Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö aina missä miehenne on?

Vierailija
26.03.2021 |

Mielestäni on itsestäänselvää, että puolisolle kerrotaan aina mihin mennään, mutta meille tuli miehen kanssa nyt erimielisyyttä siitä, onko toisten menojen tietäminen ”kyttäämistä” vai normaalia. Kerrotaanko teillä aina ennen menoa mihin menette/kotiin tullessanne missä olitte? Itse olin pitänyt sitä itsestäänselvyytenä, mutta eipä se näköjään olekaan niin..

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin arvostan, kun mies itse sanoo mihin on menossa ja suunnilleen koska tulee kotiin sekä ilmoittaa jos suunnitelmat muuttuu. Teen niin itsekin.

Ex ei ikinä ilmoitellut mitään ja muutteli alituiseen suunnitelmiaan unohtaen kertoa mullekin. Oli aika stressaavaa kun mihinkään sovittuun ei oikein voinut luottaa ja odotutti mua turhaan.

Olisipa kyllä aika kummallista jos toinen vaan lähtisi ovesta ulos sanomatta sanaakaan.

On mielestäni aika eri asia raportoida, missä on kuin milloin tulee. Selvää on, että jos asiosita ei voida sopia, parisuhde ei toimi. Mutta eihän tämä liittyy siihen, että tiedät missä mies on. On minullakin ollut puolison kanssa vaikeuksia sopia yhtään mitään, kun kaikki tapahtuu 2 - 5 tuntia myöhemmin kun on sovittu, mutta kyllä minä silloin tiedän tarkkaan, missä se on. 

Vierailija
82/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin viimeisen vuoden olen todellakin tiennyt, kun tässä samassa kämpässä kökötetään 24/7. Kun tuo tuosta johonkin ulos lähtee, en edes kysy mihin menee. Kait nyt jokaisella pitää joku ihan omakin hetki olla? 

Eikö se ole oma hetki, jos sanoo ennen lähtöä, että ”menen käymään kävelyllä?” Mielestäni on aivan sairasta, miksi ei voisi tietää mihin toinen menee. Mitä salattavaa siinä on?

No en minä sitä salailuna ota, jos lähtee jotain asioita hoitamaan sen kummemmin mulle asiaa etukäteen tilittämättä. Saatan itsekkin tehdä samoin, sen kummemmin asiaa miettimättä. Aikuinen ihiminen kuitenkin olen, ja niin on hänkin.

No ei salailua, niin on se nyt vähintään omituista olla kertomatta. Teillä menee siis niin, että olette siinä kotona vaikka telkkaria katsomassa tai mitä nyt ikinä iltaisin teettekään, ja toinen nousee, pukee takin ja kengät ja lähtee sanomatta mitään? Ja se on sinusta normaalia :D?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kannata kyttäämistä tai joka askeleen raportointia, mutta jos ei  _yhtään_  tiedä missä ja milloin toinen tulee ja menee, on

a) hankala suunnitella mitään ja

b) mitä jos tapahtuu jotain, missä vaiheessa sitä sitten voi alkaa huolestua? Toinen makaa metsässä 3 päivää jalka kallion välissä poikkinaisena ja puhelin ulottumattomissa, mutta kukaan ei edes kaipaile tai tiedä mistä etsiä kun ei menoista ole mitään tietoa... Uteliaisuuttani vaan siis haluaisin tietää että miten ajattelette tällaisen tilanteen te jotka ette tee mitään selkoa toiselle missä menette?

a) Missä ja milloin on kaksi eri kysymystä. Parisuhteessa voidaan toki suunnitella niinkin, että yhteiset menot sovitaan - jolloin ei tarvitse raportoida menojaan ja olettaa, että kaikki muu aika on ns. parisuhdeaikaa. 

b) Jos olet erämaassa, oleellista on, että joku tietää. Käytännön elämä nyt ei kuitenkana toimi, niin että jokaisen käänteen raportoi jollekin. Jos pyörälenkillä päätänäkin oikasita (kunta ei kestä) tai valita vähän pidemmän lenkin (olosuhteet hyvät) niin voin olla yli 10 km lenkiltä, jonka alunperin suunnittelin. Ei jotenkin tulisi mieleen joka risteyksessä lähettää viestiä jollekin. 

Toki kumppanin nyt pitää tietää jollain tarkkuudella missä olen. Mutta kyllä meillä oikeasti riittää näen kaverin X/ lähden pyörilemään tms. 

Vierailija
84/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli heti alapeukutus ja ymmärsikö joku väärin sillä on meillä erilaiset harrastuksetkin ja olemme erillämmekin niiden vuoksi. Ei ole läheisriippuvuutta eikä toisen vahtimista. Meillä on eri ystäviäkin niin ettei todellakaan ole ihan kaikki yhteistä. Kummallakin on vapaus ja annetaan toisillemme tilaa. 

Kyllä meilläkin on todellakin vapaus ja annetaan tilaa toisillemme. Silti me kyllä  sille toiselle kerrotaan, että "lähden kirjastoon" tai "lähden lenkille" tai "lähden huomenna Liisan kanssa terassille" tai "lähden viikonlopuksi Turkuun Maijan kanssa". Onko siis läheisriippuvuutta se, että ilmoittaa toiselle poissaolostaan? Minun mielestä ei todellakaan ole. Käytöstapoja ja toisen huomioon ottamista se on. 

Vierailija
85/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä musta ois outoa vaan lähteä ovesta ulos sanomatta ollenkaan että mihin on menossa (paitsi tietysti ei nyt johonkin töihin lähdöstä tarvitse erikseen ilmoittaa kun toinen tietää sen jo).

Ja siis tää ei tarkoita että pitäisi tasan tarkkaan kertoa joka askeleensa, vaan että sanoo vaan että käyn kaupassa tms. Meistä kumpikaan ei kauheasti käy missään niin ihmettelisin kyllä jos mies vaan lähtisi mitään sanomatta.

Juurikin tällä tasolla itsekin tarkoitan enkä mitään minuutin tarkkuudella olevaa raporttia siitä, mitä on tehnyt. Itse en ainakaan tee mitään sellaista, mitä en voisi toiselle sanoa. Musta olisi todella outoa, jos vaikka joku meidän tuttumme olisi nähnyt mieheni jossain ja mä olisin sitten ihan ihmeissäni, että ahaa, en tiennyt mieheni siellä ollenkaan. Mielestäni kyse on peruskäytöstavoista.

Ap

En keksi, millä tavalla on huonoa käytöstä, jos poikkeaa vaikkapa itselleen epätyypillisessä kaupassa eikä raportoi siitä kumppanilleen. 

Joo tämä. Jos vaikka ulkoinen koko päivän lasten kanssa, niin en minä tee kymmenkohtaista listaa siitä missä kaupassa, puistossa ja kahvilassa (ennen koronaa) ollaan päivän aikana käyty. Enkä välttämättä muista kertoa vaikka oltaisiin nähty tuttuja.

Tuskin tässä tarkoitetaan tuollaista, vaan eli esimerkiksi mies on töiden jälkeen tulossa kotiin kävi kaupassa tai ei. Eli toinen ei yhtäkkiä katoa kokonaiskuvasta ja vaikka 20 jälkeen laita viestiä, että onkin kaverin luona saunomassa.

Niin en oikein tiedä mitä ap tarkoittaa. Aloituksesta sain sen käsityksen, että ap toivoo ihan tavallista toisen huomioimista ja tämä tuottaa miehelle haasteita. Tuo kommentti siitä että joku olisi nähnyt miehen paikassa jos ap ei tiedä hänen olleen kuulostaa kuitenkin hämärämmältä. Meillä ollaan tosi avoimia siitä minne mennään, mutta ei tuollainen tilanne meilläkään ole tavaton.

No ei tuo on nähnyt jossain paikassakaan kommentti kuulosta minusta mitenkään oudolta. Muistan, kun yksi exä ei ollut minulle kertonut, että heillä on firman virkistysilta Linnanmäellä. Sitten yksi kaveri kysyi, että miksi sinun poikaystävä oli käsikynkässä jonkun naisen kanssa perjantaina Linnanmäellä. Niin vähän eri mielikuva tuli siitä, että on jonkun kanssa treffeillä, kuin se todellisuus, että oli Sirpaa 57 auttanut istumaan vuoristoradan jälkeen.

Tässä todellakin ollaan just siinä kontrolloinnin ytimessä, jos nyt pitää todella alkaa vääntää kaikki työtapaamisetkin. Käsikynkät nyt asia erikseen, mutta jos asiakas/ sidosryhmätapaamsiia nyt voi olla milloin missäkin. 

Käsikynkät nyt on asia erikseen, mutta kyllä aika ahtaissa raameissa elätte. Koska

a) linnamäellä käynti on joku juttu. 

b) huoli siitä, mitä kaverit ajattelee

Vierailija
86/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aina löytyy tasan samasta paikasta kuin missä olen viimeksi nähnyt, eli tietokoneelta. 

Vierailija
87/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan yhdessä kotona ja toinen lähtee johonkin niin tietysti ilmoittaa mihin on menossa. Olisi aika outoa jos vain kävelisi ulos sanomatta mitään :D 

Mutta en minä miehen jokaista liikettä halua tietää. Kun mies sanoo vaikka lähtevänsä verstaalle (noin 30km meiltä) niin ei hänen tarvitse raportoida bensa-asemaa, rautakauppaa tai k-markettia missä saattaa poiketa matkalla. Tai jos jompikumpi menee ystävän kanssa johonkin niin "käyn XX kanssa kahvilla" riittää eikä erikseen tarvitse antaa kahvilan tarkkoja koordinaatteja. 

Vierailija
88/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaksi kertaa kuukaudessa Thai hierojalla. Käyköön. En kuitenkaan rakasta häntä enää. Se juna meni jo.

Vierailija
89/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pääpiirteittäin että onko töissä, kaverilla, salilla, lenkillä tms. Mutta en tietenkään tarkkaan tiedä mihin suuntaan lähtee esim. lenkille. Kyllä me laitetaan viestiä toisillemme jos mennään esim. kaverin luo, ettei toinen turhaan odottele kotona. Olisi outoa, jos en lainkaan tietäisi missä on.

90/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoo tuo mies lähtiessään kysymättäkin minne menee, mutta enpä ole tarkistellut, että menikö sinne minne sanoi menevänsä. Niinkuin joku sanoikin, niin mieheen ei ole asennettu mitään gps paikanninta. Ja mies toivoo, että jätän pöydälle lapun missä olen, jos olen lähtenyt jonnekin hänen poissaollessaan eikä puhelin ole tullut mukaan ja muutenkin kerron kysymättäkin minne olen menossa. Täällä on nyt joku outo suhtautuminen tähän asiaan. Ilmoittelua tai kysymistä pidetään kyyläämisenä vaikka olen kotona oppinut, että se on ystävällinen ja muita huomioiva tapa, jolla on merkitystä mm. ateria-aikoihin ja muiden muuhunkin ajankäyttöön. Myös mieheni on onneksi samanlaisesta perheestä, niin tämä ei ole muodostunut minkäänlaiseksi ongelmaksi parisuhteessamme.

Vierailija
91/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me aina ilmoitetaan toisille, jos johonkin on menossa. Esim. "Meen töiden jälkeen Annan kanssa syömään", "Korhonen pyys katsomaan tänään matsia niin meen sinne viideks". Tämmöstä. Kyllä se on ihan hyvä tietää minne toinen menee, ettei esimerkiksi kokkaa tietämättään liikaa ruokaa tai odota toista turhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi