Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö aina missä miehenne on?

Vierailija
26.03.2021 |

Mielestäni on itsestäänselvää, että puolisolle kerrotaan aina mihin mennään, mutta meille tuli miehen kanssa nyt erimielisyyttä siitä, onko toisten menojen tietäminen ”kyttäämistä” vai normaalia. Kerrotaanko teillä aina ennen menoa mihin menette/kotiin tullessanne missä olitte? Itse olin pitänyt sitä itsestäänselvyytenä, mutta eipä se näköjään olekaan niin..

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän. Työskentelemme yhdessä perheyrityksessä ja kun on jotain asioita kaupunkiin ,yleensä myös sinne lähdemme yhdessä. Symbioosissa 24/7.

Vierailija
42/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä tarvitse tietää. Meillä riittää kun sanoo että on meno, moikka. Meidän teini kyselee aina ootko menossa johonkin, minne, milloin lähdet, milloin tulet, miksi menet. Ihan hirveän ärsyttävää, järkyttyisin jos puolisolle pitäisi noihin vastata tai kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kylläkään tiedä, eikä miehenikään.

Jos menee töihin ja sitten asioille, niin eihän siitä tarvitse raportoida. Tai jos toinen on vaikka viikonlopun mökillä ja toinen kotona, niin soitetaan tai tekstataan ehkä kerran illalla nukkumaanmennessä hyvät yöt. Olisi omituista kyttäystä vaatia koko ajan tietää, mitä toinen tekee tai missä hän on.

N51

Vierailija
44/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta helvetissä tiedän mihin on lähdössä jos ovesta poistuu. Tuntuisi hassulta antaa pusu sanomatta sanaakaan tai tietämättä mihin menee tai koska tulee kotiin.

Toki työpäivän aikana en tiedä missä kaikkialla liikkuu (tosin senkin näkisin puhelimesta) mutta sitä tässä tuskin haettiinkaan.

Vierailija
45/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt koronan aikaan tiedetään aikalailla missä kumpainenkin on, mutta ennen sitä oli kyllä toisinaan hassuja tilanteita etten tiennyt edes minä PÄIVÄNÄ mieheni esim. aikoo tulla mökiltä kotiin tai toisinpäin. En kannata mitään kyttäämistä, eikä mielestäni tarvitse joka askelta raportoida, mutta yhdessä asuessa on jotenkin pöljää ettei toisen menemisistä tiedä oikeastaan mitään välillä. Saatoin laittaa/tilata ruokaa meille molemmille ja sitten ilmeneekin illalla kun ihmettelen, että mies on edelleen mökillä eikä ole edes koko viikkona aikeissa tulla. Lopulta lakkasin hankkimasta ruokaa meille molemmille ja se on sitten voi voi jos jääkaapissa ei ole hänelle mitään kun tuleekin.

Sama homma meillä! Siis ei mitään kyttäämis- tai salailumeininkiä puolin eikä toisin, mutta puoliso ei pystynyt millään käsittämään että saatan tehdä jotain yhteiseen kivaan tähtäävää siillä tiedolla milloin tulee kotiin. Ennen suunnittelin aina omat menoni esim. niin, että illalla voitaisiin vaikka syödä yhdessä kun puoliso tulee töistä (itse tulen lähes poikkeuksetta aikaisemmin). Puoliso oli ilmoittanut tulevansa vaikkapa kuudelta, mutta tulikin kahdeksalta, eikä nähnyt tarpeelliseksi ilmoittaa aikataulumuutosta. No ei siinä, pikkuhiljaa kypsyin ja lopetin kun ei selittämisestä huolimatta ymmärtänyt ideaa. Nyt sitten ihmettelee miksei enää koskaan syödä romanttisia viini-illallisia. Jaa-a, miksiköhän! Toisen topikin aihe olisi sitten se, miksi ei itse järjestä moisia :D 

Vierailija
46/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin viimeisen vuoden olen todellakin tiennyt, kun tässä samassa kämpässä kökötetään 24/7. Kun tuo tuosta johonkin ulos lähtee, en edes kysy mihin menee. Kait nyt jokaisella pitää joku ihan omakin hetki olla? 

Eikö se ole oma hetki, jos sanoo ennen lähtöä, että ”menen käymään kävelyllä?” Mielestäni on aivan sairasta, miksi ei voisi tietää mihin toinen menee. Mitä salattavaa siinä on?

