Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero koska mies ei saa riittävästi huomiota?

Vierailija
28.03.2021 |

Se tavallinen tarina: oltiin pitkään yhdessä, mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. No kävikin niin että vauva nukkui todella huonosti ja yöheräämiset uuvutti minut täysin. En ole vieläkään niistä toipunut vaan olen edelleen todella väsynyt vaikka lapsi on jo kolme. Mies ei ole juurikaan halunnut hoitaa lasta varsinkaan vauvana, minun aika menee päiväkotikuljetuksiin, töihin, kotitöihin, ruoanlaittoon ja lapsesta huolehtimiseen, vapaa-aikaa ei esim harrastuksiin jää yhtään. Mieskin kyllä tekee töitä ja kotitöitä kuten minäkin mutta hänellä on vapaa-aikaa paljon enemmän ja ehtii harrastaakin.

Mies haluaa nyt erota koska hän ei saa minulta huomiota. Sanoo että ei ole vuosiin saanut. Eikä halua olla sellaisessa parisuhteessa jossa ei saa huomiota. No ymmärrän tämän. Mutta kun ei minulla ole aikaa antaa niin paljon huomiota, olen koko ajan kiinni omissa töissäni, lapsessa ja kotitöissä. Se ei miehelle kelpaa että annan huomiota samalla kun täytän tiskikonetta. Kaadun iltaisin väsyneenä sänkyyn kun olen saanut kaiken tehtyä ja nukahdan heti, en jaksa iltamyöhällä enää valvoa huomioimassa miestä kun olen niin väsynyt ja aamulla aina aikainen herätys.

Olen pettynyt ja katkera että mies aikoo tästä nyt lähteä huomion vähyyden takia. Tein parhaani sen minkä jaksoin. Ahdistaa. Ei sitten kai perheellä ollutkaan väliä :( . Miten tästä selviää?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit ja niidenkin maksamista hän voi viivästyttää toistakin vuotta.

Esim jos ap päättää erota miehestään hän ei voi laskea mitään isän tai tukien varaan vaan hänen on tultava toimeen kokonaisvaltaisesti itse ja yksin. Ei ole mitään yhteiskunnallista koneistoa, joka tulisi edes hätätilanteessa apuun.

No jos se etävanhempi ei halua nähdä lastaan eikä maksaa elareitaan, niin lähivanhempi saa ne Kelalta ja kela sitten ulosmittaa ne etävanhemmalta. Kalliiksi tulee kierrättää ne ulosoton kautta. Halvemmaksi tulisi maksaa ne itse.

Lähtökohtaisesti töissä käyvä äiti pystyy ihan hyvin elättämään lapsensa, en näkisi tuota ongelmana vaan enemmän ihmettelen tässä sitä, miksi isä ei haluaisi nähdä lastaan.

Mitä lapselle aiheuttaa psyykkisesti se, että isä hylkää?

Psyykkisesti terveen vanhemman käytöstä tuollainen lapsensa hylkääminen ei ole. Noin käyttäytyvä isä on jollain tavalla tunne-elämältään sairas.

Tässäkään asiassa se raha ei automaattisesti tule mistään taikaseinästä vaan edessä saattaa olla pitkä ja kallis oikeusprosessi.

Vierailija
122/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Äidillehän se tilanne voi olla ihan hyväkin, että isä poistuu kuviosta eikä yritä hankaloittaa äidin elämää, mutta lapselle se on varmasti trauma.

Ei se lapsikaan osaa kaivata poissaolevaa, jos aikuiset ei tee siitä numeroa. Lapselle riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhdenkin vanhemman perheistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien miesten kommentit aiheuttavat myötähäpeää. Teillä ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä, sitä omaa lapsuutta ei lasketa.

Tsemppiä ap:lle.

Kaikki jotka ei myötäile ja ei syöksy saa ta nal li ses ti syyllistäen ap miehen kimppuun on lapsettomia miehiä?

Ei, vaan niiden typerien kommenttien kirjoittajat jotka on katkeria jostain mikä ei edes liity aloitukseen, eivätkä edes halua ymmärtää lapsen saamiseen liittyviä realiteetteja. Tietävät itsekin etteivät ole nykyisellään isäksi kykeneviä ja vihaavat siksi naisia.

124/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit eivät mielestäni tässä ole nyt se tärkeä pointti ollenkaan vaan se, miten paljon isä on lapselleen henkisesti ja fyysisesti läsnä.

