Kannattaisi pitää itsensä normaalipainoisena....
Koska jos joskus joudut tilanteeseen, että olet toisten ihmisten avun varassa, sinua on helpompi auttaa. Miettikää esim. tilannetta, että henkilöä pitäisi raahata mukanaan palavasta talosta tai nostaa puoliksi pudonneena vetämällä tms. Kyllä minä jätän ylipainoiset tässä kohtaa oman turvallisuuteni takia oman onnensa nojaan. Hoikkia on helpompi auttaa. Tämä on totuus.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koronarokotteen pari viikkoa siten elintasosairauksieni vuoksi. Ja olen siis ylipainoinen.
Vituttaako? :D
Minusta on hyvä, että ylipainoiset testaavat rokotteet ja mahdolliset sivuvaikutukset ennen kuin parempikuntoista väestöä ruvetaan rokottamaan.
Faktahan nyt on se että rokotteet testataan ENNEN kuin niitä aletaan jakamaan kulta pieni......
Minusta on hyvä että voin elää normaalisti vailla kuolemanpelkoa.
Olen jo varannut yhden matkan ja suunnittelen seuraavia.
Jos olet noin sairas et sait rokotteen mummojen ja pappojen seassa, ni kyllä sulla varmaan on aihetta siihen kuolemanpelkoon ilman koronaakin. Jaksut!
Ei.
Koska olen oppinut virheistäni ja muuttanut elintapojani terveellisempään suuntaan.. Kiitos silti jaxuhaleista, niitä tarvitaan aina.
Tässä ajassa? Koomikon ainesta sussa ainakin on. Kukaan ei sua kadehdi yhtään mistään. Olet monisairas todella ikävänpuoleisella persoonallisuudella.
Ohis (mutta edellinen sinulle suunnattu kommentti oli myös minun)
Tässä ajassa?
Olet selvästikin todella ulkona siitä miten Kela-kortiin lisätään koodeja ja siitä että niitä EI OTETA SIELTÄ POIS.
Ei muuta, jatkakaa! :D
Joopa joo, jatka sä vaan tuota säälittävää tarinaas. Täytyy olla todella paha olo sulla. Sen huomaa. Toivottavasti oikeasti älyät joskus muuttaa elämäsi suuntaa.
Eivät kaikki tukevat ole kaksi metriä pitkiä (ja minkä pituudelle voi), lyhyempi voi lähteä "näpsäkästi" lattiaa pitkin raahaamalla, kun saa otteen vaatteesta tai kropasta. Vaikeita asioita kyllä, varsinkin jos on sorminivelongelmia tms. Mutta joskus on lähellä jotain joka voi auttaa siirtämisessä tai toinen ihminen, silloin helpompaa. Vaikea kuvitella että jossain tilanteessa vaan jättäisi jonkun oman onnensa nojaan, jos on kriittinen tilanne? Ei ihmisiltä odoteta sitä, että kantaa hädässä olevaa kuin sulhanen morsianta kynnyksen yli. Tai rantavahdit tyyppisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koronarokotteen pari viikkoa siten elintasosairauksieni vuoksi. Ja olen siis ylipainoinen.
Minusta on hyvä, että ylipainoiset testaavat rokotteet ja mahdolliset sivuvaikutukset ennen kuin parempikuntoista väestöä ruvetaan rokottamaan.
Tehoaako se rokote, jos on 2 ihmisen massa yhdessä ihmisessä. Eläimetkin rokotetaan kilojen mukaan.
Lihavillehan suunnitellaan rokotuksia seuraavaksi. Olisi kiva tietää, että mikä se on se raja, että saa rokotteen? Punnitaanko rokotusjonossa vai riittääkö pelkkä vilkaisu?
Mistä johtuu että sairaaloiden/hoitolaitosten hoitajista on iso osa ylipainoisia? Aika monta huomattavan ylipainoista näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi?
Rasisti laiha? vai ei-rasisti lihava?
No aivan ehdottomasti tuo ensimmäinen. Tyhmiä kyselet.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu että sairaaloiden/hoitolaitosten hoitajista on iso osa ylipainoisia? Aika monta huomattavan ylipainoista näkyy olevan.
No ei kai meillä Suomessa kohta muita enää olekaan. Jengi vaan turvottaa itseään enemmän ja enemmän vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa, minkälaista on autella näitä 200kg painavia palvelutaloissa? Monilta jalatkin amputoitu, osa sänkypotilaita. Siinä saa muutaman litran hikoilla, kun 200kg painavaa kääntelet ja vaihdat vaippaa.
