Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammat VARASTELEVAT kettupeittoja?

Vierailija
27.10.2023 |

Rikosaalto! Synnyttäneet mammat pöllivät peitot sairaaloista, kun on niin kiva kettukuosi!

Mitä tekee poliisi? Ei mitään. Rosvot on saatava kiinni ja vankilaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äipät ovat pahimpia roistoja. Kaikki vaan poseen. Oppivatpahan tavoille. Kuri ja järjestys on palautettava!

Ja vauvelit mukaan sinne vankilaan. Varhaiskasvatusta vähän. 

Vierailija
2/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peitto on noin suosittu, niin ehkä sen voisi sisällyttää äitiyspakkaukseen?

Tai sen voisi lunastaa ihan rahalla omakseen. Hyvä pisnes valmistajallekin. Suomalaista työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat pois huostaan noilta varastelevilta äideiltä!

Vierailija
4/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tai sen voisi lunastaa ihan rahalla omakseen. Hyvä pisnes valmistajallekin. Suomalaista työtä.

Miksi ihmeessä? Se on sairaalalle suunniteltu oma kuosi ja vastasyntyneen käyttöön. Vai pitäisikö myös sairaalavaatteet, lakanat, astiat, kalusteet olla myös potilaiden kotiin vietävissä?

Ja mihin normaali ja terve vauva tarvitsee kyseistä erikoispeittoa, joka on suunniteltu ja tehty juuri vastasyntyneen käyttöön vai käytetäänkö teillä vauvalle kapaloa vielä puoli vuotiaana. 

Ja varmaan sairaalasta keskosten vanhemmille pitäisi sairaalan lahjoittaa myös 30-40cm vaatteet tai äitiyspakkaukseen, ihan varmuuden vuoksi, ettei kenenkään tarvitse varastaa. Tai hengityskoneet. 

Vierailija
5/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mihin sitä peittoa tarvitaan kotona, kun peitto ja sen ominaisuudet on suunniteltu juuri vastasyntyneen käyttöön esim. lämpöominausuudet

Vierailija
6/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipähän noilla mielessä tainnu käydä, että ovat mikrosirutettuja ja tilaustyönä sairaalalle. 

Vierailija
7/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa noloja äitejä kun kehtaavat somessakin levitellä kuvia varastamistaan peitoista!

Vierailija
8/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän epäilen tuota mikrosiruttamista. Miksi peittoja mikrosirutettaisiin? Etteikö olisi vaan peloite että saadaan peitot takaisin.

Vierailija
9/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä varastaa sairaala tarvikkeita. Peiton häviämisestä pitäisi laittaa lasku perään. Tai sitten sieltä voisi ottaa mitä tahansa mukaan.

Vierailija
10/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona yöasut sairaalasta kun ovat niin mukavat. Verenpainemittarit ja aika paljon kaiken näköisiä mittareita kulkeutunut sairaaloista kirjahyllyyn. Ei tarvitse jokaisen vaivan takia lääkäriin lähteä kun on laitteet kotona.

Vierailija
11/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan kaikki ymmärtää ettei se ole tarkoitettu mukaanotettavaksi?  

Vierailija
12/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä vähän epäilen tuota mikrosiruttamista. Miksi peittoja mikrosirutettaisiin? Etteikö olisi vaan peloite että saadaan peitot takaisin.

On niissä. Saadaan seurattua kiertoa, etteivät ne ja moni muukaan mitä on sirutettu, seiso hyllyn pohjalla liian pitkään. 

Vierailija
13/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole kysymys pelkästään peiton varastamisesta, vaan nämä varkaat ovat kirjaimellisesti varastaneet toiselta vauvoilta oikeuden  viettää ensimmäiset elinpäivät sairaalassa, syntymänsä jälkeen äitinsä kohdun kaltaisessa lämmössä, jonka kivan kuosin lisäksi suunnittelija on panostanut peiton ominaisuuksiin. Ihan sama jos nämä varkaat varastaisivat muilta äideiltä, myös rintamaidot kotiin vietäväksi. 

Vierailija
14/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Laitosvaatteiden lajittelu olisi todella hidasta työtä, jos niissä ei olisi mikrosiruja.

Vierailija
15/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mihin sinä tarvitset peittoa kotona? Peiton ominaisuudet on suunniteltu juuri vastasyntyneelle ja vauva on jo useamman päivän vanha kun sairaalasta lähdetään kotiin. Ei vauva enää tarvitse sitä peittoa kotona. 

Vierailija
17/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ne eivät ole sairaalan omaisuutta, vaan niitä vuokrataan esim. tekstiilipesuloita. Ja tietysti jos peitto ei palaudu varastoon, siitä laskutetaan sairaalaa. 

Ihan samalla jos vuokraat auton, se pitää palauttaa tai jostakin konevuokraamosta työkoneen. Tai jos lapsesi juhliin vuokraat pöytäliinat esim. seurakunnalta, sinun pitää palauttaa tai muuten lähetetään lasku. 

Sama näissä sairaalan peitoissa. 

Vierailija
18/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on ilmeisesti nykypäivä. Minä minä-asenne oikein korostuu - kun on kaunis kuosi, niin minä vien sen kotiin!

Vierailija
19/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Laitosvaatteiden lajittelu olisi todella hidasta työtä, jos niissä ei olisi mikrosiruja.

Ainakin meidän sote vuokraa kaikki tekstiilit ja vaatteet. Ja näin luulen olevan myös Tampereella. Ei kait missään sairaaloissa ole omia pesuloita, vaan palvelu ostetaan alihankkijoilta. Ihan samalla tavalla kuin sairaalan ruoka tai kahviot. 

Vierailija
20/44 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä järkeä on laittaa äitiyspakkaukseen peittoa, jota voi käyttää vain vastasyntyneelle. Se peitto on todella pieni ja jo  kuukauden tai parin kuukauden ikäinen tarvitsee suuremman, joka jo nyt on äitiyspakkauksessa. 

Samalla periaatteella pitäisi olla hengityskoneet, ultrat jne. 

Olisihan se kiva, kun äidit voisi ultrata vauvansa sisäelimiä ja laittaa ne someen.