Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"200 euroa on nykyään suomalaisille pieni raha"

Vierailija
27.03.2021 |

Oletteko samaa mieltä? Vai meneekö 200 euron vertaaminen taskurahaan ja tippiin jo yli överin? Tuskin kaivielä kovinkaan monessa perheessä lapset saa 200 euroa kuukausirahaa tai tipata ravintolassa tarjoilijalle? Vai joko inflaatio on jo niin paha?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono

Vierailija
2/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 200 euroa on tosi paljon. Jos vaikka saisin 200 euron palkankorotuksen, hyppelisin onnesta Alkoon ostamaan kuoharin juhlan kunniaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran jätän aina tippiä kahvilaan.

Vierailija
4/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulle se on tavallisessa arjessa iso raha. Mutta jos todella tarvitsen jotain arvokasta, n. kerran vuodessa, silloin en numeroita ajattele.

Vierailija
5/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän nettopalkka. Ei se nyt tavallisille duunarille mikään pikkuraha ole. Ehkä kultalusikka perseessä syntynyt uusi polvi pitää summaa pienenä kun eivät muutenkaan rahan arvosta mitään ymmärrä.

Vierailija
6/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ on ihan järjetön määrä rahaa. Aina pitää miettiä tarvitseeko sen hintaista tavaraa oikeasti ja kannattaako se maksaa juuri tästä tavarasta/näistä ruuista jne. Ei todellakaan mikään tippi.

Vierailija
7/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan pikkuraha mutta ei mikään isokaan summa. Meillä menee tuon verran ruokaostoksiin viikossa.

Vierailija
8/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Suomessa antaa Tippiä ??? ja rahaa pitää osata käyttää. tarvittaessa elän 200€ 5 viikkoa.

Vierailija
9/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200€ on ihan järjetön määrä rahaa. Aina pitää miettiä tarvitseeko sen hintaista tavaraa oikeasti ja kannattaako se maksaa juuri tästä tavarasta/näistä ruuista jne. Ei todellakaan mikään tippi.

Ei ole järjetön lainkaan. Mitäs sitten jos samalla viikolla hajoaa tv, astianpesukone ja pyykinpesukone yhtä aikaa? Nehän on tyypillisesti sellaisia että uudet pitää ostaa välittömästi.

Vierailija
10/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä 200 e ei ole iso raha, kun ei sillä saa kuin ehkä muutaman vaatteen tai puolentoista viikon ruokaostokset.

Vierailija
11/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka Suomessa antaa Tippiä ??? ja rahaa pitää osata käyttää. tarvittaessa elän 200€ 5 viikkoa.

Tipin anto kuuluu normaaliin ravintola- ja kahvilakulttuuriin ja on ihan hyväntapainen ja pienimuotoinen kohteliaisuus.

Vierailija
12/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon antanut työkaverille tuon arvoisen synttärilahjan.

No ok, olin rakastunut.

Vierailija
13/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu missä yhteydessä tuosta summasta puhutaan. Ihan kelpo summa, riittää kuukauden ruokiin helposti, mutta jos haluan jonkun tuotteen jonka hinta on 200, niin voin ostaa milloin vain. Enkä ole suurituloinen, vaan tavallinen työläinen.

Vierailija
14/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro on tällä hetkellä pelkkä illuusio. Keskuspankit painaa(digitaalisesti) päivässä miljoonan duunarin kuukausipalkan verran uutta seteliä. Mitä luulette tapahtuvan, kun nämä uunituoreet setelit lähtee kiertämään taloudessa. Minäpä kerron, rahan arvo alenee 5-15% vuodessa. Korot nousevat vähintään 5% tasolle. Ihmisille tulee kiire ns. tuhlata rahat johonkin ettei niiden arvo laske. Tämä ruokkii inflaatiota lisää. EKP nostaa hädissään lisää ohjauskorkoa. Talous kyykkää, suomen valtio defaulttaa, kunnat lomauttaa ja suuri johtaja naureskelee uudessa virassaa brysselissä.

Vierailija
15/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Itselläni esimerkiksi menee kuukauden ruokaan alle 200€ , kun taas asumiskuluistani (=asunnon vuokra+ vesi ja sähkö) tuo samainen 200€ kattaisi alle kolmanneksen.  

Yliopisto-opiskelija  

Vierailija
16/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ostin värikynät, jotka maksoi n. 250 e. Jos muutan summan markoiksi, niin se tuntuu valtavalta, ja markka-aikana en olisi kyniä ostanut. Eurot on saanut mut shoppailemaan enemmän.

Vierailija
17/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.stat.fi/til/thi/2021/02/thi_2021_02_2021-03-24_tie_001_fi.h…

Ei ole ihan hetkeen noin pystysuoraan hinnat nousseet.

"Kotimaahan myytyjen teollisuustavaroiden tuottajahinnat nousivat 3,5 prosenttia"

Vierailija
18/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kallista. Elän työttömyyskorvauksella ja vuosituloni jäävät reilusti alle 10 000 euron rajan. Siitä huolimatta laitan säännöllisesti rahaa sivuun ja käyn hakemassa hieman hellyyttä, etten aivan pakahdu kosketuksen puutteeseen. Meistä jokainenhan kaipaa elämässään myös intiimiä läheisyyttä.

Kertataksa on noin 200 euroa ja käyn 3-5 kertaa vuodessa tutuksi tulleen naisen luona. Näin ollen koko vuosibudjetistani kuluu noin 10 prosenttia luonnollisten tarpeiden täyttämiseen. Olen valmis karsimaan kaikesta muusta, kunhan saan kokea välillä ihokosketusta.

Ja mitä kysymykseen tulee, kyllä; kaksisataa euroa on minulle melko paljon rahaa.

Vierailija
19/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kallista. Elän työttömyyskorvauksella ja vuosituloni jäävät reilusti alle 10 000 euron rajan. Siitä huolimatta laitan säännöllisesti rahaa sivuun ja käyn hakemassa hieman hellyyttä, etten aivan pakahdu kosketuksen puutteeseen. Meistä jokainenhan kaipaa elämässään myös intiimiä läheisyyttä.

Kertataksa on noin 200 euroa ja käyn 3-5 kertaa vuodessa tutuksi tulleen naisen luona. Näin ollen koko vuosibudjetistani kuluu noin 10 prosenttia luonnollisten tarpeiden täyttämiseen. Olen valmis karsimaan kaikesta muusta, kunhan saan kokea välillä ihokosketusta.

Ja mitä kysymykseen tulee, kyllä; kaksisataa euroa on minulle melko paljon rahaa.

Menisit sinäkin töihin laiska paska.

Vierailija
20/37 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ on mitätön raha, kun lukee esim ketjua jossa joka toinen palstalainen kertoo säästävänsä kuukausittain 2000-3200€