Aika paljon on yksinäisissä vanhuksissa näitä kaljaan meneviä vanhoja yksinäisiä miehiä joita lapset eivät käy tapaamassa. Sitä aina miettii, mitä niissäkin on taustalla. Isänä ei ole osattu olla ja sitten niitä lapsiakaan ei kiinnosta enää se isä. Surullisia tarinoita.

Mutta jos isä haluaa asian näin, niin voihan se ola äidillekin tavallaan helpotus. Kumpikin voi jatkaa omaa elämäänsä.

Jos isä ei halua nähdä lastaan ja haluaa välttämättä ulosoton asiakkaaksi niin ne ovat hänen valintojaan sitten.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
125/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole edes lapsia. Lisäksi olet kertonut olevasi sosiaalialalla töissä.

Onko tämä vihan lietsominen normaalia ammattikunnassasi? 

Mitä vihaa olen lietsonut?

Ap ja miehensä voivat mennä lastenvalvojalle kuulemaan ne samat asiat, jotka olen tässä ketjussa kertonut. Ne nyt vaan ovat tosiasioita.

Mies joutuu ottamaan vastuuta lapsesta, se ei pääty eroon.

Mieshän on nyt päässyt helpolla kun vaimo on hoitanut lapsen. Eron jälkeen tilanne tulee olemaan hänelle paljon vaikeampi. Myös rahallisesti etävanhemmuus tulee kalliimmaksi.

On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elarit ja niidenkin maksamista hän voi viivästyttää toistakin vuotta.

Esim jos ap päättää erota miehestään hän ei voi laskea mitään isän tai tukien varaan vaan hänen on tultava toimeen kokonaisvaltaisesti itse ja yksin. Ei ole mitään yhteiskunnallista koneistoa, joka tulisi edes hätätilanteessa apuun.

Vanhempien tulee erotilanteessa sopia neljästä lasta koskevasta asiasta: lapsen huoltajuudesta, lapsen asumisesta, lapsen tapaamisoikeudesta ja elatusmaksuista. Vanhemmilla on laaja vapaus sopia parhaaksi katsomallaan tavalla lasta koskevista asioista. Sopimukset voidaan tehdä suullisesti tai kirjallisesti.

Se ei ole vanhemman oikeus tavata lastaan, vaan lapsen oikeus tavata vanhempaansa.

Tässä sinulle juridiikkaa.

Vierailija
126/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien miesten kommentit aiheuttavat myötähäpeää. Teillä ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä, sitä omaa lapsuutta ei lasketa.

Kaikki jotka ei myötäile ja ei syöksy saa ta nal li ses ti syyllistäen ap miehen kimppuun on lapsettomia miehiä?

Ei, vaan niiden typerien kommenttien kirjoittajat jotka on katkeria jostain mikä ei edes liity aloitukseen, eivätkä edes halua ymmärtää lapsen saamiseen liittyviä realiteetteja. Tietävät itsekin etteivät ole nykyisellään isäksi kykeneviä ja vihaavat siksi naisia.

Eli he ei voi olla naisia? Naisethan tunnetusti aina tukee ja kannustaa toisiaan?

Vierailija
127/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole edes lapsia. Lisäksi olet kertonut olevasi sosiaalialalla töissä.

Ap ja miehensä voivat mennä lastenvalvojalle kuulemaan ne samat asiat, jotka olen tässä ketjussa kertonut. Ne nyt vaan ovat tosiasioita.

Mieshän on nyt päässyt helpolla kun vaimo on hoitanut lapsen. Eron jälkeen tilanne tulee olemaan hänelle paljon vaikeampi. Myös rahallisesti etävanhemmuus tulee kalliimmaksi.

Tiedät kyllä tasan tarkkaan. Vastaatko kysymykseeni? 

Tuitui vaan vihanlietsojalle. 

”Sinun on pakko vastata kun minä esitän harhaisia teorioitani.” :D

Vierailija
128/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli he ei voi olla naisia? Naisethan tunnetusti aina tukee ja kannustaa toisiaan?

Eli eli, tunge ihmeessä vielä lisää omia teorioitasi muiden suuhun.

Vierailija
129/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani.

Vierailija
130/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Elarit eivät mielestäni tässä ole nyt se tärkeä pointti ollenkaan vaan se, miten paljon isä on lapselleen henkisesti ja fyysisesti läsnä.