Näiden "morbidi obiisien" pitäisi maksaa ehdottomasti lisämaksua siitä, että heidän hoitonsa on raskaampaa ja aikaavievämpää. Minä jättäisin tuollaiset likoamaan omiin ulosteisiinsa. Täysin kohtuutonta ja työturvallisuusriski vaatia, että normipainoisen ja -kuntoisen ihmisen tulisi jaksaa pyöritellä tuplasti painavampia potilaita tuosta vain.
niinettämitesois kirjoitti:
Joo, kyllä me läskit ansaitsemme vaan kuolla pois :) Ja kaikki muut heikompaa ainesta edustavat. Jääkää vaan te meitä paremmat ihmiset tänne.
Sinäpä sen sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää esim. elvytettäessä.... saako sinne paksun rasvakerroksen takana olevaan sydämeen mitään kontaktia? Ei kukaan jaksa paineluelvyttää sairaalloisen ylipainoista ihmistä.
Harvemmin ne läskimakkarat siinä rintalastan päällä on.
Kummaa tuo läskien vinkuminen ja laihojen syyllistäminen, läski on läski eikä mikään siinä ole positiivistä
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki tukevat ole kaksi metriä pitkiä (ja minkä pituudelle voi), lyhyempi voi lähteä "näpsäkästi" lattiaa pitkin raahaamalla, kun saa otteen vaatteesta tai kropasta. Vaikeita asioita kyllä, varsinkin jos on sorminivelongelmia tms. Mutta joskus on lähellä jotain joka voi auttaa siirtämisessä tai toinen ihminen, silloin helpompaa. Vaikea kuvitella että jossain tilanteessa vaan jättäisi jonkun oman onnensa nojaan, jos on kriittinen tilanne? Ei ihmisiltä odoteta sitä, että kantaa hädässä olevaa kuin sulhanen morsianta kynnyksen yli. Tai rantavahdit tyyppisesti.
Pakko sanoa, että minulta tippuvat hanskat siinä vaiheessa, jos homma on selkeästi mahdoton eli pitäisi fyysisesti liikuttaa, nostaa tai siirtää täysin ylivoimaisen isoa ja painavaa (vetelää) ruhoa. En rupea omia selkänikamiani reväyttämään.
Ylipaino on ylivaltaa. Sattuuko edes lihavia jos niitä lyö kun on se läskikerros suojana?
Iltalehdessä oli juttua, että jos painoindeksi yli 30, koronarokoite ei tehoa niin hyvin, kuin normaalipainoisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa, minkälaista on autella näitä 200kg painavia palvelutaloissa? Monilta jalatkin amputoitu, osa sänkypotilaita. Siinä saa muutaman litran hikoilla, kun 200kg painavaa kääntelet ja vaihdat vaippaa.
Onneksi on raajoja amputoitu, ajattele mitä painaisi raajojen kanssa, jos pelkästään torsokin on parisataa kiloa? Ei tarvitse ostaa erikseen salikorttia, käy vain töissä. Säästöä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää esim. elvytettäessä.... saako sinne paksun rasvakerroksen takana olevaan sydämeen mitään kontaktia? Ei kukaan jaksa paineluelvyttää sairaalloisen ylipainoista ihmistä.
Harvemmin ne läskimakkarat siinä rintalastan päällä on.
Meinaat, että rintalastan rynkyttäminen on avain onneen? Se paksu eristävä rasvakerros on siellä lastan alla sydämen ja keuhkojen ympärillä. Mutta aivan sama, minä ainakin jätän väliin, jos näen homman alkaa päälle toivottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehoaako se rokote, jos on 2 ihmisen massa yhdessä ihmisessä. Eläimetkin rokotetaan kilojen mukaan.
Miksei siis ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun muistutit. Suurin osa teholla olevista corona potilaista on ylipainoisia.
Eiköhän useimmat sen tiedä muistuttamatta.
Ja tiedän normaalipainoisia teholla koronasta olleita.
Ap, jätä vaan vapaasti auttamatta minua.
Vierailija kirjoitti:
Mm. Vuorotyö ja unettomuus. Yritäpä itse laihtua silloin.
Tässä ajassa?
Olet selvästikin todella ulkona siitä miten Kela-kortiin lisätään koodeja ja siitä että niitä EI OTETA SIELTÄ POIS.
Ei muuta, jatkakaa! :D