Täyttävä ateria pienillä kalorimäärillä, kerro oma vinkkisi!
Mun vinkkini on 200 g pakasteherneitä pannulla lämmitettynä ilman rasvaa, 200g tomaattia, 200g kurkkua ja puoli purkkia raejuustoa. Todella täyttävää eikä tuu heti nälkä ja kalorit jää alle 300. Hyvää rasvaa jos haluaa niin teelusikallinen oliviiöljyä vaikka päälle.
Ilman öljyä tuo
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitot, kunhan et lisää mitään kermaa siihen. Ihan tavallinen jauhelihakeitto vaikkapa. Proteiinin lähde (kana, kala tai liha), paljon kasviksia ja juureksia. Tulee hyvä ja täyttävää, terveellistäkin.
Eikö nämä proteiinit ja kasvikset ole yhtä keveitä ilman vettäkin vai haihduttaako lisätty vesi ihmeellisesti kaloreita?
Kiva kun keksit tuollaista päästäsi ja laitat sanat muiden suuhun. Pöljä.
Tomaattipohjainen linssikeitto porkkanoiden kera.
Ylivoimaisesti paras on pakastepizza, joka puolitetaan ja päälle omat täytteet. Esim. tomaattia, kinkkua ja juustoa. Pitää nälän loitolla pitkään.
Espanjalaistyylinen munakas jossa keitettyä perunaa, kinkkua, kevätsipulia ja yrttejä.
Lautanen ja maha tulee täyteen kohtuullisen vähillä kaloreilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitot, kunhan et lisää mitään kermaa siihen. Ihan tavallinen jauhelihakeitto vaikkapa. Proteiinin lähde (kana, kala tai liha), paljon kasviksia ja juureksia. Tulee hyvä ja täyttävää, terveellistäkin.
Liemi tekee keitosta ruokaa. Onko sun keitoissa liemi pelkkää vettä?
Eihän se liemi ole kuin vettä ja mausteita. Veden voi juoda vetenä ja ruuan maustaa, ei se liemi kevennä syötyä ruokaa.
On ihan tutkittu juttu, että keitto tuo kylläisyyden tunteen vähemmillä kaloreilla siinä mukana olevan nesteen ansiosta kuin kiinteämpi ruoka. Neste täyttää vatsaa. Ja nyt en tarkoita nesteellä esim. kermaa, vaan vettä.
Minun vinkkini on: normaali annos mitä tahansa kotiruokaa ja paljon kasviksia. Jos haluaa tarkkailla painoaan, ottaa normaalia vähemmän ruokia, joiden energiatiheys on suuri, ja lisäksi enemmän kasviksia.
Jos syö viikkotolkulla tai edes päivätolkulla pelkkää herne-maissi-paprikaa tai kaalisoppaa, on erittäin todennäköistä lihoa. Kuurin loputtua ei yleensä palata edes entisiin syömistottumuksiin vaan mätetään liikaa kaikkea, minkä itseltään kielsi. Jojottelijat lihovat.
Miksi ei voi syödä normaalisti, paino putoaa jos sitä on liikaa.
Tutustukaa ihmiset ravintoterapeuttien ohjeisiin, esimerkiksi Patrik Borg tai Anette Palssa. He hoitavat ihmisiä, joilla on syömishäiriö ja vääristynyt suhde ruokaan. Dieettejä harrastavilla ylipainoisilla on vääristynyt suhde ruokaan ja puutteelliset tiedot ravitsemuksesta.
Tämä menee ateriastakin tarvittaessa: Annos kaurapuuroa johon sekoitettu raaka kananmuna. Päälle nokare rasvaa, marjoja ja kohtuullisesti siemeniä.
Sitten ihan perus-hernekeitto, tai linssikeitto.
Vierailija kirjoitti:
Minun vinkkini on: normaali annos mitä tahansa kotiruokaa ja paljon kasviksia. Jos haluaa tarkkailla painoaan, ottaa normaalia vähemmän ruokia, joiden energiatiheys on suuri, ja lisäksi enemmän kasviksia.
Jos syö viikkotolkulla tai edes päivätolkulla pelkkää herne-maissi-paprikaa tai kaalisoppaa, on erittäin todennäköistä lihoa. Kuurin loputtua ei yleensä palata edes entisiin syömistottumuksiin vaan mätetään liikaa kaikkea, minkä itseltään kielsi. Jojottelijat lihovat.
Miksi ei voi syödä normaalisti, paino putoaa jos sitä on liikaa.
Tutustukaa ihmiset ravintoterapeuttien ohjeisiin, esimerkiksi Patrik Borg tai Anette Palssa. He hoitavat ihmisiä, joilla on syömishäiriö ja vääristynyt suhde ruokaan. Dieettejä harrastavilla ylipainoisilla on vääristynyt suhde ruokaan ja puutteelliset tiedot ravitsemuksesta.
Hyvä ohje tuo normaali kotiruoka vähän pienempänä annoksena ja kasvisten lisäys. Omalla kohdallani tiedän, että tiettyjä kotiruokiakin kannattaa välttää. Esim. perunamuusia tulee syötyä huomaamattaan valtavia määriä eikä kylläisyyden tunnetta ehdi tulla. Ikinä ei tulisi syötyä vastaavaa määrää keitettyä perunaa.
Itse otin tällaisen reseptin ”miksi ranskattaret ei liho tms. Keittokirjasta. Vähän muunnellen. Nimi oli magic cream: maustamatonta jugurttia tai turkkilaista 1-2dl, kauraleseitä (1-2 ruokalusikallista), 1tl pellavansiemenöljyä, 1tl hunajaa, vähän (ruokalusikallinen) rouhittuja pähkinöitä, sitruunamehua (tuoretta). Lisään tai korvaan tähän usein marjoja tai hedelmiä. Syön tätä aina aamupalaksi. Mittasuhteet saattaa muuttua(en aina jaksa laskea tai olla niin tarkka), mutta jaksan tällä lounaaseen asti ☺️ Ja tämä on hyvää! Ehkä hieman pieni aamupala, mutta en tykkää syödä paljon aamiaisella. Välipalana varmasti myös hyvä, koska on proteiinia, öljyä, c-vitamiinia (ja marjoista muita), sekä kuitua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee ateriastakin tarvittaessa: Annos kaurapuuroa johon sekoitettu raaka kananmuna. Päälle nokare rasvaa, marjoja ja kohtuullisesti siemeniä.
Sitten ihan perus-hernekeitto, tai linssikeitto.
Mikä tuossa kaurapuuroehdotuksessa oli huonoa? Saa kuitua, rautaa, vitamiinejä, rasvaa, proteiinia... Täyttävää ja kalorit jää nopeasti laskettuna 300-400 per annos.
Ja sitä raakaa kananmunaa tuossa on turha säikähtää. Ei maistu millekään, sekoittaa hyvin.
WÖÖ PITTÄÄ OLLA LÄSKIÄ JA PRÖÖTTEENIÄ ETTÄ PIERETTÄÄ JA PASKA JÄÄ TUKKEEKSI RÖÖRIIN
MUUTEN ON SÄÄSTÖLIEKILLÄ WÖÖÖ
Vierailija kirjoitti:
Itse otin tällaisen reseptin ”miksi ranskattaret ei liho tms. Keittokirjasta. Vähän muunnellen. Nimi oli magic cream: maustamatonta jugurttia tai turkkilaista 1-2dl, kauraleseitä (1-2 ruokalusikallista), 1tl pellavansiemenöljyä, 1tl hunajaa, vähän (ruokalusikallinen) rouhittuja pähkinöitä, sitruunamehua (tuoretta). Lisään tai korvaan tähän usein marjoja tai hedelmiä. Syön tätä aina aamupalaksi. Mittasuhteet saattaa muuttua(en aina jaksa laskea tai olla niin tarkka), mutta jaksan tällä lounaaseen asti ☺️ Ja tämä on hyvää! Ehkä hieman pieni aamupala, mutta en tykkää syödä paljon aamiaisella. Välipalana varmasti myös hyvä, koska on proteiinia, öljyä, c-vitamiinia (ja marjoista muita), sekä kuitua.
Mulla käytännössä sama aamiainen
- turkkilaista jugurttia n 1dl (100g)
- hedelmä- pähkinä mysli Lidl Premium 2 rkl (15 g)
- 1 tl itsetehtyä hilloa (marjojen ja sokerin suhde ihan toista kuin kaupan hilloissa)
196 kcal ja pitää hyvin nälän kun jugurtti on rasvaista. Tuohon voisi hyvin lisätä vielä tilkan öljyä mutta usein otan lusikallisen oliiviöljyä sellaisenaan
Paras turkkilaistyylinen jugurtti mun mielestäni on Arlan Lempi, kallis mutta todella kermainen Salakikseen verrattuna, kaloreita vähemmän
Mä olen aina pudottanut painoa normaalilla kotiruualla, syön 2 lämmintä ateriaa päivässä.
Eilen söin lounaaksi 200g lasagnea 346kcal ja päivälliseksi lohikeittoa 300kcal. Pyrin siihen että päivässä on 4 ateriaa ja jokainen n 300 kcal. Tuohon saa syödä vaikka mitä!
Taas oli paino pudonnut normaalipainon sisällä (viikossa km 500g) :)
jos tuota AP:n sotkua pitäisi syödä niin kyllä "nälkä" lähtisi yhden haarukallisen jälkeen. (kotimatkalla mäkkärin kautta.)
Näillä vihamielisillä on luultavasti nälkäkiukku kun ei ole löytynyt sitä otsikon mukaista ateriaa.