Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOTÄHKÄT** vko 32 TO-SU

07.08.2008 |

.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yöllä ennen kahta ihanan viestin ystävältäni: lapsivesi mennyt. Sitten klo kuuden jälkeen olikin esikoispoika jo maailmassa. Aivan ihana juttu.. Vauvantuoksu oikein käväisi nenässä ja ehkä sunnuntaina pääsemme pientä katsomaan. Laskettuaika oli ystävälläni muuten päivää ennen mua.

Itsellä on vaan kivulias olo eikä mitään lupaavaa.. Meillä on ne vieraat edelleen ja alan olla tätä ruljanssia jo ihan täys. Neljä ekstraihmistä asunnossamme kuitenkin tuntuu. Ja kun samalla vielä kuopus tuntuisi olevan vähän kipeänä. Mulla on pinna kireällä enkä ole maailman paras emäntä ollut. Tänään vein porukan bussipysäkille ja ohjasin kohti Helsinkiä. Itse suuntasin unille. Huomenna käyn työpaikallani ja sitten meillä onkin mieheni kanssa meno häihin. Lapset lähtee hoitoon.

Onhan nää meidän elokuisten jutut jo aikalailla tätä yhtä ja samaa: kärvistelyä ja toivoa, että joko joko joko.. Mutta kyllä se kait siitä kohta itse kullakin helpottaa.

Lyle 37+5

Vierailija
42/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirikkönä liikuskelen kun ei oo mitään tekemistä.. Vettä sataa ja olo on sen mukainen.. No kävin sentään lenkillä.. Vihdoin sain itsestäni irti sen verran ja olo vaan helpottu, nyt ei ole pariin tuntiin ollut minkäänlaista kipua tai mitään.. Potkiskelee silloin tällöin.. Mutta aika hiljanen on ollut kyllä..

Tänään ollaan menossa vielä äidilleni tuohon vajaan 100km päähän, koska olo on niin hyvä niin tuskin mitään matkalla tapahtuu.. toisaalta toivon että se käynnistäisi mutta enpä usko.. meillä on huomenna tuossa lähitiellä historic rally pätkä ja ne meinaa sulkea sen tien, ja se on tie mistä päästään tuohon isolle tielle.. Pitää varmaan ilmoittaa että avaatte sen sitten jos lähtö tulee, ettei tarvi 10km lenkkiä tehä tuolta pikkuteitä pitkin.. kaikkee nekin keksii..

Miijo millon sulla olikaan laskettuaika? kun viikoista päätelle olis aika lähellä mun kaa, mulla on 10pvä..

Moni on hävinnyt täältä, joten oiskohan vaaveja tullut maailmaan..? No kuulemme niistä kyllä.. Hyviä viikonloppuja, voi olla etten kerkee käymään täällä..

Voimia ja haleja

Sisuliini39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreästä "mönjästä": mulla tuli sellaista aiemmassa raskaudessa nimen omaan kohdunsuulta. Vähän sellaista klimppimäisen oloista valkovuotoa, joka kuitenkin siis vähän vihertävää, se oli sellaista vanhan sammaleen väristä.

Tänään taas huomasin, että alushousuihin tullut pisara jotakin vaaleanpunaista. Ihan pieni pisara, mutta enteilisiköhän jotakin? Se ei kyllä näyttänyt miltään limalta/valkovuodolta, vaan nesteeltä.

Vierailija
44/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko vierähtänyt.

Banana split: olen omaa miestäni motivoinut hellintään muistuttelemalle, että sitten synnytyksen jälkeen voi mennä TOOSII pitkä aika ennen kuin on taas mahdollista. Siis ehkä pelotellutkin hiukan :-D. Vaikka kyllä minä ainakin kärsin sellaisesta tunteesta kuin en jotenkin ansaitsisi tulla pidetyksi hyvänä kun olen näin kömpelö/karvainen/nöhnäinen kaikin puolin yms.

Olin tänään neuvolassa. Kaikki oli tosi hyvin, verenpainekin oli normaalin rajoissa ensimmäistä kertaa viikkoihin. Ja vauva antoi kunnon potkunäytökset tädille pritsillä.

Lähdemme siis huomenna viikoksi matkalle. Saatan lukea tätä palstaa jos jossain hotellin aulassa on ilmainen netti, mutta muuten, jollei minusta kuulu niin en (toivottavasti) ole synnyttämässä vaan metsässä nuotiokahveilla tai porealtaassa lojumassa. Ah autuutta :-)...

Olen tosi onnellinen, että päätettiin vielä lähteä vaikka yliopsitosairaalan kantomatkojen ulkopuolelle lähteminen onkin monista tutuistani hyvin epäilyttävää.

Mukavaa viikonloppua jollen satu poikkeamaan vielä illempana!

t.ELO rv 37+4

Vierailija
45/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva, olin tänään polilla, ja lääkäri kouraisi aika lailla alapäätä. Onkohan ihan normaalia että tulee hieman vaaleanpunaista vuotoa sen jälkeen. Ja sitten toinen pelon ja jännityksen aihe. Maanantaina menen käynnistykseen. Onko kokemuksia käynnistyksistä teillä? millainen kokemus se on? kestääkö kauankin? 40 viikko on nyt menossa, joten eiköhän vauvan ole aika jo tullakin. Ensisynnyttäjä kun olen, niin kaikki on uutta, outoa ja pelottavaa.

Vierailija
46/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kun on perjantai ja mies on viikonlopun kotona. Vaikka viime viikonloppuna jo odotin, etta han palaisi toihin, kun alkoi ottaa paahan kun toinen vaan lohoaa sohvalla lappari sylissaan, vaikka talossa olisi rempattavaa.

Meilla on taalla kello 9:00 eli vasta aamutoimet meneillaan. Kampaaja on klo 11. Pitka tukka saa lahtea. Mukavaa vaihtelua.

Miijo: oliko sullakin 2 lasta ennestaan? Joku kirjoitteli, etta on 5- ja 7-vuotiaat lapset, oliko se Miijo? Meilla on just 5- ja 7- vuotiaat. Molemmat innolla odottavat vauvan tuloa...Mietin pitkaan, etta mitenhan tuo ikaero vauvaan vaikuttaa, mutta eikohan mulla ole nyt kaksi reipasta apulaista :)

Olen ollut kesalomalla, en aitiyslomalla, ja maanantaina pitaa palata toihin kunnes vauva syntyy. Laskettu aika on 14.8. eli ensi viikon saatan hyvinkin viettaa toissa. Kuluupahan aika nopeempaa toita tehdessa. Muuten tietty vois sanoa "That sucks!" Maassa maan tavalla...

Taallakin sataa ropisee niinkuin siella teilla. Mua ei kylla haittaa yhtaan. Ajattelin vieda lapset ostoskeskukseen vaatteita shoppailemaan. Koulu kun alkaa pian, muistaakseni 19.8. En uskalla lykata ostoksilla kayntia paljon pidemmalle.

Tanaan ajattelimme vuokrata leffan. Joku kirjoitteli synnytystarinassaan, etta olivat katsoneet leffan jne. ennen vauvan tuloa. Ehkapa mulle kay samoin :) Pitaiskohan sen olla toimintaelokuva :D

B.S rv 39+1

Vierailija
47/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski sitten tyttären flunssa muhunkin. Mahtavaa, kun on TOSI väsy tytön kanssa valvomisesta muutamana yönä ja siihen päälle sairastun, niin on tosi pelottava ajatus, että h-hetki tulisi nyt, ei mulla olisi mihkään sellaiseen pungertamiseen energiaa! Hui. Hyvä, et oon pakottanut itseni jaksamaan sohvalla maaten sen, että luen tytölle, sekin on vaatinut ponnistuksia. Ja toisaalta ei tänään yhtään edes hotsittanut lukemiset ja leikkimiset, halusin vaan maata silmät kiinni ja olla. Onneksi sain 2h päiväunet otettua, kun mies leikki tytön kanssa. Harvinaista herkkua. Menis sitten nopsaa tämä ohi.

Elo08: Vinkkinä, ellet ole tietoinen, että poreammeita ei suositella raskaina oleville. Enkä tiedä, kuinka vakava juttu tuo on, mutta olen semmoisen kuullut. Jos taas se juttu koskee sitä, että se voi käynnistää synnytyksen, niin mikäs siinä enää sitten, moni ihan sitä toivoisikin :)

Nyt jotain ruokaa koitan saada alas, sitten sängylle lukemaan ja unta nassuun. Tyttökin nukahti taas jo 18, kun kipeä. Kunhan ei herää sitten 05..

Eikö yhtään tipu vauvauutisia?... Toivottavasti jotakuta on onnannut ja saanut vauvan 08.08.08!

Seiskaseiska rv38+4

Vierailija
48/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on kotiuduttu sairaalasta...

Poika syntyi rv.39+1 keskiviikkona 6.8 klo 20.50...hänellä huimasti mittaa, 53cm 5270g pipo 40....ultran arvio hepusta siis vain kilon liian pieni =P

Kaikki kuitenkin sujui hyvin ja nyt jo hyvinvoivina harjoitellaan elämää kolmilapsisena perheenä....

Mammeli ja jättitähkä...

Vierailija
49/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon *Mammeli* potrasta pojasta :) Ja kylläpäs oli vaan pojalla kokoa - miten meni ite synnytys?

Itellä on vieläkin kipee olo eikä edelleenkään jaksa oikein mitään. Ja mulla kans on just samat fiilikset, ko (olikohan se bs:llä), että ei missään nimessä haluais tässä olotilassa synnyttämään. Jaiks!

Taijan mennä ottamaan kupin iltakaffetta ja laiskotella vaan. Sain kuiten tänään laitettua melkein kaikki vauvanvaatteet omille paikoilleen - kauan siinä kyllä vaan venähtikin. Hih!

-AJ-

Vierailija
50/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau mikä poika! onnea kovasti ja kiva että olette jo kotiutuneetkin! =)

jonkin verran tässä illlalla supistellu, mutta varmaan taas laantuu kun menen nukkumaan...

millaisia ohjeita olette saaneet, milloin uudelleen synnyttjän olis hyvä lähteä sairaalaan? meillä kun tuonne sairaalaan matkaa n.80km, niin ei viitsisi ihan ns turhan takia lähteä, jos vaikka käännyttetään takas, muttei ihan viime tippaankaan miel jättäis.. mikähän olis se "kultainen keskitie"?

nallekas

Vierailija
51/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tyttö 4.8. suunnitelulla sektiolla. Painoa tytöllä oli 3618 g ja pituutta 50 cm. Kaikki sujui hienosti ja tänään kotiuduttiin.

En ole yhtään ehtiny lukemaan viestejä mutta jahka tästä ennätän. Mammeli on ilmeisesti saanut vauvansa, onnittelut! Palaan taas kuhan maltan poistua haistelemasta vauvaa..=)

Sismus

Vierailija
52/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammelille!! Olipa mahtavan kokoinen poitsu!! Hienoa että kaikki meni hyvin!

Ihanaa kyllä lukea näitä vauvauutisia, herättää toivoa että kyllä minäkin jo kohta pääsen tositoimiin..

Minulla ei mitään oireita vaikka olen kävellyt kilometrejä lähipäivinä ja muutenkin ollut paljon liikkeessä..

Kaupungilla kiertelin eilisen päivän, ostin mammateetä sairaalakassiin (on tosi hyvää ja viimeksi ainakin kuvittelin että auttoi maidon tuotannossa..). Muutenkin sairaalakassin tavarat ainakin alkaa olemaan kasassa, ihan kassiin asti en tavaroita vielä ole saanut mutta onhan tässä vielä aikaa :)

Missäs päin Ameriikkaa Banana split asustelikaan?? On se aika rankkaa siellä kun äitiysloma alkaa vasta laskettunapäivänä, niinkö se on? Paljonko on äitiyslomaa kaikenkaikkiaan jos saa udella? Kiinnostaa miten nää menee muualla maailmassa.

Tsemppiä kaikille supistusten kanssa tuskaileville, toivottavasti pääsette jo kohta tositoimiin ettei tarvi 'turhaan' kärvistellä.!!!

Minulla ei supistuksia vieläkään, alapäässä vihloo välillä, varsinkin kun on paljon liikkeessä mutta ei muuta... Nooo, vessassa saa kyllä rampata koko ajan ja nälkä on kova...

Jees, sohvalle miehen kainaloon.

H rv 39+4

Vierailija
53/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sismuksellekin ja kaikille muillekin vauvansa saaneille!!!

Ai että sitä melkein haistaa nenässään jo vauvan tuoksun kun näitä lukee...

AIJAI :) i-hanaa!!

H

edelleen 39+4

Vierailija
54/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vahan sellainen kutina, etta tanakin viikonloppuna aika moni meista lahtee synnarille :)

ONNEA niille, jotka jo ilouutisensa meidan kanssamme jakoivat.

Joku kyseli, koska uudelleensynnyttajan pitaisi lahtea sairaalaan. Mulle ainakin sanoittiin, etta kun on jo kolmas, niin ei kantsi paljon jaada odottelemaan, silla se voi tulla vauhdilla. Vaan sittenhan kavi niin kuin kavi, ja ma viime maanantaina hatyttelin miehen viemaan lapset babysitterille ja mut akkia sairaalaan, ja meidat melkein naurettiin sielta ulos....Nyt taidankin sitten odottaa, etta tunnen vauvan paan jalkojeni valissa...no ei vaisinkaan.

Syksyn_tytto: aika karua on tama aitiys taalla. Saan rahallista aitiystukea 6 viikkoa. Sen jalkeen suurin osa naisista palaakin toihin, silla ei ole varaa jaada pidemmaksi aikaa kotiin. Mutta perhelain mukaan nainen saa anoa vapaata aina yhteen vuoteen saakka, mutta palkattomana sitten. Meilla on iso talolaina, ja me laskettiin etta voin olla just ja just 3 kk kotonoa. Palaan siis joskus marraskuussa toihin. Katotaan muuttuisko mikaan, jos Obamasta tulee pressa...

Mulla on tehnyt tanaan alyttoman epaterveellisia juttuja mieli. Tehtiin tyttojen kanssa hurjat jatksiannokset, lisattiin karamellikastiketta, nonparelleja, kermavaahtoa ja jatksikin oli joku pahkina-toffee jatski. Etta maistui! Ja illalliseksi ostin pakastepizzat. Meinasin ostaa viela sipsejakin, mutta jossainhan sen rajan pitaa menna ;) Taa ei varmaan tee hyvaa mun ummetukselle :(

B.S. 39+1

Vierailija
55/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ONNEA mammeli ja sismus! Ihanaa kun näitä vauvauutisia nyt tulee.

Itse olen miettinyt, kuinka hassua on, että tämä kolmas raskaus on niin tyystin erilainen kuin kaksi aiempaa. Ja jos rakenneultraan on uskominen, niin poikahan täältä olisi tyttöjen seuraksi nyt tulossa. Vaikuttaakohan sukupuoli näin vai pelkkä sattuma? Tyttöjä odottaessa kaikenlaiset vaivat kiusasivat ja iho ja hiukset oli huonossa kunnossa. Nyt olen ollut tosi hyvinvoiva oikeastaan koko ajan ja tämä loppu näköjään venyy jonnekin hamaan tulevaisuuteen, kun tytöt syntyivät ennen laskettua päivää.

Eilisen päivän olin jo oikeastaan vuodepotilaana, kun supisteli niin kipeästi koko ajan. Illalla sitten älysin ottaa panadolin ja supparit hävisi oikeastaan kokonaan. Yöllä nipisteli muutaman kerran, mutta ei kummempaa. Äskeisellä kauppareissulla taas pari supistusta, jotka sitten hävisi. Eiliset supparit oli kyllä niin kipeitä, että ihan oikeasti mietin, kuinka fysiikka ja ennen kaikkea pää kestää, jos tätä jatkuu aina 18. päivän yliaiakaiskontrolliin asti...

En nimittäin enää jaksa uskoa, että tämä kaveri täältä omin neuvoin hoksaisi alkaa syntyä. Möyrii ja mellastaa minkä ehtii ja selvästi tykkää olostaan vatsassa.

Tuli tuosta mammelin pieleen meneestä kokoarviosta mieleen, että kuinka paljon teillä muilla on heittänyt arviot näin loppumetreillä. Muistan kun esikoinen ultrattiin juuri ennen synnytystä 4200-grammaiseksi ja tyttö painoi sitten kuitenkin vain 3500 g. Nyt mulla oli kolme viikkoa sitten painoarvio 3,1 kg - ollaankohan jo neljässä kilossa, eikös se jotain 200 g viikossa keskimäärin kasva?

BS: mä kanssa kävin tankkaamassa suklaata kaupasta, ottaa niin päästä tämä odottelu, että jotain mielen virkistystä tarvii...

anna ja väiski 40+3

Vierailija
56/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta se kertoneekin varmaan siitä, että moni on synnärillä, jeeeee!!!

*Sismukselle* Suuret onnittelut tytöstä <3

*B.S* Mulla kans samaa hommaa, etten mee synnärille, ennenko on tyyliin pää jalkojen välissä. Mulla sen verran otti patti se mun turha reissu synnärille ja siellä turhaan olin sen 4 yötä. Nooh, nyt kuiten tiiän minä päivänä sinne meen, ko mulle sovittiin ä-polilla viimeksi se käynnistysaika :) Ja täytyy kyllä sanoa, että me saahaan olla melkoisen kiitollisia täällä Suomessa mahollisuudesta olla vauvan kans kotona pitempään, ko siellä Jenkkilässä. Oijoi, mie en varmaan vois lähteä vielä töihin, ko lapsi niin pieni. Mutta maassa maan tavalla :)

Pitää lähteä liikenteeseen ja onkohan tosiaan kukaan saanu "nolla-kasin" Elotähkää...? :)

-AJ-

Vierailija
57/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä ihan pian. Herättiin vähän myöhään, ja mies joutuu vielä pistäytymään töissä :-I. Ollaan muuten varmaan perillä joskus puoliltaöin. Pakkasin varuiksi mukaan vauvan kaukalon ja kotiutusvaatteet, että jos hän sattuisi yllättämään viikon aikana. Ja Panadolia ja tyynyjä ajomatkoja varten :-).

Onnea Mammeli ja Sisumus! Olipa aika poika sinulla mammeli. Mukava kuulla, että kaikki näytti silti menneen hyvin (tai en tiedä kuinka itse asian koit).

Joku kommentoi poreallas asiaa. Olen itsekin miettinyt infektioriski asiaa tuon kylpyläpuolen suhteen. Ollaan kuitenkin luvattu kummitytölle kylpyläpäivä. Katselen sitten lähempänä, ettei ole mitään ylimääräisiä vuotoja, jotka antaisivat olettaa kohdunsuun olevan auki. Ja sitten on vaan kuunneltava omia tuntoja. Onhan se saunankin kanssa niin, että toisinaan se supistaa ja joinain päivinä taas tuntuu oikein mukavalta.

Olen nukkunut jotenkin tosi hyvin. Johtuukohan se siitä, että on tällainen loman tunnelma. Sain eilen viimeisetkin projektit omalta pöydältä muiden pöydille. Pakkasin myös koko työpöytäni, eli siirryn jatkamaan hommia itseni ja vauvan ehdoilla kotiin ensi talveksi. Oli minulla aika rento tunnelma eilen illalla kun ajattelin, ettei ensi elokuuta (jolloin suunnittelen töihin paluuta) kukaan odota minulta mitään. Paitsi tietysti aivan erilaisia asioita tämä vaavi :-).

Onpa tylsää kuulla, ettei teillä ole mahdollisuutta pidempään äitiyslomaan Banana Split. Myös yksi englannissa asunut tuttuni kertoi, että kun heillä on 3kk äitiysloma, niin häneltä meni liki koko loma ennenaikaisten supistusten takia jo ennen vauvan syntymää.

Miten olet ratkaissut vauvanhoidon sitten 3kk kohdalla. Onko siellä vanhanajan seimiä (kuten Suomessakin ennen) vai tuleeko teille kotiin joku hoitamaan tms?

Noh...pääsispä jo ajamaan. Kauhia matkakuume....

Mukavaa viikonloppua! Vauvoja ja hyviä vointeja kaikille!

t. ELO rv 37+5

Vierailija
58/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

onnea myös sismus! kai joku nyt sentään eilen on vauvan saanut?! itsekin olisin mieluusti saanut, muttei hän ollu vielä halukas tulemaan..

käytiin kaupungilla kouluvaatteita ostelemassa.. onpahan nyt niitäkin sitte hankittu valmiiksi syksyä ja talvea varten.

mitään erikoista ei kuulu.. pari kertaa yöllä heräsin ns viiltäviin kipuihin, mutta melkein saman tien ohi menivät.. ja supistukset loppui myös levossa, joten eipä ollu vielä asiaa sairaalaan.. ja sinne kun ei "turhan takia" viitsis takaisin käännytettäväksi mennä...

mukvaa päivää kaikille! =)

nallekas 39+3

Vierailija
59/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikkille jotka jo ovat saaneet vauvansa syliin=))

Täällä elellään edelleen hiljaiseloa, valitettavasti.Kaverit olivat täällä pari yötä kyläilemässä jos sattuisi lähtö tulemaan, mutta yhtenä kappaleena ollaan.Eilen ikeassa jo luulin että nyt tuli lapsivedet mutta ei jotain muuta taisi lorahtaa=)

Nyt on tulossa miehen vanhemmat meille viikoksi päivystämään, mutta kyllä alkaa näyttämään siltä että tämä poika viihtyy ja tulee meidän tuurilla vasta kun kaikki ovat lähteneet meiltä päivystämästä.

Kait tästä täytyy lähteä neidin kanssa ulos ennenkuin siellä alkaa satamaan.

Hyvät viikonloput kaikille =)

Nelli 38+3

Vierailija
60/80 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiljaista elämää elellään täällä kotosallakin. Tosin olin äsken tunnin kykkimässä mustikkametsässä - alkaa seinät kaatua päälle täällä kotosalla. Muu porukka vielä jäi metsään ja mun pitäis keksiä jotain syömistä niille. Tänään ei ole taas ollut yhtään huono olo eikä supistellut, menee ihan kummallisissa vuoropäivissä nää olot. Nyt tosin juilii kun kävelin tuonne metsään ja takaisin ja vielä kyykistelin siellä.

Toivottavasti moni hiljainen tosiaan on laitoksella - mua harmittaa, että taitaa mennä esikoisen eskarinaloitukset multa ohi, olisin niin mieluusti sen sinne vienyt. Maanantaihin on tosin vielä aikaa ;-)

anna 40+3