Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin kuuntelemaan pitkän linjan junassa kuinka toisilleen tuntemattomst kaverustui

Vierailija
30.07.2026 |

Tuli paha mieli. Minulle ei noin käy. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei vielä käykin ?

Vierailija
2/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkossa pysyä kotona, kaikki voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki

Vierailija
4/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että he nyt olisivat tuon junamatkan jälkeen kavereita. Itsellänikin on tapana vaikka lentomatkan aikana jutella jos on sopiva vieruskaveri, mutta ei se tarkoita, että oltaisiin nyt sitten kavereita. Toki, jos on itse avoin ja ryhtyy vuorovaikutukseen ihmisten kanssa ja ilmaisee, että olisi kiva jatkaa yhteydenpitoa, niin kyllähön se kasvattaa todennäköisyyttä kuin jos vertaa, että on sulkeutuneen oloinen ja passiivinen..  ihan itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
5/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on helppo tutustua ihmisiin. Sen sijaan olen huomannut, että alussa maireat ihmiset on myöhemmin usein täysiä mulkkuja. 

Vierailija
6/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ensiksikin ei ihme, jos ei käy kun kerran et voi olla iloinen toisten puolesta.

ei se ole sinulta pois, jos kaksi ihmistä löytää yhteyden. 

kannattaisi ehkä miettiä kenelle sinä voisit olla ystävä, eikä että kuka voisi olla sinun ystäväsi. 

etsi kaltaistasi seuraa harrastuksista, tapahtumista tai foorumeilta. siitä se lähtee jos olet introvertti niin kuin esimerkiksi minä, niin hyvin epätodennäköistä, että saisin kaverin jossain julkisessa paikassa, kun en niissä suutani avaa ja muille puhu ja aika harva minulle tulee puhumaan kukaan, kun olen niin sulkeutunut ja sen huomaa ja aistii ihmiset, jos joku on omissa oloissaan hiljaa tuijottaen mielummin kenkiä kuin muita ihmisiä tutkien. 

ja kyllä se on niin, että jos ei kavereita saa se on oma vika ja itsessään on jotain vikaa.

minulla ei ole kavereita paljon ja tiedostan, että vika on minussa ei muissa ja olin ollut itsekäs ja halunnut kavereita itseni takia ajattelematta miten voisin olla muille hyvä kaveri. 

nuorena lahjoin kavereita ja olin yli ystävällinen, mutta sellainen toiminta karkottaa ne oikeasti hyvätkin tyypit. 

kannattaa vaan olla oma itsensä ja kavereita joko tulee tai ei tule.

mihin niitä edes tarvitsee.. ainakaan pysyviä kavereita en tarvitse yhtään mihinkään . 

en tunne tarvetta tutustua syvällisesti enää kehenkään, mutta juttelen mielelläni ja voisin tehdä kaikkea kivaa, mutta en haluaisi enää tässä iässä sitoutua johonkin kaveri suhteeseen kuin parisuhteeseen.

Vierailija
7/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos opettelisit suomenkieltä paremmin, se ystävystyminen onnistuisi helpommin.

Junat eivät kulje linjoja, vaan reittejä. Linja-autoilla on linjoja. Eikä kaverustui ole sana.

Vierailija
8/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tarvitaan kavereita? niin ku miksi? en ymmärrä. kertokaa ihmeessä.

itse viihdyn paremmin yksin no olenkin autismin kirjoon kuuluva varmaan siinä syy, mutta en ymmärrä oikeasti kaveri konseptia sitten yhtään.

mulle on tärkeämpi parisuhde 

Vierailija
9/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos opettelisit suomenkieltä paremmin, se ystävystyminen onnistuisi helpommin.

Junat eivät kulje linjoja, vaan reittejä. Linja-autoilla on linjoja. Eikä kaverustui ole sana.

mua säälittää tää ilmeisesti eläköitynyt äidinkielen opettaja täällä jonka elämän työ jatkuu vielä täällä vauva palstalla. 

mitä väliä sillä on miten kirjoittaa? 

kunhan ymmärtää ja kirjoittaa edes puhekieltä ja suomeksi. 

muuten niin mitä väliä ketä kiinnostaa. ei ketään paitsi sua saakelin kielipoliisi

Vierailija
10/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mua säälittää tää ilmeisesti eläköitynyt äidinkielen opettaja täällä jonka elämän työ jatkuu vielä täällä vauva palstalla. 

mitä väliä sillä on miten kirjoittaa? 

kunhan ymmärtää ja kirjoittaa edes puhekieltä ja suomeksi. 

muuten niin mitä väliä ketä kiinnostaa. ei ketään paitsi sua saakelin kielipoliisi

tämä on Internetin keskustelu palsta eikä mikään virallinen asiakirja. 

täällä kirjoittaminen on epävirallista joten ei silloin tarvitse kirjoittaa kirjakieltä. 

jos nämä äikän opet saisi valita niin tämä vauva palsta olisi varmasti kauno kirjoitusta käsin liitu tauluun ja ne kävisi arvostelemassa niitä puna kynällä XD..

mahtaa olla raskas elämä, kun ei ole muuta tekemistä kuin etsiä virheitä 

Vierailija
11/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäki

Aho!

Vierailija
12/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita, että he nyt olisivat tuon junamatkan jälkeen kavereita. Itsellänikin on tapana vaikka lentomatkan aikana jutella jos on sopiva vieruskaveri, mutta ei se tarkoita, että oltaisiin nyt sitten kavereita. Toki, jos on itse avoin ja ryhtyy vuorovaikutukseen ihmisten kanssa ja ilmaisee, että olisi kiva jatkaa yhteydenpitoa, niin kyllähön se kasvattaa todennäköisyyttä kuin jos vertaa, että on sulkeutuneen oloinen ja passiivinen..  ihan itsestäänselvyyksiä.

minulle on käynyt monesti, että ollaan jaettu yhteistiedot ja sitten ehkä kerran on laitettu viestiä jonka jälkeen on sitten vaan unohdettu tai jäänyt. 

mutta ei sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti . en ole itse ihmisenä sellainen joka kiintyisi kavereihin. 

ystäviä on tasan kaksi enkä myöskään niiden kanssa keskustele usein, koska heillä on oma elämä ja minulla oma. 

Vierailija
13/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle on oma sanakin. Kaukojuna.

Vierailija
14/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei käynyt ikinä, ei ikinä!
Asuin paikassa x, opiskelin paikassa xx, harjoittelin xxx ja menin töihin xxxx.

Kuljin noista paikoista "kotiin", aina kun mahdollista.

Hyvä jos sain vieruskaverin.

Ei mun kanssa kukaan koskaan jutellut, ei edes yrittänyt!
Ai niin paitsi kerran, yks kaupparatsu, vanha ukko ja sekin humalassa! Ei kiitos, ei kaveriksi ei.

Junissa kulki varusmiehiäkin-no ei, ei mitään.

ENkä ole ladon seinästä revitty, en lihava, ketään ei vaan kiinnostanut!

EI mulla ole edes vanhoja koulukavereitakaan! Just koetin laskea.

Ei ole.

KAi sitte oon semmoinen ettei kannata tutustua, kaveerata!

Vierailija
15/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä eikö tämä olekkaan suomeA??!!! onko tämä siansaksaa..jee minä osaan sian saksaaaa

Vierailija
16/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä junat kulkevat kiskoilla, eikä reiteillä. Reitei on anime/manga juttuja.

Vierailija
17/17 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei käynyt ikinä, ei ikinä!
Asuin paikassa x, opiskelin paikassa xx, harjoittelin xxx ja menin töihin xxxx.

Kuljin noista paikoista "kotiin", aina kun mahdollista.

Hyvä jos sain vieruskaverin.

Ei mun kanssa kukaan koskaan jutellut, ei edes yrittänyt!
Ai niin paitsi kerran, yks kaupparatsu, vanha ukko ja sekin humalassa! Ei kiitos, ei kaveriksi ei.

Junissa kulki varusmiehiäkin-no ei, ei mitään.

ENkä ole ladon seinästä revitty, en lihava, ketään ei vaan kiinnostanut!

EI mulla ole edes vanhoja koulukavereitakaan! Just koetin laskea.

Ei ole.

KAi sitte oon semmoinen ettei kannata tutustua, kaveerata!

Eikö lihavat voi siis saada kavereita? Tä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän