustaan.
Toinen äiti ei koskaan paheksu toista äitiä, joten heidän on oltava miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim jos ap päättää erota miehestään hän ei voi laskea mitään isän tai tukien varaan vaan hänen on tultava toimeen kokonaisvaltaisesti itse ja yksin. Ei ole mitään yhteiskunnallista koneistoa, joka tulisi edes hätätilanteessa apuun.Elatusmaksut on ulosottokelpoista heti ensimmäisenä päivänä, kun ovat myöhässä.
Tämä pitää toki paikkaansa, mutta se edellyttää voimassaolevaa elatussopimusta. Jos lastenvalvojalla(jolle saattaa olla usean viikon jono) ei päästä sopuun asia joudutaan ratkomaan oikeudessa ja se on pitkä prosessi.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhteiskunta maksa elarit, jos mies ei maksa ja sitten perivät ne mieheltä?
Se on miehelle moro kiitos ja näkemiin.
Miksi ap on useasti pyytänyt omaa aikaa ja ei sitä saa. Miksi sellainen on edes vaihtoehto? Kyllä lapsenhoito päiväkodin ulkopuolella on 50/50 ja piste. Miksi naiset suostuu tällaiseen orjuuteen?
Vierailija kirjoitti:
On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit ja niidenkin maksamista hän voi viivästyttää toistakin vuotta.
No jos se etävanhempi ei halua nähdä lastaan eikä maksaa elareitaan, niin lähivanhempi saa ne Kelalta ja kela sitten ulosmittaa ne etävanhemmalta. Kalliiksi tulee kierrättää ne ulosoton kautta. Halvemmaksi tulisi maksaa ne itse.
Lähtökohtaisesti töissä käyvä äiti pystyy ihan hyvin elättämään lapsensa, en näkisi tuota ongelmana vaan enemmän ihmettelen tässä sitä, miksi isä ei haluaisi nähdä lastaan.
Mitä lapselle aiheuttaa psyykkisesti se, että isä hylkää?
Psyykkisesti terveen vanhemman käytöstä tuollainen lapsensa hylkääminen ei ole. Noin käyttäytyvä isä on jollain tavalla tunne-elämältään sairas.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim jos ap päättää erota miehestään hän ei voi laskea mitään isän tai tukien varaan vaan hänen on tultava toimeen kokonaisvaltaisesti itse ja yksin. Ei ole mitään yhteiskunnallista koneistoa, joka tulisi edes hätätilanteessa apuun.Eikö yhteiskunta maksa elarit, jos mies ei maksa ja sitten perivät ne mieheltä?
Vain vahvistettuun elatussopimukseen tai käräjäoikeuden tuomioon perustuvat elarit on perintäkelpoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien miesten kommentit aiheuttavat myötähäpeää. Teillä ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä, sitä omaa lapsuutta ei lasketa.
Kaikki jotka ei myötäile ja ei syöksy saa ta nal li ses ti syyllistäen ap miehen kimppuun on lapsettomia miehiä?
Ei ehkä lapsettomia, mutta itsekkäitä ja aivottomia!
Äidillehän se tilanne voi olla ihan hyväkin, että isä poistuu kuviosta eikä yritä hankaloittaa äidin elämää, mutta lapselle se on varmasti trauma.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim jos ap päättää erota miehestään hän ei voi laskea mitään isän tai tukien varaan vaan hänen on tultava toimeen kokonaisvaltaisesti itse ja yksin. Ei ole mitään yhteiskunnallista koneistoa, joka tulisi edes hätätilanteessa apuun.Eikö yhteiskunta maksa elarit, jos mies ei maksa ja sitten perivät ne mieheltä?
Ei ilman ehtoja eli pitää olla voimassa oleva elatussopimus. Valtiolle syntyy miljoonien tappiot vuosittain näistä takaisin perinnöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jokainen hommansa hoitanut isä kyllä tietää, miten raskaita pienen lapsen ensimmäiset vuodet ovat, jos lapsen äiti luistelee omasta vastuustaan.
Toinen äiti ei koskaan paheksu toista äitiä, joten heidän on oltava miehiä?
Pahoittelut. Luulin, että tässä ketjussa on myös miehiäkin. Ilmeisesti nimimerkki M26 on myös nainen, vaikka olen luullut hänen olevan mies. Tosin eihän lapsettomilla naisillakaan ole kokemusta millaista on synnytyksen jälkeen toipumisessa, kun tästä aloittajaa syyllistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteelle täytyy aina löytää aikaa. Ei ihme jos mies haluaa erota kun oma huomiosi menee muille.
Kerrataanko vielä mihin miehen huomio on mennyt?
On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit ja niidenkin maksamista hän voi viivästyttää toistakin vuotta.