KOIRANTALUTTAJA, syyllistytkö sinäkin näihin rikoksiin?
Tiesithän että siitä on ihan pitävä lakimääräys jonka mukaan taluttajan PITÄÄ huolehtia aina koiransa jätökset pois (toisen omistamalta) hoidettavalta alueelta. Lisäksi kusettaessasi koiran toisen omistamalle pihalle, nurmikolle tai pensasistutuksiin, syyllistyt rikokseen, toisen omaisuuden tuhoamiseen. Kusi on myrkkyä kasveille! Tiedän tapauksia joissa tienvarsipensaita on kuollut kokonaan tai osittain sen vuoksi, että jotkut ohikulkijat antavat koiransa aivan vapaasti virtsata niihin,toisten omaisuuteen!Äly hoi älä jätä!
Kommentit (129)
Kerään tietenkin kakat pois. Harmittaa kun jotkut eivät kerää, koirani syö niitä ja voi saada siitä matoja tms.
Pissa on kylläkin typpipitoinen erinomainen lannoite kasveille. Ap ei taida tietää kasveista paljonkaan.
Jos koira pissii esim. tuijan (Brabant/Smaragd) päälle niin tuija alkaa tummua ja kuolla. Koira voisi pissiä siis juurelle, mutta eihän koirat niin tee vaan lorottavat niin korkealle kuin yltävät.
En syyllisty, meillä koira ulkoilutetaan usein, ehtii kyllä metsän reunalle, ei niin että hädissään pissaa ja paskoo naapurin pihalle..
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kakat pitää siivota, mutta siksi, että ne ovat esteettinen ja hajuhaitta. Koiran kakka ja pissa ovat itse asiassa oikeinkin hyviä lannoitteita, eivät kasvit niihin kuole.
T. Puutarhuri
Koirankakka voi sisältää loisia ja vaarallisia bakteereita sekä kemikaaleja. Sitä voi käyttää kompostoituina pensaisiin ja istutuksiin, mutta syötäviin kasveihin ja vihannesmaalle ei.
Meillä on tienvarressa oja ennen talon pihaa ja istutukset siellä pihan puolella, kukaan ei kiipeile ojan yli toisen pihaan. Kakat kerätään pussiin ja laitetaan joko kunnan huolehtimaan pökäleroskikseen tai omaan roskikseen.
Miksi ihmisten kakkaa ja pissaa on joka puolella maapalloa? Sivistysmaissa vielä puhdistetaan kovilla kemikaaleilla.
Puhumattakaan kaikesta hormoni- ja lääkemyrkyistä mitä vesistöön pissan mukana leviää.
Mut provohan tää alotus oli...
Minäpä tästä koiraa pissittämään.
Koiran omistajan pitäisi osata ajatella tykkääkö itse jos muiden koirat kakkaavat esim. keskelle pihaan kääntyvän risteyksen. Lapset astuvat kakkaan ja tuovat kengissään sitä sitten sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos koira pissii esim. tuijan (Brabant/Smaragd) päälle niin tuija alkaa tummua ja kuolla. Koira voisi pissiä siis juurelle, mutta eihän koirat niin tee vaan lorottavat niin korkealle kuin yltävät.
Vain poikakoirat. Tyttökoirat pissaa kyykyssä, mikä saa jotkut kyylät tulemaan perässä etsimään jätinkö kyykkäävän koirani kakat nurmikolle. Kerään itse kakat poikkeuksetta aina. Koiranomistajana vetoan teihin muihin koiranomistajiin. Olkaa kilttejä ja kerätkää ne kakat oikeasti. Ensinnäkin ne on terveysriski sekä muille koirille, että lapsille. Toiseksi kukaan ei halua astua ystävänne jätöksiin. Kolmanneksi - ihmiset suhtautuisivat varmasti myönteisemmin sekä koiriin, että niiden omostajiin, jollei kakkaa olisi tienvarsilla ja pihanurmikoilla. Koiran omistamiseen kuuluu myös jätösten keruu. Sitä kannattaa miettiä, jos haluat koiran, muttet vielä ole sitä hankkinut.
En syyllisty, kakat kerään aina, kun yletän ja ovat hoidetuilla alueilla. Pissaamisen suhteenkin olen tarkka, lumiaikana en anna pissata kenenkään pihatien reunoihin, vaikka niissä kuinka isot keltaiset viestit olisi odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
En syyllisty, meillä koira ulkoilutetaan usein, ehtii kyllä metsän reunalle, ei niin että hädissään pissaa ja paskoo naapurin pihalle..
Kerääthän kakat myös metsänreunalta? Metsässä on muitakin kävijöitä, kuin sinä ja koirasi. Olen asunut kerrostalossa jonka vieressä oleva pienki metsä oli kauttaaltaan koirankakalla miinoitettu. Ja sen läpi lasten koulumatka kulki.
Luin otsikon ensin että KORONANTARTUTTAJA...
