Nettikiusaus kuriin
Olen pitkään miettinyt yrityksen perustamista. Nettikiusaaminen tuntuu olevan nouseva trendi, jolle ei voida oikein mitään. Olisiko siinä busineksen mahdollisuus auttaa heikkoja?
Kommentit (26)
Hyvä idea, mutta millä sen ajattelit saada kuriin? Moderointi pitäis olla tooooosi tehokasta .
Ei onnistu ap, ei mitenkään.
Ei nykyisellä lainsäädännöllä.
Vai meinasitko perustaa firman joka kiusaa ammattimaisesti? Bully & Boys tai Kiusasiskot?
Aloita kinkkukiusauksesta tai janssoninkiusauksesta.
Mikä h*lvetti siinä on, että kielenkäytössä ei voida puhua oikein. Ei ole olemassa mitään sellaista kuin "koulukiusaus" ellei lasketa sitä jäähtynyttä pinaattikeittoa pinnalle kertyneen keton kera.
Termi on kiusaaminen. Koulukiusaaminen, Työpaikkakiusaaminen. Nettikiusaaminen.
*
Näin se mentäkööt. Pahuuden harjoittajat saatte takaisin vuosien paskanjauhannan moninkymmenkertaisesti. Näin olkoon, maa, taivas, tuli, voima kautta hyvän ja pahan Jumalan, näin olkoon. Jäitte itsepetoksenne verkkoon, tulette nielemään sen mihin osallistuitte ja osallistutte, siima vetää verkon suusta kiinni aiheuttamaanne ja levitykseenne, ja saatte kaiken monikymmenkertaisesti. Siihen on tyytymisenne, energia ei häviä. Niin se ympyröitykööt.
*
Kiusatut joko kärsivät tai joutuvat itse keräämään todisteet mikäli haluavat nostaa syytteen. Oikeudenkäyntiin voi mennä vuosia. Tähän saumaan voisi tarjota pikapalvelua kiusatuille.
Minusta olisi mielenkiintoista, jos joku alkaisi kiusaamaan minua. Olen sillä tavalla kummallinen.
Sellainen palvelu, että jos jotain kiusataan netissä niin voisi ilmoittaa tähän firmaan ja siellä selvitettäisiin mistä ip:stä kiusausviestit ovat tulleet ja lopulta kuka niiden takana on. Sitten käytäisiin hakkaamassa se kiusaaja.
Viestit tarkistettaisiin tietenkin, että ovat oikeasti kiusausviestejä, eli vain kiusaajat ja ilkeät joutuisivat kärsimään.
Tubettaja Viheraho voitti oikeudessa muutaman häntä netissä häiriköineen mt-tapauksen.
Mutta siinä meni pitkään, että häiriköt saatiin selville, koska poliisi ei ala tutkia tällaisia ihan helposti ja yleensä ammattimaisesti kiusaavat osaavat peittää jälkensä netissä, eli peruspoliisit eivät pääse kovin helposti jäljille.
Kaikki ovat kuitenkin löydettävissä, jos henkilöllisyyden selvittämiseen on viranomaisilla riittävästi mielenkiintoa, eli sen varaan ei kannata laskea.
Sinua on tarkkailtu ja olet jo Punisherin tähtäimessä, on kohta etuovellasi ja takavarikoi kaiken. Et voi tehdä ilmoitusta, koska olet itse rikkonut lakia. Mitä aiot siis tehdä ?
Työpaikkakiusaaminen on ihan ok homma, jos
- uhri on vittumainen
- uhri on itse aloittanut
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, mutta millä sen ajattelit saada kuriin? Moderointi pitäis olla tooooosi tehokasta .
- nopeat tilisiirtopalkkiot ilmiantajille
-liittyminen kaikkiin mahdollisiin ryhmiin, yhteistyö moderoijien kanssa, tehokkaat hakukoneet
-tiimiin kuuluisi keikkatyönä tekevinä ainakin valkohattuhakkeri, kunnianloukkauksiin dedikoitunut lakimies sekä fyysistä jalkatyötä tekevä yksityisetsivä
-tuki rikosilmoitusten teossa, monikaan uhri ei osaa lakipykäliä ja jää täysin yksin
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaaminen on ihan ok homma, jos
- uhri on vittumainen
- uhri on itse aloittanut
Just näin. Tällä periaatteella puolustelee joka nettikiusaaja itseään ja ruikuttaa "mutku hän itse tyrkyttää itteään julkisuuteen"
Nettikiusaajat kuriin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- nopeat tilisiirtopalkkiot ilmiantajille
-liittyminen kaikkiin mahdollisiin ryhmiin, yhteistyö moderoijien kanssa, tehokkaat hakukoneet
-tiimiin kuuluisi keikkatyönä tekevinä ainakin valkohattuhakkeri, kunnianloukkauksiin dedikoitunut lakimies sekä fyysistä jalkatyötä tekevä yksityisetsivä
-tuki rikosilmoitusten teossa, monikaan uhri ei osaa lakipykäliä ja jää täysin yksin
Outoa että mitään tällaista ei jo ole ottaen huomioon kiusaamisen päätähuimaavan laajuuden! Ihankuin kaikki olisi kontillaan ilmiön edessä tyyliin "tää nyt vaan on tämmöistä tää nettimaailma." Mitä h...ttoa, missä vaiheessa tää on hiljaisesti hyväksytty?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen palvelu, että jos jotain kiusataan netissä niin voisi ilmoittaa tähän firmaan ja siellä selvitettäisiin mistä ip:stä kiusausviestit ovat tulleet ja lopulta kuka niiden takana on. Sitten käytäisiin hakkaamassa se kiusaaja.
Viestit tarkistettaisiin tietenkin, että ovat oikeasti kiusausviestejä, eli vain kiusaajat ja ilkeät joutuisivat kärsimään.
Pahoinpitelijä linjoilla. Mutta tuosta tuli mieleen, että jos tietystä ip-osoitteesta tulee jatkuvia kiusaamisviestejä niin ip-osoitteele voisi asettaa kiellon pääsemästä kommentoimaan internetin palstoille.
Miksi nettipoliiseitakin on Suomessa tasan 1 ?
Ajattelit siis nyhtää kiusatuilta rahaa?