Aika paljon on yksinäisissä vanhuksissa näitä kaljaan meneviä vanhoja yksinäisiä miehiä joita lapset eivät käy tapaamassa. Sitä aina miettii, mitä niissäkin on taustalla. Isänä ei ole osattu olla ja sitten niitä lapsiakaan ei kiinnosta enää se isä. Surullisia tarinoita.

Mutta jos isä haluaa asian näin, niin voihan se ola äidillekin tavallaan helpotus. Kumpikin voi jatkaa omaa elämäänsä.

Jos isä ei halua nähdä lastaan ja haluaa välttämättä ulosoton asiakkaaksi niin ne ovat hänen valintojaan sitten.

Oon samaa mieltä. Elämässä on hetkiä, jolloin tehdään lopullisia valintoja ja eteensä saa sitä, minkä luuli taakseen jo jättäneen. Mut tällainen mies ei mun mielestä oo mies.

Vierailija
131/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien tulee erotilanteessa sopia neljästä lasta koskevasta asiasta: lapsen huoltajuudesta, lapsen asumisesta, lapsen tapaamisoikeudesta ja elatusmaksuista. Vanhemmilla on laaja vapaus sopia parhaaksi katsomallaan tavalla lasta koskevista asioista. Sopimukset voidaan tehdä suullisesti tai kirjallisesti.

Se ei ole vanhemman oikeus tavata lastaan, vaan lapsen oikeus tavata vanhempaansa.

Tässä sinulle juridiikkaa.

Tapaamattomuudesta ei voi haastaa käräjille. Muualla asuva vanhempi ei voi estää lapsen kanssa asuvaa vanhempaa muuttamasta toiselle puolelle suomea, yhteishuoltajuus ei tarkoita, että vanhemmuus jaetaan käytännössä tasan, jne. Kaikki muut sopimukset on muodollisuuksia, joilla voidaan pyyhkiä se takapuoli.

Vierailija
132/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsiperheissä turhan paljon pelätään lapsen, kotitöiden ja talouden pidosta puhumista ihan käytännön tasolla. Siis kalenterin, laskimen ja listojen avulla. Pelätään varmaankin jotain kaavoihin kangistumista ja spontaaniuden puutetta. Mutta yhtä lailla se suhde luhistuu, jos toinen kokee itsensä uupuneeksi ja toinen ei koe saavansa läheisyyttä. Kun lapsi kasvaa ja rutiini on hanskassa, niin että molemmat tuntevat tekevänsä tasapuolisesti, niin silloin voi lisätä spontaania tekemistä.

En tiedä onko aloittajan tapauksessa jo liian myöhäistä, mutta ehdotan, että teette seuraavalle kuukaudelle kalentereihin ohjelman miten arki hoidetaan. Minä päivinä kumpi herää lapsen kanssa. Minä päivinä kumpi hoitaa päivällisen ja iltapalan. Kumpi hakee tarhasta. Kumpi siivoaa. Molemmille saman verran vapaailtoja harrastukseen. Katsotteko löydättekö lapsenvahtia ja pidätte myös treffi-iltoja, tai sitten vapaapäivänä lapsen mentyä nukkumaan. Sovitte kumpi hoitaa jos lapsi sairastuu.

Vierailija
133/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei saa tarpeeksi huomiota mieheltä: Naisen pitää jättää se sika

Mies ei saa tarpeeksi huomiota naiselta: Naisen pitää jättää se sika

Vierailija
134/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Implikoit siis edelleenkin lapsettomana sosiaalialan työntekijänä, että kaikki naiset ovat hyviä vanhempia? 

135/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaamattomuudesta ei voi haastaa käräjille. Muualla asuva vanhempi ei voi estää lapsen kanssa asuvaa vanhempaa muuttamasta toiselle puolelle suomea, yhteishuoltajuus ei tarkoita, että vanhemmuus jaetaan käytännössä tasan, jne. Kaikki muut sopimukset on muodollisuuksia, joilla voidaan pyyhkiä se takapuoli.

No näinhän se menee. Eli isä menettää kaiken oikeutensa lapseen jos noin toimii. Yhteishuoltajuuskin voidaan purkaa, jos isä ei näe lastaan. Ja ne elarit pitää maksaa silti.

Eli isälle tuo on kaikista huonoin diili. Pelkkää maksamista ilman mitään oikeuksia.

🇺🇦🇮🇱

136/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Implikoit siis edelleenkin lapsettomana sosiaalialan työntekijänä, että kaikki naiset ovat hyviä vanhempia? 

En tietenkään. Tässä Ap:n tapauksesa isä oli lähtemässä, mutta yhtä hyvin asetelma voisi olla toisin päin. Tiedän sellaisiakin tapauksia. Ihan sama asetelma riippumatta siitä, lähteekö isä vai äiti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
137/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lapsiperheissä turhan paljon pelätään lapsen, kotitöiden ja talouden pidosta puhumista ihan käytännön tasolla. Siis kalenterin, laskimen ja listojen avulla. Pelätään varmaankin jotain kaavoihin kangistumista ja spontaaniuden puutetta. Mutta yhtä lailla se suhde luhistuu, jos toinen kokee itsensä uupuneeksi ja toinen ei koe saavansa läheisyyttä. Kun lapsi kasvaa ja rutiini on hanskassa, niin että molemmat tuntevat tekevänsä tasapuolisesti, niin silloin voi lisätä spontaania tekemistä.

En tiedä onko aloittajan tapauksessa jo liian myöhäistä, mutta ehdotan, että teette seuraavalle kuukaudelle kalentereihin ohjelman miten arki hoidetaan. Minä päivinä kumpi herää lapsen kanssa. Minä päivinä kumpi hoitaa päivällisen ja iltapalan. Kumpi hakee tarhasta. Kumpi siivoaa. Molemmille saman verran vapaailtoja harrastukseen. Katsotteko löydättekö lapsenvahtia ja pidätte myös treffi-iltoja, tai sitten vapaapäivänä lapsen mentyä nukkumaan. Sovitte kumpi hoitaa jos lapsi sairastuu.

En usko että näitä todellisuudessa pelätään tuosta syystä. Epätasapainoisesta tilanteesta hyötyvä on sen verran fiksu että ”kyllä meillä asiat hoituu muutenkin kun taulukoimalla, laita nyt se taulukko pois mikä näyttäisi meille kummallekin että en hoida omaa osaani ja puhutaan tämä nyt vaan” ja puurtaja on sen verran naiivi että luulee että toinen ei halutessaan osaisi.

Jos kalenterit ja taulukot ei sovi ja työt menee mukamas tasan niin vaatisin roolien vaihtoa. Kun työt on tasan, on sama kuka tekee ja mitä tekee.

Vapaamatkustajan tunnistaa siitä että alkaa kiukutella, syylllistää ja nostaa kytkintä.

Vierailija
138/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Äidillehän se tilanne voi olla ihan hyväkin, että isä poistuu kuviosta eikä yritä hankaloittaa äidin elämää, mutta lapselle se on varmasti trauma.

Ei se lapsikaan osaa kaivata poissaolevaa, jos aikuiset ei tee siitä numeroa. Lapselle riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhdenkin vanhemman perheistä.

Kyllä on tullut todistettua ihan vierestä mm. isättömien poikien karua kohtaloa. Äipällä uudet juoksut päällä, niin se pieni poika jäänyt aivan heitteille. Ei säännöllistä ruokaa ja hoivaa, jatkuvaa tiuskimista "pienelle paskiaiselle", joka tuntui olevan vaan äipän juoksujen ja menojen tiellä. Jälkikäteen tajunnut, että puhdas lastensuojelun paikkahan tuo olisi ollut. Mitenköhän monta tuollaista kohtaloa näillä priimusyksinhuoltajien lapsilla onkaan ollut?

Vierailija
139/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehenä sitä vastakaikua.

Mersun V8 bensakonekin alkaa yskiä jos ei seokset ja sytytys ole kunnossa. = kemiaa

Vierailija
140/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä jaksetaan syyllistää apta. Nyt se on jo apn vika ettei jättänyt vauvaa vastahakoiselle miehelle. Jos mies on ilmoittanut ettei hoida niin en kyllä minäkään jättäisi vauvaa tollasen armoille ja lähtisi itse "hyvällä" mielellä harrastamaan. Tosin en olisi kyllä tuollaista tilannetta jaksanut noin kauan kuin ap.

Myöhemmin ap kiität miestä siitä että erosi susta. Sun elämä varmasti paranee kun pääset tuosta eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi