Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOTÄHKÄT** vko 32 TO-SU

07.08.2008 |

.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin koneelle. Nallekas1 mulla on kanssa huono olo näin loppuraskaudesta. Ei oikein ole edes nälkä, mutta jotain koittaa aina vähän syödä. Kaikki sapuska oikeestaan ällöttää.

Miltähän se tuntuu, kun ei ole enää mitään kipuja ja vaivoja... varmaan aika oudolta :)

Vierailija
22/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miijo varmaan lähtikin jo pkl käynnille. minä ainakin lähtisin jos vihertävää valuisi...siis lapsen hapenpuutteen poissulkemiseksi.

Olen ollut tänään tosi ahkera. Olin päättänyt, että pakkaan työpäikkani huomenna (muutan sitten jatkamaan näistä samoja hommia vauvan tahtiin kotiamme). Ja olen nyt ahkeroinut niin, että vain yksi työ ja työhuoneen tyhjennyt jäljellä huomiseksi. :-)

Sitten lähdemme la matkalle, ja sieltä palattuamme aion muutaman jo sovitun tapaamisen lisäksi vain lepäillä ja laittaa kotia viimeiset ajat ennen vauvan syntymää. Olen tosi iloinen, että olen jaksanut askarrella nämä hommat tällaiseen hyvään välipakettiin.

Minulla on Anna ollut sitä kipua reisissä ainakin. Siitähän kyselin toissapäivänä kai. Sama kipu herätti minuta taas kerran viime yönä. Mutta vain kerran, mikä on minulle tosi hyvä saavutus unen suhteen näinä päivinä.

Pahoinvointiakin minulla on. varsinkin yöllä. Eilen illalla oli taas samanlainen pahoinvointi otettuani iltaunet kuin alkuraskaudessa. Päättelin kuitenkin (ehkä oikein) sen olevan refluksin oire, ja kyllähän se helpotti Renniellä. Renniet on mun lempi välipaloja nykyisin :-D.

Mukavaa iltaa ja reuhaisaa (tai rauhatonta toiveiden mukaan) odotusta!

t.ELO rv 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtokaohan miijo mennä neuvolasta suoraan synnärille?

Ja SF: kannattaa kyllä käydä näytillä äippäpolilla, koska verenvuoto ja varsinkin kirkas on aina syytä tarkastaaa että mistä tulee.

Mulla itellähän alko 2 viikkoa sitten verinen vuoto ja supistukset yhtäkkiä ja vuodon katsottiin tulevan kohdunsuulta, ei istukasta. Pari päivää vuodin ja olin sairaalassa tarkkailussa ja siihen loppui vuoto.

No siitä lähtien vaihtelevasti supistellut..välillä on ollu muutaman päivän taukoja ja nyt taas kahtena päivänä tuntunut alaselkäpoltetta ja kivuliaita supisteluja sekä inhottavaa paineentuntua.

Mulla oli tänään neuvola ja terkka laitto mut ylim. ultraan kun sf-mitta oli laskenu 4 cm (viime viikolla oli 31, nyt 27)..lapsivettä on vähän,normaalin rajoissa, vauva oli siron kokoinen, painoarvio 2,8 kg. Sanoi että tuo paino voi heittää 200g. Vauva liikkui vilkkaasti ja kaikki näytti muuten ok.

Vauvan pää on lähes kiinnittynyt.

Sain ens ti uuden ajan terkalle, kun verenpaineetkin (alapaine)on noussu jo 90. Lähtöarvo raskauden alussa on ollu 60.

Itellä on niin kypsä olo ja la on vasta 22.8. Toivottavasti ei tarvii sinne asti kärvistellä. Esikoinen syntyi 39+5 viikoilla.

Meillä on muuten kanssa niin että mun veljen kaksospojat on syntyny samana päivänä kuin meijän esikoinen, ikäeroa on 2 vuotta. :)

Ja huomenna ois muuten ihan kiva päivä syntyä, 080808!

Monikohan meistä synnyttää huomenna?

