Miksi syötätte lapsillenne niin paljon sokeria?
Sokeri on runsaskalorista ja vie pienillä lapsilla huomattavasti tilaa terveellisemmiltä ravintoaineilta ja näin ollen vaikuttaa suoraan kokonaisvaltaiseen terveyteen myös mm. kognitiion, muistiin ja oppimiseen.
Tietoa löytyy vaikka kuinka paljon. Miksi silti syötätte lapsellenne jatkuvasti valtavat määrät sokeria?
Kommentit (84)
En syötä. Meillä ei esim syödä sokerijogurtteja tai muroja. Ei ole pakollista jokaviikkoista karkkipäivää. Itse en syö lisättyä sokeria ollenkaan, joten sellaisia ruokia ei syödä lainkaan.
Lapset ovatkin luokkansa fiksumpia, jota olen jopa ihmetellyt miten voi olla! Ylipäänsä terveelliset elämäntavat varmasti vaikuttavat ja on totta että sokerin haittoja ei haluta nähdä. Elintarviketeollisuus syytää sokeripitoisia tuotteita lapsille, se on niin ristiriitaista, kunpa siihen puututtaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Relax Karen
😂
2 lisää vielä, että ei myöskään juoda mehuja päivittäin puhumattakaan limppareista, eikä edes välttämättä viikottain.
Olipa outo aloitus. Miksi itse ryyppäät, tupakoit ja käytät huumeita, ap. Jäikö myös iltalääkkeet ottamatta? Älä vedä niitä ja viinaa sekasin!
Ja siis me kaikkihan tiedetään, että olet täysi alkkis, vaikka muuta väitätkin.
Vierailija kirjoitti:
Olipa outo aloitus. Miksi itse ryyppäät, tupakoit ja käytät huumeita, ap. Jäikö myös iltalääkkeet ottamatta? Älä vedä niitä ja viinaa sekasin!
Ehkä enemmänkin outo kommentti 😂 Puhut ehkä itsestäsi? 🤔
Tuskin saat paljoa kommentteja, koska ei tätä ongelmaa haluta nähdä.
Paljon vähemmän kuin omat vanhempani minulle ysärillä. Silloin sokerijugurtit, mehut ja suklaamurot oli ihan arkiruokaa, nykyään harvinaista herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa, mistä muka voisit tietää mitään yhdenkään lapsiperheen sokerinkäytöstä. Miksi syötät sokeria? Yhtä hyvin minä voin väittää, että olet alkoholisti. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa, mistä muka voisit tietää mitään yhdenkään lapsiperheen sokerinkäytöstä. Miksi syötät sokeria? Yhtä hyvin minä voin väittää, että olet alkoholisti. Ymmärrätkö?
Ihan vapaasti voit alkoholisteille tehdä oman aloituksen. ”Kerro miksi juot paljon alkoholia?” Mielestäni ei mitenkään outoa. Kuitenkin sokeria syöviä ihmisiä, myös lapsia on varmasti enemmän kuin alkoholisteja.
Vierailija kirjoitti:
Paljon vähemmän kuin omat vanhempani minulle ysärillä. Silloin sokerijugurtit, mehut ja suklaamurot oli ihan arkiruokaa, nykyään harvinaista herkkua.
Olette varmasti poikkeus. Omassa tuttavapiirissä jo 1-vuotiaat syövät noita päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette varmasti poikkeus. Omassa tuttavapiirissä jo 1-vuotiaat syövät noita päivittäin.
Outo tuttavapiiri sulla, jos oikeasti jo noin pienet syövät jatkuvasti epäterveellisesti. Mä en tunne ketään, joka syöttäisi lapsilleen tuollaista normaalina ruokana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, tuttavapiirisi lapsien nimet ovat tyyliin Jessiina-Petteci.
Koska karkki on hyvää. Syön sitä itsekin. En ole lihava kuitenkaan ja pystyn toimimaan normaalisti. Myös lapseni 19v on ihan normaali vaikka on saanut karkkia. Turha paheksua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo tuttavapiiri sulla, jos oikeasti jo noin pienet syövät jatkuvasti epäterveellisesti. Mä en tunne ketään, joka syöttäisi lapsilleen tuollaista normaalina ruokana.
En tunne ketään, joka syöttäisi noita 1-vuotiaalle, joten en usko olevani poikkeus. Mummot tosin järjestään kaikilla yrittää tyrkyttää kaikkia herkkuja ja ihmettelevät vanhempien tiukkapipoisuutta tässä asiassa, kun lapsiparat ei saa karkkiakaan vielä vauvaiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaleja ihmisiä ovat. Vanhempien ammatteja muun muassa: insinööri, opettaja, sairaanhoitaja, autokauppias.
Vierailija kirjoitti:
Koska karkki on hyvää. Syön sitä itsekin. En ole lihava kuitenkaan ja pystyn toimimaan normaalisti. Myös lapseni 19v on ihan normaali vaikka on saanut karkkia. Turha paheksua siellä.
Ylipaino ei ole sokerin pahin haitta. Turha väheksyä sokerin vahingollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät miten paljon fiksumpi lapsesi olisi, jos et olisi sokeria syöttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ei ole sokerin pahin haitta. Turha väheksyä sokerin vahingollisuutta.
Voi helvetin nipottaja. 🤦
Relax Karen