Asumistuen uudet leikkaukset - kysymys
Ihmettelen vain noita säästöjen vaikutuksia asumistukeen. Jos säästöjen määrä vaihtelee jossakin 7000 euron 13 000 euron välillä, pitääkö jatkuvasti tarkistuttaa asumistukensa vai kuinka tuo menee?
Kommentit (18)
En löytänyt mistään tarkennusta. Eikö kukaan tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa riittää.
No pitääkö sitten pitää kerran vuodessa tili pienempänä ja muina kuukausina säästöjä saa olla vaikka kuinka?
Eli tukia maksetaan niin paljon, että ihmisille kertyy tileille jotain 5 numeroisia summia säästöjä ja sitten ne alkaa laskemaan, että paljonko voin nyt hakea tukea, kun mulla on näin ja näin paljon?
Eikä tässä ole jotain aika pahasti pielessä? Kuvittelin, että nämä ihmiset olisivat edes niiden tukien tarpeessa?
Sukanvarteen sujauttaa ylimääräiset hyvissä ajoin ennen tarkistusta
Asumista ei tarvitse tukea laisinkaan. Jos rahat ei riitä, niin muuttaa halvempaan, ja jos se ei riitä, niin käsi ojossa hakemaan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Eli tukia maksetaan niin paljon, että ihmisille kertyy tileille jotain 5 numeroisia summia säästöjä ja sitten ne alkaa laskemaan, että paljonko voin nyt hakea tukea, kun mulla on näin ja näin paljon?
Eikä tässä ole jotain aika pahasti pielessä? Kuvittelin, että nämä ihmiset olisivat edes niiden tukien tarpeessa?
Kuka edes kerryttää rahaa tilille jos saa tukia?
Voinko maksaa omistusasuntoni kokonaan tuilla, olisi kiva että valtio/veronmaksajat maksavat asuntoni ja sitten voin myydä sen ja lähteä parin vuoden pituiselle Karibian risteilylle?
Vierailija kirjoitti:
No minua (ketjun aloittaja) tämä ei koske mitenkään henkilökohtaisella tasolla. Olen vain kiinnostunut yhteiskunnan pyörimisestä ja ihmettelin, kun luin tuosta uudesta leikkauksesta, että kuinka tuo oikein tulee toimimaan.
Jotkut meistä ovat tällaisia, että asiat kiinnostavat omaa napaa kauempaakin.
Niin, onko jollakin siis vastausta siihen, kuinka tuo tulee toimimaan. Unohdetaan nyt hetkeksi tuo moralisoiva puhkuminen. Ihan vain: kuinka tuon on ajateltu toimivan?
Tuli päätös asumistuen leikkauksesta, no se tietysti aleni, mutta huomasin että päätöksessä luki, että: "Ilmoita mm. jos tulot nousevat vähintään 400e/kk".
Eikös se 300e suojaosuuskin poistunut, joten pikemminkin luulisi, että pitäisi ilmoittaa jos tulot nousevat yhdenkin euron?
Normaalit ihmiset älyäisivät olla hakematta, jos tilillä on kymppitonni rahaa. Nyt pitää näitä keinotekoisia leikkureita keksiä sen vuoksi.
En oikein ymmärrä millä oikeudella Kela edes voisi alkaa vaatia kaikkien asumistuen saajien tiliotteita? Pankkisalaisuus jne.
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset älyäisivät olla hakematta, jos tilillä on kymppitonni rahaa. Nyt pitää näitä keinotekoisia leikkureita keksiä sen vuoksi.
Jos on vaikka 500e/kk vuokra, niin kymppitonni kuluu alle kahdessa vuodessa nollille, mutta kun elämä maksaa muutenkin, niin ilman tuloja ja tukia et selviä kymppitonnilla vuottakaan.
Katsotaanko tuossa sijoituksiakin? Vai vaan pankkitili?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minua (ketjun aloittaja) tämä ei koske mitenkään henkilökohtaisella tasolla. Olen vain kiinnostunut yhteiskunnan pyörimisestä ja ihmettelin, kun luin tuosta uudesta leikkauksesta, että kuinka tuo oikein tulee toimimaan.
Ei tuossa oikeastaan muusta ole kyse kuin siitä, että pyritään estämään pienituloisia saamasta mitään omaisuutta, kun jo pelkkä auton omistaminen voi tarkoittaa sitä, että asumistuki laskee. Oikeistopuolueiden tarkoitus on köyhdyttää köyhiä ja köyhdyttää keskiluokkaa (asumistukileikkaus ei ole suunnattu keskiluokalle, mutta keskiluokan pään menoksi on muita keinoja). Ei tuossa oikeasti ole niinkään kyse säästöistä, vaan tuossa on kyse siitä, että halutaan pitää mahdollisimman iso osa kansasta köyinä, mitään omistamattomina vuokralaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa oikeastaan muusta ole kyse kuin siitä, että pyritään estämään pienituloisia saamasta mitään omaisuutta, kun jo pelkkä auton omistaminen voi tarkoittaa sitä
Ei mikään auton omistaminen tuossa haittaa. Säästää ei saa, mutta tuhlata kyllä.
Ihmettelen hallituksen logiikkaa että kaikki omistusasujat ovat varakkaita.Arvoton yksiö 550€/kk vastikkeella huonokuntoisessa vanhassa kerrostalossa,hei sun heiluvilles...
Kerran vuodessa riittää.