Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOIRANTALUTTAJA, syyllistytkö sinäkin näihin rikoksiin?

Käyttäkää sitä järkeänne
26.03.2021 |

Tiesithän että siitä on ihan pitävä lakimääräys jonka mukaan taluttajan PITÄÄ huolehtia aina koiransa jätökset pois (toisen omistamalta) hoidettavalta alueelta. Lisäksi kusettaessasi koiran toisen omistamalle pihalle, nurmikolle tai pensasistutuksiin, syyllistyt rikokseen, toisen omaisuuden tuhoamiseen. Kusi on myrkkyä kasveille! Tiedän tapauksia joissa tienvarsipensaita on kuollut kokonaan tai osittain sen vuoksi, että jotkut ohikulkijat antavat koiransa aivan vapaasti virtsata niihin,toisten omaisuuteen!Äly hoi älä jätä!

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ValoPallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira pissii esim. tuijan (Brabant/Smaragd) päälle niin tuija alkaa tummua ja kuolla. Koira voisi pissiä siis juurelle, mutta eihän koirat niin tee vaan lorottavat niin korkealle kuin yltävät.

Vain poikakoirat. Tyttökoirat pissaa kyykyssä, mikä saa jotkut kyylät tulemaan perässä etsimään jätinkö kyykkäävän koirani kakat nurmikolle. Kerään itse kakat poikkeuksetta aina. Koiranomistajana vetoan teihin muihin koiranomistajiin. Olkaa kilttejä ja kerätkää ne kakat oikeasti. Ensinnäkin ne on terveysriski sekä muille koirille, että lapsille. Toiseksi kukaan ei halua astua ystävänne jätöksiin. Kolmanneksi - ihmiset suhtautuisivat varmasti myönteisemmin sekä koiriin, että niiden omostajiin, jollei kakkaa olisi tienvarsilla ja pihanurmikoilla. Koiran omistamiseen kuuluu myös jätösten keruu. Sitä kannattaa miettiä, jos haluat koiran, muttet vielä ole sitä hankkinut.

Päivitä tietosi osa naaras koirista pissaa koipea nostaen, vaikka omasi ei niin tee.

Melko harvat kuitenkin, ja tyttökoiran tulee olla kohtuu korkea, jotta sen pisu yltää korkealle.

Vierailija
42/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kerännyt ja en kerää.

Jos omistaa jonkun ponin kokoisen koiran, tai useamman, niin heidän kuuluisi siistiä koiriensa jättijätökset pois.  Näyttää oikeasti, kuin olisi käynyt naapurin 60 v Tarmo paskilla tien varressa, kun oikeasti joku iso rotikka tai muu vastaava on vääntänyt rieskat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran paska ei ole ongelma vaan ongelma on koira joka ei osaa paskantaa oikeaan paikkaan. Onko koira tyhmä jos se paskantaa keskelle tietä tai polkua? En osaa sanoa koska mulla ei ole koskaan ollut koiraa joka ei osaisi mennä kauas tien reunaan paskalle. Esim jos metsässä kävellään polulla niin koirani menee siitä polulta vähintään 2m lepikkoon kyykkäämään. Tätä ei ole koskaan tarvinnut opettaa koiralle. Ihan itse on ymmärtänyt asian. Koirani myös katsoo tietä ja polkua sekä itse osaa väistää muiden koirien paskat ja kiertää kuralätäköt. Tätäkään ei ole tarvinnut opettaa. Koirani ei myöskään syö tai ota mitään luonnosta ja miksi ottaisi? Hän syö joka päivö kananrintaa ja eläinkaupan parasta nappulaa joka on valmistettu laadultaan ihmisravinnoksi kelpaavasta lampaan lihasta.

Mun koira oli tällainen tunnollinen ja siisti ojaan ja kauas ryteikköön kakkaaja. Sitten se tuli vanhaksi, ja alkoi tämä kummallinen touhu, että kakitaan keskelle tietä kävellessä, ja pissitään sisälle, jopa uloslähtiessä. Lenkkeily ei myöskään aina huvita, vaikka ennen rakasti lenkkeillä ja pyysi usein ulos, nykyään haluaa kääntyä usein pian kotiin. Vaikea uskoa enää samaksi koiraksi.

Vierailija
44/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kerännyt ja en kerää.

Tunnetko olevasi oikein oman elämäsi sankari. Siitä olen varma, että sinulle pitäisi antaa koiranomistamiskielto. Lainrikkoja kun olet.

Vierailija
45/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ValoPallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira pissii esim. tuijan (Brabant/Smaragd) päälle niin tuija alkaa tummua ja kuolla. Koira voisi pissiä siis juurelle, mutta eihän koirat niin tee vaan lorottavat niin korkealle kuin yltävät.

Vain poikakoirat. Tyttökoirat pissaa kyykyssä, mikä saa jotkut kyylät tulemaan perässä etsimään jätinkö kyykkäävän koirani kakat nurmikolle. Kerään itse kakat poikkeuksetta aina. Koiranomistajana vetoan teihin muihin koiranomistajiin. Olkaa kilttejä ja kerätkää ne kakat oikeasti. Ensinnäkin ne on terveysriski sekä muille koirille, että lapsille. Toiseksi kukaan ei halua astua ystävänne jätöksiin. Kolmanneksi - ihmiset suhtautuisivat varmasti myönteisemmin sekä koiriin, että niiden omostajiin, jollei kakkaa olisi tienvarsilla ja pihanurmikoilla. Koiran omistamiseen kuuluu myös jätösten keruu. Sitä kannattaa miettiä, jos haluat koiran, muttet vielä ole sitä hankkinut.

Päivitä tietosi osa naaras koirista pissaa koipea nostaen, vaikka omasi ei niin tee.

Melko harvat kuitenkin, ja tyttökoiran tulee olla kohtuu korkea, jotta sen pisu yltää korkealle.

Näkisitpä meidän tytöt. Koipi nousee korkealle ja pisu myös, vaikka ovat pieniä koiria. Välillä naurattaa. Epäilen että johtuu siitä, että heitä hoiti pieninä lapsosina eräs poikakoira kennelissä.

Vierailija
46/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska keskustelu.

Kevät tulee..

Vierailija
47/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kakat pitää siivota, mutta siksi, että ne ovat esteettinen ja hajuhaitta. Koiran kakka ja pissa ovat itse asiassa oikeinkin hyviä lannoitteita, eivät kasvit niihin kuole.

T. Puutarhuri

Koirankakka voi sisältää loisia ja vaarallisia bakteereita sekä kemikaaleja. Sitä voi käyttää kompostoituina pensaisiin ja istutuksiin, mutta syötäviin kasveihin ja vihannesmaalle ei.

Meidän koiran kakka on taatusti turvallisempaa kuin sun kakkasi. Koiramme madotetaan kahdesti vuodessa, keväällä ja syksyllä. Miten on sun laitasi?

Ot mut kannattaa tutustua aiheeseen paremmin ote lehdestä parin vuoden takaa:

"

Saaren mielestä matolääkitystä tärkeämpää olisi, että koiranomistajat ottaisivat kakkapusseja mukaan lenkille ja siivoaisivat jätökset pois, jolloin matotartunnan lähteitä ei olisi ympäristössä.

– Kun rupeaa miettimään koiran matolääkitystä, kannattaisi ottaa kakkanäyte ja viedä se eläinlääkäriasemalle, jossa tutkitaan lääkkeen todellinen tarve. Jos matoja löydetään, niin sitten madotetaan ja häädetään niitä matoja, joita koiralla on. Jos koiralla ei ole matoja, ei anneta mitään, vaan nautitaan keväästä.

" lähde.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/moni-madottaa-koiran-kevaalla-ja-sy…

Ollut jo vuodesta 2016, mutta silti moni koiranomistaja ei tiedä

https://kuono.fi/asiantuntijat-koiran-saannollinen-madotus-ei-valttamat…

Vierailija
48/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran paska ei ole ongelma vaan ongelma on koira joka ei osaa paskantaa oikeaan paikkaan. Onko koira tyhmä jos se paskantaa keskelle tietä tai polkua? En osaa sanoa koska mulla ei ole koskaan ollut koiraa joka ei osaisi mennä kauas tien reunaan paskalle. Esim jos metsässä kävellään polulla niin koirani menee siitä polulta vähintään 2m lepikkoon kyykkäämään. Tätä ei ole koskaan tarvinnut opettaa koiralle. Ihan itse on ymmärtänyt asian. Koirani myös katsoo tietä ja polkua sekä itse osaa väistää muiden koirien paskat ja kiertää kuralätäköt. Tätäkään ei ole tarvinnut opettaa. Koirani ei myöskään syö tai ota mitään luonnosta ja miksi ottaisi? Hän syö joka päivö kananrintaa ja eläinkaupan parasta nappulaa joka on valmistettu laadultaan ihmisravinnoksi kelpaavasta lampaan lihasta.

Mun koira oli tällainen tunnollinen ja siisti ojaan ja kauas ryteikköön kakkaaja. Sitten se tuli vanhaksi, ja alkoi tämä kummallinen touhu, että kakitaan keskelle tietä kävellessä, ja pissitään sisälle, jopa uloslähtiessä. Lenkkeily ei myöskään aina huvita, vaikka ennen rakasti lenkkeillä ja pyysi usein ulos, nykyään haluaa kääntyä usein pian kotiin. Vaikea uskoa enää samaksi koiraksi.

Lääkäriin? Koiran radikaalisti muuttunut käytös tsekkaus eläinlääkärissä, eikä selitellä pelkällä vanhuudella. Varmaan kipuja ym..

49/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ValoPallo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisitpä meidän tytöt. Koipi nousee korkealle ja pisu myös, vaikka ovat pieniä koiria. Välillä naurattaa. Epäilen että johtuu siitä, että heitä hoiti pieninä lapsosina eräs poikakoira kennelissä.

Juu. On yksilöllistä. Omat tyttöni ovat olleet kyykkypissaajia.

Vierailija
50/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koirasi on kuitenkin jo oppinut sisäsiistiksi, mutta pissaa silti sisälle on ongelman takana joku syy joka tulisi selvittää. Ensimmäiseksi on tärkeää kitkeä pois sairaudet, jotka voivat aiheuttaa ei toivottua käytöstä. Jos sairaudet voidaan sulkea pois, on vielä monia muita syitä, joista johtuen koira pissaa sisälle.."

https://bobbi.fi/miksi-koira-pissaa-sisalle/

Vierailija
51/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten jotkut koiranomistajat ei nyt vaan ymmärrä,ettei heillä ole laillista oikeuttakaan antaa koiransa mennä toisten pihojen pensaisiin kusemaan. Vaikka he luulisivat että siitä ei ole mitään haittaa. Laki on laki.

52/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koira kakkaa keskelle tietä, saattaa olla kyse siitä, että koira on dominoiva ja erittäin itsevarma, jolloin ulosteita ei tarvitse tehdä piiloon. Kyse ei siis ole tyhmyydestä. Myös liikuntarajoitteiset/nivelkipuiset voi tehdä ihan tienvarteen, koska varvikkoon meno on liian kivulloista. Niin tai näin. Kakat tulee kerätä. Mulla on ollut oma koira jo 30 vuotta enkä edelleenkään ymmärrä mikä vika ihmisen päässä on, jollei osaa korjata jätöksiä pois.

53/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on leikattu narttu, pissaongelmia tulee usein vanhana. Vanhemmiten ainakin nartuille tulee helposti myös pissatulehduksia ja voi tulla virtsakiviäkin. Menkää käymään eläinlääkärissä.

Vierailija
54/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa viihtyisällä omakotialueella ja täällä ainakin koirankakkoja näkyy huomattavasti vähemmän nykyään kuin kymmenen vuotta sitten. Useimmat koiranomistajat keräävät nykyään jätökset näkyvältä paikalta ja jalankulkuväyliltä pois ja roskiksia on pyöräteiden varsilla paljon, johon ne voi jättää. Koiria näkyy enemmän kuin ennen, joten kyllä valistus on mennyt perille, ainakin hyvätuloisten asuinalueilla. Kiitos kaikille koirankakan kerääjille! 💩

Vierailija
55/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ajattelee, että eläin vain tulee vanhaksi, jolloin haluttomuus ja muutokset käytöksessä ovat normaaleja ikääntymisen merkkejä. Taustalla on kuitenkin hyvin usein ikääntymiseen liittyvä, hoidettavissa oleva ongelma terveydentilassa. Ennaltaehkäisy on kaikista tehokkainta ja kustannuksiltaan edullisinta hoitoa ja siksi vanheneva lemmikki on hyvä tutkia eläinlääkärissä vuosittain. Vanhuus ei ole sairaus!

Miksi lemmikki ei halua enää liikkua

Liikkumishaluttomuuden taustalla on usein nivelrikko eli “kuluma nivelissä”. Kivun takia koirat ovat kankeita liikkeelle lähtiessä erityisesti pidemmän lenkin jälkeisen levon jälkeen ja lenkin loppuopuolella liikkuminen voi olla hitaampaa tai kankeampaa. 

https://www.sympaatti.fi/artikkelit/vanheneva-lemmikki

Vierailija
56/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ja turhat tuija-aidat.

Miksi istutetaan tällaisia turhia aitoja, jotka ovat vielä rumia? Pihalta on myrkytetty tai poistettu viimeisetkin luonnonkasvit, robottiruohonleikkuri pelottaa luonnon eläimet esim siilit pihoilta pois. Eihän näissä luonnottomissa pihoissa ole mitään säilyttämisen arvoista. Koirni saa pissiä rauhassa kunnan puoleiselle nurmikolle, se ei ole tuija-aidan omistajan tonttia. Naurettavaa.

Vierailija
57/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, minun asunalueelta löytyy kilometrin matkalta 5-15 läjää kävelytieltä, ei ojasta! Kevät on tanssimista kävelyteillä, että pysyy kengät siisteinä.

Vierailija
58/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirankakkaroskiksia saisi kyllä olla enemmän suosittujen lenkkipolkujen varrella. Meillä päin oli aikoinaan yksi roskis, mutta sekin poistui vuosia sitten. Kerään kyllä omien koirieni jätökset, mutta veikkaan, että moni jättää maahan, kun ei ole paikkaa mihin heivata. En voi sanoa nauttivani, kun monesti killuu kädesä neljäkin pussia koko lenkin ajan ja vasta kotona saan laitettua omaan roskikseen. Jossain vaiheessa jaettiin niitä tarroja, joita sai laittaa omaan roskikseen, josta ohikulkiat tiesivät, että meidän roskalaatikkoon saa laittaa kakkapussin. Meidän asuinalueella taisi jossain vaiheessa olla pari tällaista tarraa. Mutta parempi olisi, jos kunta asettelisi muutaman roskiksen strategisiin kohtiin. Bussipysäkeillä on toki roskikset, mutta meilläkin bussipysäkki osuu vain ihan lenkin alkuun ja seuraava on melkein lenkin loppupäässä, ja vain os kierrän tiettyä reittiä. 

Vierailija
59/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla koirankakka ei kelpaa edes biojätteeseen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kakat pitää siivota, mutta siksi, että ne ovat esteettinen ja hajuhaitta. Koiran kakka ja pissa ovat itse asiassa oikeinkin hyviä lannoitteita, eivät kasvit niihin kuole.

T. Puutarhuri

Koirankakka voi sisältää loisia ja vaarallisia bakteereita sekä kemikaaleja. Sitä voi käyttää kompostoituina pensaisiin ja istutuksiin, mutta syötäviin kasveihin ja vihannesmaalle ei.

Vierailija
60/129 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ja teen kaikkea noita ilolla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi