Käytin auton öljynvaihdossa - mies suuttui
No niin. Öljyvaihtoväli oli päässyt pitkäksi. Mies on yleensä vaihtanut moottoriöljyt itse, mutta nyt on ollut niin paljon kiireitä töissä, ettei ollut ennättänyt. Mulla oli vapaapäivä ja mies nukkui yövuoron jälkeen. Päätin että nythän ehdin käyttää auton drive-in pajalla. Ja mies suuttui. Yhteinen auto joo, mutta omista rahoista maksoin. Miten tuosta voi suuttua?
Kommentit (222)
no jo on äijä jos suuttuu.Helppoahan se ite.Nykyautot mekaanikko hoitaa.Kyllähän öljyt pitää säännöllisesti vaihtaa .
Mies tarkka mitä öljyä autoon laitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minuakin suututtaisi, jos autooni laitetettaisiin sitä motonetin halvinta litkua.
En tiedä öljyistä,mutta luotan, että merkkihuollossa on osanneet oikeaa käyttää. Ap
Jollain on niin pinttyneenä tuollaisia älyttömiä periaatteita. Öljynvaihto on niin vammainen homma käsiin jäävine jäteöljyineen, että en ymmärrä, miksi joku sen haluaa tehdä itse. Jossain tuollaisessa drive-in -pajassa se vaihto maksaaa muutaman kympin öljyineen. Eli ei siinä edes pysty säästämään juuri mitään.
Kunhan öljy täyttää vaaditut laatuluokitukset, niin se on ihan se ja sama, mitä litkua sinne koneeseen laittaa. Onhan noita testattukin, eikä juuri mitään eroja ikinä löydetä.
Mun exä oli tee se itse -mies jonka piti aina saada tehdä kodin, kodinkoneiden ja autojen korjaukset itse, vaikka ei ymmärtänyt niistä mitään saati että olisi osannut korjata mitään. Tai sitten teetti ne jollain yhtä kädettömällä tuttavallaan jota piti isona asiantuntijana. Kuulemma syntyi isoja säästöjä. Paskat syntyi koska joka kerta oli pakko antaa homma lopulta todellisen ammattilaisen hoitoon joka laskutti tyyliin 200 euroa tunti. Yleensä maksajaksi jouduin minä kun kyllästyin elämään rempallaan olevan asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minuakin suututtaisi, jos autooni laitetettaisiin sitä motonetin halvinta litkua.
En tiedä öljyistä,mutta luotan, että merkkihuollossa on osanneet oikeaa käyttää. Ap
Pitäähän sun nyt tietää mitä sinne on laitettu, jos joudut lisäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sain loput mukaan, joten siitä se selviää. Ap
Koki varmaan miehisyyttään loukatun. - Munkin mies on näreissään, jos mä teen jotain, minkä se mieltää "miehiseksi asiaksi" - vaikka hänhän pääsee itse silloin helpommalla. 🙄
Nyt jännittää. Mihin kaikkeen se mies tänään pystyykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu aika monta autoa elämäni aikana. Semmosia muutaman tonnin kulkineita. Ikinä en oo miettiny, mitä öljyjä oon laittanu tai lisäilly. Öljy on öljyä, eikä ne siitä sekasin mee jos vähän miksaa.
Niin ja yleensä oon aina luopunu noista jossain 200 - 300 000km kohdilla. Eikä yhdessäkään ole moottorin puoleen ollut mitään vikaa. Eli kunhan siellä on jotkut öljyt, joita noin kerran vuoteen vaihdetaan, niin kyllä kone kestää.
Paitsi jos se on volkkari/audi/skoda-konsernin tuotos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinä oletit, etkä ottanut asioista ensin selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ei merkkihuollossa mitään purkki tavaraa käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ei merkkihuollossa mitään purkki tavaraa käytetä.
Jaa. Kylläpä vaan tuolla käytettiin. Ap
Apua, en edes tiennyt, että kotonakin öljyjä vaihdetaan. Mihin laitatte käytetyn öljyn ja filtterin, kuskaatte ongelmajätteisiin? Ei tulisi mieleenkään mitään lupia perheenjäseniltä tuollaiseen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Apua, en edes tiennyt, että kotonakin öljyjä vaihdetaan. Mihin laitatte käytetyn öljyn ja filtterin, kuskaatte ongelmajätteisiin? Ei tulisi mieleenkään mitään lupia perheenjäseniltä tuollaiseen asiaan.
Mies käy yleensä kaverinsa hallilla vaihtamassa nuo öljyt, siellä on tuo ongelmajätteen keräys järjestettynä. Ap
Ota poskeen niin saat pahan mokasi anteeksi
Anna rahaa!