Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisi pitää itsensä normaalipainoisena....

Vierailija
27.03.2021 |

Koska jos joskus joudut tilanteeseen, että olet toisten ihmisten avun varassa, sinua on helpompi auttaa. Miettikää esim. tilannetta, että henkilöä pitäisi raahata mukanaan palavasta talosta tai nostaa puoliksi pudonneena vetämällä tms. Kyllä minä jätän ylipainoiset tässä kohtaa oman turvallisuuteni takia oman onnensa nojaan. Hoikkia on helpompi auttaa. Tämä on totuus.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää esim. elvytettäessä.... saako sinne paksun rasvakerroksen takana olevaan sydämeen mitään kontaktia? Ei kukaan jaksa paineluelvyttää sairaalloisen ylipainoista ihmistä.

Harvemmin ne läskimakkarat siinä rintalastan päällä on.

Tai sitten on helvetin isot tissit! Myös miehillä.

Vierailija
42/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää esim. elvytettäessä.... saako sinne paksun rasvakerroksen takana olevaan sydämeen mitään kontaktia? Ei kukaan jaksa paineluelvyttää sairaalloisen ylipainoista ihmistä.

Harvemmin ne läskimakkarat siinä rintalastan päällä on.

Höpö höpö. Suomessakin alkaa näkymään yli 200kg painavia paljon, jotka ovat pelkkää höllyvää massaa päästä jalkoihin. Olemme Usa: n tiellä. T. Ensihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset tulee saamaan koronarokotuksen ennen muita.

Vierailija
44/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa jo paljon noita n. 200kg ihmisiä? Löytyykö prosenttilukuja? Ovatko eläkkeellä painonsa vuoksi tai siihen liittyvien liitännäis-sairauksien vuoksi?

Vierailija
45/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endo.fi: tilanne vuonna 2003, eli luvut varmaan kasvaneet näistä aika paljon 18 vuodessa:

Vaikeasti lihavia väestöstä on noin 6 % ja sairaalloisesti lihavia on noin 2 %.

Näillä prosenteilla kyseessä sadat tuhannet ihmiset. Ok, kiloja ei mainita, mutta sairaalloinen lihavuus kyllä kuulostaa jo aika monelta ylikilolta. 2 % nykyväestöstä = 110.000 ihmistä.

Vierailija
46/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain koronarokotteen pari viikkoa siten elintasosairauksieni vuoksi. Ja olen siis ylipainoinen.

Vituttaako?  :D

Toivottavasti sinua lämmittää ajatus että takiasia aiheutetaan vuosikymmenien lama ja aiheutetaan perusteettomasti inhimillistä kärsimystä.

Vierailija
47/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näin 62-kiloisena hieman ylipainoinen. Suomessa on järkyttävä määrä normaalipainoisia, jotka ovat minua painavampia eli raskaampia nostella ja pelastaa.

Vierailija
48/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koronarokotteen pari viikkoa siten elintasosairauksieni vuoksi. Ja olen siis ylipainoinen.

Minusta on hyvä, että ylipainoiset testaavat rokotteet ja mahdolliset sivuvaikutukset ennen kuin parempikuntoista väestöä ruvetaan rokottamaan.

Faktahan nyt on se että rokotteet testataan ENNEN kuin niitä aletaan jakamaan kulta pieni......

Minusta on hyvä että voin elää normaalisti vailla kuolemanpelkoa.

Olen jo varannut yhden matkan ja suunnittelen seuraavia.

Normaalisti toki noin, mutta silloin se prosessi kestääkin vuosia. Nyt on ”hiukan” oikastu...

Vierailija
49/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiapukurssilla aikanaan opettaja totesi että toivottavasti en koskaan ole ylipainoisen aikuisen ainoa elvyttäjä koska edes "hyppimällä" päällä en saanut tarpeeksi voimaa paineluun.

Vierailija
50/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava voi laihduttaa, mutta ap on ja pysyy tyhmänä.

Vierailija
51/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisen rokotus­asiantuntija­ryhmän puheen­johtaja Ylelle: Suomessa harkitaan ylipainoisten rokottamista ennen muita ryhmiä.

Vierailija
52/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sairaalloisen lihavia onneksi kovin paljon täällä vielä näe. Tosin ei kai sellaiset paljon ulkona liikukaan ja töissähän eivät pysty käymään. Paljonkohan Suomessa heitä lymyilee kodeissaan?

Vierailija
53/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan.

Säälittää ihmiset joille on kova saavutus nousta rappusia toiseen kerrokseen.

Oletko koskaan ajatellut miltä tuntuisi jos jaksaisi leikkiä lapsen lapsen kanssa?

Vierailija
54/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endo.fi: tilanne vuonna 2003, eli luvut varmaan kasvaneet näistä aika paljon 18 vuodessa:

Vaikeasti lihavia väestöstä on noin 6 % ja sairaalloisesti lihavia on noin 2 %.

Näillä prosenteilla kyseessä sadat tuhannet ihmiset. Ok, kiloja ei mainita, mutta sairaalloinen lihavuus kyllä kuulostaa jo aika monelta ylikilolta. 2 % nykyväestöstä = 110.000 ihmistä.

Suomalaisista 2–6-vuotiaista tytöistä 17 prosenttia ja pojista 27 prosenttia on vähintään ylipainoisia. Lihavia on samanikäisistä tytöistä 4 ja pojista 8 prosenttia.

Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista vähintään ylipainoisia on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

Vierailija
55/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä. Itse jätän suosiolla koko rokotteen väliin.

-normaalipainoinen

Vierailija
56/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä sairaalloisen lihavia onneksi kovin paljon täällä vielä näe. Tosin ei kai sellaiset paljon ulkona liikukaan ja töissähän eivät pysty käymään. Paljonkohan Suomessa heitä lymyilee kodeissaan?

Olen tuossa kategoriassa ja käyn joka päivä töissä. Sairauslomalla olen ollut viimeisen 10v aikana yhteensä kaksi päivää. Mistä ajatus ettei pystyisi käymään töissä?

Vierailija
57/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee helpottava tieto, että elämäni on niin tylsää, että odotan kuolemaa. Voit siis hyvillä mielin jättää minut pelastamatta.

Vierailija
58/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuossa kategoriassa ja käyn joka päivä töissä. Sairauslomalla olen ollut viimeisen 10v aikana yhteensä kaksi päivää. Mistä ajatus ettei pystyisi käymään töissä?

Riippuu toki siitä mitä työtä tekee. Ei sairaalloisen lihava mitä tahansa työtä voi tehdä. Istumatyö varmaan menee.

Vierailija
59/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu toki siitä mitä työtä tekee. Ei sairaalloisen lihava mitä tahansa työtä voi tehdä. Istumatyö varmaan menee.

Edellinen totesi "ei pysty käymään töissä"

Vierailija
60/61 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan