Kummilapset vanhemmat myyvät juuri antamaani lahjaa netissä
Ostin taannoin kummilapselleni lahjan. Käytin paljon aikaa ja energiaa ja ihan kiitettävän summan rahaakin löytääkseni mieluisan. Kummilapsen vanhemmat kiittelivät kovasti lahjasta, kehuivat sitä ja sanoivat että on lapselle erittäin mieluinen.
Lyhyen ajan kuluttua lahjan antamisesta bongasin sen myynnissä netissä. Kuvauksessa sen mainostettiin olevan uusi, ja vieläpä mainittiin tuotteen ostopaikka.
Kummilapsen vanhemmat eivät ole sanoneet mitään siitä, että hänellä olisi jo sellainen tai se olisi väärää mallia tms.
Jos minun ostamassani lahjassa on jotain pielessä, haluaisin tietää sen. Esim. jos vaate on väärän kokoinen tms. En ottaisi nokkiini jos hyvässä hengessä sanottaisiin. Olen myös toisen lapsen kummi, ja kerran ostin hänelle vaatteen joka oli liian pieni. Hänen äitinsä sanoi siitä, ja vaate vaihdettiin ja kaikki oli hyvin. Eihän sitä voi aina tietää minkä kokoinen kasvava lapsi on.
Tekisi mieli kysyä kummilapsen vanhemmilta asiasta, mutta pelkään että siitä nousee joku sota.
Mitä te tekisitte? Pitäisikö nostaa kissa pöydälle? Jos teidän lapsenne saa joltakin sellaisen lahjan joka ei mennyt ihan nappiin, sanotteko asiasta lahjan antajalle? Entä pistättekö itse juuri saatuja lahjoja nettiin myyntiin vaikka olette lahjan antajalle sanoneet, että on hyvä ja mieluinen?
Tulee paha mieli tällaisesta, ja tekisi mieli lopettaa lahjojen antaminen kokonaan, mutta en haluaisi katkaista sidettä kummilapseen joka on tosi ihana tyyppi.
Kommentit (24)
Tee netissa tarjous tuosta lahjasta omalla nimellasi.
Lahja on saajan omaisuutta jonka saaja voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos ei halua antaa lahjaa vaan jonkinlaisen ehdollisen lainan, niin pitää mainita tämä antohetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Lahja on saajan omaisuutta jonka saaja voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos ei halua antaa lahjaa vaan jonkinlaisen ehdollisen lainan, niin pitää mainita tämä antohetkellä.
Jotain hienotunteisuutta täytyy olla! Sä ilmeisesti olet niitä mammoja jotka tekee itse tuota? Pyytää tiettyä lahjaa lapselle nettimyynti mielessä.
Jatkossa puuhakirja tms, johon omistuskirjoitus.