Tyk vai Norssi
Tyttäreni menee yläasteelle ja ei tiedä kumpaan menee. Haluan tietää muilta, että kumpi on parempi.
Kommentit (416)
Ei pidä erehtyä nimistä. Yläasteet ihan normaaleja, vaikka lukioihin olisi vaikea päästä.
Tyk:n yläkoulu on minusta keskivertoa enemmän "naimisissa" seurakunnan kanssa. Esim. Ryhmäytymispäivät pidetään Mustasaaressa (srk tila). Koulun juhlia on Temppeliaukion kirkossa muistaakseni ainakin ollut. Ripari infoa on pidetty pitkin koulupäivääkin. Ja yhteen aikaan ainakin srk työntekijät "päivysti" koulussa välkillä jonain tsemppari henkisinä työntekijöinä. En tiedä syytä. Mutta sit kun tää stipendi asia kävi, niin paljonkin tästä oli puhetta (siis että mikä et oppilaiden asema on) Tarkoitan siis kun et stipendi "torpattiin" rehtorin taholta.
Tyk tippu yhteishaussa, norssi jyrää
Terkkuja Etu-Töölön lukiosta! Se on ollut pitkään se "huonompi" lukio Töölössä. Nykysin kääntynyt jos nyt ei päinvastoin niin ihan ehdottomasti hyvään suuntaan. Ka-raja oli viimeksi 8,5. Mut ennenkaikkea se henki, fiilis, nuorista välitetään ihan oikeasti ja monenlainen saa olla. Mä kyllä kahden muksun kokemuksella (ja alueella asuvana) sanoisin että nykyään ainakin Tyly on harkitsemisen arvoinen. (Eikä tod. ole tässä ketjussa kerrottuja juttuja nähty siellä)
Onks yläkoulun painotuksia loppumassa siis?
Vierailija kirjoitti:
Onks yläkoulun painotuksia loppumassa siis?
En mä usko, että matikka ainakaan.
En osaa tästä sanoa, mutta onhan ne tietyt painotukset tosipieniä. Riippuu varmaan, mitä kaupunki kustantaa. Matikka juu varmaa eri.
Matikka on ok! Mitä ny oon kuullu niin latinaa mennään norssiin ja herykkiin, enkku Englantilaisessa koulussa varmaa paras.
Olis kiva tietää, mitenkä käy noitten painotuksien!! Kiva miettii yläkoulun valintoja kun ei tiedä että lopettaaks sejase kieli. No toki, jos ei oo kun joku 10 hengen luokka niin tuskimpa jatkuukaan sit. Mut toivottavaeti tiedotetaan nää ajoissa!
Onk näissä kaupungin määrärahat? Meinaan että millon tiedetään (loppuuko esim kielet)
Jodel on tyk ja tykläastee. Jännittävää.
Sika magee PUHELINPISTEKILPAILU! Jatkuupi LUOKKAKILPAILU!
(myötähäpeä we will never forget)