Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se liikunnan tuoma hyvä olo on? En ole vielä koskaan tuntenut, ikää 35v. Milloin se tulee? Heti?

Vierailija
24.03.2021 |

Vai seuraavana päivänä?
Liikun 3x viikko, koska se on terveellistä. Parasta liikunnassa on se, kun se on ohi.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näköjään kaikille ei tule hyvää oloa liikunnasta. Harmi, koska tuollainen ihminen menettää terveysautomaatin.

Vierailija
22/101 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärä laji sulla vaa.Kokeile vaikka off-piste laskettelua jyrkillä vuorilla.

Miksei vuorikiipeilyä. Hyppää lentsikasta varjolla  yms.

Takuulla löytyy se laji mistä tulee hyvä olo.

Juokseminen tylsää ,ei siinä mitään jännää. Fillarointi sama juttu, ellei aja sitte täysiä metässä tai mäkeä + hyppyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös ihmetellyt, että koska mä oikein jään niin koukkuun johonkin lajiin, että tulee oikein huono olo, jos sitä ei pääse harrastamaan. Itselle on lähinnä helpotus, jos keksin jonkun tekosyyn olla harrastamatta liikuntaa. Aikojaan kun juoksin, oli koko päivä pilalla, kun tiesin, että illalla on lenkki. Lenkin jälkeen oli hetkellisesti hyvä olo ja helpotus, kunnes alkoi seuraavasta lenkistä stressaaminen. Noudatin silloin sellaista ”näin treenaat itsesi 10 km:n kilometrin juoksukuntoon” -ohjelmaa, jota jaksoin tunnollisesti noudattaa siihen ensimmäiseen 10 kilometriin lenkkiin asti. Sen jälkeen tuli se hyvä olo, kun tajusin, ettei ikinä enää tarvitse juosta.

Vierailija
24/101 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa kiksejä minäkään. Ainoa motivaattori on liikunnan jälkeinen herkku!😄

Vierailija
25/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei vain tule liikunnasta hyvä olo.

Ihmisillä on tapa tutkailla ja ajatella maailmaa itsensä kautta: jos minulla on kylmä, vieruskaverillakin on. Ihmiset, jotka puhuvat liikunnna tuomista endorfiineista, saavat liikunnasta endorfiineja ja iloa.

Minä harrastan kevyttä liikuntaa päivittäin ja raskaampaa viikoittain, koska se on terveellistä. Olen kateellinen niille, jotka saavat liikunnasta iloa!

Vierailija
26/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele superkompensaatioperiaate. Sen perusteella kun teet treenien ajoituksen ja kuormituksen, joka kerta tulee euforinen olo.

Vierailija
27/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilaa eri lajeja, ei kaikki tykkää samoista ,kai nyt sen tajuatte ihan itsekkin.

Vierailija
28/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laji ratkaisee. Inhoan juoksemista, mutta rakastan hiihtoa.

Vierailija
29/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kokee euforisen Runner's high tunteen urheilun jälkeen. Urheilun pitää olla raskasta ja kestänyt kauan että voi kokea sen. Näin luin kirjasta Aivovoimaa. En valitettavasti itse ole koskaan kokenut tuota mutta käsittääkseni jotkut kokee oikeastikin fyysistä aivokemiallista nautintoa liikunnasta.

Vierailija
30/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parasta liikunnassa on se, kun se on ohi."

No juuri tuohan se idea on. Kun tekee jotain kurjaa, niin normaali olo tuntuu sen jälkeen taas hieman kivemmalta.

Kenties ap tarkoitti runner's highta, joka tulee juoksemisen aikana?

Vierailija
31/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tuohan se idea on. Kun tekee jotain kurjaa, niin normaali olo tuntuu sen jälkeen taas hieman kivemmalta.

Tarkistin faktat, se tuleekin vasta juoksemisen jälkeen. Luulin Family Guyn perusteella (:D) että se tulee juoksemisen aikana.

Vierailija
32/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tuo vasta, kun liikuntaharrastus on säännöllinen ja keho oppii kaipaamaan harjoitusta. Pari ekaa kuukautta menee pelkällä sinnillä, sitten helpottaa.

Vierailija
33/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nro 2 ja 3

Olen kokeillut suunnistusta, uimista, pilatesta, kävelyä luonnossa, syvävenyttelyä, kaikki hirveää ja väsynyt olo jälkeenpäin. Loppu päivä pilalla väsymyksen vuoksi.

Oikeasti haluan tietää, nauttiiko joku oikeasti liikunnasta?

Ihan suoraan sanottuna sinuna kävisin lääkärissä. Voi olla joku piilevä sairaus jos kaikki väsyttää.

Vierailija
34/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tuota hyvänolontunnetta tullut koskaan mistään kokeilemastani lajista, ei silloin kun olin huonokuntoinen ja oikeastaan kaikki liikunta oli raskasta, eikä nytkään, kun olen hyväkuntoinen ja jaksan pidempiäkin rääkkejä. Harrastankin liikuntaa vain täysin terveydellisistä syistä.

Vierailija
35/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile venäläistä rulettia, se jos mikä nostaa mm adrenaliinitasoa - ok, kokeile jotain sellaista, jolla saat kehon heräämään, vaaran tunne tai aidosti reaktiivinen laji, jossa on mahdotonta löysäillä.

Jos nekään ei toimi, vaihda siihen venäläiseen rulettiin - jossain vaiheessa osuu, eikä tarvitse enää valittaa.

Vierailija
36/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät saa mitään nautintoa liikunnasta. Osasyynä lienee beetasalpaajalääkitys, joka hidastaa sykettä ja asettaa katon sille, kuinka rasittavaa liikuntaa pystyn harrastamaan. Ainoat asiat, joista liikunnan ohessa nautin, ovat maisemat ja luontoelämykset, kävellessä kuuntelemani musiikki ja liikunnasta saatava muu hyöty (esim. pinoamani hieno halkopino tai pyörällä kaupassa käydessä tekemäni ostokset).

Vierailija
37/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni näistä liikunnan vihaajista on ylipainoisia? Onhan se selvä että jos painoa on paljon, liikunta voi pitkän liikkumattomuuden jälkeen tuntua aika kamalalta.

Vierailija
38/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin liikunta on aika pakkopullaa. On arjessa raikkaampi olo ja vatsa toimii hyvin, kun liikuntaa harrastaa, mutta ei siinä hetkessä tai heti liikunnan jälkeen ole mitenkään erikoinen olo. 

Vierailija
39/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin faktat, se tuleekin vasta juoksemisen jälkeen. Luulin Family Guyn perusteella (:D) että se tulee juoksemisen aikana.

:'D

Jo on lähteet

Vierailija
40/101 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elämäni aikana harrastanut kaikkea, eikä koskaan ole tullut hyvää oloa. Kävelyllä voi olla kiva, mutta se johtuu säästä, ei liikunnasta.

Juurihan hesrissa oli artikkeli liikunnan vaikutuksesta elinikään. He tutkivat ihmisiä, joilla oli liikuntageeni ja joillasitä ei ollut. Sen perusteella päättelin, että minulta se geeni puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan