Tyk vai Norssi
Tyttäreni menee yläasteelle ja ei tiedä kumpaan menee. Haluan tietää muilta, että kumpi on parempi.
Kommentit (360)
Latinaa kantsii kyl lukea Norssissa, ehdottomasti.
Mä en oppinut Tykissä latinaa vaikka sain ysin. Enemmän sellanen "latinakerho". No leirikoulu Roomassa oli ihan ok mutta luokassa oli huono henki ja kiusaamista. Kaikki ei myöskään lähtenyt kun ei ollut kavereita tai rahaa (vanhemmat kustansi siis leirikoulun)
Vähän kovat arvot minusta oli siellä. Lukiossa (muualla) on paljon kivempaa.
No, Norssissa oppii latinaakin.
Nää on mielipidekysymyksiä, mutta en mä latinan takia Tykkiin hakisi.
Käytän paljon miulummin liitu-, kuin älytaulua: se on heti valmis, ei teknisiä vaikeuksia, vain mielikuvitus rajana ja tekemisen meininki!
Vierailija kirjoitti:
Nää on mielipidekysymyksiä, mutta en mä latinan takia Tykkiin hakisi.
Joo ei.
Mäkään en vartavasten hakisi latinaan Töölöön (ei oo niin "painotus" kuin just Norssissa tai vaikka musaluokat muualla, pelkkä kiva lisä). Jos Töölö on lähikoulu niin mikspä ei latinaankin, mutta latinan luokat on tosi pieniä, ei se houkuttele ja mietin että ei sit ehkä jatkukaan ikuisesti. Jos latinaa haluaa oppia niin Norssiin ja ehkä Tykissäkin katselisin ensin ihan muita vaihtoehtoja ja painotuksia.
Mäkään en vartavasten hakisi latinaan Töölöön (ei oo niin "painotus" kuin just Norssissa tai vaikka musaluokat muualla, pelkkä kiva lisä). Jos Töölö on lähikoulu niin mikspä ei latinaankin, mutta latinan luokat on tosi pieniä, ei se houkuttele ja mietin että ei sit ehkä jatkukaan ikuisesti. Jos latinaa haluaa oppia niin Norssiin ja ehkä Tykissäkin katselisin ensin ihan muita vaihtoehtoja ja painotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että latinapainotus loppuu. Ei oo tulijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että latinapainotus loppuu. Ei oo tulijoita.
Tältä se nyt vaikuttaa, mutta toisaalta ei oo painotuksena kummonen. Helppo päästä ja sisältö aika hentonen.
Tykssa on ongelmaa ilmapiirin kans, ei kaikilla luokilla toki mut yleisesti. Tuo ahdistus nuorten tyttöjen joukossa puhututtaa vanhempia tosi paljon.
Matikkaluokka OK, latina oli pettymys
Latina Tykissä on B2-kieli jos sitäkään. Ei sen kummempi "painotus". Sen takia ei kyllä kannata koulua vaihtaa eikä oikeen luokkaakaan. Erittäin pieni luokka mikä ei oo yläkoulussa usein hyvä juttu (sisäpiirit). Kuten sanottua niin nää ilmapiirihommat on oma kysymyksensä.
Syvä hiljaisuus ahdistus lukemien kanssa :(
Siis...palkitaan luokka joka käyttää vähiten puhelimia tunnin aikana...?
Helsingissä on monta yläkoulua, joissa se puhelinten käyttö on saatu loppumaan ihan vain aikuisten auktoriteetilla. Norssi on yksi niistä.
Olen aika sanaton. Huhhuh!
Jotenkin kauhean lapsellinen idea tollanen puhelinkilpailu. Ihan kun joku teini itse olisi sen ideoinut.
No on kyllä naurettava keksintö!
Hei siis toi varmaankin oli teinien oma idea. En mä usko että kukaan opettaja keksisi sellasta.
Tykin matikkapainotus on ihan jees monien mielestä. Latinaan nuoreni pettyi, kuten myös hänen kaverinsa. Onneksi pian loppuu.
Kävin Norssia 80-luvulla eikä siellä silloinkaan ollut liitutauluja ainakaan kaikissa luokissa.
Sinänsä hyvä, jos eivät ole menneet digidigivouhotukseen täysillä mukaan. Teknologia on hyvä renki mutta huono isäntä.