Sateista loppuiltaa toivotellaan täältä etelästä!

mama ja pienen pieni poika 37+6

Vierailija
24/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin tuossa aikasemmin kirjoitella, mutta tää sivusto on taas niin syvältä...:(

Soitin siitä synnärille, sanoivat että tod.näk on vain valkovuotoa, ja jos jatkuu niin sit huomenna näytille, mutta nyt ei ole tullut mitään, joten voihan se olla että sitä vaan tuli sellaset klöntit että näytti vihreeltä..ja jos siinä oli pissaa mukana...en tiiä..:(

Olin neuvolassa, niin voi huh huh meiän uutta neuvolantättiää:( ei mitään kokemusta mistään, ei osannut sanoa mihinkään yhtään mitään, antoi mulle vaan jotain vihkosia, missä luki, "milloin lähdet synnyttymään" no ihankos en ois noita lukenu...

sit kun kerroin sille, kuinka mua stressaa tää kipu ja se kun mulle oltiin äitipolilla äkäsiä, nin se vaan naureskeli..

No kaikki arvot oli ihan ok.sit se kysy multa, no miltäs tuntuu synnytätkö ensviikolla vai varataanko uus aika?!!! mä olin ihan että tä?! mistäs minä tiiän...:)

mutta tämä tilanne ennallaan...ihanaa kun te olette aina nin mukana:)

annatte mulle voimia...

kiitos...

minäkin ajattelen teitä:)

miijo

Vierailija
25/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miijo: Toivottavasti mahassa on kaikki kuitenkin hyvin, vaikka eivät sua ottaneetkaan tarkastukseen nyt heti.. Kivaisaa varmaan olla sellasen terkan kans joka ei tajuu mistää mitään tai ei tiedä mistään mitään..

Mulle iski masennusilta.. Itkettää ja ihan vaan on niin paska fiilis.. En ees tiedä mistä.. Oon niin kypsä tähän raskauteenkin että vois jo toi vauva tulla ulos.. Tekis niin mieli mennä tonne sänkyyn peiton alle ja herätä sitten vasta kun vauva on jo syntynyt.. Harmi ettei oo mahollista.. Enpä sitten tiedä että mikä auttaisi.. Tiiän että huomenna on jo parempi päivä, mutta nyt (täytyy myöntää) että tää kaikki tuntuu niin ylitsepääsemättömältä..

Anteeksi tämä tunteiden purkaus, mutta johonkin saatava purettua sydäntään..

-Sisuliini-

Vierailija
26/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se päivä taas hurahti. Ja nyt kun olisin "joutanut" synnärille lähteä, niin ei supistuksia eikä kipeetä kohtaa, ei mitn... no hyvähän se on =) Mutta silti, kyllä mie joutaisin...

Kuopusta käytin neuvolassa, sillä saralla kaik ok, rokotusta ei saatu, ku arveli että voi tuo mun flunssa tarttua, niin sitten sotkee että onko rokotuksesta vai muusta. Samalla itselleni kävin hakemassa sellaisen lapsivesi tutkimus tikun, kun harvase päivä lorisee jotain, mutta en tiiä onko se vain valkovuotoa vai mitä ja olevinaan on niin vaikea lähteä päivystykseen, joten testaampa sitten kotona kun lorinaa tuntuu. Meidän terkka oli sitä mieltä että siteestä ei voi testata, mutta eikös moni ole moisia ohjeita saanut ??? Ja eikös se lue muuten jossain "virallisessa" ohjeessakin.. no meidän terkkakin osaa välillä olla tietämätön kun Miijollakin.. äijän ärsytttäviä..

Mie kyllä Miijoona lampsisin synnärille, minulla on molemmista lapsista ollut vihreää vettä ja molemmissa on ollut jo vähän kiire saada lapsi tälle puolelle masua (en pelotellakseni sano!!!!) Mene ja sano, että jos tietäisin että tässä ei ole mitään hätää en olisi täällä, mutta koska en tiedä, niin saatte te ammattilaiset päättää!!

Sisuliini voisin tehdä samoin, sängyn pohjalle vaan, peitto korviin. Eilen sanoin miehelle että jos lähtö tulee (ku oikeesti koski) niin sanon että skapelli esille, nukuttakaa hyvin, herättäkää vasta kun tämä mun flunssa on mennyt ohi =)

Tässä kuussa onkin kivasti noita mukavia päivämääriä syntyä (tai siis päivä kuin päivä on ihana, kun syntymä tapahtuu) 08 08 08 ja 20 08 2008, molemmat aikas hassuja lukuja =)

Joo nyt täytyy mennä taas syömään, mulla on ihan pohjaton maha tätä nykyään, ihme ja kyllä herkkuja ei tee niinkään mieli (en nyt sylkäisekkään niiden päälle) mutta oikeeta ruokaa tekee mieli ja PALJON !!!

Taitaa olla nyt niin että monta on lähtenyt täältä nyytin lunastukseen , on sen verta hiljainen päivä täällä ollut

-E- 36+

Vierailija
27/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna siis äippäpoli,tänään kun soittelin niin sanoivat olevan normaalia kun mullehan tehtiin sisätutkimus eilen niin johtuis siitä..nooh vähän on epävarma olo mutta kun vuotoa ei tule enää niin kaippa sitä yhen yön uskaltaa odotella...

supistuksiakaan ei ole ollut kun muutama hassu joten ei hätää..

huih miijo!aika jänään että ei näytille pyytäneet..mullakin tänään tuntu siltä et kätilö ajatteli mun kuvittelevan vain...

nyt meen kun toi kirjaimellisesti veemäisellä tuulella oleva 4 vee saa mun verisuonen katkee päästä kohta!!!:Djoten illan jatkoja ja voimia kaikille!

Vierailija
28/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tama odottelu, niinkuin toisiakin. Tanaan alkoi rv 39. Sunnuntain ja maanantain valisena yona supisteli jo niin kovasti, etta aamusta lahdettiin sairaalaan. Ja blaah, lahettivat takaisin kottin. Kohdunsuu hadin tuskin auennut. Kotimatkalla oli tietenkin supistelu taysin loppu, ja tunsin olevani tosi tyhma, etten edes kahden synnykysen jalkeen tieda, milloin on tosi kyseessa.

Maanantaista lahtien olenkin ollut ilman mitaan tuntemuksia. Nukkunut jopa hyvin. Edellisen tyton synnytys alkoi ilman mitaan ennakkomerkkeja. Aamulla vaan lorahti vahan lapsivetta pikkaireihin, sitten alkoi kovat supistukset ja vauva syntyi pari tuntia myohemmin. Eli nyt odotan vaan sita lorahdusta ;)

Tanaan olin neuvolassa ja laakari kieltaytyi tekemasta sisatutkimusta (taalla USA:ssa on joka neuvolakaynnilla laakarinkin tapaaminen), jotta ei vain vahingossa kaynnistaisi synnytysta. Ja voi veljet. Sitahan ma just haluan. Ja sanoinkin. Laakari siihen sitten, etta nyt on paljon kirjoitettu siita, etta sisatutkimusken aikana bakteereita tyontyy sinne kohdunsuulle, ja se on pahasta. Han lupasi tsekata tilanteen ensi viikolla...ma toivon, etta ensi viikolla (vk 40) olen jo synnyttamassa, mutta mistas sita tietaa.

Tilasin huomiselle kampaaja-ajan jonkun listalaisen innoittamana (kukas se nyt olikaan?). Jos hyva tuuri kay, niin en paasekaan kampaajalle ;) Muuten menen, ja ehkapa leikkaus piristaa vahan tata mun masentunutta olemusta. Ma en jaksa meikata, en laittautua. Kuljen samoissa kauhtuneissa mammavaatteissa, enka tunne itseani yhtaan naiselliseksi. Voi mies-raukkaa. Yhtena iltana ehdotin vahan puuhastelua tuolla sangyssa, ja kieltaytyi kauniisti "ettei vaan mitaan tapahdu vauvalle". Ja poh, olipa tekosyy. Ma en vaan ole haluttava. Eipa tunnu hyvalta, ei. Me ei olla sekstailtu puoleen vuoteen!!! Miten te toiset olette niin onnekkaita????

Ai niin, ONNEA KAIKILLE SYNNYTTANEILLE! Oli ihanaa lukea synnytystarinoita. Toivottavasti saamme pian lisaakin niita.

B.S. vk 39+0 eli loppusuoralla ollaan ???

Vierailija
29/80 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että olen ainoa, jonka mielestä päivät ja viikot menee tosi nopsaa. Just oli ma ja huomenna jo pe ja taas rv muuttuu. Kiva niin.

Tuosta vihreästä nesteestä kun on ollut puhe, niin mitäs sanotte, kun tulee vihreähköä "räkää"? Onko se sitten normaalia? Minä olen olettanut, että se olisi kohdunsuulta jotain, eikä paha juttu, mutta nyt pitää ihan tarkistaa!

Tytöllä on nuhaa+kuumetta, itelläkin sellainen "hassu" kurkku, että tullako vai eikö tulla kipeäksi, toiv ei, en jaksaisi sitä. Muuten nukun tosi hyvin yöt, mutta kun en pääse koskaan ajoissa nukkumaan (yleensä 23), niin tyttären toissapäiväinen 05:40 ja sitten eilinen 05:00 aamuherätys on saanut tän äidin vähän väsyksi... :0 Seisoaltaan oisin voinut nukkua tänään. Tänäaamuna nukkui pidempään, kun kipeä, mutta yöllä kukuttiinkin keittiössä klo 02, kun tytöllä tuli nälkä.

Pitää koittaa olla kärsivällinen, kun pieni on kipeä, mutta eilen kyllä meni oikeasti hermot, kun vanhaa hänen mielestään hyvää/tai ok Panadol-litkua ei ollut ja ei tykännyt uudesta banaaninmakuisesta kuumelääkkeestä, eikä sitten supostakaan (joita jäljellä vauva-ajasta), mutta kun sylki banskujutun ulos suustaan, niin pakko se oli suppo laittaa, vaikken noin vanhalle 3v. sellaista tykkäisi laittaa, kun ei toinen halua. Tuntui vaan jotenkin väärältä ja epäreilulta. No, onneksi oli 24h apteekki lähellä miestäni eilen illalla, niin osti sitä vanhaa kunnon lääkettä.

Minä se siellä kampaajalla kävin, malli on ok, ihana laittaa, kun on lyhyt, minä inhoan yli kaiken föönaamista. Ihan naisellinenkin (sensuelli tulee mieleen:) malli, kunhan saisi tarpeeksi vaaleaksi värin, nyt ei ole miellyttävä vaalea, niinkuin se on ennen ollut. Jotenkin NIIN vaikeeta aina tän tukan kanssa, että hermot siihen menee. Enkä haluaisi näyttää ihan persiistä olevan näköiseltä kuvissa vauvan kanssa, niin haluaisin fiksata vielä nämä ennen h-hetkeä ;)

Nyt otan asiakseni lähteä iltapesulle, sit vähän lehdenlukemista ja unta, että kerrankin aikainen nukkumaanmeno. Pakko. Aamulla 08 hammaskiven poistoa, tänään kävin paikkauttamassa etuhammasta, josta lähti palanen. Hitto, kun eivät voi samalla tehdä kaikkea, nyt sitten maksan taas e9 jotain käyntikuluja toistamiseen, ja muutenkin väsyttää rampata, grr. Ja kuulemma jos haluaisin vielä hampaiden tarkistuksen, niin pitäisi varata vielä kolmas aika. Hoh hoh.

Taitaa vauvauutisia pian tippua taas... :)

Seiskaseiska rv38+3

Vierailija
30/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eilinen vuoto kyllä muuttu niin selväksi limaksi, etten sitten enään loppupelissä ole siitä huolissani, eli jonkun sortin valkovuotoa on..ja se eileinen hoitakin sanoi, että jos limaa on mukana, niin ei ole lapsivettä...eli varmaan juuri tuota mitä 77 kirjoitti..

Heräsin tuossa puol yhen aikaan supistukseen, jota onkin siis tullut koko yön reilu vartin välein, aina jossain välissä nukahdin ja taas heräsin kipuun, vessassa ravannut välillä ihan kuralla ja sitä valkovuotoa tulee kyllä tosi kovasti, ja tuossa äsken sit siinä oli mukan selvästi verta... ei pajon, mutta kuitenkin oiskohan tää nyt joku merkki..:)?

polttoja alamahassa koko ajan, mutta kun nuo supistukset on vielä hyvin harvaita , niin nää on vaikea tulkita, mutta eipä tuota unta enään saa..kun on nin huono olo...ja tunne kuin ois mielettömän kivuliaat menkat päällä...

no katsoo miten tästä lähtee menemään....pitää kattoo jos sais jonkun sit vaikka käyttämään synnärillä, jos tästä tilanne muuttuu niin näkis tilanteen...

ja mun mies menee sinne juhlliin tänään, joten jos jotain meinaa tapahtua niin toiv.tää ilmoittaa siitä hyvissä ajoin...:).

B.S tiedän sun tunteen tuosta turhasta käynnistä oikein hyvin..., ja se kummittelee mua koko ajan, nytkin luulen vävähn välilä, että kuvittelen tätä tilannetta, ja pelkään jos lähen synnärille niin mulle oltaisiin taas vihasi, jos ei mitään ois tapahtunut...

voimia sulle...:) ja kyllä se syntyy vielä jonain päivänä...eli kerta on se vielä sellanenkin ettei tosissaan ole turhareissu.:)

Ja jos lohduttaa yhtään... meillä miehellä on sellainen raskauskammo, ettei ole peitto sen koomin heilunut kun testi on kahtaviivaa näyttänyt...että siinäkin mielessä tiedän miltä tuntuu...

mutta hyvää päivänjatkoa kaikille....ja toiv.en roikkuisi täällä päivää vaan oisin punnertamassa pikkusta onnenapilaa:)mutta eiköhän tämä tästä näytä mihin suuntaan menee....

palamisiin:) ja vointeja kaikille...

miijo 39+3

Vierailija
31/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no supistukset ainakin loppu, mutta mun alamaha on tosi kipeä, ja mulla on paineen oloa nyt ylämahassa, ja tosi huono olo, tuntuu että oksennan minä hetkenä hyvänsä.. ja vatsa edelleenkin ihan sekasin..

????tää epätietoisuus ei ole kivaa..mutta jos täät tästä näyttäisi jotain merkkiä...

miijo

Vierailija
32/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miijo,kyllä nuo ihan selvästi viittaavat lähestyvään synnytykseen!Tsemppiä,pian varmaan tapahtuu=)Kiva että vuoto "muutti muotoaan"!Huolestuin vihreästä väristä...

Petite-te ja seiska rv 23-1

Vierailija
33/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli yö melko hyvin nukuttu pari supistusta ja sit alkoi kamala hammassärky:Sja tietysti tuo meijän päivystävä hampilääkärikeskus remontissa ja aukee ens viikolla!!eli yksityiselle täytyy mennä,ja se kun ei ole halpaa lystiä...

Aamu on alkanutkin menkkajomotuksina selässä ja tänään tuli oikein runsaasti limaakin,jospa tuolla alkais paikat enempi aukeilemaan!!Mullakin eilen illalla oli toosi huono olo,tuntu et oksennus tulee minä hetkenä hyvänsä..mitäköhän sekin oli kun nyt ei sit mtn..kamalaa kun on nälkä mut tän hampan takia ei voi pureskella:S

Tänään on äippäpoli taas,ktg:hen vain ja sieltä sitte nshoppaa tulevalle vaaville 46cm vaatteita kun meijän pienimmät vaatteet on 56 cm ja kerta täältä tulossa pikkanen vauveli niin sehän hukkuu noihin 56 cm vaatteisiin:)

jaahas jos nyt suihkuun ja yrittää syömään jotain jos ei muuta niin kaupasta vauvojen hedelmäsosetta napaan:D

jaksamisia kaikille!*miiijo* kyllä on lähestyvän synnytyksen merkkejä siulla;)

Vierailija
34/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, LA oli eilen eikä vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä. ei yhtään ainutta vähänkään kipeetä supistusta ole tullut!!!

Kävin kättärillä kokoarviossa eilen sokereitten takia ja "pikku-peikko" oli ultran arvion mukaan 3,8kg... ei tartteis paljoo enää kasvaa eli ulos sais tosiaan tulla. kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa jäljellä eli ei sielläkään merkkejä että vaavi syntyis lähiaikoina... no joskus ne onneks sit vaan syntyy ilman hyvissäajoin varoitteluita- toivottavasti näin.

Muuten voinkin tosi hyvin, ainoastaan jalkoväliä vihloo tosi paljon liikkuessa, just kun ehin kaverille sanoa että ei se niin paljoo haittaa jos meneekin vähän yli kun voin niin hyvin ja pääsen liikkumaan melkein normaalisti ni eikö tuo vihlominen sit pahentunu ihan tosissaan. Kävin kuitenkin eilen sauvakävelemässä ja saunoin siihen päälle- ei mitään vaikutusta ;)

Toivottavasti monet saavat vaavinsa tänään- kiinalaisten onnen päivänä ja olishan se hieno syntymäpäivä tuo nolla-kasi-rivistö :)

Jaksamista kaikille odotuksen viime metreille !!!

fiona77 rv 40+1

Vierailija
35/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime yönä sellanen ukkonen, että heijaa!!! Heräsin puol 3 kaatosateeseen, joka jytisi peltikattoon ja varmaan tossa 5 maissa, ko mies lähti töihin, nii pääsin nukkumaan, ko jyrinät ja salamointi alko loppuun. Ja sitten oikein reippaana tossa puol 9 ylös ja pah! Väsyttää ihan simona! Ja vessassa piti käyä varmaan sen 5 kertaa yöllä - sen siitä saa, ku kittaa vettä nii paljon ja hikoilin, ko pieni possu!

Nyt kyllä kuulostaaa *Miijo* vallan enteilevältä sun homma, jeeee! Oispa mahtava päivä syntyä lapsella 08082008. Viime vuonna ite "toivoin" tytön syntyvän 07072007, mutta tulikin jo 2. päivä :) Oon vähän päivämääräfriikki ;) En kuiten meinannut enää ens vuonna, että oottaisin vauvan syntymää 09092009 ;) Paussia tässä hommassa pidettävä...

Ja oma napa on oireeton...vaan eipä se haittaa. Oikein mukavaa perjantaita kaikille ja paljon suppareita sekä äksöniä niitä toivoville.

Vierailija
36/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo hieman parempi mieli kuin eilen, mutta tuo harmaa sää ei kyllä auta paljoo..

Mulla on kans alamahassa sellasta kipua ja vihlontaa ja eilen tuntu jopa sellaselta koiristukselta.. tai jotain, niit on vaikee selittää ja ylämahassa on tänään ollu paineen tunnetta, mitä ennen oli tuolla takapuolessa.. Enpä sitten tiedä.. Kun ei kuitenkaan kohtu kovene silleen niinkuin supistuksissa, mutta kivut on aika kovia.. Vaikeeta kun ei osaa olla varma.. Toivoisin että tulis joku selvä merkki.. Tai et tulis niin kipeeks ettei kotona vois olla.. Kuitenkaan en haluis turhaan lähtee synnärille..

Mutta voimia ja jaksamista kaikille.. Toivotaan että moni saa tänään vaavelinsa..

Sisuliini

Vierailija
37/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei ole salamoinut, sataa kylläkin. Pakotin miehen esikoisen kanssa metsäretkelle sateeseen, kun tyttö kiipeili seinille ja kiusasi pienempäänsä minkä ennätti. Nyt kuopus läträä pihassa kuralammikossa isoisän kanssa (kuuluu jo meidän kalustoon tuo appi...) ja mä saan nauttia hiljaisuudesta.

Viime yön sattui alaselkään ihan kamalasti ja aamulla vatsakin oli sekaisin - jospa tämä tästä iloksi muuttuisi - tai edes synnytykseksi... Kipeitä supistuksia ei ole ollut sitten maanantain, niitä odotellessa. En jotenkin nyt jaksa enää ootella, kai tämä tästä jotenkin järkkääntyy, asioilla kun on tapana niin tehdä :)

tsemppiä muille vaivoissaan kituville ja erityisesti jo parasta ennen -päivämäärän ylittäneille!

anna ja rv 40+2

Vierailija
38/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sataa aivan kaatamalla ja on niin pimeää.. eikä mitään tekemistä.. tai ainakaan sellaista mielekästä.

Nyt olis ollu hyvä pvm syntyä, muttei tämä meidän vauva kyllä nyt taida olla todellakaan samaa mieltä asiasta.. harmi! =(

oi että mijo, sulla alkaa olla varmaan aika lähettyvillä h-hetki! Hieno juttu! Olispa mullakin...

taidan tästä nyt mennä vaikka kaupungille valittamasta... kun eipä mitään asiaakaan ole...

palaan taas!

tsemppiä kaikille!

nallekas 39+2

Vierailija
39/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet loppu kun seinään tuossa muutama tunti sitten ja se pienikin toivon valo sammu:(no maha on pinkee ja paine tuolla alhaalla jatkuu, mutta muuten ihan normisti...

tuossa siivoilinkin ja kävin lenkillä...kai sitä pitäs kohta lähtee nukkumaan , kun ei oikein yöllä pystynyt...

kiva kun ootte hengessä mukana:)niin mäkin olen teidän...

palamisiin:)

miijo 39+3

Vierailija
40/80 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki elotähkät. Olen taustalla seuraillut kirjoitteluanne, mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Nyt vaan tämä loppupuolen odotus alkaa käydä niin kyllästyttäväksi, että vertaistuki on tarpeen. Neljättäni odotan, sekavin mielialoin näin loppusuoralla, kun viime raskaudessa minulle kehittyi raskausmyrkytys ja nyt olen jännityksellä elänyt näitä viimeisiä viikkoja. Ei vielä merkkejä myrkytyksestä, joten kaikki hyvin toistaiseksi.

Kovin ovat tuttuja minulle monien teidän tuntemukset ja kolotukset ja supistelut raskauden viimeisinä viikkoina. Ja kestettävä vaan vielä olisi mahdollisesti muutamia viikkoja, vaikka monena yönä on ollut usean tunnin supistelujaksoja ja toiveikkuutta, että nyt pääsen synnyttämään. MInulla on tällä hetkellä kasassa rv 38+3. Jouduin tänään käymään ä-pkl:lla, kun neuvolassa jäi epäselväksi vauvan tarjonta; sain huokaista helpotuksesta kun ultrassa näkyi raivotarjonnassa olevan. Mutta vartalo oli jotenkin erikoisesti viistosti kiertynyt, ja sen vuoksi tunnustelemalla oli vaikeaa neuvolassa vauvan asentoa selville saada. Mutta aivan älyttömästi kaveri masussa melskaa, joten vielä on riski että pääsee kääntyilemään, varoitteli lääkäri.

Tuleekohan minulle suurikokoisin elovauva? Järkytys nimittäin oli, kun lääkäri heitti painoarvioksi tällä hetkellä 4 kiloa. Siis ihan oikein luitte! Käynnistämistä koitin kysellä, mutta kuulemma vauvan koko ei ole aihe käynnistykselle, että annetaan mennä ainakin sen 10 päivää yli lasketun ajan. Siinä eivät mitkään puheet auttaneet, vaikka olen niin varma, että tämä ei itsestään lähde syntymään (kuten ei kolmessa aiemmassakaan raskaudessa). Kauhistuttaa, että minkä kokoinen tämä vauva sitten kolmen viikon päästä on!!! Tiedossa on varmaan elämäni pisimmät kolme viikkoa. Voipi olla, että talo tulee siivottua aika perusteellisesti ja moneen kertaan ennenkuin tuo luvattu käynnistyspäivä 29.8 koittaa.

Ja sitten vielä toivottelen kaikille odottajille malttia. Nimittäin lääkäri sanoi tänään, että vauvan ennusteelle on parempi, että ei syntyisi vielä rv 38. Itsekukin meistä olisi varmaan jo ihan valmis luopumaan tukalasta olosta ja valtavasta vatsasta, mutta tuo lääkärin lausuma fakta antakoon voimia kestää vielä muutaman viikon.