Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOTÄHKÄT** vko 32 TO-SU

07.08.2008 |

.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta on! *Miijo* taitanee olla synnärillä, ko ei oo tänään mitään hänestä kuulunut..? Ja jokohan *TarjaMamma* on kotiutunut..?

*Anna* oli käynyt mustikassa, mulla kans oottais ämpärillinen tuola jääkaapissa putsaamista. Poika oli kerännyt, mutta oli pirhana kerännyt vaan roskiakin niin paljon matkaan, että on työlästä alottaa ees tota putsaus-operaatiota. Sen verran kuiten, että sain jo yhen pakastepurkillisen pakasteeseen mustikoita ;)

Jahans, nyt äitiä tarvitaan eli lyhyeen jäi taas tämä naputtelu!

Vierailija
62/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on taas vasta aamupuuhat meneillaa, kello 9:30. Tulin ison kahvikupin kanssa tahan koneelle lukemaan viestejanne, ja yllatyin kuinka hiljaista on. Noh, mahan eilen kirjoitin, etta ma aavistelen, etta tana viikonloppuna tapahtuu...

Viime maanantaisen sairaalakaynnin jalkeen ei ole taallapain ollut yhtaan supistusta. Mita ihmetta!? Eikai vaan mullakin mene yliaikaiseksi. Vaikka onhan tassa viela monta paivaa torstaihin. Tanaan maalataan seinia ja aheretaan talorempan kanssa - ehkapa sitten jotain saadaan liikkeelle.

Annako siella kyseli vaavelin hoitojarjestelyista. Meilla on miehen tyopaikan vieressa vauvojen ja taaperoiden hoitopaikka. Eli ottavat jo 6-viikkoisia vauvoja hoitoonsa - aattele kui pikkuruisia :( Yhdella hoitajalla on 4 vauvaa vastuullaan. Kyllahan mua hirvittaa, mutta mies lupasi kayda siella tekemassa "pistotarkastuksia", etta osaavat olla siella varpaillaan. Mua pelottaa eniten se, etta vauva esim. tukehtuu oksennukseensa eika hoitaja huomaa. Tai jotain muuta hullua. Toinen varsinainen ongelma on imetys. Ma haluan imettaa niin pitkaan kuin mahdollista, joten joudun pumppailemaan maitoa toissa. Kaak, mika sotku. Mulla on taalla paljon suomalaisia ystavia, jotka ovat joutuneet tekemaan samoin vauvojensa suhteen (pari onnellista ovat kotiaiteja), joten luotan heihin, kun sanovat, etta kylla se siita...

Vein eilen yhden lapsista vaateostoksille, nyt lahden viemaan toista. Ajattelin viettaa nain laatuaikaa molempien lasten kanssa erikseen ennen pikkuisen syntymaa.

Kirjoitelkaa viela lisaa lauantai-illan tuntoja. On niin kiva lukea viestejanne :)

Tsemppia niille, joille on tullut lahto sairaalaan.

B.S. rv 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin tänään "patukan" kera! Poika syntyi 6.8. 2008 klo 21.43 ja painoa 4,360 kg ja pituutta 52 cm. Musta tukka, isot posket ja karvainen selkä.

Kaikki meni hyvin, huomenna aamulla menen vielä labraan bilirubiinien takia..mutta patukka syö niin hyvin ettei huolta.

Nyt "isäntä" kutsuu taas syömäpuuhiin joten palaan kun kerkeän taas!

P.s . 10 kg jäi laitokselle....:)

Vierailija
64/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pojasta *TarjaMamma* :) Sullakin tuli sitten se "Hirosima"-vauva ;) Miten muuten sun käynnistys meni? Menikö ihan zytotecin voimalla vai...? Mie jo nähnyt kahtena yönä unta käynnistyksestä sekä ite synnytyksestä...

-AJ-

Vierailija
65/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 murusta zytoteciä, yhden kerran klo 13 ja sitten seuraava venyi 19 asti ( oli salissa ruuhkaa ja pitkittivät mun synnytystä). Sitten tapahtui ryminällä.

Ai niin, L-PKS:ssä ei syntynyt ainuttakaan vauvaa 080808!!!

Vierailija
66/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi että ihana juttu, että vauvoja syntyy! Mikä muuten oli syynä miks käynnistettiin?

itsellä lähenee tuo la, ja kyllä alkaa kärsivällisyys olla kaukana..

laitoin tänään tulevalle ekaluokkalaiselle kouluvaatteet valmiiksi, että jos äiti sillo sairaalassa, niin tiedät mitä laittaa.. voi että kun stressaa.. voihan se olla että olen todellakin häntä vielä vatsoineni kouluun saattamassa, tai huonolla tuurilla just sillo sairaalassa..

nyt menen tästä valittamasta...

huomiseen! =)

nallekas

Vierailija
67/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta muuten saisi meidänkin vauva jo tulla, mutta nyt vahvistui äitini meille tulo päivä, eli tulee 2pv ennen laskettua aikaa, eli ens la ja on sitten reilun viikon. Saisi pysyä vauva masussa siihen asti, ja syntyä äitin täällä ollessa, niin olisi mukava tuttu hoitaja sitten, kun meillä tulee lähtö. Ei nyt ainakaan tunnu mitään merkkejä synnytyksestä, mutta voihan sitä nopsaakin tapahtua. Mitä nyt sitä vihreää "räkää" on tullut viikon, kun pyyhkii, kohdunsuulta varmaan, soitin Kättärillekin siitä. Sanoi kyllä, että voi olla jonkun tulehduksenkin merkki, muttei kuitenkaan kehoittanut menemään testeihin tms. Minun piti eilen soittaa neuvolaan tuosta, et jos testattais, mutta unohtui :(

Alkaa mennä pälli oman ja tytön flunssan kanssa. Oon NIIN väsy, mutta ei aikainenkaan nukkumaanmeno paljoa auta, kun tyttö herää hikisenä vähän väliä alkuillan ja sitten itekin hikoilen koko yön, yö menee vaatetta ja aluspyyhkeitä vaihtaessa. Se on flunssassa kaikkein inhottavinta musta. Nytkin hiki virtaa, vaikkei ole kuumettakaan, argh. Ja en ole hyvä hengittämään suun kautta nukkuessani, joten yöt menee huonosti. Vielä tässä kunnossa synnyttään, niin avot! Millähän voimilla?! No joo, sori, vois taas olla vakavampaakin terveysongelmaa... Minä nyt vaan olen tosi huono sairastaja.

Toivon itselle ja kaikille paljon voimia ja energiaa "koitokseen"! :) Ja pysykäähän terveinä :)

Seiskaseiska rv38+5 (nimim. Pirun HopLop ja miljuunat pöpöt)

Vierailija
68/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa..vauvoja syntyy joka suunnalta.Onnea älyttömästi kaikille teille jotka vauvelin olette jo saaneet!!Ja hermoja meille jotka niitä vielä odottavat.Itse "synnytän"joka halvatun yö ja aamulla aina pettymys on suuri.

Marjassa mies on käynyt muksujen kans(mustikkaa ja hillaa).Eilen ja tänään sitten mustikkapiirakkaa olen leiponut ja syönyt.Onpas se hyvää...

Tänään supistellut kovemmin ja useemmin mut ei mitään säännöllistä.Huomenna olis tytön synttärit ....hoh,hoijaa.

Mut lopettelen nyt ja rupean syömään ja telkkaa vahtaamaan...T:roosa 38+1

Vierailija
69/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea TarjaMamma! Pääsit laskettuna päivänä töihin ja hienon lopputuloksenkin vielä sait? Jäikö käynnistyksestä millainen muisto (olen ihan varma, ettei tämä oma täältä tule ilman sellaista, mua tosin odotutetaan aina 18. päivään saakka)?

Eli uuteen aamuun herätty samoissa oloissa ja tunnelmissa kuin viimeisen kahden viikon ajan ainakin - siksi en jotenkin osaa noita oireitakaan ottaa tosissani tai laittaa suuremmin edes merkille. Huomenna taas neuvolan tätiä tapaamaan ja lapsia hoitotaipaleelle saattelemaan. Meillä kumpikin siis jatkaa hoidossa puolipäiväisinä, kun tässä ihan naapurissa ei ole oikein leikkikavereita - saavat siellä touhuta ja syödä hyvin (en oikein luota omiin ruuanlaittomotivaatioihini tässä tulevan syksyn aikana). Pienemmästä en tosin vielä tiedä, aionko ihan joka päivä hoitoon viedä - pitää katsoa, kuinka tämä arki tästä lähtee sujumaan.

Talo taas tyhjeni, lapset lähti isänsä kera puistoon ja ajattelin suunnistaa tuonne viinimarjapensaille, josko keittelisin vaikka maijallisen mehua joutessani. Mua kanssa odottaa myös mustikanperkausurakka.

Mukavaa sunnuntaita kaikille,

anna 40+4

Vierailija
70/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yönä taas luulin, että nyt lähtö sairaalaan, mutta ei.. kolme tuntia supisteli noin 5 min välein, mutta sitte loppu aivan kokonaan! En uskoa minäkään että tämä täältä ilman käynnistystä tulee.. joskaan en ole edes mitään pvm vielä saanut.. saa nähdä, miten pitkälle täällä annetaan mennä.

anna, muistelin että sulla näitä samoja aikataulustressejä... alkaako sielä koulut jo ma vai ti? täällä ti. joten taitaa olla että pääsenkin esikoista saattamaan koulutielle... vaikkakin oma olo jo aikas tukala...

mullakin huomenna neuvola... josko sais lähetteen äpolille pikku hiljaa...

mukavaa päivää kaikille! =)

nallekas 39+4

Vierailija
71/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, pitkästä aikaa aurinko paistaa, sitä tässä onkin kaivannut :) Tosin kyllä se syksy näyttää tekevän jo vähän tuloaan, ko meillä jotkut pensaat/puut ruskettuneet jo.

Mulla on eilisestä lähtien tullu sellasta pitkää, sinkuvaa, vaaleeta mömmöä pöksyihin sekä paperiin pyyhkiessä eli nyt taitaa olla valkovuoto oikein runsaimmillaan. Yäk! Ja sitte eilen alkoi myös uus vaiva - olo, että Elli puskee väkisin ittensä ulos, sellasta outoa painetta kokoajan alakerrassa. Ihan ko lumpsahtais tosiaan ulos asti. Mulla vasta ens to seuraava nla. Ja kovasti olin taas viime yönä synnärillä eli alkaa jo uniinkin tunkemaan tuleva tapahtuma, vaan eihän se mikään ihme oo, ko päivät vähenee :)

*Elolle* oikein mukavaa reissua ja toivottavasti et joudu synnyttään "tien päällä".

*TarjaMamma* (jos vielä luet tätä pinoa) Eli sulla lähti 1/4 murusella x2 homma liikkeelle? Kuka sulle osu kätilöksi? Ja kysytään tietenkin, että olikos ruuhkaista osastolla?

*77* puhu, että vauva sais syntyä silloin, ko äitinsä heillä. Meillä ei oikein sitä mahollisuutta oo, paitsi vklp:sin, koska mun vanhemmat töissä vielä molemmat eikä tosiaan pääse arkena. Eli mun pitää mennä yksin synnyttään, ko mies jää muitten lasten kans kotia - tosin riippuu vuorokauden ajasta, milloin tää neiti päättää syntyä.

Piti muuten noista ylimenoista vielä mainita, että yhellä tutulla annettiin mennä 3 viikkoa yli ajan, mutta tää tapahtuikin Ruottin puolella. Eli jos jotain positiivista haetaan, nii onhan Suomen puolella se hyvä puoli, että takaraja on sen pari viikkoa.

Nyt taijan lähteä ulos! Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

AJ ja viikot tasan 38! Vau!

Vierailija
72/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas minä ja tyttö hikoiltiin yö, huh. Ei huvita edes mennä nukkumaan, kun tietää, ettei nukkumisesta juuri mitään tule. Ihan kun olisi ollut supisteluissa yöllä pari kertaa myös tuntemusta mukana, eikä vain pelkkää kivutonta kovettumista. No kai niitä jo pikkuhiljaa voi alkaa tuleenkin näillä viikoilla :) Yhtäaikaa en halua synnyttää ja niistää nenää, niin ei nyt tarvisi vauvan ihan vielä tulla. Kiitooos :)

On sellainen perus "blääh" kipeä olo ja ulkonäkö ja sosiaalisuuden halu sen mukainen, mutta mies just sanoi, että klo silloin ja silloin tänään on hänen koko suku paikalla ja Skypet ja nettikamerat päällä, ja että sukulaiset haluaa nähdä mutkin. No ei nyt voisi vähempää kiinnostaa. Ei sitten yhtään. Minä en tykkää tosta nettikamerasta yleensäkään, saati sitten rupatella koko sukunsa kanssa, vaikkei nyt yhtään hotsittaisi esitellä kipeetä naamaa ja isoo masua ja toistaa samat jutut kaikille. Ala tässä nyt sitten valmistautua tuota varten. (IHAN näin raihnaiselta en sentään halua näyttää, olo on kuin linnunpelättimellä) Voi hitto.

Ja taas vaihtuu rv huomenna... Hui hui. Jaksamista kaikille ja leppoisaa sunnuntaita!

Seiskaseiska rv38+6

Vierailija
73/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se viikko vierähti.

Tarjamammalle ja perheelle lämpimät onnittelut!! Ja myös Mammelille ja Sismukselle!!

77: Eipä kateeksi käy, nyt alkaa miustakin tuntua siltä ettei oikeesti ihmisten ilmoille jaksais lähteä, siis laittautuminen ei vois vähempää kiinnostaa, ja kun tietää olevansa valaan kokoinen ja tukka rasvoittuu ennen kuin kerkee kuivaa edellisestä pesusta, niin jippi jai jee..

Täytyy kyllä nyt varata kampaaja, helpompi siellä on mahan kanssa käydä kuin tissit täynnä sitten myöhemmin, samalla jos nuo vaaleat ripset ja kulmat värjäis, niin voisi näyttää asteen kivemmalta!

Hmm.. nyt alkaa pätkimään ajatus, täytyy mennä katsomaan josko huusholliin saataisiin kuitenkin synnytysuutisia tälle päivää, vaikka ei varmaan minun toimesta, mutta jos tuo eräs elukka tuolla pyöräyttäisi vasikan =)

Aurinkoa päivään!!

-E- 37+

Vierailija
74/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko viikolla en ole jaksanut kirjoitella, kun olen touhunnut kaiikea ja toisaalta iievä apatia tämän odotuksen suhteen. To kävin äitipolilla, kohdunsuu oli pehmeä ja noin sentin auki, kaulaa kuitenkin kolme senttiä jäljellä. Menen huomenna aamulla synnärille, missä tilanne arvioidaan, taas, ja katsotaan, annetaanko apuja käynnistymiseen vai mitä. Tulokashan on perätilassa, että mitään pitkää käynnistelyä ei ole luvassa. Mielummin kuitenkin synnyttäisin kuin menisin sektioon, siitäkin on kokemusta. Mutta joka tapauksessa, vauva tulee ensi viikolla maailmaan.

MInun kohdallanin toteutuu se, etten ole esikoisen esikoulun aloitusta todistamassa. Lisäksi nuoremmalla pojalla on huomenna seurakunnan kerho ihka ensimmäistä kertaa. Niinpä isi jää todistamaan poikien tärkeää päivää ja kuskailemaan poikia. Soittelen sitten sairaalaan, jos alkaa tapahtua enemmälti. Äitini on periaatteessa hoitoavuksi lupautunut, mutta hän palaa lomalta töihin huomenna, joten ei koko päiväksi pysty irrottautumaan.

Lämpimästi onnea kaikille vauvansa saaneille. Todennäköisesti palaan tänne itsekin sitten vauvauutisten kanssa...

Aamumamma 39+5

Vierailija
75/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menikö synnytys hyvin? Aamumammalle tsemppiä kännistykseen!!

Täällä vaavi syö, nukkuu ja kakkaa eli ihan tavallista vauva arkea eletään, ootellaan teitä tuonne vauva puolelle.

Millon A-J menit käynnistykseen?

Sanna ja poika 8vrk

Vierailija
76/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banana_split: Jos saa udella tuosta teidän maan synnytys käytännöistä =) Pitääkö siellä maksaa itse synnytys ja saako siellä miten kivunlievitystä??Entä hoitaako siellä synnytykseyt lääkäri??Ihan vain uteliaisuuttani kyselen =)

Vierailija
77/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannamille: Meilla on vakuutus, jonka tyonantaja maksaa suurimmaksi osaksi. Vakuutus kattaa 80 prosenttia sairaalakuluista. Mulle jaa viela noin 1400 euroa maksettavaksi - eli ihan sairaasti! Meidan esikoinen syntyi Suomessa keskosena. Jos olisi syntynyt taalla keskosena olisimme joutuneet vararikkoon. Sitten jo puhutaan kymmenista tuhansista euroista. Onneksi tama tulee nyt ajallaan. Yritan olla mahdollisimman lyhyen ajan sairaalassa, mutta otan kylla epiduraalin. Joudumme maksamaan siita sitten erikseen, niinkuin sille anestesialaakarille, joka epiduraalin antaa. Mun oma laakari on myos matkassa mukana. Hanet pirautetaan paikalle, kun saavun sairaalaan. Laakarille olen jo maksanut 400 euroa, ja se kattaa koko raskauden ajan seurannan seka synnytksen. Vakuutus maksaa loput. Mutta tosiaan toi sairaala on se iso paukku. Taa on ihan perseesta, anteeksi kielenkayttoni, mutta todellakin!

Kirjoittelen enempi myohemmin. Joku yrittaa skypella soitella...

Vierailija
78/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Onnea jälleen kaikille nyyttinsä syyliin saaneille!!!* Komean kokoisia "pötkäleitä" mammelilla ja TarjaMammalla... Taidan liittyä samaan sarjaan sitten aikanaan oman pötkäleeni kanssa... Ainakin synnytystapa-arviossa tehdyn kokoarvion puolesta luulen niin.

Täälläkin siis edelleen "yhdessä palassa"... Ja tuskastuttavaksi alkaa oma olo tosissaan käydä. Supistellut on, ajoittain kohtuu napakastikin jo, sen keskiviikkoisen synnytystapa-arvion jäljiltä, ja ipana tuntuu ajoittain väkisin puskevan itseään alas- ja ulospäin. Oli tosin silloin keskiviikkona vielä tosi ylhäällä, joten voi olla, että tosissaan vaan siltä tuntuu (ei ole nuo edellisetkään laskeutuneet ajoissa). Lisäksi vielä olen yrittänyt arpoa näitä muita oireita, että ovatko "oikeita" ja milloin pitäisi ottaa puhelua ä-polille. Tarkoitan lähinnä pientä päänsärkyä ja "haituvia silmissä". Edellinen synnytyshän juuri näiden oireiden (ja korkean verenpaineen) vuoksi käynnisteltiin... No, jos ei kovin pahaksi äidy nämä oireet niin uskonpa voivani odottaa ainakin tiistaiseen neuvolaan asti.

SF on tainnut päästä tosi toimiin kun ei ole viikonlopun aikana mitään kuulunut... Miijon osaltakin on hiljaista ollut, mutta oliko niin, että hän oli lähdössä jonnekin mökille tms viikonlopun viettoon?

Nyt taidan tästä lähteä taas kaappeja kaivelemaan ja jotain pientä suuhun pantavaa etsimään.... Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Tiittis rv 37+5

Vierailija
79/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas pestyä auto sisältä tänään ja oli kieltämättä "hieman" ähinää sekä puhinaa tuo homma ;) Ulkopesun jätän kyllä ihan huoltsikan pesurin huoleksi, ko on farkku kyseessä eikä tällä mahalla enää yllä mihkään.

*BS* Kyllä on melkosen kallista lystiä synnyttää siellä, mutta asioillahan on aina puolensa. Oon kuullut jenkki-tuttavaltani, että sitten sen rahan eestä saakin palvelua ja todella hyvää sellaista. Ja eikös se mee työnantajan vakuutuksen piiriin ne maksut vai pitääkö ne maksaa omasta pussista..? Vai oliko se tapauskohtasesti?

*Sannami* Mulla on aika ä-polille 21. päivä eli vain muutamaa päivää ennen la:a, mutta nyt on jotenkin alkanut iskee uusia oireita päälle, että ei sitä tiiä, jos tää Elli tuleekin omin avuin ulos :)

*Miijo* taitanee olla laitoksella :) Kuten myös varmaan *SF:kin*

Noista uusista oireista (en nyt muista sanoinko niistä jo aiemmin) - valkovuoto on mennyt nyt sinkuvaksi ja venyväksi sekä hieman paksummaksi, ko kuminauha ja sitten eilen alko tuntumaan, että tää tipahtaa kohta alas tuolta masusta ja tänään kävely on ollut yhtä painajaista, vaikka aikasemmin sanoin kävelyn tuottavan tuskaa, nii nyt se sitä vasta onkin.

*Tiitts* Eli sulla oli viimeksi raskausmyrkytys..?! Eikös sen takia seurata automaattisesti sen uusintamahollisuutta seuraavassa raskaudessakin?

Ei maar, kyllä pitää taas mennä vaaka-asentoon, ko on niin mahottoman väsynyt olotila.

Vierailija
80/80 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähällä selvisin nettikameran suhteen, ei tosiaan voinut vähempää kiinnostaa rupatella uusista hiuksistani ja mahastani. Minä olen semmoinen, että minun on tosi vaikea teeskennellä sitten jotain muuta, jos ottaa päähän, niin ottaa päähän :) Että ei kun nyt meikkiä pesemään pois..

Lasken päiviä äitini tänne tuloon, kun nyt vauva pysyisi siellä masussa lauantaihin asti vielä, please... Olisi sitten niin paljon parempi mieli lähteä sairaalaan, kuin silloin, jos olisi meidän muut järkätyt hoitajat paikalla.

Raskausmyrkytyksestä: Minulla oli se edellisessä raskaudessa ja toki loppuvaiheessa varsinkin oloa "kytätään" enemmän uusiutumisen varalta. Minulla on ollut sen takia extra-seurantaa ja sen lisäksi vielä sairauteni takia, joten kyllä on tsekkailtu. Parempi niin päin tottakai.

Eiköhän viikonloppunakin ole muutama vauva maailmaan tullut, mukava kuulla sitten alkuviikosta :)

Nyt unta palloon, hyviä öitä kaikille!

Seiskaseiska rv38+6