Minkä ikäiselle lapselle laitattaisit korvareiät?
Eli siinäpä se kysymys sitten olikin...
Tiedän nimittäin erään joka laittoi tytölleen 6kk korvikset!!
Olenko minä vaan tiukkis kun minusta se ei ole ihan tervettä...
Kommentit (18)
Voi, onko teitä noin monta äitiä, joiden lapsilla ei ollut korvanreikiä syntyessään?
Miten sellainen leikkaus tehdään? Kestääkö kauan? Miten varmaa on, että saa kuulon?
Itsellä ei ollut nuorena reikiä korvissa ja olin kauhean katkera siitä. Sain sitten joskus 11-vuotiaana tms mutta ne ei enää olleetkaan niin ihanat. Vieläkin kyllä harmittaa kun en koskaan oppinut pitämään korvakoruja.
Olen sanonut, että sitten kun ehditään:)))
...jos pääsis vuodella vielä eteenpäin.
Ei siis alle 7-vuotiaille ainakaan. En näe mitään syytä, miksi pitäisi laittaa aijemmin.
On nähnyt ja nyt on sanonut että tarvitsee. Olen sanonut että sattuu ja nyt tyttö sanoo että tarvitsee sitten isompana kun ei satu enää niin paljoa :D
hyvin on antaneet olla, eikä kumpikaan itkenyt laitettaessa.
muistuttivat minua aina aamulla ja illalla putsaamaan korvat hyvin, eli periaatteessa osasivat itse huolehtia, että tuli putsattua :)
Seuraavat korvikset otin kolmannella luokallaja sitä seuraavat viidennellä. Juu muistan että happamia katseita tuli muilta äideiltä, ja äidilleni monesti ihmeteltiin kuin noin pienellä korvakorut. Itse en niitä kuitenkaan tietenkään osaanut silloin pyytää/haluta, äiti halusi ne. Mutta ihanat ne oli, oli ihan prinsessa olo kun ei muilla tarhalaisilla ollut korviksia!
Musta tuossa rikotaan lapsen ( ihmisen) oikeutta määrä omasta kropastaan. Eiköhän olisi ollut parempi odottaa edes siihen, että itse päättävät asiasta.
Itse sain vasta 12-vuotiaana ja olin hyvin pettynyt, kun mina ei aiemmin voitu luotettavaksi katsoa (siis hoitamaan korvani itse).
Toinen oli 5 ja toinen 3, kun ovat pyytäneet. Ei tulehtunut kummallakaan. Korviksia vaan on hukkunut kasapäin. Onneksi hopeakorut on halpoja. :)
Hyvin meni koko prosessi,ja ihan itse halusivat. Kolmas tyttö on nyt 4,5v eikä vielä halua niitä.
eli kun ekan kerran pyytää silloin koululaisena,
asiasta keskustellaan ja odotellaan pari kuukautta josko se mieli muuttuisi.
jos ei muutu niin sitten saa...
meillä tyttö nyt 4v,
eikä ole vielä pyytänyt,
vaikka serkkutytöille on laitettu jo 2-3vuotiaina.
ollaan selitetty että hän saa vasta isompana,
nyt käyttää juhlissa tarrakorviksia... =)
itse kuulun siis siihen ryhmään. Aina on ollut korvikset niin sanotusti.
Mua säälitti se tyttö.
Noin muuten sanoisin, että jos lapsi korviksia pyytää, mutta vanhemmat ei ihan vielä laittais, niin eikö eteenpäin pääsis sellasilla reiättömillä korviksilla. Niitähän on vaikka mitä systeemejä, jotka puristetaan korvalehteen, mutta eivät vaadi reikää.
oli tytön 4-vuotispäivä ja olimme menossa viettämään sitä merimaailmaan ja yhtäkkiä bussissa tyttö sanoi että hän haluaa korvikset, puhuttiin siiä kauan(olimme aikasemmin myös puhuneet)ja sanoin tytölle että se nipistää ja sitten pitää putsata niitä monta kertaa päivässä, hän kuitenkin halusi ne ja me menimme laittamaan, ei tullut itkua eikä mitään muutakaan. Hän on edelleen iloinen niistä. Olen aina ollut sitä mieltä etten laita lapselle korviksia ennenkuin hän itse haluaa. Mutta meitä on myös monia erilaisia ihmisiä, monet ystäväni on laittaneet lapselle jo heti syntymän jälkeen, toiset taas ei koskaan. Se on ihmisten ihan oma asia koska laittaa:)
Eihän kaikki edes halua mitään lävistyksiä
Eli varmaan 7-10v. Tuttavani laittoi tytölleen 5v. Korvat tulehtuivat ja isän piti pitää tytön päästä kiinni, kun äiti puhdisti reikiä. Eli tosiaankin vasta sitten, kun lapsi tajuaa itse hoitaa ne.