Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satu Taiveaho asumusero

Vierailija
25.03.2021 |

Mitäköhän tapahtui, alle vuosi oltu naimisissa? Nopeasti kaikki tapahtui, harmittaa sijoituslapset joilla edelleen aika tuulinen elämä.

Kommentit (305)

Vierailija
121/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on vaan enemmän näitä sielunkumppaneita kun muilla. Seuraavaksi kannattaa etsiä joku joka ei ole sielunkumppani kun se ei näköjään toimi.

Vierailija
122/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat syyttelevän Satua. Mies on mulkeron maineessa ja melkoisen outo tapaus, kun kahden viikon tuttavuuden jälkeen ottaa ison tatskan jossa lukee Satu Kirsikka. Jos joku mies tekisi saman peliliikkeen mun kanssa, niin hälytyskellot soisivat ja kovaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta oli mukava lukea just Leena Harkimosta, kun hän on pitänyt oman kotinsa ja perhe-elämän lasten kanssa ilman uutta puolisoa. Musta olisi ollut ihanaa, jos omakin äiti olisi tehnyt näin. Meille muutti

äidin mies, kun olin alle 10v ja se ei tuntunut kivalta, vaikka mies kaikin puolin hyvä ihminen onkin ja tällä hetkellä 30 vuotta myöhemmin äitini omaishoitaja.

Jos mulla ja miehelläni sattuisi ero tulemaan, aikoisin ehdottomasti asua lasten kanssa keskenään, kunnes olisivat aikuisia. Voihan sitä seurustella ja olla parisuhteessa ilman, että asutaan saman katon alla. Lapsilla pitää olla oikeus omaan kotiin ilman, että sinne tupsahtaa joku ventovieras samaan aamupalapöytään leikkimään perhettä.

Olen tavallaan samaa mieltä, mutta toisaalta näköjään äitisikin tapauksessa kyse on oikeasta elämänkumppanista eikä mistään ”äidin poikaystävästä” joka vaan tulee leikkimään jotain perhettä.

Tekin olette olleet sen verran pieniä kun äitinne tuon miehen tapasi, että ei tietenkään hänen olisi kannattanut keskittyä vain teihin!

Ja nyt tuo mies hoitaa vanhaa äitiäsi, aika rumasti puhut kyllä hänestä.

Kyllä se elämänkumppani voi olla elämänkumppani vaikkei luokse muuttaisikaan.

Ja missään tapauksessa ikinä ei pidä parin kuukauden tuntemisen perusteella vielä edes miestä esitellä lapsille. Saati muuttaa yhteen. Kaikkein viimeiseksi vaihtaa paikkakuntaa.

Kommentoin tuon lainaamani tekstin tapausta, en tätä Taiveahon säntäilyä sijaislapset kainalossa.

Mun silmissä kukaan ei saa minkäänlaista kruunua eikä edes papukaijamerkkiä sen vuoksi, että piti lasten takia vuosien ajan jotain salapoikaystävää.

Hänen äitinsä kuulostaa olleen järkevä; hankki eron jälkeen oikeasti kestävän parisuhteen miehen kanssa, joka tosissaan välittää hänestä.

Outoa, ettei jotkut lapset soisi vanhemmilleen tuollaista, vaan selittävät vielä aikuisenakin vauvapalstalla miten oli kamalaa kun tuli uusi ihminen aamupalapöytään silloin kun olin alle 10-vuotias lapsi.

Varmaan olisi ollut kivempi joku yksin sinnittelevä ja läheisyyden puutteessa riutuva väsynyt yksinhuoltaja?

Itsekkään lapsen mielestä ainakin.

Herttinen, onko ainoat vaihtoehdot yhteenmuutto tai salailu? Miten olisi ihan normaali parisuhde, jossa molemmilla omat kodit?

Ei vastaa monenkaan näkemystä kumppanuudesta.

Omastakin mielestäni epäekologista ja myös epäkäytännöllistä, jos tulee vaikkapa lisää lapsiakin.

Ja muutenkin.

Jotkut haluavat jakaa elämänsä kumppaninsa kanssa, eivät elää tapailusuhteessa.

Niin. Ja sitten Suomen maa on täynnä näitä rikkonaisia lapsia, joita on riepoteltu sinne tänne ja joilla on uusiosisaruksia ja sotkua loppuelämä. Kun äiti on etsinyt kumppania.

No onko hänellä niin?

Hänhän kirjoitti, että tuo mies on nykyisin äitinsä omaishoitaja ja suhde kestänyt 30 vuotta.

No näyttää olevan kun asia selkeästi edelleen painaa.

Vierailija
124/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta oli mukava lukea just Leena Harkimosta, kun hän on pitänyt oman kotinsa ja perhe-elämän lasten kanssa ilman uutta puolisoa. Musta olisi ollut ihanaa, jos omakin äiti olisi tehnyt näin. Meille muutti

äidin mies, kun olin alle 10v ja se ei tuntunut kivalta, vaikka mies kaikin puolin hyvä ihminen onkin ja tällä hetkellä 30 vuotta myöhemmin äitini omaishoitaja.

Jos mulla ja miehelläni sattuisi ero tulemaan, aikoisin ehdottomasti asua lasten kanssa keskenään, kunnes olisivat aikuisia. Voihan sitä seurustella ja olla parisuhteessa ilman, että asutaan saman katon alla. Lapsilla pitää olla oikeus omaan kotiin ilman, että sinne tupsahtaa joku ventovieras samaan aamupalapöytään leikkimään perhettä.

Olen tavallaan samaa mieltä, mutta toisaalta näköjään äitisikin tapauksessa kyse on oikeasta elämänkumppanista eikä mistään ”äidin poikaystävästä” joka vaan tulee leikkimään jotain perhettä.

Tekin olette olleet sen verran pieniä kun äitinne tuon miehen tapasi, että ei tietenkään hänen olisi kannattanut keskittyä vain teihin!

Kyllä se elämänkumppani voi olla elämänkumppani vaikkei luokse muuttaisikaan.

Ja missään tapauksessa ikinä ei pidä parin kuukauden tuntemisen perusteella vielä edes miestä esitellä lapsille. Saati muuttaa yhteen. Kaikkein viimeiseksi vaihtaa paikkakuntaa.

Kommentoin tuon lainaamani tekstin tapausta, en tätä Taiveahon säntäilyä sijaislapset kainalossa.

Mun silmissä kukaan ei saa minkäänlaista kruunua eikä edes papukaijamerkkiä sen vuoksi, että piti lasten takia vuosien ajan jotain salapoikaystävää.

Hänen äitinsä kuulostaa olleen järkevä; hankki eron jälkeen oikeasti kestävän parisuhteen miehen kanssa, joka tosissaan välittää hänestä.

Outoa, ettei jotkut lapset soisi vanhemmilleen tuollaista, vaan selittävät vielä aikuisenakin vauvapalstalla miten oli kamalaa kun tuli uusi ihminen aamupalapöytään silloin kun olin alle 10-vuotias lapsi.

Varmaan olisi ollut kivempi joku yksin sinnittelevä ja läheisyyden puutteessa riutuva väsynyt yksinhuoltaja?

Itsekkään lapsen mielestä ainakin.

Herttinen, onko ainoat vaihtoehdot yhteenmuutto tai salailu? Miten olisi ihan normaali parisuhde, jossa molemmilla omat kodit?

Ei vastaa monenkaan näkemystä kumppanuudesta.

Omastakin mielestäni epäekologista ja myös epäkäytännöllistä, jos tulee vaikkapa lisää lapsiakin.

Ja muutenkin.

Jotkut haluavat jakaa elämänsä kumppaninsa kanssa, eivät elää tapailusuhteessa.

Niin. Ja sitten Suomen maa on täynnä näitä rikkonaisia lapsia, joita on riepoteltu sinne tänne ja joilla on uusiosisaruksia ja sotkua loppuelämä. Kun äiti on etsinyt kumppania.

No onko hänellä niin?

Hänhän kirjoitti, että tuo mies on nykyisin äitinsä omaishoitaja ja suhde kestänyt 30 vuotta.

No näyttää olevan kun asia selkeästi edelleen painaa.

Olisikotämä valittaja mieluummin itse äitinsä omaishoitaja. Katkera ihminen kun ei äidillensä olisi suonut 30 vuoden onnea,

Vierailija
125/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on sairas, ei vanha. Enkä puhunut miehestä rumasti, hän on ihana ihminen ja nykyään yksi tärkeimmistä elämässäni. Silti olisin toivonut, ettei hän olisi tullut kotiini asumaan, kun olin lapsi. Se, että hän nyt hoitaa sairasta puolisoaan, on merkki siitä että heidän rakkautensa olisi varmaan kestänyt, vaikka eivät olisi asuneet saman katon alla meidän lasten ollessa pieniä. Päinvastoin heidänkin yhteiselämänsä muuttui hurjan paljon paremmaksi, kun me lapset muutimme pois kotoa.

Oma mielipiteeni kumpuaa omasta kokemuksesta lapsen näkökulmasta. Kyllä eron tapahtuessa äidin kannattaa nimenomaan keskittyä niihin lapsiin, eikä uuden miehen hankintaan.

Onpa julma näkökulma. Äidin pitää keskittyä yksistään lapsiin, entäpä isän? Oliko sinulla isällesi vaatimuslistaa? Oletpa itsekäs ja inhottava ihminen, puhut rumasti äitisi yksityiselämästä. Hyi! Toivottavasti karma sinulle kostaa. Odotit, että äitisi elää vain sinulle, sellainen ei ole tervettä, toki kaltaselkesi narsistille ymmärrettävää.

Äidin pitää panna lapsensa etusijalle. Samaten isän.

Vierailija
126/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntuvat syyttelevän Satua. Mies on mulkeron maineessa ja melkoisen outo tapaus, kun kahden viikon tuttavuuden jälkeen ottaa ison tatskan jossa lukee Satu Kirsikka. Jos joku mies tekisi saman peliliikkeen mun kanssa, niin hälytyskellot soisivat ja kovaa!

Tästä tatskasta muuten taidettiin keskustella palstalla joskus ja ennustettiin, että käy vielä huonosti, koska on niin ilmeinen red flag. Niin tapahtui. Täällä kyllä tiedetään asiat!

Luulisi lasun kiinnostuvan näistä kuvioista, vai onko muuttotahti jo niin vauhdikas etteivät viranomaiset pysy perässä?

Vierailija
127/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla soi hälärit jo siinä kohtaa kun Ville otti heti kättelyssä Sadun nimen ihoonsa, siis tatskan.

Se oli liian... ihan liikaa. Minun makuuni.

Samaa mieltä. Aivan kun haluaisi merkitä "sinä olet nyt minun"...

Vierailija
128/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on sairas, ei vanha. Enkä puhunut miehestä rumasti, hän on ihana ihminen ja nykyään yksi tärkeimmistä elämässäni. Silti olisin toivonut, ettei hän olisi tullut kotiini asumaan, kun olin lapsi. Se, että hän nyt hoitaa sairasta puolisoaan, on merkki siitä että heidän rakkautensa olisi varmaan kestänyt, vaikka eivät olisi asuneet saman katon alla meidän lasten ollessa pieniä. Päinvastoin heidänkin yhteiselämänsä muuttui hurjan paljon paremmaksi, kun me lapset muutimme pois kotoa.

Oma mielipiteeni kumpuaa omasta kokemuksesta lapsen näkökulmasta. Kyllä eron tapahtuessa äidin kannattaa nimenomaan keskittyä niihin lapsiin, eikä uuden miehen hankintaan.

Onpa julma näkökulma. Äidin pitää keskittyä yksistään lapsiin, entäpä isän? Oliko sinulla isällesi vaatimuslistaa? Oletpa itsekäs ja inhottava ihminen, puhut rumasti äitisi yksityiselämästä. Hyi! Toivottavasti karma sinulle kostaa. Odotit, että äitisi elää vain sinulle, sellainen ei ole tervettä, toki kaltaselkesi narsistille ymmärrettävää.

Samaa mietin, inhottava ajatusmaailma. Jokaisen äidinkin pitää saada elää muutenkin kuin lastensa kautta. Moni nainen on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen, kun lapset lähtee maailmalle ei parisuhdetta enää löydy ja edessä on yksinäinen vanhuus. Yleensä juuri nuo itsekkäät narsistilapset vähät välittää äidistään kun hän on heille hyödytön.

Vierailija
129/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tatskasta muuten taidettiin keskustella palstalla joskus ja ennustettiin, että käy vielä huonosti, koska on niin ilmeinen red flag. Niin tapahtui. Täällä kyllä tiedetään asiat!

Luulisi lasun kiinnostuvan näistä kuvioista, vai onko muuttotahti jo niin vauhdikas etteivät viranomaiset pysy perässä?

Mikä on red flag, onko se jotain hienoa, kun se on ulkomaan kieltä? Sitäkö ei voi suomeksi sanoa?

Vierailija
130/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, että palstalla tiedetään. Oikein kunniallista juu, maailman hirveimmällä paskapalstalla roikkuvan ylpeily.

Vierailija
131/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kyllä tahallisten ja tahattomien väärinymmärrysten huvipuisto :D Ei muuta, kun ranneke ranteeseen ja kaikkiin laitteisiin.

T. Uusperheen ei-traumatisoitunut lapsi, joka ei kuitenkaan aio koskaan itse perustaa uusperhettä omien lapsuuskokemuksiensa johdosta :)

Vierailija
132/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on puhuttu yhteen muuttamisesta, ei siitä, että äitien seurustelu, poikaystävät, parisuhteet jne pitäis kieltää. Tottakai on hienoa, jos eron jälkeen löytää uuden kumppanin, mutta tarviiko sen kanssa heti muuttaa yhteen, jos taloudessa asuu alaikäisiä lapsia?

Vierailija
133/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täys paska miehiä, thats the point!

Kyllä niitä varmaan riittää, ei tosin mun kaveripiirissä.

Kait se sitten riippuu missä porukoissa pyörii.

Vierailija
134/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiveahoon en ota kantaa, mutta itselleni uusperhe on mahdolllistanut lapsille erilaisen taloudellisen tilanteen kun kulut on jaettu, minun paremman jaksamisen ja myös oman kumppanin tuoman onnen. Toivottavasti olen omat lapset kasvattanut niin että aikuisena näkevät laajemmin kuin vain sen, että outo ukko (vuoden yhdessäolon jälkeen) ilmaantui meidän aamiaispöytään (siitä keskusteltiin kyllä ennen yhteenmuuttoa)

Vierailija
135/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kuoli isä, jouduimme muuttamaan ja kaikki oli ihan sekaisin.

Olin 15.

Äiti löysi uuden onnen. Tämä huoli luokseen asumaan vain äitini ja pikkusiskoni.

"Onnea" kesti 10 kuukautta.

Minun ja äitini välit se kyllä pilasi sitten vuosikymmeniksi. En ole ollut puheväleissäkään enää 15 vuoteen.

Vierailija
136/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, inhottava ajatusmaailma. Jokaisen äidinkin pitää saada elää muutenkin kuin lastensa kautta. Moni nainen on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen, kun lapset lähtee maailmalle ei parisuhdetta enää löydy ja edessä on yksinäinen vanhuus. Yleensä juuri nuo itsekkäät narsistilapset vähät välittää äidistään kun hän on heille hyödytön.

No tämä. Siinä vaiheessa kun lapset lähtee maailmalle, on keskiverto noin kolmikymppisenä esikoisensa saanut ihminen jo tilanteessa, jossa parisuhteen löytäminen ei käykään enää niin helposti kuin nuorempana.

Fiksu rakentaa yhteisen tulevaisuuden uuden kumppanin kanssa hyvissä ajoin, toki lapset huomioiden.

Se huomiointi ei vaan mielestäni tarkoita sitä, etteikö voisi muuttaa yhteen ja oikeasti jakaa elämää toisen kanssa.

Taiveaho- ja ToniNiemismäisen lapsille haitallisen ryntäilyn sekä lapsilleen elävän, yksin asuvan äidin välillä on paljon muitakin vaihtoehtoja.

Leena Harkimo on hyvä esimerkki fiksusta naisesta.

On varmasti - kuten moni muukin, erilaisia ratkaisuja tehnyt.

Vierailija
137/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taiveahoon en ota kantaa, mutta itselleni uusperhe on mahdolllistanut lapsille erilaisen taloudellisen tilanteen kun kulut on jaettu, minun paremman jaksamisen ja myös oman kumppanin tuoman onnen. Toivottavasti olen omat lapset kasvattanut niin että aikuisena näkevät laajemmin kuin vain sen, että outo ukko (vuoden yhdessäolon jälkeen) ilmaantui meidän aamiaispöytään (siitä keskusteltiin kyllä ennen yhteenmuuttoa)

Lapsiakin on monenlaisia, ja harva kai vanhempien uusista puolisoista traumaantuu?

Itselläni ei ole ollut ikinä ketään, ja 10v lapsi vinkunut jo vuosien ajan, että ”hanki äiti mies ja mulle sisaruksia”.

Patistaa treffeille ym., ei kuulemma yhtään haluaisi että äiti on sinkku, eikä itse aio ikinä olla aikuisena kuten minä (eli sinkku) :D

Että on niitä lapsiakin moneen junaan, eikä ne välttämättä todellakaan kiitä siitä, ettei äiti tuonut ikinä miestä kotiin.

Vierailija
138/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin 48v,kolmesti ollut naimisissa ja eronnut kolmesti avioliitosta. Kihloissa olen ollut tuohon päälle vielä muutamaan otteeseen.

Lapsia kolme, kahdelle eri miehelle. Vanhin lapsista jäi isälleen aikoinaan ja nuorimmat (alle kouluikäisiä) omalle isälleen kun en viitsinyt alkaa tappelemaan huoltajuudesta.

Miehet ovat aina olleet narsistisia ja alkoholiin meneviä.

Viimeisen eron jälkeen aloin seurustelemaan vanhan tutun ihmisen kanssa parin kuukauden päästä erosta. Samalla esittelin lapsille uuden rakkauden. Hän on paljon parempi kuin aiemmat miehet ovat olleet. Nyt ollaan oltu yhdessä 7kk ja asutaan yhdessä, myytiin autot ja ostettiin tilalle yhteinen.

Viimeisin ex - mies sai jo lapsen uuden naisen kanssa kun eron jälkeen oli heti uusi nuori nainen kainalossa

Ja olet ylpeä itsestäsi? Lapsia kahdelle eri miehelle, kolme avioliittoa, muutamat kihlatkin siinä välissä.. Aika epätoivoista mutta kukin tyylillään. :D

Vierailija
139/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, eikö sitä suuremmalla syyllä olisi kannattanut tutustua vähän paremmin ennen papin aamenta.

Vierailija
140/305 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdissä koko ajan, eikö ne osaa lukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän