Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että työttömällä yksineläjällä ruokaan n. 50e viikossa?

Vierailija
22.03.2021 |

Onko liikaa, liian vähän?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika paljolta. Näin toisen työttömän näkövinkkelistä. Itse teen kerralla isoja määriä, joista syön useamman päivän. Päivän aterian hinnaksi tulee pari euroa tai parikytä senttiä. Toki söisin mielelläni välillä take-away annoksia jne. niihin vain ei ole varaa. 

No se varmaan riippuu. Olen pitkä ihminen joten pitää syödä enemmän ja urheilen paljon myös.

T. Ap

Vierailija
22/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää oikein hyvin. Minulla ja puolisolla meni n. 60€ viikossa (eli 30€/henkilö) ostoksiin, kun oltiin opiskelijoita (eikä päästy koronan takia esim. opiskelijaravintoloissa syömään, joten siihenkään ei mennyt rahaa).

Suhteessa on edullisempaa hankkia ja laittaa ruokaa useammalle kuin yhdelle. - Toki sinkkuna voi yrittää vaikuttaa ruokalaskunsa suuruuteen suunnitelmallisuudella, säilömisellä ja hyödyntmällä pakastinta.

Yliopisto-opiskelija 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu kulutuksesta täysin. Ja toki siitä haluaako syödä terveellisesti vai ei.

Joku pikku hiirulainen kuluttaa sohvalla makaamalla sen 1200 ,toinen 5000 kun tekeekin jotain

Vierailija
24/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näiden satojentuhansien työnvälttelijöiden syömiset kustantavat töissäkäyvät veronmaksajat

Vierailija
25/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Meillä menee 400 kuussa pelkkään ruokaan. Perheessä tarkan euron kuluttaja-äiti ja kilpaurheilua harrastava 17-vuotias nuorukainen. Tuohon summaan mahtuu herkkujakin ja lihaa, kalaa. Ostan tosin paljon halpaa leipää lähileipomosta ja hyödynnän paljon itse poimittuja marjoja, sieniä.

Vierailija
26/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pärjäisin hyvin tuolla summalla!

Nyt kun tilaan viikon ruuat valmiiksi kerättynä niin 3 kotonaolevalle aikuiselle riittää 90-120e yhteensä. Tuossa mukana hygienia ja herkut myös

Ja syödään todella hyvin 2 lämmintä ateriaa päivässä

Vierailija
27/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 e/vk on aika tarkkaan se mitä täälläkin menee. Paljoa alle ei pääse jos haluaa syödä monipuolisesti+terveellisesti, eli hedelmiä ja kasviksia on pakko ostaa. Teen itse melkein kaiken ruoan, satunnaisesti syön valmispizzan jos ovat alennuksessa. Tilapäisesti pärjäisi 20-25/vk mutta kävisi terveyden päälle aika nopeasti.

Vierailija
28/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta, marjoja tai tuoreita kasviksisia ei paljoa ostella kun pitää ostaa täyttävää ruokaa, eli perunaa riisiä ja jauhelihaa. Vielä jos poltaisi tupakkaa ja joisi kaljaa olisi vararikko edessä.

Vierailija
29/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei millään jää noin paljon. Tukia tulee se 850 € ja siitä menee suurin osa laskuihin:

-vuokra 550€

-puhelin 25€

-netti 10€

-vakuutus 30€

-sähkö 40€

-muut satunnaiset kulut 50-100€

Ruokaan jää siis ehkä 20€/viikko.

Vierailija
30/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää oikein hyvin. Minulla ja puolisolla meni n. 60€ viikossa (eli 30€/henkilö) ostoksiin, kun oltiin opiskelijoita (eikä päästy koronan takia esim. opiskelijaravintoloissa syömään, joten siihenkään ei mennyt rahaa).

Suhteessa on edullisempaa hankkia ja laittaa ruokaa useammalle kuin yhdelle. - Toki sinkkuna voi yrittää vaikuttaa ruokalaskunsa suuruuteen suunnitelmallisuudella, säilömisellä ja hyödyntmällä pakastinta.

Yliopisto-opiskelija 

Sen takia kannattaakin myös yksineläjänä hankkia isoja pakkauksia ja valmistaa osa ruoasta pakkaseen.

Vierailija
31/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te yksinasuvat syötte jotka käytätte sen 50e/VKO ruokaan?

Normaalia kotiruokaa mutta myös terveellisesti esim paljon hedelmiä, erilaisia kasviksia, pähkinöitä, marjoja jne. Juon myös kahvia ja siihen menee rahaa. Maitoa menee paljon ja jugurtteja. joskus tulee syötyä valmisruokia mutta enimmäkseen kokkaan itse. Leipää myös menee paljon.

kalaa, lihaa?

Mulla ei 50 riitä monipuolisiin ruokiin viikossa.

Vierailija
32/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohta, marjoja tai tuoreita kasviksisia ei paljoa ostella kun pitää ostaa täyttävää ruokaa, eli perunaa riisiä ja jauhelihaa. Vielä jos poltaisi tupakkaa ja joisi kaljaa olisi vararikko edessä.

Marjat poimitaan kesällä ja syksyllä pakkaseen, hedelmät ja kasvikset ostetaan tietysti sesongin mukaan. Lohta saa punalaputettuna ja kokonainen lohi on usein tarjouksessa 6-7e/kg - koronan vuoksi lohesta kun on ylitarjontaa.

Vierailija
33/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan hyvä määrä, 200 eurolla taatusti saa yhden hengen ruokaostokset tehtyä kuukaudessa. Meidän nelihenkisen perheen ruokaostoksiin menee noin 500 €/kk.

Jaa, meidän 5 henkisen perheen ruokaan menee vaimon kaupassa käydessä joku 1700€ kuukaudessa. Tulee sillä vessapaperitkin, mutta mulle ei vielä riitä ruokaa, joten ne joutuu hakemaan tohon päälle.

Vierailija
34/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä summa siihen että elää terveellisesti.  Itse käytän juuri sen verran, ostan paljon kasviksia ja hedelmiä. Halvemmallakin pääsisi, mutta haluan elää terveellisesti. Toimeentulotuesta jää 200e jälkeen vielä 300e muihin kuluihin, kuten vaatteisiin ja harrastuksiin.

Vierailija
35/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tuo kuussa ruokaan. Olen aika saita, mutta herkuttelenkin. Esim.  teen pizzaa aika usein. Tosin eihän pellillinen paljoa sitäkään maksa. Juusto kyllä jos käyttää mozarellaa (1,5 € per pizza), mutta olen alkanut käyttämään arkijuustoa, joka toimii yllättävän hyvin, niin tulisiko pellilliselle hintaa n. 2 €.

Vierailija
36/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti:).No,ei ainakaan tarvitse amfea piikittää pysyäkseen samoissa mitoissa tuolla budjetilla:).

Vierailija
37/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkikasvikseni on porkkana, joita syön 2 kg viikossa. Tuo, jolla menee 50 € kuussa.

Vierailija
38/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun budjetti ruokaan on 50€/kk. Olisi aivan luksusta ostaa tuolla summalla viikossa.

Vierailija
39/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön pastaa tonnikalalla ja luksuksena siihen parmesaania. Perunoista on moneksi ja esimerkiksi pyttipannu on hyvää ja makkarakeittoa pakastettavaksikin. Riisiä ja kanaa. Kurkkua ja tomaattia, porkkanaa. Uskoisin ruokieni menevän tuohon viikkobudjettiin, jos tuollaiselle budjetille joutuisin.

Vierailija
40/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Tuollahan eläisi kuin kuningas. mulla menee 30€/vk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi