Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö aina missä miehenne on?

Vierailija
26.03.2021 |

Mielestäni on itsestäänselvää, että puolisolle kerrotaan aina mihin mennään, mutta meille tuli miehen kanssa nyt erimielisyyttä siitä, onko toisten menojen tietäminen ”kyttäämistä” vai normaalia. Kerrotaanko teillä aina ennen menoa mihin menette/kotiin tullessanne missä olitte? Itse olin pitänyt sitä itsestäänselvyytenä, mutta eipä se näköjään olekaan niin..

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me toistemme olinpaikat tiedetään suurinpiirtein. Jos nyt lähtee kavereiden kanssa ulos ei raportoida, että nyt ollaan baarissa x ja nyt paikassa y. Yleensä, jos töiden jälkeen ei tulla suoraan kotiin laitetaan viesti tyyliin "käyn kaupoilla". Aina, kun lähetään kotoota johki, niin kerrotaan mikä meno (lähen lenkille, meen Pekalle/Maijalle, käyn ostarilla, tms).

Vierailija
22/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä musta ois outoa vaan lähteä ovesta ulos sanomatta ollenkaan että mihin on menossa (paitsi tietysti ei nyt johonkin töihin lähdöstä tarvitse erikseen ilmoittaa kun toinen tietää sen jo).

Ja siis tää ei tarkoita että pitäisi tasan tarkkaan kertoa joka askeleensa, vaan että sanoo vaan että käyn kaupassa tms. Meistä kumpikaan ei kauheasti käy missään niin ihmettelisin kyllä jos mies vaan lähtisi mitään sanomatta.

ja jos sattuu jotain tietää mistä alkaa etsiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon muijalle aina meneväni kylille asioomaan.

Vierailija
24/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin asiaa, niin kyllä tiedän aina suurin piirtein, missä mies on ja niin hänkin minusta. Eikä meilläkään mitään kyttäämistä ole. On vain tapana ihan arkisessa keskustelussa ilmoittaa menoistaan, esim. "Lähden nyt hoitamaan asiaa X" tai "Tulen huomenna myöhemmin kotiin, koska menen töiden jälkeen käymään paikassa X".

Vierailija
25/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti tiedetään. 

Vierailija
26/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä musta ois outoa vaan lähteä ovesta ulos sanomatta ollenkaan että mihin on menossa (paitsi tietysti ei nyt johonkin töihin lähdöstä tarvitse erikseen ilmoittaa kun toinen tietää sen jo).

Ja siis tää ei tarkoita että pitäisi tasan tarkkaan kertoa joka askeleensa, vaan että sanoo vaan että käyn kaupassa tms. Meistä kumpikaan ei kauheasti käy missään niin ihmettelisin kyllä jos mies vaan lähtisi mitään sanomatta.

Juurikin tällä tasolla itsekin tarkoitan enkä mitään minuutin tarkkuudella olevaa raporttia siitä, mitä on tehnyt. Itse en ainakaan tee mitään sellaista, mitä en voisi toiselle sanoa. Musta olisi todella outoa, jos vaikka joku meidän tuttumme olisi nähnyt mieheni jossain ja mä olisin sitten ihan ihmeissäni, että ahaa, en tiennyt mieheni siellä ollenkaan. Mielestäni kyse on peruskäytöstavoista.

Ap

En keksi, millä tavalla on huonoa käytöstä, jos poikkeaa vaikkapa itselleen epätyypillisessä kaupassa eikä raportoi siitä kumppanilleen. 

Vierailija
27/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koronan aikaan tiedetään aikalailla missä kumpainenkin on, mutta ennen sitä oli kyllä toisinaan hassuja tilanteita etten tiennyt edes minä PÄIVÄNÄ mieheni esim. aikoo tulla mökiltä kotiin tai toisinpäin. En kannata mitään kyttäämistä, eikä mielestäni tarvitse joka askelta raportoida, mutta yhdessä asuessa on jotenkin pöljää ettei toisen menemisistä tiedä oikeastaan mitään välillä. Saatoin laittaa/tilata ruokaa meille molemmille ja sitten ilmeneekin illalla kun ihmettelen, että mies on edelleen mökillä eikä ole edes koko viikkona aikeissa tulla. Lopulta lakkasin hankkimasta ruokaa meille molemmille ja se on sitten voi voi jos jääkaapissa ei ole hänelle mitään kun tuleekin.

Vierailija
28/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu millä tarkkuudella. Jos lähtee pois kotoa aikaan joka ei ole normaali töihinlähtöaika, niin kyllä Ihmettelisin todella paljon ellei itse spontaanisti kertoisi minne on menossa. Ja sama toisinpäin. En sen sijaan raportoi erikseen, jos käyn vaikka kotimatkalla kaupassa tai postissa, eikä hänkään tee näin. Ja jos toinen on töissä ja toinen vapaalla, niin harvemmin sitä tulee päivän aikana jatkuvasti raportoitua mitä tekee. Toki illalla tulee sitten yleensä juteltua, että käytiin tänään pulkkamäessä ja Leenan kanssa lounaalla.

Meillä on siis yleensä työt eri aikaan. Toki silloin kun oltiin molemmat aamuvuorossa, tuli raportoitua tarkemmin myös se mitä töiden jälkeen teki, että toinen tietää mihin aikaan odottaa kotiin.

Vierailija
29/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän suurinpiirtein. Sama juttu lasten kanssa eli niin kauan kuin asuvat kotona, minun pitää suunnilleen tietää missä ovat ja mikä on oletettu kotiintuloaika. Näin vaikka olisivat aikuisia.

Vierailija
30/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis en tiedä.

Tätä mä olen itsekin miettinyt!

Mieheni, missä olet? Etsin sinua. Vastaa.

Vierailija
31/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tällä tasolla itsekin tarkoitan enkä mitään minuutin tarkkuudella olevaa raporttia siitä, mitä on tehnyt. Itse en ainakaan tee mitään sellaista, mitä en voisi toiselle sanoa. Musta olisi todella outoa, jos vaikka joku meidän tuttumme olisi nähnyt mieheni jossain ja mä olisin sitten ihan ihmeissäni, että ahaa, en tiennyt mieheni siellä ollenkaan. Mielestäni kyse on peruskäytöstavoista.

Ap

En keksi, millä tavalla on huonoa käytöstä, jos poikkeaa vaikkapa itselleen epätyypillisessä kaupassa eikä raportoi siitä kumppanilleen. 

Joo tämä. Jos vaikka ulkoinen koko päivän lasten kanssa, niin en minä tee kymmenkohtaista listaa siitä missä kaupassa, puistossa ja kahvilassa (ennen koronaa) ollaan päivän aikana käyty. Enkä välttämättä muista kertoa vaikka oltaisiin nähty tuttuja.

Vierailija
32/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin arvostan, kun mies itse sanoo mihin on menossa ja suunnilleen koska tulee kotiin sekä ilmoittaa jos suunnitelmat muuttuu. Teen niin itsekin.

Ex ei ikinä ilmoitellut mitään ja muutteli alituiseen suunnitelmiaan unohtaen kertoa mullekin. Oli aika stressaavaa kun mihinkään sovittuun ei oikein voinut luottaa ja odotutti mua turhaan.

Olisipa kyllä aika kummallista jos toinen vaan lähtisi ovesta ulos sanomatta sanaakaan.

Vierailija
33/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo tämä. Jos vaikka ulkoinen koko päivän lasten kanssa, niin en minä tee kymmenkohtaista listaa siitä missä kaupassa, puistossa ja kahvilassa (ennen koronaa) ollaan päivän aikana käyty. Enkä välttämättä muista kertoa vaikka oltaisiin nähty tuttuja.

Tuskin tässä tarkoitetaan tuollaista, vaan eli esimerkiksi mies on töiden jälkeen tulossa kotiin kävi kaupassa tai ei. Eli toinen ei yhtäkkiä katoa kokonaiskuvasta ja vaikka 20 jälkeen laita viestiä, että onkin kaverin luona saunomassa.

Vierailija
34/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pettämisen merkki jos mies ei kerro mihin menee.

Vierailija
35/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin asiaa, niin kyllä tiedän aina suurin piirtein, missä mies on ja niin hänkin minusta. Eikä meilläkään mitään kyttäämistä ole. On vain tapana ihan arkisessa keskustelussa ilmoittaa menoistaan, esim. "Lähden nyt hoitamaan asiaa X" tai "Tulen huomenna myöhemmin kotiin, koska menen töiden jälkeen käymään paikassa X".

Juurikin näin, todella vaikea kuvitella että kumppani vaan häipyisi ovesta sanomatta mitään. Tai tulisi töistä tuntikausia tavallista myöhemmin ilmoittamatta mitään syytä. Meillä on kyllä lapsia niin se ehkä vaikuttaa, mutta kyllä se minusta näin meni ennen lapsiakin.

Vierailija
36/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän. Meillä on pienet lapsetkin niin ei voi noin vain häippäistä sanomatta minne on menossa ja kauanko aikoo viipyä. Ei nyt tietenkään semmoisella reaaliaikaisella tarkkuudella tarvitse täsmällistä sijaintia tietää, tai jos toinen on jossain reissussa (siis aikaan ennen koronaa) ei tietysti tarvinnut sijaintiaan siellä raportoida. Mutta minusta se nyt vaan on normaalia perhe-elämää keskustella suunnitelmista, mihin aikoo mennä ja kauanko suunnilleen viipyä ja olisiko toisella vaikkapa tarvetta lähteä samalla reissulla hoitamaan jotain omaa asiaa.

Vierailija
37/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä tasolla tarkoitat tätä? Että mies sanoo lähtevänsä kauppaan, tuttu näkee hänet kirjastossa ja sinua ihmetyttäisi kun et tiennyt miehen käyneen siellä?

Vierailija
38/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Sörkassa istuu jo toista vuotta.

Vierailija
39/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielestäni joillain ihmisillä ihme vinouma ajatuksissa, että jos kysyy tai pitää kertoa mihin on menossa seon kyttäystä. Minusta se on yhdessä elämistä.

Radikaali esimerkki voisi olla vaikka:

Tiedän, että mies on töistä kotona viiden aikaa. Häntä ei näy, ei vastaa puhelimeen tai viesteihin. Tulee seiskan aikaa kotiin ja oli työkavereiden kanssa oluella. Olen vihainen kuin ampiainen, siitä ettei kerrottu ja huolehdin onko jotain sattunut.

Mies laittaa viestin, että lähtee poikien kalareissulle kahdeksi viikoksi ja siellä ei ole kännykkäsignaalia. Kysyn missä mökki on, minä päivänä on tulossa kotiin ja toivotan hyvää reissua. Kenelläkään ei paha mieli.

Kummassakaan tapauksessa ei ole kyse siitä, etten luota toiseen tai muuta, vaan siitä kunnioituksesta toista kohtaan, että voi kertoa missä menee ja koska tulee kotiin, ettei toinen huolestu turhaan.

Vierailija
40/91 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuskin tässä tarkoitetaan tuollaista, vaan eli esimerkiksi mies on töiden jälkeen tulossa kotiin kävi kaupassa tai ei. Eli toinen ei yhtäkkiä katoa kokonaiskuvasta ja vaikka 20 jälkeen laita viestiä, että onkin kaverin luona saunomassa.

Niin en oikein tiedä mitä ap tarkoittaa. Aloituksesta sain sen käsityksen, että ap toivoo ihan tavallista toisen huomioimista ja tämä tuottaa miehelle haasteita. Tuo kommentti siitä että joku olisi nähnyt miehen paikassa jos ap ei tiedä hänen olleen kuulostaa kuitenkin hämärämmältä. Meillä ollaan tosi avoimia siitä minne mennään, mutta ei tuollainen tilanne meilläkään ole tavaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme