Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero koska mies ei saa riittävästi huomiota?

Vierailija
28.03.2021 |

Se tavallinen tarina: oltiin pitkään yhdessä, mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. No kävikin niin että vauva nukkui todella huonosti ja yöheräämiset uuvutti minut täysin. En ole vieläkään niistä toipunut vaan olen edelleen todella väsynyt vaikka lapsi on jo kolme. Mies ei ole juurikaan halunnut hoitaa lasta varsinkaan vauvana, minun aika menee päiväkotikuljetuksiin, töihin, kotitöihin, ruoanlaittoon ja lapsesta huolehtimiseen, vapaa-aikaa ei esim harrastuksiin jää yhtään. Mieskin kyllä tekee töitä ja kotitöitä kuten minäkin mutta hänellä on vapaa-aikaa paljon enemmän ja ehtii harrastaakin.

Mies haluaa nyt erota koska hän ei saa minulta huomiota. Sanoo että ei ole vuosiin saanut. Eikä halua olla sellaisessa parisuhteessa jossa ei saa huomiota. No ymmärrän tämän. Mutta kun ei minulla ole aikaa antaa niin paljon huomiota, olen koko ajan kiinni omissa töissäni, lapsessa ja kotitöissä. Se ei miehelle kelpaa että annan huomiota samalla kun täytän tiskikonetta. Kaadun iltaisin väsyneenä sänkyyn kun olen saanut kaiken tehtyä ja nukahdan heti, en jaksa iltamyöhällä enää valvoa huomioimassa miestä kun olen niin väsynyt ja aamulla aina aikainen herätys.

Olen pettynyt ja katkera että mies aikoo tästä nyt lähteä huomion vähyyden takia. Tein parhaani sen minkä jaksoin. Ahdistaa. Ei sitten kai perheellä ollutkaan väliä :( . Miten tästä selviää?

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoroviikko systeemi niin sitten kumpikin saa perhe-elämää lapsen kanssa ja sitten parisuhdeaikaa uusien kumppanien kanssa. Jos ei ole tukiverkkoa eikä halua ostaa palveluita kotiin että saa parisuhteen nykyisen puolison kanssa niin sitten täytyy parisuhde hakea muualta.

Vierailija
62/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Eli miehen käytös ja kyvyttömyys ja haluttomuus hoitaa omaa lastaan onkin ap:n vika. Koska ap toimi väärin, kun ei vaan hävinnyt paikalta ja siten pakottanut vastahakoista, kieltäytynyttä miestä. Vaan normaaliin aikuiseen tapaan yritti keskustella asioista miehensä kanssa.

Kuinkas muutenkaan, naisen vikahan se miehen käytös aina on, ihan unohdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

En tuollaisen jälkeen pystyisi enää jäämään suhteeseen. Jättäisin miehen.

Lapsi sitten viikko-viikko systeemillä niin isäkin saa vähän lapsen kanssa nähdä vaivaa.

Vuoroasumista ei suositella alle viisivuotiaille lapsille ja ei ole mitään keinoa millä isää voidaan siihen myöskään pakottaa...

Vierailija
64/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Ainoostaa nainen saa vaatii huomiota mieheltä! Koitetaan muistaa se. :) Mies ei saa vaatii huomiota, koska miehil ei oo tunteita. Jo on kumma, ku vieläki jotkut jaksaa ruikuttaa, et miehil olis tunteet ja oikeus saada huomiota…

Tee itse ensin työpäivä, hae lapsi hoidosta, käy ruokakaupassa, tee ruoka, leiki lapsen kanssa , siivoa, tee viikkosiivous, hoida pyykit, lapsen kaikki asiat. Valvo yö itkevän, sairaan lapsen kanssa, hoida lasta päivä, ilt yö. Sitten voidaan käydä tämä keskustelu uudestaan.

Et ole kypsä parisuhteeseen ja isäkdi- kukaan nainen ei tarvitse aikuista mieslasta hoitaakseen.

Vierailija
65/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on jo toinen. Tämä on vain tekosyy jota käyttää että saisit huonon omatunnon.

Vaikka tämä naisten ikuisuusdefenssi olisikin totta, niin ihan on aloittaja itse sen sinne toisen naisen sänkyyn ajanut 

Mitä minun olisi sinun mielestä pitänyt sitten tehdä toisin ja millä ajalla ja energialla?

Ehkä jättää lapsi huolehtimatta ja huomioida vain miestä...?

Ap

Älä jaksa olla lapsellinen. Sinun olisi pitänyt antaa myös isälle ja lapselle tilaa, eikä omia lasta kokonaan itsellesi.