Eikö puutarhuri tiedä että laimentamattomana kusi on myrkkyä jopa puulle. Meidän pihastamme kuoli iso koivu sen vuoksi että uroskoiramme lorotti siihen usein. Enpä haluaisi sinun palveluksiasi, jos et tuotakaan edes tiedä.
Juu tietysti kakat kerään aina, mutta koirani on kyllä pari kertaa pissannut yhteen pensasaitaan, joka yltää kadulle asti.
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistajan pitäisi osata ajatella tykkääkö itse jos muiden koirat kakkaavat esim. keskelle pihaan kääntyvän risteyksen. Lapset astuvat kakkaan ja tuovat kengissään sitä sitten sisälle.
Koiran omistajana voin kertoa, että en nauti siitä, että ihanat p@sk@kasat keskellä tietä / polkua, tien oikealla ja vasemmalla puolella ym. Herättää ärsytystä. Itse kerään koirani tuotteet, ellei ihan pöpelikössä ole. Ärsyttää yrittää väistellä noita miinoja. Välinpitämättömät ihmiset voisivat jättää koiran ottamatta. Koiran pissa on enemmän visuaalinen haitta, mutta sekin väärissä paikoissa ärsyttää, koiran voi ja pitää opettaa, että toisten pihoille, rapun eteen, parkkipaikalle, lasten leikkipaikalle ym. Ei tehdä mitään tarpeita!
Kakat kerään aina ja toivoisin muidenkin niin tekevän, pissakeskustelu laantuu kunhan lumet sulavat.
Koiran paska ei ole ongelma vaan ongelma on koira joka ei osaa paskantaa oikeaan paikkaan. Onko koira tyhmä jos se paskantaa keskelle tietä tai polkua? En osaa sanoa koska mulla ei ole koskaan ollut koiraa joka ei osaisi mennä kauas tien reunaan paskalle. Esim jos metsässä kävellään polulla niin koirani menee siitä polulta vähintään 2m lepikkoon kyykkäämään. Tätä ei ole koskaan tarvinnut opettaa koiralle. Ihan itse on ymmärtänyt asian. Koirani myös katsoo tietä ja polkua sekä itse osaa väistää muiden koirien paskat ja kiertää kuralätäköt. Tätäkään ei ole tarvinnut opettaa. Koirani ei myöskään syö tai ota mitään luonnosta ja miksi ottaisi? Hän syö joka päivö kananrintaa ja eläinkaupan parasta nappulaa joka on valmistettu laadultaan ihmisravinnoksi kelpaavasta lampaan lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö puutarhuri tiedä että laimentamattomana kusi on myrkkyä jopa puulle. Meidän pihastamme kuoli iso koivu sen vuoksi että uroskoiramme lorotti siihen usein. Enpä haluaisi sinun palveluksiasi, jos et tuotakaan edes tiedä.
No huhhu mitä mielikuvia tästä tuli :D koira nostamassa jalkaa ja palstalla parjattu aihe kun miehet kuseskelevat pihamaille ns merkkaavat reviiriä.
ValoPallo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain poikakoirat. Tyttökoirat pissaa kyykyssä, mikä saa jotkut kyylät tulemaan perässä etsimään jätinkö kyykkäävän koirani kakat nurmikolle. Kerään itse kakat poikkeuksetta aina. Koiranomistajana vetoan teihin muihin koiranomistajiin. Olkaa kilttejä ja kerätkää ne kakat oikeasti. Ensinnäkin ne on terveysriski sekä muille koirille, että lapsille. Toiseksi kukaan ei halua astua ystävänne jätöksiin. Kolmanneksi - ihmiset suhtautuisivat varmasti myönteisemmin sekä koiriin, että niiden omostajiin, jollei kakkaa olisi tienvarsilla ja pihanurmikoilla. Koiran omistamiseen kuuluu myös jätösten keruu. Sitä kannattaa miettiä, jos haluat koiran, muttet vielä ole sitä hankkinut.
Kolmen koiran omistajan allekirjoitan viestisi täysin. Kakkakpussit kulkee taskussa mukana ja niitä on helppo käyttää. Muiden omistamilta ja hoitamilta nurmi ym. alueilta korjaan koirieni jätökset, koska haluan pitää hyvät välit naapureiden kanssa enkä haluaisi itsekään astua koiranpaskaan. Sen sijaan hoitamattomat ryteiköt ja metsiköt joissa koira selkeästi kakkaa syrjemmälle niin jätän korjaamatta. Sinne se kakka nopeasti maatuu.
Yksi koiristani syö muidne koirien kakkoja, joten ymmärrän ärsytyksen kaikin puolin.
Mielestäni se on ihan koiranomistamisen perus asioita, että ne kakat korjataan.
Totta kai kakat pitää siivota, mutta siksi, että ne ovat esteettinen ja hajuhaitta. Koiran kakka ja pissa ovat itse asiassa oikeinkin hyviä lannoitteita, eivät kasvit niihin kuole.
T. Puutarhuri