Tarvitsen ruoanlaittoon mausteille pussin jonka voi laittaa kattilaan kahdeksi tunniksi. Mistä sellaisen saa?
Prismasta ei ainakaan löytynyt. Onko tälle mitään korvikkeita/vaihtoehtoja. Teesiivilä on liian pieni.
Kommentit (25)
Minä olen tehnyt vanhoista harsoista tai muusta puuvillakankaasta pussin tätä tarkoitusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kirjastosta ravintola murun kirjan. Kyseisessä ohjeessa "kanelinen karitsapata" mausteet oheistettiin laittamaan pieneen harsoliinaan tai maustepussiin joka poistetaan kun liha on kypsynyt kahden tunnin ajan.
Mausteina on musta- ja maustepippureita, katajanmarjoja, tuoretta timjamia ja laakerinlehtiä.
Siinä tulee olemaan melkoinen työ jos alan noukkimaan 0,6dl pippureita ruoasta plus katajanmarjat.
Haluaisin ensimmäisellä kerralla tehdä ruoat oikein ohjeen mukaan jotta saan tietää miltä kyseisen ruoan kuuluisi maistua. Myöhemmin tietysti oikaisen ohjeista kotikokkien tavoin.
Ap
Jauha pippurit ja katajanmarjat morttelissa. Poista timjamista ne kovat oksat. Laakerinlehdet saa kyllä nypittyä poiskin.
Ja sen liemen voi tietysti siivilöidä, jos liha on isona palana ja haluaa pipertää.
Vähän rustiikkinen paisti liemen sattumineen on kyllä parempi mielestäni.
Entäs sellainen pallonmuotoinen metallinen teesihti?
Itse kyllä siiviloisin liemen mikäli haluaisin oikein sileää kastiketta, ennenkuin alkaisin värkkäilemään maustepusseja.
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kirjastosta ravintola murun kirjan. Kyseisessä ohjeessa "kanelinen karitsapata" mausteet oheistettiin laittamaan pieneen harsoliinaan tai maustepussiin joka poistetaan kun liha on kypsynyt kahden tunnin ajan.
Mausteina on musta- ja maustepippureita, katajanmarjoja, tuoretta timjamia ja laakerinlehtiä.
Siinä tulee olemaan melkoinen työ jos alan noukkimaan 0,6dl pippureita ruoasta plus katajanmarjat.
Haluaisin ensimmäisellä kerralla tehdä ruoat oikein ohjeen mukaan jotta saan tietää miltä kyseisen ruoan kuuluisi maistua. Myöhemmin tietysti oikaisen ohjeista kotikokkien tavoin.
Ap
Murun ohje näytti löytyvän netistäkin, ja näytti kuvassa aika rustiikilta. Varmasti hyvää, mutta itse vierastan kyllä kanelia noin reippaasti käytettynä. Toki currysekoituksissa sitä usein on.
Liha oli luineen ja pippurit siellä mukavasti seassa. Ei tuossa mitään pippureiden nyppimisiä tarvita, kun tehdään tuollaista reilua maalaispataa.
Nyppiköön jokainen nirppis niitä vaikka lautasellaan jos häiritsee.
Wau 20 vuotta olet jo tehnyt ruokaa, mahdat olla tosi ammattilainen?