Omia? Pyysin ja pyysin ja pyysin että hän hoitaisi lasta jotta pääsisin välillä harrastuksiini. Pyysin siitä saakka kun lapsi oli 6 vk, ekat viikot meni synnytyksestä toipumiseen fyysisesti. Ap

Olit siis passiivisena tilanteen vietävissä, etkä ottanut sitä omaa aikaasi? Itselleni ei ollut edes vaihtoehto tuo pyytäminen vaan se oli itsestään selvää, että isäkin on tasavertainen vanhempi, jolla on samat vastuut ja velvollisuudet. Isä ja lapsi oli ekana kotiutumispäivänä kahdestaan kun kävin kevyellä lenkillä.

Minä lähden siitä että parisuhteessa sovitaan yhdessä asiat eikä vain häipymällä pakoteta toista. Kun toinen suoraan aina kieltäytyy niin riitahan siitä tulee ja tuli monta kertaa. Mutta en ala aikuista ihmistä väkisin pakottamaan jos ei millään suostu vaan teen ja hoidan sitten vaikka kaiken itse. Ap

Kuusi viikkoa makasit ja tuijotit vauvaasi kun sinun piti toipua?

Kuinka kauan sulla kestäisi toipua, jos peniksesi halkeaisi ja se kursittaisiin kasaan? Estäisikö toipumisesi vaimoa viemästä lastanne vaunulenkille.

Vierailija
66/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Eli miehen käytös ja kyvyttömyys ja haluttomuus hoitaa omaa lastaan onkin ap:n vika. Koska ap toimi väärin, kun ei vaan hävinnyt paikalta ja siten pakottanut vastahakoista, kieltäytynyttä miestä. Vaan normaaliin aikuiseen tapaan yritti keskustella asioista miehensä kanssa.

Kuinkas muutenkaan, naisen vikahan se miehen käytös aina on, ihan unohdin.

Millä se isä saa edes mahdollisuutta, jos toinen on koko ajan vieressä ohjaamassa ja säätelemässä? Isyys saadaan vain äidin armosta.

Vierailija
67/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Ainoostaa nainen saa vaatii huomiota mieheltä! Koitetaan muistaa se. :) Mies ei saa vaatii huomiota, koska miehil ei oo tunteita. Jo on kumma, ku vieläki jotkut jaksaa ruikuttaa, et miehil olis tunteet ja oikeus saada huomiota…

Tee itse ensin työpäivä, hae lapsi hoidosta, käy ruokakaupassa, tee ruoka, leiki lapsen kanssa , siivoa, tee viikkosiivous, hoida pyykit, lapsen kaikki asiat. Valvo yö itkevän, sairaan lapsen kanssa, hoida lasta päivä, ilt yö. Sitten voidaan käydä tämä keskustelu uudestaan.

Et ole kypsä parisuhteeseen ja isäkdi- kukaan nainen ei tarvitse aikuista mieslasta hoitaakseen.

Jopas sulla on tehtävää ihan vuoden jokaiselle päivälle.

Unohdit kaverisynttärit ja vaateiden nimikoimisen. 

Vierailija
68/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

En tuollaisen jälkeen pystyisi enää jäämään suhteeseen. Jättäisin miehen.

Lapsi sitten viikko-viikko systeemillä niin isäkin saa vähän lapsen kanssa nähdä vaivaa.

Paskapulla taas öyhöttämässä =D

Mies on jo kertonut hakevansa eroa, eikä miestä voi mikään taho pakottaa viikko-viikkoon. 

Mutta ihan kivat voimafantasiat sulla taas. 

Jos ap ehtii muuttaa kirjansa muualle ensin, mies jää lähihuoltajaksi ja mies saa ehkä joka toinen viikonloppi ap:lta armollisesti sitä lastenhoitoapua.

Vierailija
69/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on jo toinen. Tämä on vain tekosyy jota käyttää että saisit huonon omatunnon.

Vaikka tämä naisten ikuisuusdefenssi olisikin totta, niin ihan on aloittaja itse sen sinne toisen naisen sänkyyn ajanut 

Mitä minun olisi sinun mielestä pitänyt sitten tehdä toisin ja millä ajalla ja energialla?

Ap

Älä jaksa olla lapsellinen. Sinun olisi pitänyt antaa myös isälle ja lapselle tilaa, eikä omia lasta kokonaan itsellesi.

Omia? Pyysin ja pyysin ja pyysin että hän hoitaisi lasta jotta pääsisin välillä harrastuksiini. Pyysin siitä saakka kun lapsi oli 6 vk, ekat viikot meni synnytyksestä toipumiseen fyysisesti. Ap

Olit siis passiivisena tilanteen vietävissä, etkä ottanut sitä omaa aikaasi? Itselleni ei ollut edes vaihtoehto tuo pyytäminen vaan se oli itsestään selvää, että isäkin on tasavertainen vanhempi, jolla on samat vastuut ja velvollisuudet. Isä ja lapsi oli ekana kotiutumispäivänä kahdestaan kun kävin kevyellä lenkillä.

