Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäseudun väki kurjistuu - asunnot joita peritään on. Arvottomia

Vierailija
28.03.2021 |

Ja pk seutu rikastuu

https://yle.fi/uutiset/3-11853433

Kuilut kasvaa ja kukaan. Ei edes SDP välitä

Kommentit (442)

Vierailija
401/442 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa väki lisääntyy ja tyhmenee.

Vierailija
402/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun perintöni sijaitsikin Helsingissä. Fiksujen perinnöt sijaitsee siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäisin piilopirtin maalle. Hiukan kasvimaata ja puustoa ympärillä. 

Kovat ajat nimittäin tulevat vielä kyllä. On aina tulleet.

Kovat ajat tuotetaan tekemällä, eivät siis itsestään tule, taktiikka on saada suuret joukot pulaan, jotta haaskoille päästään iskemään ja omaisuudet saadaan vietyä pilkkahintaan.

Vierailija
404/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ystävät, nyt on kyllä upeaa "keskustelua". Oman identiteetin buustaamiseksi pitää toiset polkea maahan, juuri näin me rakennamme yhtenäisen tulevaisuuden, maan jossa kaikilla on hyvä olla! Ostin asunnon kaupungista, joten nyt minunkin kuuluu uskoa maaseudun tyhjentämiseen. Muutoinhan maksoin hirvittävän hinnan asunnosta betoniviidakossa, jossa en oikeasti edes viihdy...

Mutta jos uskottelen itselleni, että niillä maalle jäävillä on kyllä tulossa kurja elämä siellä köyhällä periferialla, niin kyllähän mulla sitten on asiat paljon paremmin. Onhan? Eihän kukaan huomaa, että salaa kaipaan maaseudulle. Jos huomaa, kiellän kovemmin ja kirjoitan palstallekin parit avaukset köyhistä ja ymmärtämättömistä maalaistolloista jotka ei ymmärrä edes rahasta mitään!

Vierailija
405/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ystävät, nyt on kyllä upeaa "keskustelua". Oman identiteetin buustaamiseksi pitää toiset polkea maahan, juuri näin me rakennamme yhtenäisen tulevaisuuden, maan jossa kaikilla on hyvä olla! Ostin asunnon kaupungista, joten nyt minunkin kuuluu uskoa maaseudun tyhjentämiseen. Muutoinhan maksoin hirvittävän hinnan asunnosta betoniviidakossa, jossa en oikeasti edes viihdy...

Mutta jos uskottelen itselleni, että niillä maalle jäävillä on kyllä tulossa kurja elämä siellä köyhällä periferialla, niin kyllähän mulla sitten on asiat paljon paremmin. Onhan? Eihän kukaan huomaa, että salaa kaipaan maaseudulle. Jos huomaa, kiellän kovemmin ja kirjoitan palstallekin parit avaukset köyhistä ja ymmärtämättömistä maalaistolloista jotka ei ymmärrä edes rahasta mitään!

Onneksi sinä, hyvä ystävä, kirjoitit tänne tuon täysin puolueettomaan, yhteishenkeä nostattavan kaunokirjallisen tuotoksen! Ei näy pisaraakaan katkeruutta ja vihaa kaupunkilaisia kohtaan tuossa tekstissäsi. (Sarkasmia.)

Vierailija
406/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla ei ole mitään hätää. Teen etätöitä ulkomaille, taloni arvolla ei ole merkitystä (asun tässä), tontti on hehtaareja, peruspalvelut löytyvät 10 km:n päästä ja on rauhallista.

Huonot ajat nostaa maaseudun arvoon arvaamattomaan. 

Vierailija
407/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla ei ole mitään hätää. Teen etätöitä ulkomaille, taloni arvolla ei ole merkitystä (asun tässä), tontti on hehtaareja, peruspalvelut löytyvät 10 km:n päästä ja on rauhallista.

Jos talon nolla-arvo, korkea kunnallisvero, palveluiden puuttuminen, korkea työttömyys tai vaimon puuttuminen ei häiritse, niin maaseutu on oikein kiva paikka asua.

Vierailija
408/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vastikään kaksion Helsingistä. Sain voittoa yli 100 000 siihen mitä itse olin siitä aikanani maksanut. Muualla maassa asuntojen arvot putoavat roimasti. Joku Juvan rintamamiestalo lienee käytännössä arvoltaan vain sen asumisen arvoinen. Totta ihmeessä tämä mullistaa suomalaisten varallisuuden. Suurin osa kykenee jättämään perinnöksi ainoastaan sen talon tai asunnon, jossa itse asuu. 

Vierailija
409/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä tänään on lähes arvotonta voi hyvinkin olla huomenna arvokasta.  Ei sitä maalla olevaa kiinteistöä kannata hävittää.  Eihän sen kiinteistövero ole juuri mitään.

Tiesithän, että hamstraus on oire mielenterveysongelmasta.

Ongelma:

N. 250 neliön talo. Rakennettu 1900- luvun alussa, remontoitu 60-80- luvuilla.

60- luvulla tehty lisäsiipi.

Tulot maataloudesta laskeneet niin, että ylläpitoon ei riitä rahaa, olisi ajankohtaiset:

-kattoremontti

-lämmitysjärjestelmän uusinta

-keittiöremontti

-täysi sisäpintaremontti

-lisäsiiven uusiminen

-viemäröinnin/jätevesijärjestelmän uusiminen

-täysi sähköremontti

Tuloksena todennälköisesti talo, jota nykyisen myyjän vastuun vallitessa ei voi yleisesti myydä kuin purkukuntoisena/remonttikohteena.

Maatilalle ei jatkajaa, viljelijäpariskunta viisissäkymmenissä.

Vierailija
410/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinä, hyvä ystävä, kirjoitit tänne tuon täysin puolueettomaan, yhteishenkeä nostattavan kaunokirjallisen tuotoksen! Ei näy pisaraakaan katkeruutta ja vihaa kaupunkilaisia kohtaan tuossa tekstissäsi. (Sarkasmia.)

Hienoa, että joku on meidän maalaisten kanssa samaa mieltä. Pyrinkin aina olemaan puolueeton. Kaunokirjoituksesta sain kiertokoulussa aina kympin ja leiman vihkoon. Onko teillä siellä kaupungissa paljonkin tuota mainitsemaasi katkeruutta ja vihaa? (ei sarkasmia)

Vierailija
411/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos talon nolla-arvo, korkea kunnallisvero, palveluiden puuttuminen, korkea työttömyys tai vaimon puuttuminen ei häiritse, niin maaseutu on oikein kiva paikka asua.

Taloni arvo on nyt 100000€ nykyaikaisen remontin vuoksi, verot ei ole tähän asti häirinneet, tarpeelliset palvelut on, työtön olen ollut viimeksi 25 vuotta sitten, vaimo ja 3 lasta on.

Vierailija
412/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloni arvo on nyt 100000€ nykyaikaisen remontin vuoksi, verot ei ole tähän asti häirinneet, tarpeelliset palvelut on, työtön olen ollut viimeksi 25 vuotta sitten, vaimo ja 3 lasta on.

Remontti ei määritä hintaa, enemmän siihen vaikuttaa sijainti. 

Vierailija
413/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että ne maalaiset jotka valittavat maaseudun huonoa tilaa ovat vain onnettomia luusereita.

Vierailija
414/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se vähän on. Ei kukaan kuitenkaan ketään pakota asumaan syrjäseudulla, ja arvottomasta, kustannuksia tuovasta perinnöstä voi yksinkertaisesti kieltäytyä..

Säästäminen ja sijoittaminen sitten. Syrjäseudulla asunnot ovat niin paljon edullisempia kuin pk-seudulla, että luulisi "maalla" asujilla jäävän säästöön ja sijoittamiseen enemmän rahaa. Luulen että kyse on yksinkertaisesti siitä, että kaupungissa väki on kouluttautuneempaa ja ymmärtää myös varallisuuden hallinnan päälle.

On oletettavaa että maaseudulla on halvempaa. Onhan esim palkatkin huomattavasti pienemmät, oma palkka on nyt pian 20 vuoden työkokemuksella vähän alle 15€ tunti lisineen. En usko että vastaavalla alalla Helsingissä kukaan tekisi samalla palkalla, kyllä se on 20€ tai yli. Vastaavasti täällä me rakennetaan omakotitalo 200 000€ Helsingissä samanlainen tontti maksaa 200 000€.

Tuosta åalkkojen suuremmuudesta aina puhutaan, mutta en ole ikinä ollut töissä firmassa joka maksaisi parempaa palkkaa väelle esim. Helsingisä kuin Oulussa. Aina on olleet samat palkat. Itsekin olen muuttanut nykyisessä pörssifirmassa töissä ollessa JKL-TRE-HKI eikä missään yksikössä ole ollut eri palkat. 

Vierailija
415/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että samanlaisten talojen hinnat ovat alueellani n. tuon hintaisia. Tottakai remontointi vaikuttaa hintaan vai maksatko 60-luvun tyylisestä hometalosta saman hinnan kuin melkein täysin uusitusta talosta maalämpöpumppuineen?

Vierailija
416/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että samanlaisten talojen hinnat ovat alueellani n. tuon hintaisia. Tottakai remontointi vaikuttaa hintaan vai maksatko 60-luvun tyylisestä hometalosta saman hinnan kuin melkein täysin uusitusta talosta maalämpöpumppuineen?

Jos vimpan päälle rempatunkaan talon arvo ei ole kuin ehkä 100 000, sitä ei kannata ostaa. Asun itse n. 420 000 arvoisessa asunnossa. 

Vierailija
417/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syrjempään muuttaa niin kannattaa valita alue josta lyhyt matka isommalle pääväylälle.

Vierailija
418/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vimpan päälle rempatunkaan talon arvo ei ole kuin ehkä 100 000, sitä ei kannata ostaa. Asun itse n. 420 000 arvoisessa asunnossa. 

Itse asiassa se voi olla yli 100 000€, en ole niin tarkasti tutkinut asiaa. Oman taloni hinnalla ei ole minulle merkitystä, koska en aio sitä rahaksi muuttaa. Enemmänkin arvoa on ympärillä olevalla peltomaalla; ihan tunnearvoa sekä taloudellista (n. 12000€ / ha) sekä metsämaalla, joka toisin on 15km:n päässä.

Mutta en ole näitä rahaksi muuttamassa, joten niiden arvo on merkityksetön.

Vierailija
419/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnot menevät kaupaksi arvioimallasi hinnalla, niin sen arvo on mainitsemasi 100 000 €. Mutta jos asunnot eivät liiku oli hinta mikä tahansa, niin kalliilla remontoidun asunnon arvo on yhä se nolla euroa. Remontti ei automaattisesti nosta minkään asunnon arvoa, jos ostajia ei ole. Ja maaseudulla niitä ostajia on koko ajan vähemmän.

Vierailija
420/442 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tosiaan kokonaisuus, ei ole järkeä vedellä jakoviivoja. Kaikilla on ainakin teoriassa mahdollisuus valita asuinpaikkansa.  On tukijärjestelmiä jne.

Monet suomalaiset pitävät kaupungeissa asumisesta, ja monet suomalaiset myös rakastavat mökkejään ja maaseutua riippumatta asuinpaikasta.

Ei anneta median tarkoitushakuisesti rikkoa Suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi