Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen tuli lapsilisät - nyt jäljellä on 4e. En jaksa enää :(

Väsynyt
27.03.2021 |

1.4. Tulee seuraavan kerran rahaa, 3 lasta elätettävänä. Kävin siis kaupassa, apteekissa ja tankkasin, maksoin sähkölaskun. Meidän taloudessa ei ole eläimiä, kukaan ei tupakoi eikä käytä alkoholia, kaikesta on jo säästetty. Pelkkää makaronilinjaa koko ajan.

Mä en jaksa enää elää :(

Kommentit (827)

Vierailija
241/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot ovat enemmän, sillä noiden lisäksi on elareita vähintään 480e

Vierailija
242/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei mielestäni ole vara valittaa, jos elää valmiiksi tukien varassa eikä syystä tai toisesta ole parantamassa omaa tilannettaan.

Kaikki välttämätön kuitenkin kustannetaan tukien muodossa, joten talouspuoli kuntoon ja menohanat tiukemmalle!

Ei, Suomi ei kustanna kaikkea välttämätöntä elämää ja tämän takia jo vuosikausia EU:lta tullut noottia riittämättömästä perusturvasta. MITään ei asialle olla tehty!!! Ja kukaan ei edes uskalla kertoa kuinka kaukana ollaan siitä välttämättömästä!!!!! Eläkää sen kanssa porsaat jotka luulette olevanne parempia ja pistätte vähän lisää rahaa luomu kukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy miten jaksaisi elää, jotkut jankkaa 'mene töihin' ja toiset tiukkaa euromääriä. Tämä maailma on rikki.

Rikki ja rikki, ei tämä veronmaksajien joukko voi kaikkia hyysätä. Ottamatta kantaa nyt tähän ap:n tapaukseen, sanon ihan vaan yleisellä tasolla: ihmisten tarvii ottaa aivan liian vähän vastuuta omasta elämästään. Hankitaan useita lapsia ja ja eletään vailla huolta huomisesta tai miettimättä tai varautumatta mitenkään pahan päivän varalle. Sitten ollaankin käsi ojossa pyytämässä ja vaatimassa, kun ei olla osattu omia asioita järjestää. Ja tuetkaan ja avutkaan eivät kuitenkaan riitä, kun ei osata taloudenpitoa ollenkaan.

Tajuatko sinä idiootti, että laskelmien mukaan jokainen tässä yhteiskunnassa on nettosaaja keskimäärin 45-vuotiaaksi asti? Ja jos on lapsia, niin on sitä paljon pidempään. Joten nettosaaja olet sinäkin, muiden rahojen varassa.

Itse isoja veroja maksavana haluan monenkertaisesti enemmän, että niillä autettaisiin ap:n kaltaista ihmistä kuin sinua.

Häpeä!

Vierailija
244/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt miettiä talousasioita ennen kun ryhtyy lapsia tekemään. Ne maksavat aivan liikaa :(

Vierailija
245/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tiedän todella hyvin, että kituuttaminen on inhottavaa, mutta minusta voisit tarkastella asennettasi. Olet opiskelija, jolla on auto ja saat opiskella työkkärin rahalla. Nämä ovat valtavia etuja ja jos itse pääsen ensinnäkään kouluun, saatikka saan siihen omaehtoisen tuen, olen todella kiitollinen. Lapsilisät ja elarit miniminä tekee jo tonnin. Jos työkkäriraha on tonnin (varmasti enemmän, kun olet ollut töissä) ja asumistuki siihen päälle (varmaan maksimi, 600-700) niin kyllä tulot ovat jo varsin kelvot! Esimerkiksi 2500 euron bruttotulolla jää käteen n. 1800, joten monenkaan työssäkäyvänkään elämä ei sen leveämpää ole, joka monelle tulee yllärinä. 950 euron vuokra on todella iso. Meillä minä kituutan pienipalkkaisena, mies tienaa vähän enemmän, mutta en raaskisi noin paljon maksaa vuokraa vaan tulisi ehdottomasti muutto kaksioon. Tännekin tuli lapsilisä, 94 euroa ja risat. Talossa 2 teiniä. Ei tankattu, maksettu laskuja eikä juuri shoppailtu. Ihminen voi olla silti vähään tyytyväinen, varsinkin jos saa opiskella ns. hyvällä rahalla ja on toivoa paremmasta huomisesta :)

Vierailija
246/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tosi hyvin ap. Meillä myös lomautuksia, osa lisätöistä loppunut jne. Asutaan jo valmiiksi ahtaasti, pienessä kaupungissa jne, mitään luksusta ei ole. Ihan kaikki mitä tulee menee laskuihin ja ruokaan, ens viikolla täytyy haalia muksulle kumpparit jostain kirpparilta, en tiedä. Kummallakin ihan hyvä koulutus, mutta matalapalkka-alat, sote ja liikunta. Täytyy lähteä lukemaan insinööriksi tms. Köyhiä ollaan kuin kirkonrotat ja synkältä tuntuu. Silti lasten vuoksi jaksaa, he tekevät jokaisesta päivästä niin upean <3 kyllä tää helpottaa.

Vierailija
247/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota nin heti lussa kun kersat syntyi teimme päätöksen että lapsilisiin ei kosketa  eikä koskettu

elettiin omilla palkoilla ja niillä tuloilla mitä oli

erittäin yksinkertaista

mikset tee samoin

Vierailija
248/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas taattua palstaa, jota olen seurannut jo vuodesta 1998 lähtien. Ap pitää saada lytättyä vaikka miten ja väännellä asioita. 

Mutta vielä et ole saanut tarpeeksesi tästä viihteestä.

En niin. Seuraan tätä vielä vanhainkodissakin, jos tämä on olemassa ja jos elän sinne asti

Vierailija
249/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää lukea tätä ketjua. Miten osa ihmisistä voi olla noin täysin kusipäitä.

Kaikki myötätunto ja tsemppi ap:lle, voi kun pystyisi jotenkin konkreettisesti auttamaan!

Vierailija
250/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on auto jos olette köyhiä? Julkiset kulkevat hyvin.

Terv. Soijalattevyöhykkeellä asuva vihreä

Vierailija
251/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tosi hyvin ap. Meillä myös lomautuksia, osa lisätöistä loppunut jne. Asutaan jo valmiiksi ahtaasti, pienessä kaupungissa jne, mitään luksusta ei ole. Ihan kaikki mitä tulee menee laskuihin ja ruokaan, ens viikolla täytyy haalia muksulle kumpparit jostain kirpparilta, en tiedä. Kummallakin ihan hyvä koulutus, mutta matalapalkka-alat, sote ja liikunta. Täytyy lähteä lukemaan insinööriksi tms. Köyhiä ollaan kuin kirkonrotat ja synkältä tuntuu. Silti lasten vuoksi jaksaa, he tekevät jokaisesta päivästä niin upean <3 kyllä tää helpottaa.

Ihan mielenkiinnosta. Paljonko teillä on tulo lapsilisineen, jos olette köyhiä kuin kirkonrotat?

Vierailija
252/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Tiedän todella hyvin, että kituuttaminen on inhottavaa, mutta minusta voisit tarkastella asennettasi. Olet opiskelija, jolla on auto ja saat opiskella työkkärin rahalla. Nämä ovat valtavia etuja ja jos itse pääsen ensinnäkään kouluun, saatikka saan siihen omaehtoisen tuen, olen todella kiitollinen. Lapsilisät ja elarit miniminä tekee jo tonnin. Jos työkkäriraha on tonnin (varmasti enemmän, kun olet ollut töissä) ja asumistuki siihen päälle (varmaan maksimi, 600-700) niin kyllä tulot ovat jo varsin kelvot! Esimerkiksi 2500 euron bruttotulolla jää käteen n. 1800, joten monenkaan työssäkäyvänkään elämä ei sen leveämpää ole, joka monelle tulee yllärinä. 950 euron vuokra on todella iso. Meillä minä kituutan pienipalkkaisena, mies tienaa vähän enemmän, mutta en raaskisi noin paljon maksaa vuokraa vaan tulisi ehdottomasti muutto kaksioon. Tännekin tuli lapsilisä, 94 euroa ja risat. Talossa 2 teiniä. Ei tankattu, maksettu laskuja eikä juuri shoppailtu. Ihminen voi olla silti vähään tyytyväinen, varsinkin jos saa opiskella ns. hyvällä rahalla ja on toivoa paremmasta huomisesta :)

Pienipalkkainen olen ja vielä osa-aikatyössä siis, joten tulot ei tosiaankaan kaksiset ole.

Vierailija
253/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole montaa päivää seuraaviin rahoihin. Jos ruokaa on aja muut asiat hoidettu niin mikä on ongelma? Itse en kyllä uskaltaisi päästää tiliä noin nolliin, jos tuleekin jotain yllättävää. Mieluummin olisin jättänyt sähkölaskun 1.4. maksettavaksi.

Itselläni myös kolme teiniä 50/50 joista kahdesta saan lapsilisää, elareita en saa. Eläimiä on, auto on, omakotitalo on. Mutta nämä on valintoja. Jatko-opinnot oli pakko lopettaa, kun ei ole varaa olla pois töistä. Mistään työkkärin rahoilla opiskelusta ei voinut haaveillakaan. Arvostaisit nyt edes sitä.

Vierailija
254/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kannattanu jättää ne lapset tekemättä?!

Vierailija
255/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö keksi mitään keinoa lisätienesteihin? Lapsilisät on yhteiskunnan tulonsiirtoa lasten edun vuoksi. Toivon syvästi,että tuki käytetään lasten vaatteisiin yms eikä vanhempien tarpeisiin.

Ei kannata uhriuta ja valitella, vaan käytä tämäkin aika asian ratkaisemiseen itse.

Aktiivisuus palkitaan, käsi ei voi olla koko ajan ojennettuna. Lapsia ei pidä hankkia, jos ei ole mahdollisuutta huolehtia heistä ja itsestä taloudellisesti.

Lapsilisä ei ole vaateraha. Lapsilisän tarkoitus on tasata kulueroja lapsettomien ja lapsiperheiden välillä. Eli saa maksaa sähkölaskun ja ostaa ruokaa.

Myös sinusta on maksettu lapsilisää. Miksi? Eivätkö vanhempasi kyenneet elättämään sinua?

Vierailija
256/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on auto jos olette köyhiä? Julkiset kulkevat hyvin.

Kuinka tyhmiä jotkut on..?

Vierailija
257/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa täällä on niin paljon ilkeitä ihmisiä??! Eikö teillä oikeesti muuta kun lukea täältä mikä vaan asia ja loksuttaa sitä turpaanne.. Ei tietty kaikki, mutta suurin osa.. Paska kansa j muka onnellisin maa.. Hyi kun sylettää saatanan apinat!!

Täällä ei ole ilkeitä ihmisiä, vaan ap on tyhmä ,kun ei kerro asioita, miten ne todellisuudessa ovat , eikä oikeita summia. Joku tässä hänen kertomassaan ei täsmää. Olen itse samassa asemassa oleva yh ,jolla on kolme lasta.

AP:lla on ilmeisesti pienipalkkainen työ, koska tarvitsee autoa. Sellaiset ovat kaikkein heikoimmalla, koska eivät voi kantaa kaikkia laskujaan sossuun. Sossu myös käskee myymään auton ensimmäisenä, eikä ota huomioon esim. sitä että työmatka kasvaisi tuntien mittaiseksi. Voi myös olla, että lasten isä ei maksa elareita ajallaan jne. Ei täällä voi kaikkea kertoa, eikä sitä pidä edes odottaa, eivät nämä palstat ole täysin anonyymejä.

Sossu EI käske myymään autoa jos sitä käytetään tulonhankintaan eli työmatkoihin. Tällöin esim. jos saa kilometrikorvauksia niin niitä ei lasketa mukaan tuloihin.

p.s. On varma tieto koska meillä näin

Vierailija
258/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitää autoa ?? Ostaa bensaa jos lapset tarvii ruokaa. Laskut on maksettu sähkökin ja vielä valittaa. Muut auton ja jaat rahan lasten tileille säästöön etkö ikinä enää valita mistään.

Vierailija
259/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajan, kun oli just noin tiukkaa. Rahat meni samantien ja sit taas kitkuteltiin seuraavaan rahapäivään. Toki jouduin lainailemaan, mutta se oravanpyörä oli sit taas valmis kun makselit niitä takaisin. Kyllä se ap joskus helpottaa!

Nyt tilanne parempi, mutta menot on kasvanut. Minulle on jäänyt tavaksi nyt ostaa kaapit/pakastin täyteen rahapäivänä. Joten se puoli on ainakin kunnossa, jos yllättävää tulee ja rahat menee.

Meillä rahat menee suurimmaksiosaksi lasten harrastuksiin ja vaatteisiin. Taas kevätvaatteet ostettu ja sinne hujahti muutama satku. Teini saa mennä syksyn takissa, koska oli sen verta kallis.

Säästöön ei siis täälläkään jää, mutta pärjätään.

Vierailija
260/827 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitää nyt tajuta, että Suomen hallitus jakaa rahaa ympäri maailmaa! Ei sen väliä miten Suomalaisilla menee!