Olin miehen ja tämän kavereiden kanssa pyöräreissulla - järkytys!
Taustana voin sanoa, että olen 30- ja mieheni 35-vuotias. Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaksi vuotta ja kihlauduimme jouluna. Miehellä on kova vauvakuume ja itse vasta kypsyttelemässä ja miettimässä ajatusta. Meillä on ollut asiasta jopa riitaa, koska koen että mieheni painostaa lapseen ja kärttää jatkuvasti että pistettäisiin pulla uuniin. Eletään harrastusten ja matkustamisen täyteistä elämää melko itsenäisesti ja itselleni tämä riittää hyvin.
No, viime lauantaina olimme maastopyöräilemässä koko päivän (klo 8-21) mieheni ja tämän kavereiden kanssa. Reissu oli sinänsä hauska, mutta järkytyin kun kuulin millaisessa elämäntilanteessa miehen kaverit elävät...
Kaverin nro 1 vaimon laskettu aika on 2 viikon päästä ja mies on jättänyt tämän yksin kotiin koko päiväksi aiempien lapsien kanssa. Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle. Kaverilla nro 3 vaimo sai keskenmenon ja jäi kuulemma sitä kotiin suremaan, aiemmin ollut mukana paljon näillä reissuilla myös.
Mulla iski kamala ahdistus ja pelko. Jos miehen kaverit liihottelee vapaana menemään raskauksista, keskenmenoista ja pikkulapsista huolimatta niin mitä mies ajattelee isyyden olevan? Pitäisikö munkin tyytyä siihen, että oma elämä loppuu ja oon kiinni lapsissa 247 kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti. Mies on puheissaan vinkannut, että kyllä lapset aina enemmän naisen projekti on.
En todellakaan ole enää valmis tai halua edes keskustella lapsien hankkimisesta. Tekis mieli jopa heittää koko suhde menemään, kun tulevaisuus ahdistaa niin paljon. Parempi olisi päästää mies etsimään se nainen joka haluaa olla äiti. Mä en halua.
Kommentit (428)
paljonko teille tuli kilometrejä tuossa 13:ssa tunnissa, ap?
Aloittaja tuli kysymään "apua ongelmaansa" ja sen jälkeen katoaa ketjusta.
Ei ole provo, ei suinkaan =D
Osaatko ap sanoa olivatko miesten puolisot edellisenä viikonloppuna omalla retkellä?
Oon 100% varma että oon lukenut tämän saman aloituksen aikaisemmin palstalla :D
Tätä ketjua kun lukee, ei ole ihme että seksiä harrastetaan vähemmän kuin ennen. Joka toinen on yhdessä minä-minä-minä puolison kanssa, jolle perhe on lähinnä häiritsevä asia itsensä toteuttamisen esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n purkaus on vailla todellisuuspohjaa. Mikä on elämässä tärkeää. Olisi syytä pyöräyttää lapset, kun on jo 30-vuotias. Tässä on se virhe, että aika ajaa ohi. Myös lasten kanssa voi matkustella. Vai että miehen kaverit lähtevät pyöräilemään ja vaimo jää kotiin. Eihän parisuhde mikään vankila ole. Eikä sillekkään voi mitään, että naiset synnyttää. Minä olen antanut miehen mennä niin paljon kuin on halunnut vaikka meillä oli kaksi pientä lasta. Olen minäkin vuorostani joskus jättänyt lapset miehelle ja lähtenyt kavereiden kanssa ulos.
Pointti tässä ei ole että 'joskus' jätät lapset isälle ja menet naisten kanssa ulos vaan että ap:n kaveripiirin miehet menevät useita kertoja viikossa ja jättävät lapset naiselle. Tasa-arvoisessa parisuhteessa menojen tulisi jakautua puoliksi ja lisäksi yhteistä aikaa tulisi olla myös perheelle. Jos mies menee 4 iltana viikossa ja nainen 4 iltana viikossa, milloin on perheen yhteistä aikaa ja kuka hoitaa lapset kun molemmat on menossa?
Ei kai siinä useista kerroista puhuttu. Eikä kukaan useita kertoja viikossa tee tuollaisia reissuja, eikä varmasti edes joka viikonloppu. 13 tuntia nyt kuulostaa todellakin liioittelulta.
Meillä perheessä minä harrastan 5-6 kertaa viikossa. Vaikka käyn treeneissä ehdin silti olla perheen kanssa, eihän ne vie kuin arkena 1-1,5h ja viikonloppuna 2-4 h per päivä. Saa mieskin harrastaa minkä haluaa ja lapset myös. Kaikki on saatu hoidettua ja soviteltua.
Klo 6.30 pakataan auto
Klo 7 startataan pihasta kohti kansallispuistoa, jossa pyöräreitit
Klo 9 etsitään porukalla oikeaa risteystä, josta kääntyä parkkipaikalle
Klo 9.15 parkkipaikalla ja aletaan laittaa pyöriä ajokuntoon ja katsotaan reitti
Klo 9.45 lähtö reitille
Klo 10.30 pidetään juomatauko ja suunnitellaan millä laavulla syödään lounas. Osa ottaa välipalaa.
Klo 11.30 ollaan laavulla. Tehdään tulet ja syödään rauhassa.
Klo 12.30 jatketaan matkaa.
Klo 13.30 korjaillaan hajonnutta pyörää
Klo 14 matka jatkuu.
Klo 15 evästauko.
Klo 15.30 matka jatkuu
Klo 17 ollaan takaisin parkkipaikalla
Klo 17.30 kaikki kamat on kyydissä ja lähtään kotimatkalle
Klo 19.30 ollaan kotona
Klo 20 auto on purettu ja kamat pesussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n purkaus on vailla todellisuuspohjaa. Mikä on elämässä tärkeää. Olisi syytä pyöräyttää lapset, kun on jo 30-vuotias. Tässä on se virhe, että aika ajaa ohi. Myös lasten kanssa voi matkustella. Vai että miehen kaverit lähtevät pyöräilemään ja vaimo jää kotiin. Eihän parisuhde mikään vankila ole. Eikä sillekkään voi mitään, että naiset synnyttää. Minä olen antanut miehen mennä niin paljon kuin on halunnut vaikka meillä oli kaksi pientä lasta. Olen minäkin vuorostani joskus jättänyt lapset miehelle ja lähtenyt kavereiden kanssa ulos.
Pointti tässä ei ole että 'joskus' jätät lapset isälle ja menet naisten kanssa ulos vaan että ap:n kaveripiirin miehet menevät useita kertoja viikossa ja jättävät lapset naiselle. Tasa-arvoisessa parisuhteessa menojen tulisi jakautua puoliksi ja lisäksi yhteistä aikaa tulisi olla myös perheelle. Jos mies menee 4 iltana viikossa ja nainen 4 iltana viikossa, milloin on perheen yhteistä aikaa ja kuka hoitaa lapset kun molemmat on menossa?
Ei kai siinä useista kerroista puhuttu. Eikä kukaan useita kertoja viikossa tee tuollaisia reissuja, eikä varmasti edes joka viikonloppu. 13 tuntia nyt kuulostaa todellakin liioittelulta.
Meillä perheessä minä harrastan 5-6 kertaa viikossa. Vaikka käyn treeneissä ehdin silti olla perheen kanssa, eihän ne vie kuin arkena 1-1,5h ja viikonloppuna 2-4 h per päivä. Saa mieskin harrastaa minkä haluaa ja lapset myös. Kaikki on saatu hoidettua ja soviteltua.
Aloituksesta:
"Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle."Eli selkeästi ap ajaa miehensä kanssa nytkin useamman kerran viikossa, samoin miehen kaveri.
Mutta ei todellakaan 13 h kerrallaan. Pientä liioittelun makua.
Joo tuskin arki-iltana 13 h, mutta ehkä 2-4 h. Viikonloppuisin voi tehdä pidempiä lenkkejä.
En itse harrasta, mutta olen entisessä työpaikassa kuunnellut miesten kahvipöytäkeskusteluja sivusta. Ainakin täällä Pohjois-Suomessa on hyvin yleistä maasto- ja läskipyöräily retkeilyreiteillä ja metsäpoluilla. Jopa meidän kerrostalan takapihalla olevassa metsässä (joka rajoittuu pihan ja pyörätien väliin ja on ehkä n. 70 m. pihasta pyörätielle) ajelee polulla vähän väliä joku läskipyörä. Ja tämä siis ihan kaupungissa.
Niissä yleensä lukee "ei talvikunnossapitoa" eli missä voisi olla 13h reitti tähän aikaan vuodesta?
Sä et siis ikinä ole talvella käynyt metsässä? Metsässä menee polkuja ja mitä useampi niitä kävelee ja pyöräilee, sitä parempana ne pysyvät. Myös ilman, että niitä "kunnossapidetään".
Erotkaa ihmeessä. Sinä vaikutat todella epävarmalta ihmiseltä, kun noin paljon toisten asiat suhun vaikuttaa.
Ei se raskaus tarkoita, että miehen pitäisi pitää kädestä joka sekunti. Minä voin ihan hyvin raskauden ajan ihan synnytykseen asti eikä haitannut olla lasten kanssa koko päivää. Et sinä voi tietää miten he ovat asiansa sopineet. Sama keskenmenossa! Voi olla että se nainen on nimenomaan pyytänyt omaa tilaa... etkä kertonut milloin keskenmeno oli tapahtunut. Et sinä voi tietää, mutta silti muodastat käsityksiäsi. Selvää on, et näet maailman taas täysin omasta vinkkelistäsi. Toivottavasti mies älyää erota, jos et sinä sitä tee. Voi vaan kuvitella millaiseksi muuttuisit heti kun plussa testiin ilmestyisi.
Suomalaiset miehet ovat yllättävän itsekkäitä. Olen naimisissa kreikkalaisen miehen kanssa eikä hän lähtisi ikinä omiin harrastuksiin jos olisin viimeisilläni raskaana! Heillä on eri perhearvot kuin poispilatuilla suomalaisilla miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta:
"Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle."Eli selkeästi ap ajaa miehensä kanssa nytkin useamman kerran viikossa, samoin miehen kaveri.
Mutta ei todellakaan 13 h kerrallaan. Pientä liioittelun makua.
Joo tuskin arki-iltana 13 h, mutta ehkä 2-4 h. Viikonloppuisin voi tehdä pidempiä lenkkejä.
En itse harrasta, mutta olen entisessä työpaikassa kuunnellut miesten kahvipöytäkeskusteluja sivusta. Ainakin täällä Pohjois-Suomessa on hyvin yleistä maasto- ja läskipyöräily retkeilyreiteillä ja metsäpoluilla. Jopa meidän kerrostalan takapihalla olevassa metsässä (joka rajoittuu pihan ja pyörätien väliin ja on ehkä n. 70 m. pihasta pyörätielle) ajelee polulla vähän väliä joku läskipyörä. Ja tämä siis ihan kaupungissa.
Niissä yleensä lukee "ei talvikunnossapitoa" eli missä voisi olla 13h reitti tähän aikaan vuodesta?
Sä et siis ikinä ole talvella käynyt metsässä? Metsässä menee polkuja ja mitä useampi niitä kävelee ja pyöräilee, sitä parempana ne pysyvät. Myös ilman, että niitä "kunnossapidetään".
Olen toki.
Kiinnostikin missä on 13h reitit
Aikuiset ihmiset ei osaa ottaa vastuuta. Siitä kai tässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pyöräilee koko päivän maaliskuussa kun maa jäässä?
Kuka kyselee näin tyhmiä?
Kukaan ei pyöräile näillä keleillä kolmeatoista tuntia. Siksi. -eri
Minun veli harrastaa pyöräilyä ja hän pyöräilee ympäri vuoden. Hän tekee talviaikaankin pitkiä pyörälenkkejä. Sille nyt on yksi ja sama, kestääkö lenkki 12 vai 13 tuntia, pitkä aika kuitenkin perheelliselle. Veljeni on sinkku, joten hänen kotoa poissaolo ei ole keneltäkään pois.
Aloittajan kannattaa miettiä haluaako hän hoitaa lapsen yksin. Jos ei, niin lasta ei kannata hankkia. Tuollaisen miehen puheisiin ei ole luottamusta.
Millaisen miehen?
Anna palaa ihan kunnolla
Sellaisen miehen, jonka mielestä lapset on aina enemmän naisen projekti. Kuten aloituksessa luki, jos huomasit.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea on hyvät kelit oikein usean tunnin maastopyöräilyille?
Ainakin Oulussa pyöräillään ympäri vuoden säällä kuin säällä. Taidat asua jossain Helsingissä, jossa ilmeisesti pyöräillään vain keskellä kesää, aurinkoisella vähintään +20 säällä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat yllättävän itsekkäitä. Olen naimisissa kreikkalaisen miehen kanssa eikä hän lähtisi ikinä omiin harrastuksiin jos olisin viimeisilläni raskaana! Heillä on eri perhearvot kuin poispilatuilla suomalaisilla miehillä.
Eli kaikki suomalaiset miehet on homogeeninen massa, samoin ne niin kovin ihanat kreikkalaiset miehet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajunnutkaan, että sillä on tässä jutussa merkitystä, että missä pyöräily tapahtui... Haloo
Vierailija kirjoitti:
Missä te olitte maastopyöräilemässä koko päivän keskellä talvea?
Söikö miehen kaverit lasten vanukkaat? Pestiinkö jauheliha?
Kun keksitään satuja olis hyvä jos jotain yksityiskohtia olisi mietittynä valmiiksi.
Kiinnostaisi oikeasti tietää missä on 13h maastopyöräreittiä tarjolla vai mentiinkö umpihangessa. Joku kiva kahvila matkalla?
Minua kans kiinnostaisi reitti, nyt jos ei ole lunta niin varmasti on polut niin mutaisia että aika fakiiri saa olla että löytää 13 h reitin. Pakkohan tuossa ajassa on tulla 100 km ainakin mittarin maastossakin. Mitä oli energiana? Noin pitkällä matkalla täytyy syödä jo aika tolkusti. Kiinnostavat on speksit kyllä. Ja sitten jos monta kertaa viikossa niin on kyllä aikamoista!
Vierailija kirjoitti:
Et oo tosissas?? Miksi ihmeessä mies ei voi mennä harrastamaan kun vaimo on raskaana? Kyhjötittekö kylki kyljessä koko ajan? Jestas tulisin ite hulluksi. Itsekin harrastin synnytykseen asti. Miksi toisen olisi pitänyt kotona kykkiä?
Huhhuh millaista meininkiä joillain on...
Ei kukaan pyöräile 13:a tuntia, tai sitten pitää olla erittäin huippukuntoinen.
Eikä siinä ne evästauotkaan paljoa auta
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa ennemmin joku perhearvoja arvostava ulkomaalainen mies, jolle ei tulisi kuuloonkaan jättää viimeisillään raskaana olevaa yksin tai jättää toista yksin pikkuvauvojen kanssa vain ja ainoastaan omien kavereiden takia.
Olen samaa mieltä mutta niin minulla kuin perheelläni ja suvullani otti aikansa tottua mieheni perhekeskeisyyteen. Aluksi olin sitä mieltä että mieheni ei ole aito koska oli liiankin hyvä mutta ei ole muuttunut mihinkään vuosien varrella. Perhe tulee aina ensin ja mieheni elää siitä että saa auttaa muita. Aluksi tapeltiin jatkuvasti koska minä oli tottunut tekemään kaiken yksin mutta pikkuhiljaa löydettiin systeemi jossa kumpikin on tyytyväinen. Vuosien varrella on ollut tilanteita joissa minä olen ollut pois pelistä ja joka kerta yllätyn siitä miten mies ottaa ohjat kun omassa lapsuuden perheessäni isälleni ei ollut mikään ongelma jättää leikkauksesta kotiutunutta äitiä huolehtimaan useammasta lapsesta yksin.
Eihän tuossa ole järkeä, että mies haluaa lapsen, mutta on ajatellut vaimon hoitavan sen yksin. Ei kai naisen ole pakko tehdä lasta vaan sen takia, että mies haluaa, varsinkin jos se mies ei halua osallistua edes hoitamiseen.
En mä ala vänkäämään sun kanssas asiasta, jota en täällä ala todistelemaan.
Olen kolmen lapsen äiti, uskoit tai et. On selvää tarkoitushakuisuutta ap:lta tulla juuri tälle palstalle avautumaan juuri tuollaisia "kokemuksiaan". Please. Joku raja nyt tähän leikkiin.