Minä lähden siitä että parisuhteessa sovitaan yhdessä asiat eikä vain häipymällä pakoteta toista. Kun toinen suoraan aina kieltäytyy niin riitahan siitä tulee ja tuli monta kertaa. Mutta en ala aikuista ihmistä väkisin pakottamaan jos ei millään suostu vaan teen ja hoidan sitten vaikka kaiken itse. Ap

Kuusi viikkoa makasit ja tuijotit vauvaasi kun sinun piti toipua?

Kuinka kauan sulla kestäisi toipua, jos peniksesi halkeaisi ja se kursittaisiin kasaan? Estäisikö toipumisesi vaimoa viemästä lastanne vaunulenkille.

Ihan oikeasti, kunnon liioittelua taas. -eri ja ohis 

Vierailija
70/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Milllaista hedelmää tämä sun päätös on tähän asti mielestäsi kantanut? Oletko tyytyväinen lopputulokseen vai liian ylpeä ja kiillottelet mieluummin yksin marttyyrin kruunua kun myönnät että jotain olisi ehkä voinut tehdä toisinkin?

Jos miehellä on jokin kehityshäiriö tms niin siinä tapauksessa ymmärrän että mies on kykenemätön isäksi. Mutta millä ajatuksella perhettä edes siinä tapauksessa lähditte perustamaan, silloinhan yksinhuoltajuus on ollut alusta asti selvää.

Vierailija
71/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Lasta on hoidettava vuosen joka päivä.

Vierailija
72/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut ukko vetää hyväuskoista ja ylisuorittavaa ap:tä höplästä ja lähtee nyt vapaana miehenä uusia naisia jahtaamaan kun on ottanut ap:stä irti kaiken mitä on saanut.

73/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoroasumista ei suositella alle viisivuotiaille lapsille ja ei ole mitään keinoa millä isää voidaan siihen myöskään pakottaa...

Ei siihen voida pakottaa äitiäkään.

Äiti voi vaikka antaa koko huoltajuuden isälle ja maksaa elarit. Moni isä varmasti suostuu tähän riemusta kiljuen. Isä saa sitten lapsilisänkin. Eli isällehän tuo on hyvä diili.

Äiti voi sitten nähdä lastaan silloin tällöin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
74/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien miesten kommentit aiheuttavat myötähäpeää. Teillä ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä, sitä omaa lapsuutta ei lasketa.

Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
75/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Sukkien ja alusvaatteiden silittämisen. Listaa voidaan jatkaa loputtomiin millä voidaan nostaa sitä omaa egoaan kuinka on suhteessa se parempi ihminen. Mitä siitä tulisi, jos mies alkaisi suhteessa tekemään nuo asiat ja päättämään mitä niille kaverisynttäreille viedään lahjaksi?

Vierailija
76/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehesi on jo löytänyt sen uuden huomioijan.

Tätä te jaksatte käyttää defenssinänne, onhan se helpompaa kuin katsoa itse sinne peiliin 

Uuuu, oletko oppinut uuden sanan? 🤣

Vierailija
77/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
78/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteelle täytyy aina löytää aikaa. Ei ihme jos mies haluaa erota kun oma huomiosi menee muille.

Vierailija
79/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien miesten kommentit aiheuttavat myötähäpeää. Teillä ei ole mitään kokemusta lapsiperheen elämästä, sitä omaa lapsuutta ei lasketa.

Tsemppiä ap:lle.

Kaikki jotka ei myötäile ja ei syöksy saa ta nal li ses ti syyllistäen ap miehen kimppuun on lapsettomia miehiä?

Vierailija
80/159 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin ajoittain riidellään, koska minusta tuntuu, ettei mies huomioi minua tarpeeksi. Ymmärrän ettei aina halut kohtaa, mutta huomioida voi niin monella tapaa. Hän ei näe arjessa niitä tilaisuuksia, vaan on aina kiireinen, vaikka mielestäni 5minuuttia huomioimista esimerkiksi, ei voi kenenkään päivän aikataulua pilata. Ja on joskus ollut erokin asian takia mielessä, ei huomiottomuuden, vaan kaiken mitä se aiheuttaa. Tunnen itseni joskus itsestäänselvyydeksi ja etten ole niin tärkeä, kun minulle ei voi aikaa antaa. Me kaikki ansaitaan tulla rakastetuksi ja huomioiduksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä