Tulkinnanvaraisia lakeja, joita ei voi valvoa
Esimakua tulevasta nämä Koronalait ja niiden logiikka? Kauppaan saa mennä ostamaan ruokaa, ja samalla saa ostaa koriste-esineitä, mutta vartavasten kauppaan ei saa mennä ostamaan koriste-esinettä, se ei ole sallittua. Kohtapian saamme nauttia vihapuhelain ja suostumuslain logiikan koukeroista ja sanahelinästä.
On mielenkiintoista kuulla perään umpipolitisoituneiden oikeusasiantuntijoiden kommentit perustuslain näkökulmasta, kun he saivartelevat hyväksyntänsä näille mahdottomuuksille.
Kommentit (9)
Prismasta saa mennä ostamaan juoksulenkkarit, mutta ei urheiluun erikoistuneesta liikkeestä.
Jospa nyt vain pysyisitte mahdollisimman paljon kotona ja olisitte tapaamatta muita jokusen viikon sen sijaan että saivartelette ja valitatte lain koukeroista.
Lainsäädännön politisoituminen yhdistettynä päättäjien hyväntahtoiseen idealismiin ja vajavaiseen kausaaliteettien ymmärtämiskykyyn luo mahdollisuudet vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt vain pysyisitte mahdollisimman paljon kotona ja olisitte tapaamatta muita jokusen viikon sen sijaan että saivartelette ja valitatte lain koukeroista.
Niin, ei Suomen laeilla niin väliä, tarkoitus on hyvä. Tätä juuri aloitus tarkoittaa.
Kieltäytyykö Prisman kassa myymästä minulle pelkästään sitä koriste-esinettä? Vai kehottaako ostamaan myös muuta, vaikka appelsiinin niin hän voi myydä minulle sen varjolla myös haluamani koriste-esineen?
Kohta mietitään mikä on vihapuhetta ja minkälainen oli se suostumus.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäytyykö Prisman kassa myymästä minulle pelkästään sitä koriste-esinettä? Vai kehottaako ostamaan myös muuta, vaikka appelsiinin niin hän voi myydä minulle sen varjolla myös haluamani koriste-esineen?
Viereisen lahjatavaraliikeen omistaja miettii pitäisikö hyllyyn laittaa myyntiin maitoa vai pitäiskö kaupan kiinni?
Miten hallituksen ja virkamiesten kyky loogiseen ajatteluun voi olla täysin kadoksissa?
Lakeja, joiden noudattamista ei voida ihan oikeasti kunnolla valvoa, ei tulisi säätää. Nykyään suurin osa suomalaista rikkoo jotain lakia ja tämä rapauttaa yleistä lainkuuliaisuutta. Nämä suomalaisten yleisesti rikkomat lait ovat juuri näitä "hyvää tarkoittavia höpönassu-lakeja".
Tämä ei poista sitä tosiseikkaa, että kunnollinen sulku ja sen noudattaminen auttaisi Suomea selviämään nopeammin tästä kurimuksesta.
Alkoon menossa selitys kelpaa joten ei tarvitse muuta keksiä.