Tyttöä kiusataan päiväkodissa, jos vaatteissa ei ole pinkkiä
Tytölle on kelvannut aina hyvin isiveljeltä jääneet vaatteet, jotka ovat värikkäitä tai neutraaleja, ehjiä ja hyviä käyttövaatteita. Nyt päiväkotiryhmässä on kuitenkin ilmennyt kiusaamista tyttöäni kohtaan: jos lapsellani on päällään esim. vihreää ja sinistä, häntä kiusataan vaatteista. Kiusaajia ovat nimenomaan toiset tytöt, jotka vaativat, että tytöillä on oltava pinkkiä.
En tietenkään halua, että lastani kiusataan, mutta yhtäkkiä pitäisi ostaa koko lapsen vaatekaappi uusiksi jotta se olusi pinkkiä ettei tyttöä kiusata. Mulla on käsissäni kasa hyvää vaatetta, joka ei kelpaa värien vuoksi vaikka ennen kelpasi. Päiväkotiin on kiusaamisesta sanottu, mutta tyttö ei edelleenkään suostu pukemaa mitään muuta kuin pinkin eri sävyjä ja valkoista, jonka hyväksyy välillä pinkin ohella.
Pukisitteko lapsen veljen vaatteisiin edelleen (hyvää, ehjää, laadukasta) ja taistelisitte pukeutumisesta, vai ostaisitte kaikki uusiksi värin takia ettei kiusata? EIHÄN tämä nyt voi mennä niin että tytön on pukeuduttava pelkästään pinkkiin kelvatakseen leikkikaveriksi. Eivätkä ne uudet vaatteet ilmaisia ole hankkia eikä turhaan ostaminen ekologista
Kommentit (44)
Kysymyksen voisi asetella niin, että haluatteko pientä päiväkoti-ikäistä lastanne kiusattavan Päiväkodissa vaiko ette.
Vierailija kirjoitti:
Muistan että minunkin vaatteitani joku tyttö kommentoi päiväkodissa, kun oli tummansininen paita Batman-logolla. En siis ko. tytön kanssa alkanut kaveeraamaan, hän ei muista kavereistani päättänyt enkä myöskään alkanut vaatteitani valikoimaan selkeästi inhottavan henkilön mieliksi todellakaan.
Minua kiusattiin siksi, että minulla oli tyttönä poliisipaita.
Kannattaa puhua suoraan niiden kiusaajien vanhempien kanssa. Kiusaaminen on väkivaltaa. Päiväkoti on lapsen työpaikkaan verrattavissa oleva paikka.