Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin miehen ja tämän kavereiden kanssa pyöräreissulla - järkytys!

Vierailija
22.03.2021 |

Taustana voin sanoa, että olen 30- ja mieheni 35-vuotias. Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaksi vuotta ja kihlauduimme jouluna. Miehellä on kova vauvakuume ja itse vasta kypsyttelemässä ja miettimässä ajatusta. Meillä on ollut asiasta jopa riitaa, koska koen että mieheni painostaa lapseen ja kärttää jatkuvasti että pistettäisiin pulla uuniin. Eletään harrastusten ja matkustamisen täyteistä elämää melko itsenäisesti ja itselleni tämä riittää hyvin.

No, viime lauantaina olimme maastopyöräilemässä koko päivän (klo 8-21) mieheni ja tämän kavereiden kanssa. Reissu oli sinänsä hauska, mutta järkytyin kun kuulin millaisessa elämäntilanteessa miehen kaverit elävät...

Kaverin nro 1 vaimon laskettu aika on 2 viikon päästä ja mies on jättänyt tämän yksin kotiin koko päiväksi aiempien lapsien kanssa. Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle. Kaverilla nro 3 vaimo sai keskenmenon ja jäi kuulemma sitä kotiin suremaan, aiemmin ollut mukana paljon näillä reissuilla myös.

Mulla iski kamala ahdistus ja pelko. Jos miehen kaverit liihottelee vapaana menemään raskauksista, keskenmenoista ja pikkulapsista huolimatta niin mitä mies ajattelee isyyden olevan? Pitäisikö munkin tyytyä siihen, että oma elämä loppuu ja oon kiinni lapsissa 247 kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti. Mies on puheissaan vinkannut, että kyllä lapset aina enemmän naisen projekti on.

En todellakaan ole enää valmis tai halua edes keskustella lapsien hankkimisesta. Tekis mieli jopa heittää koko suhde menemään, kun tulevaisuus ahdistaa niin paljon. Parempi olisi päästää mies etsimään se nainen joka haluaa olla äiti. Mä en halua.

Kommentit (428)

Vierailija
61/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei porukka vaan voi tehdä tällaisia aloituksia oikeasti. Näistähän paljastuu asianosaisille heti, kuka tai ketkä on kyseessä.

Joo, 4 mielikuvitus pariskuntaa.

Tämä satutäti ei oikein osaa muuttaa tyyliään. Ahkera kyllä.

Vierailija
62/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tajunnut näitä isejä jotka pyörivät maailmalla ilman huolenhäivääkään kun "la on vasta aikojen päästä". Yksikin tällainen tuli baarissa vastaan kun muijalla oli viikon sisällä la. Mitenhän tyyppi kuvitteli voivansa olla paikalla, jos synnytys käynnistyykin just kun hän on tukkihumalassa? 

Toi km- tapaus kuullostaa pahalta :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n purkaus on vailla todellisuuspohjaa. Mikä on elämässä tärkeää. Olisi syytä pyöräyttää lapset, kun on jo 30-vuotias. Tässä on se virhe, että aika ajaa ohi. Myös lasten kanssa voi matkustella. Vai että miehen kaverit lähtevät pyöräilemään ja vaimo jää kotiin. Eihän parisuhde mikään vankila ole. Eikä sillekkään voi mitään, että naiset synnyttää. Minä olen antanut miehen mennä niin paljon kuin on halunnut vaikka meillä oli kaksi pientä lasta. Olen minäkin vuorostani joskus jättänyt lapset miehelle ja lähtenyt kavereiden kanssa ulos.

Pointti tässä ei ole että 'joskus' jätät lapset isälle ja menet naisten kanssa ulos vaan että ap:n kaveripiirin miehet menevät useita kertoja viikossa ja jättävät lapset naiselle. Tasa-arvoisessa parisuhteessa menojen tulisi jakautua puoliksi ja lisäksi yhteistä aikaa tulisi olla myös perheelle. Jos mies menee 4 iltana viikossa ja nainen 4 iltana viikossa, milloin on perheen yhteistä aikaa ja kuka hoitaa lapset kun molemmat on menossa?

Ei kai siinä useista kerroista puhuttu. Eikä kukaan useita kertoja viikossa tee tuollaisia reissuja, eikä varmasti edes joka viikonloppu. 13 tuntia nyt kuulostaa todellakin liioittelulta.

Meillä perheessä minä harrastan 5-6 kertaa viikossa. Vaikka käyn treeneissä ehdin silti olla perheen kanssa, eihän ne vie kuin arkena 1-1,5h ja viikonloppuna 2-4 h per päivä. Saa mieskin harrastaa minkä haluaa ja lapset myös. Kaikki on saatu hoidettua ja soviteltua.

Vierailija
64/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saa juurikin sellainen kuvan, että mies ja kaverit elävät aktiivista elämää. Tämä on periaatteessa ihan ok, jos mustavalkoisesti rinnastetaan vaikka että tissuteltaisiin porukalla mökillä viikonloput. Ongelmaksi tämmöinen aktiiviharrastaminen muodostuu, kun kuvioissa on huollettavia. Tietyllä tapaa se elämä muuttuu ja ei muutu lasten saamiseen. Mutta aikuinen ihminen on valmis kompromisseihin. Ja ymmärtää, että se oma jälkikasvu on välillä prioirisoitava harrastusten edelle. Ehkä 35-vuotias on kehittänyt omat rutiinit ja tavat. Olettaen että lapsi on riippuvainen äidistä, ettei hänen läsnäolonsa ole tarpeen ainakaan ensimmäisinä vuosina. Tosin se roolin ottaminen vaatii myös omaa halua, jos jonkinlaisen siteen haluaa jälkikasvun kanssa.

Vierailija
65/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivisty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea on hyvät kelit oikein usean tunnin maastopyöräilyille?

Millä vuosisadalla elät!

Vaikka missä ja TALVELLAKIN voi pyöräillä,on läskipyörät sun vaik mitä.

Lue "talvimaastopyöräily"

13 tuntia putkeen? Trollijunasi meni jo 

Ymmärrän kyllä, että "retki" on vieras käsite sellaiselle, joka ei poistu pierunhajuisesta yksiöstään kuin pakon edessä. Älä kuitenkaan enempää takerru tähän retkiasiaan, vaan kerro toki mitä mieltä olet AP:n tilanteesta.

Vierailija
66/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n purkaus on vailla todellisuuspohjaa. Mikä on elämässä tärkeää. Olisi syytä pyöräyttää lapset, kun on jo 30-vuotias. Tässä on se virhe, että aika ajaa ohi. Myös lasten kanssa voi matkustella. Vai että miehen kaverit lähtevät pyöräilemään ja vaimo jää kotiin. Eihän parisuhde mikään vankila ole. Eikä sillekkään voi mitään, että naiset synnyttää. Minä olen antanut miehen mennä niin paljon kuin on halunnut vaikka meillä oli kaksi pientä lasta. Olen minäkin vuorostani joskus jättänyt lapset miehelle ja lähtenyt kavereiden kanssa ulos.

Pointti tässä ei ole että 'joskus' jätät lapset isälle ja menet naisten kanssa ulos vaan että ap:n kaveripiirin miehet menevät useita kertoja viikossa ja jättävät lapset naiselle. Tasa-arvoisessa parisuhteessa menojen tulisi jakautua puoliksi ja lisäksi yhteistä aikaa tulisi olla myös perheelle. Jos mies menee 4 iltana viikossa ja nainen 4 iltana viikossa, milloin on perheen yhteistä aikaa ja kuka hoitaa lapset kun molemmat on menossa?

Ei kai siinä useista kerroista puhuttu. Eikä kukaan useita kertoja viikossa tee tuollaisia reissuja, eikä varmasti edes joka viikonloppu. 13 tuntia nyt kuulostaa todellakin liioittelulta.

Meillä perheessä minä harrastan 5-6 kertaa viikossa. Vaikka käyn treeneissä ehdin silti olla perheen kanssa, eihän ne vie kuin arkena 1-1,5h ja viikonloppuna 2-4 h per päivä. Saa mieskin harrastaa minkä haluaa ja lapset myös. Kaikki on saatu hoidettua ja soviteltua.

Aloituksesta:

"Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle."

Eli selkeästi ap ajaa miehensä kanssa nytkin useamman kerran viikossa, samoin miehen kaveri.

Vierailija
67/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että huomasit ton ENNEN kun lapsia !! vielä ei ole myöhäistä: 🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Ota jalat alle😀

Vierailija
68/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aatteleppa itelle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt oli todella huono.

toisekseen, eikö vanhemmilla saa olla omaa aikaa? 

Lueppa uudelleen!

MIEHET tarinassa jatkoivat poikamieselämää huolimatta siitä että oli vaimoja ja lapsia,tulevia ja kuolevia ja keskenmenoja.

Nainen pohtii mitä tehdä kun HÄN EI HALUA lasta tuohon saumaan kun joutuisi YKSIN koko homman hoitamaan.

Kuten itsekin sanoit, tarinassa.

Siksi en ymmärrä, miksi te jaksatte näistä tarinoista lässyttää

Täällä toistuvasti valitellaan tällaisista aloituksista miesv*haprovoina. Jännä, kun kuitenkin tätä samaa näkee kaikkialla ympärillään, ja myös esim. Reddit on täynnä vastaavantyyppistä tekstiä.

Teitä vaan närästää, että naiset saavat näiden juttujen kautta jutun juuresta kiinni, eivätkä suostu enää hyväksikäytettäväksi niin helposti.

Vierailija
69/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te olitte maastopyöräilemässä koko päivän keskellä talvea?

Söikö miehen kaverit lasten vanukkaat? Pestiinkö jauheliha?

Vierailija
70/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt oli todella huono.

Lueppa uudelleen!

MIEHET tarinassa jatkoivat poikamieselämää huolimatta siitä että oli vaimoja ja lapsia,tulevia ja kuolevia ja keskenmenoja.

Nainen pohtii mitä tehdä kun HÄN EI HALUA lasta tuohon saumaan kun joutuisi YKSIN koko homman hoitamaan.

Täällä toistuvasti valitellaan tällaisista aloituksista miesv*haprovoina. Jännä, kun kuitenkin tätä samaa näkee kaikkialla ympärillään, ja myös esim. Reddit on täynnä vastaavantyyppistä tekstiä.

Teitä vaan närästää, että naiset saavat näiden juttujen kautta jutun juuresta kiinni, eivätkä suostu enää hyväksikäytettäväksi niin helposti.

Ketä "teitä"

Vierailija
71/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta:

"Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle."

Eli selkeästi ap ajaa miehensä kanssa nytkin useamman kerran viikossa, samoin miehen kaveri.

Mutta ei todellakaan 13 h kerrallaan. Pientä liioittelun makua.

Vierailija
72/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt oli todella huono.

Lueppa uudelleen!

Ketä "teitä"

No, miehiä jotka valittavat näistä jutuista satuina ja miesv*ihaprovoina tietysti.

Vierailija
73/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli keksitty, mutta naisen on aina hyvä tiedostaa, että lapsia ei kannata hankkia, jos ei selviytyisi lastenhoidosta yksin. Samoin tietenkin miehen, koska kumppani voi kuolla milloin vain.

Vapaiden tulee tietenkin jakautua tasan. Sehän on selvä. Viimeistään eroamalla ja yhteishuoltajuudessa nainen saa vapaata, kun mies joutuu ottamaan lapsen hoidettavakseen.

Vierailija
74/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole väärässä ollenkaan ap. Tajusit sen onneksi paljon aiemmin kuin moni muu. Toki lapset kasvaa, molemmat saa sitten vapaa-aikaa enemmän. Itsellä meni vuosia ettei ollut muuhun vapaa-aikaa kuin liikuntaan. En olisi jaksanut muutoin ja mies tietää sen. Pääsin siis liikkumaan 2-5 kertaa viikossa ja se olikin ainut asia mikä piti järjissään silloin ja oli ainoaa omaa aikaa. Mieskin pääsi mutta teki jotain muuta. Nyt lapset jo sen verran isoja että voivat olla keskenään.

Vierailija
75/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.

Kannattaa keskustella sen miehen kanssa ihan suoraan asioista. Ilman perinpohjaista keskustelua siinä käy kyllä niin, että ap on otona lasten kanssa ja mies jatkaa elämäänsä porukassa.

Pienten lasten hoitoon usein tarvitaan kahden vanhemman työpanos. Meillä ei meistä kumpikaan ehtinyt minnekään omille menoille, kun lapsi oli alle kahden. Hänellä oli ensin koliikki ja sitten refluksi ja vaikeat allergiat. Yökaudet piti valvoa ja pitää lasten melkein pystyasennossa, että maito pysyi sisällä. Miehellä oli onneksi lomautus silloin kun oli alle vuoden ikäinen, niin hoidimme niin, että kun toinen nukkui, toinen hoiti, ympäri vuorokauden,

Ja sitten kun sen hetken sai levättyä, oli niin nääntynyt ja stressaantunut, että mieluiten vain nukkui.

Meillä ei ole isovanhempia, jotka olisivat yhtään auttanut ja kaikki menot jäi kummaltakin. Totuimme tilanteeseen ja meisttä tuli hyvin yhteen hitsattu tiimi emmekä ole nyt lapsen ollessa koululainenkaan missään riennoissa kumpikaan käyneet vaan ollaan nautittu ihan pelkästä perhearjesta.

Vaadi siltä tulevalta isältä vaikka kirjallisesti se, että jää 6 kuukaudeksi kotiin hoitamaan sitä lasta. Sillä tavalla se mies kiinnittyy siihen lapseen, kun sitä yksin hoitaa. Sitten ei teekään niin paljon mieli mennä kaikki rientoihin, kun haluaa nähdä sen oman lapsen kehittyvän. Jos ei ole mies yksin hoitovastuussa, niin helposti jää vähän ulkopuoliseksi.

Vierailija
76/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä KERRAN sanoin miehelle, kun lapsi oli pieni, että katsotko poikaa, kun käyn vähän kävelemässä ulkona. Katsoi kulmien alta ja sanoi, ettet varmaan kauaa ole.

On saanut aina mennä, niinkuin huvittaa.

Vierailija
77/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivisty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea on hyvät kelit oikein usean tunnin maastopyöräilyille?

Millä vuosisadalla elät!

Vaikka missä ja TALVELLAKIN voi pyöräillä,on läskipyörät sun vaik mitä.

Lue "talvimaastopyöräily"

13 tuntia putkeen? Trollijunasi meni jo 

Ymmärrän kyllä, että "retki" on vieras käsite sellaiselle, joka ei poistu pierunhajuisesta yksiöstään kuin pakon edessä. Älä kuitenkaan enempää takerru tähän retkiasiaan, vaan kerro toki mitä mieltä olet AP:n tilanteesta.

Miksi ottaisin kantaa tilanteeseen, jota ei ole olemassakaan? 

Vierailija
78/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt oli todella huono.

Lueppa uudelleen!

en tiedä juuri mitään säälittävämpää, kuin TE jotka uskotte kaikki nämä paskasadut 

Vierailija
79/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi tämän kanssa, ethän?:) Monilla näyttää menevän ohi miehen sovinistinen asenne "lapset on naisten juttu" hehe 

Vierailija
80/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta:

Mutta ei todellakaan 13 h kerrallaan. Pientä liioittelun makua.

Joo tuskin arki-iltana 13 h, mutta ehkä 2-4 h. Viikonloppuisin voi tehdä pidempiä lenkkejä.

En itse harrasta, mutta olen entisessä työpaikassa kuunnellut miesten kahvipöytäkeskusteluja sivusta. Ainakin täällä Pohjois-Suomessa on hyvin yleistä maasto- ja läskipyöräily retkeilyreiteillä ja metsäpoluilla. Jopa meidän kerrostalan takapihalla olevassa metsässä (joka rajoittuu pihan ja pyörätien väliin ja on ehkä n. 70 m. pihasta pyörätielle) ajelee polulla vähän väliä joku läskipyörä. Ja tämä siis ihan kaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän