Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te alle 7.5 keskiarvolla lukioon menneet.

22.03.2021 |

Te alle 7.5 keskiarvolla lukioon menneet. Miten teidän opinnot sujui? Miten onnistuitte ylioppilaskirjoituksissa? Miten jatkokouluttauduitte? Mitä teette nyt?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla sellaisia ei ole.

Vierailija
2/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin 3kpl C ja yhden M

Ammattitutkinto on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplasin kakkosen ja kolmannella reppasin matikan. En ikinä päässyt ylioppilaaksi. 4 v meni aikaa hukkaan.

Vierailija
4/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yläaste meni ihan plörinäksi ja menin lukioon jollain kutosen keskiarvolla. Nyt opiskelen yliopistossa.

Vierailija
5/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityin mustikkaan ja fysiikkaan ja menin polille

Vierailija
6/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reputin keväällä ruotsin, mutta sain syksyllä B:n paperit. Pääsin AMK:hon ja toimin nykyisin asiantuntijatehtävissä. Työelämä tuntuu sopivan minulle paremmin kuin opiskelu.

Vierailija
7/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle, mutta lähellä, sillä peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 7,74.

Lukio meni kaksijakoisesti, oli aineita joista pidin ja joissa menestyin. Sitten oli niitä jotka läpäisin.

Kirjoitin LLMC.

Nyttemmin olen maisteri ja päälle tohtori.

Vierailija
8/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskityin mustikkaan ja fysiikkaan ja menin polille

Mä luin vadelmaa ja kemiaa ja pääsin eläinlääkikseen!

Vierailija
9/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alle, mutta lähellä, sillä peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 7,74.

Lukio meni kaksijakoisesti, oli aineita joista pidin ja joissa menestyin. Sitten oli niitä jotka läpäisin.

Kirjoitin LLMC.

Nyttemmin olen maisteri ja päälle tohtori.

Fysiikka, biologia, kemia ja lyhyt matematiikka oli niitä aineita, joista en pitänyt, ja juuri ja juuri pääsin ne läpi.

Vierailija
10/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään erityisiä haasteita ei ollut lukiossa. Pk:n huonohko keskiarvo johtui lähinnä kiinnostuksen puutteesta ja poissaolosta. Olisin halutessani pystynyt paljon parempaan mutta muu kuin koulu vei voiton silloin. Lukiosta kirjoitin ylioppilaaksi, en tosin silloinkaan jaksanut panostaa erityisesti opiskeluun. Hain AMK:un ja olen ollut valmistumisen jälkeen töissä, nykyään esihenkilönä. Pari lasta on.

Vierailija
11/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden C:n muut b:tä ja A:ta. Olin siis niukinnaukin ylioppilas.

Vierailija
12/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM+hum.kand.

Yläaste vaan sattui kaikin puolin olemaan pahin mahdollinen sijoituspaikka mulle. Sanottiin Aina vaan et pärjään lukiossa ja jatkossa kunhan jaksan lukea. Ei siinä muu auttanu. Unelma-ammatti ois ollu eläinlääkäri, Mut kemiassa ei kemiat kohdanneet. Luin ihan hulluna biologiaa Mut eihän Pelkkä genetiikka riitä.

Kielipää oli hyvä siksi pääsin opisk. Kieliä ei kyllä vaatinu paljoa. Kielistä pelkkää L&M (aikaa ennen E).

Pari vuotta kirjoituksista jotenkin päädyin lukemaan yhteiskuntatieteitä. En yhtään tienny miksi halusin Isona. 2 tutkintoa, ihan hetkessä sitä ei saavuttanu Mut Olin välillä ihan hyväpalkkaisessa vaki-työssä. Lyhellä matikalla joutuu kyllä väkisinkin tsemppaamaan. Mut paljon muutakin mikä ei tullu ilmaiseksi. Sain korkekoulutasolla huomattavasti parempia arvosanoja kuin koulussa. Tietty sen takia, että enemmän pysty valitsee mitä kursseja haluu tehdä.

Mut tällainen haahuilija, ne joilla paremmat keskiarvot esim D-insinöörejä,arkkitehtejä, Juristeja, lääkäreitä (ihmis, eläin ja hammas), agronomeja, menstyjiä.

Vierailija
13/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden C:n muut b:tä ja A:ta. Olin siis niukinnaukin ylioppilas.

Mutta läpi pääsit! Onnea

Vierailija
14/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 7,5 keskiarvolla ei pääse lukioon kuin jossain Sodankylässä ja Kouvolassa. Jos niissä lukiota on.

Vierailija
15/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla KA lähellä seiskaa kun menin lukioon.

Muutaman a:n ja pari i:tä kirjoitin

Mutta baattureita ne on improbaatturitkin.

Perin sittemmin faijan putkifirman jota vedän edelleen.

Yo-tokarilla en oo tehny ikinä hevon veetä

Vierailija
16/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo laiskasti sujuneen yläasteen jälkeen oli jossain seiskan tietämissä. Lukioon meno oli silti ainoa vaihtoehto. Asuin pienehkössä eteläsuomalaisessa kaupungissa, ja oman paikkakunnan ainoassa lukiossa jatkettiin tutun kaveriporukan kanssa.

Lukiossakin olin vielä hemmetin laiska ja lintsasin kohtuullisen paljon (yläasteella ei olisi tullut mieleenkään). Jotenkin sitten heräsin abivuoden aikana. Kirjoitukset: 2 x L (äidinkieli ja englanti), 2 x M (ruotsi ja reaali), 1 x C (saksa). Lukion jälkeen yliopistoon. Media-alalla olen työskennellyt 80-luvun lopulta lähtien.

Vierailija
17/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin viimeisen varasijan lukioon - suoritin sen kolmessa vuodessa M:n papereilla. Jäi harmittamaan, että en ymmärtänyt lukea pitkää matikkaa. Olisin halunnut DI:ksi, mutta jätin hakematta, vaikka jälkikäteen ymmärsin, että olisin päässyt helposti sisään korkeakouluun. Matikkakin alkoi rullaamaan hyvin AMK-opiskelujen aikana.

Olen tyytyväinen elämääni; fyrkkaa on riittävästi, työ on miellyttävää ja elämänkokemus on avartanut. Kaverit ovat juristeja ja dippainssejä. Ulkoisesti en ole jäänyt mistään paitsi, ja tunnen olevani tasavertainen.

Vierailija
18/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin E:tä ja C:tä. Valmistun pian aineenopettajaksi.

Vierailija
19/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain M:n paperit ja pääsin haluamaani jatko-opintopaikkaa pääsykokeiden kautta.

Olin peruskoulussa vielä todella lapsellinen. Vasta lukiossa alkoi pahin murrosikä helpottaa ja viimeisenä vuotena heräsin korottamaan arvosanoja ja kertaamaan yo-kokeita varten kuten muutkin.

Minulla olivat todella huonot kotiolot. Elämä muuttui heti kun muutin kirjoitusten jälkeen omilleni ja menin töihin kevääksi ja kesäksi ennen seuraavia opintoja.

Vierailija
20/47 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä edes pääsee lukioon noin huonolla keskiarvolla?