No en minä sitä salailuna ota, jos lähtee jotain asioita hoitamaan sen kummemmin mulle asiaa etukäteen tilittämättä. Saatan itsekkin tehdä samoin, sen kummemmin asiaa miettimättä. Aikuinen ihiminen kuitenkin olen, ja niin on hänkin.

Vierailija
47/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aika täsmällisesti missä mieheni liikkuu. En kyttää, mieheni itse haluaa aina kertoa melko tarkkaan minne menee ja tai missä käynyt. Kertoo työmatkalla tapahtuneista pienistä kauppareissuistakin vaikkei olisi ostanut mitään mainittavaa. Itse kerron myös miehelle tarkkaan omat menemiseni, ihan tasapuolisuuden nimissä. On se turvallisempaakin niin, että molemmat kartalla toistensa menoista ja kauanko suunnilleen kestää, kun jos jotain pahaa sattuisi tapahtumaan niin osaa sitten huolestua ihan aiheesta.

Vierailija
48/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän esim. että on töissä tai menossa/tulossa, mutta jos menee vaikka käymään jossain samassa yhteydessä niin en tietenkään tiedä.

Ja jos menee vaikka reissuun niin tiedän mihin päin menee mutta ehkä ohimennen puheluissa jos kertoo missä paikoissa käy.

Itse käyn miehen ollessa töissä siellä sun täällä ja joskus laitan viestiä, että mentiin vaikka pulkkamäkeen.

Ei kai kellään kiinnosta missä puoliso tai muu perhe oikeasti koko ajan menee.

Vierailija
49/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin viimeisen vuoden olen todellakin tiennyt, kun tässä samassa kämpässä kökötetään 24/7. Kun tuo tuosta johonkin ulos lähtee, en edes kysy mihin menee. Kait nyt jokaisella pitää joku ihan omakin hetki olla? 

Eikö se ole oma hetki, jos sanoo ennen lähtöä, että ”menen käymään kävelyllä?” Mielestäni on aivan sairasta, miksi ei voisi tietää mihin toinen menee. Mitä salattavaa siinä on?

Miksi mun pitää tietää onko lenkillä, kaupassa vai vaikka vaan puiston penkillä istumassa? Ollaan etätöissä molemmat, eikä sitä välttämättä edes huomaa että toinen on poistunut kotoa, jos on itse vaikka palaverissa suljetun oven takana. Ei tarvitse raportoida tullessa eikä mennessä.

-- eri

Vierailija
50/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä eikä todellakaan tulisi mielenkään laittaa miehelle viestiä aina kun lähden kotoa jonnekin lasten kanssa. Enkä luonnollisesti myöskään oleta, että mies kertoo minulle aina kun työpäivän aikana poistuu työpaikaltaan (tekee asennustöitä, joten tätä tapahtuu usein). 

Vierailija
51/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitää tietää onko lenkillä, kaupassa vai vaikka vaan puiston penkillä istumassa? Ollaan etätöissä molemmat, eikä sitä välttämättä edes huomaa että toinen on poistunut kotoa, jos on itse vaikka palaverissa suljetun oven takana. Ei tarvitse raportoida tullessa eikä mennessä.

-- eri

Ei _tarvitse_ tietääkään, mutta sitä kutsutaan kommunikaatioksi.

Vierailija
52/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen mitä mies mulle kertoo ja luotankin siihen, mutta tietysti hän voisikin olla kertomansa asiakakäynnin sijaan vaikka strippiluolassa tai salaisen rakastajatterensa luona.

Vierailija
53/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotiäitinä eikä todellakaan tulisi mielenkään laittaa miehelle viestiä aina kun lähden kotoa jonnekin lasten kanssa. Enkä luonnollisesti myöskään oleta, että mies kertoo minulle aina kun työpäivän aikana poistuu työpaikaltaan (tekee asennustöitä, joten tätä tapahtuu usein). 

Tuo on luonnollista. Eihän nyt kukaan työpäivän aikana raportoi tekemisiään.

Vierailija
54/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni pitää itse työvuoronsa jääkaapin ovessa, tietää oman työni joustavat työajat sekä kommunikoimme menoistamme sekä jo ihan hajamielisiä omia luonteitamme varten on perinteinen seinäkalenteri, josta näkee esim. lääkäriajat. Ei siksi, että tarvitsisi kytätä vaan siksi, ettei tarvitse miettiä tekeekö esim. ruokaa kuinka monelle, syökö puoliso kotona vai ei tai voinko alustavasti lupautua menemään itse jonnekin (on luonnollista haluta puoliso mukaansa joihinkin tapaamisiin seuraksi, tukemaan tai viettämään yhdessä aikaa).

Kyllä meillä myös illalla saattaa tulla poikkeavia menoja, että toinen lähtee lenkille ja sitten hän lähtee :D

Vierailija
55/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on luonnollista. Eihän nyt kukaan työpäivän aikana raportoi tekemisiään.

Eikös siinä tapauksessa mene niin, että ei suurimman osan päivästä tiedä missä mies/vaimo on. Jos siis työpaikka ei ole sellainen, ettei sieltä koskaan poistuta työpäivän aikana.

t. eri

Vierailija
56/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi tiedän missä menee ja milloin tulee. Kerrotaan aina, jos lähdetään ulos minne ollaan menossa, tyyliin käyn kirjastossa. Samalla voi poiketa vaikka viereisessä kaupassa. Mies käy kesäisin pyöräilemässä ja kertoo yleensä summittaisesti minne on suuntaamassa ja milloin palaamassa.

Vierailija
57/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kulkee ja kotia tulee, välillä käy kaupassa ja naapurissa. Suurin piirtein tiedän mutta ei ole tarvetta ilmoittaa kun johonkin menee jos saman päivän aikana kotia tulee. Varmaan jossain vaiheessa jää eläkkeelle ja itselläni on tietty rytmi kotona, meillä on maatila josta huolehdin ja olen leikilläni sanonutkin että kun eläkkeelle jää niin laitan sen aamu kasilta ulos ja päästä neljältä sisälle ettei pyöri mun kintuissa:)

Vierailija
58/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata kyttäämistä tai joka askeleen raportointia, mutta jos ei  _yhtään_  tiedä missä ja milloin toinen tulee ja menee, on

a) hankala suunnitella mitään ja

b) mitä jos tapahtuu jotain, missä vaiheessa sitä sitten voi alkaa huolestua? Toinen makaa metsässä 3 päivää jalka kallion välissä poikkinaisena ja puhelin ulottumattomissa, mutta kukaan ei edes kaipaile tai tiedä mistä etsiä kun ei menoista ole mitään tietoa... Uteliaisuuttani vaan siis haluaisin tietää että miten ajattelette tällaisen tilanteen te jotka ette tee mitään selkoa toiselle missä menette?

Vierailija
59/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika tarkkaan tiedän ja hän tietää omat menemiseni. Ei se ole mitään kyttäämistä mielestäni, vaan ihan normaalia välittämistä/yhteiseloa/mitälie. Olisi minusta todella outoa, jos mies vaan lähtisi mitään sanomatta ja palaisi muutaman tunnin kuluttua ja olisi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos toinen menee johonkin ja käy samalla reissulla vaikkapa ostamassa kaupasta evästä mukaansa, niin sellaista ei välttämättä kerrota. Mutta suurinpiirtein kaikki muu kyllä tulee ihan luonnollisesti puheeksi.

Kysyn myös lähes aina (jos en itse osaa arvioida), että milloin mies tulee kotiin. Tässäkään ei ole kyse kyttäämisenhalusta, vaan haluan tietää milloin suurinpiirtein tulee, jotta tiedän milloin odottaa häntä takaisin. Jotenkin vaikka en mitään salaista yksin kotona teekään, niin haluan myös tietää, milloin toinen tulee, koska haluan tietää, kuinka pitkä aika minulla on olla yksin. Saatan vaan vaikka lukea, mutta jos en tietäisi yhtään monelta toinen tulee, saattaisin tavallaan "odottaa" koko ajan. Kyse on siis varmaan jostain omasta neuroosistani, mutta jotenkin on kivempi tietää, mitä elämässä tapahtuu, jopa näin pienet asiat. :D

Vierailija
60/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olisi hyvin outoa, että en tietäisi, kun on aina menty yhdessä kaikkialle ja meidän molempien työpaikka on ollut kotona omalla tilalla viimeiset 36 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän