Tyk vai Norssi
Tyttäreni menee yläasteelle ja ei tiedä kumpaan menee. Haluan tietää muilta, että kumpi on parempi.
Kommentit (385)
Järkky juttu:( kumpa selvitetää kunnol
Vierailija kirjoitti:
Norssi on edityksellisin. Yliopiston kautta kaikki uusimmat asiat käytössä eikä niin kankea kuin kaupungin lukiot.
Tykissä kaupungin lukio? 😃
Joku kertoi jodelis että nasujaisis oli painostettu tekee "asentoja" tokille ja kolmosille.löytyy jodelist edellee
Hirveä juttu :( toivottavasti tähän puututtiin! Onko jonkun lapsi tuolla koulussa?
Rotarit on hyvähyvä, vaparit on pahapaha
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi jodelis että nasujaisis oli painostettu tekee "asentoja" tokille ja kolmosille.löytyy jodelist edellee
Mitä "asentoja?" Kuullostaa kyllä todella huolestuttavalta.
Nasujaisissa ei saa missään nimessä käydä mitään uhkaavaa/omaa tilaa loukkaavaa.Kouluilla on nykyjään usein se linja että nasut ei koulun toimintaa&ei hyväksy ees.Mutta vastuu nuorista on aikuisilla ja jos kuka vaan kuulee väärästä/huolestuttavasta kohtelemiswstq niin siihen pitää aikuisten puuttua
Meillä (pikku kylän lukio) oli nasuissa kiusaamista. Rehtori puuttui siihen ja kiersi kaikki luokat läpi puhumassa. Niiden kiusattujen kanssa myös puhuttiin. Sen jälkeen ei enää käynyt mitään asiatonta mun mielestä.
Huh. Rohkea että kertoi...Mutta siis...nää nasujaiset on monessa paikkaa lopetteu, ihan syystä.
Töölön Rotaryklubissa on ilmeisesti TYK rehtori ja apulaisrehtori. Klubi jakanut myöskin kai stipendejä TYKssa. Miten lie näkyy tämä kytkös koulussa.
Tykin jodelissa puhutaan "eliitistä", johon harvat ja valitut koulussa kuuluvat. Nämä sitten juontavat juhlat ja järkkäävät bileet, mihin kaikilla ei ole asiaa. Aikamoista, jos on totta.
Meillä Norssissa oli tosi kivat nasut aikanaan.
Mun lapsi kävi Herykin latinan ja oli kyllä sen arvoista.Todella laadukas opetus, hyvä henki koulussa, oppilaista välitettiin aidosti.Latina ei ollut mitään puuhastelua,vaan sitä ihan oikeesti opiskeltiin ja oli hyvällä lailla "sivistyskoulun" henki.
Norssissa varmaan on hyvä opetus missä aineessa tahansa,kun opettajatkin kilpailee näistä paikoista,mut Heryk on erittäin hyvä vaihtoehto jos vaan reitin varrelle sattuu.
Tyk latinasta ei ole omakohtaisia kokemuksia.Muiden kommentteja en viiti levittää koska en voi olla itse 100 prosentin varma.Reilumpaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin itse aikoinaan Tykin mutta siitä on jo yli 10 vuotta aikaa. Yläasteelta on mukavia muistoja.
Et sitten kelvannut Kinnulan yhteiskouluun.
Norssin vaan. En millään ymmärrä, miksi kaikki, joilla on mahdollisuus ei laittaisi lastansa Norssiin. Opetus on luonnollisesti maan parasta ja parhaat opettajat päätyy sinne.
Nosto