Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että työttömällä yksineläjällä ruokaan n. 50e viikossa?

Vierailija
22.03.2021 |

Onko liikaa, liian vähän?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Tuollahan eläisi kuin kuningas. mulla menee 30€/vk

Laitosnuori saa 35 egee ruokaan viikossa.

Vierailija
42/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee alle 20e/kk, paitsi sillon kun ostan jotain kallista kuten pähkinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee alle 20e/kk, paitsi sillon kun ostan jotain kallista kuten pähkinöitä.

Siis VK, ei kk. :D

Vierailija
44/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni n. 40e viikossa ruokaan, kun työttömyyttä harrastin. Tuo on mun mielestä ihan ok summa: siitä voi typistää vaihtamalla tuotemerkit halvimpiin, tai voi vaikka ostaa välillä jotain gourmeempaa taloutta kaatamatta.

Vierailija
45/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e saa jo aika paljon perunaa/pastaa/riisiä, siitä vaikka 20e oman valinnan mukaan vege tai lihatuotteisiin (proteiinit enivei), kympillä hedelmiä ja jää vielä kymppi luksukseen, kahvipaketti, jotain viikonloppuherkkuja tai saunabisset. hienosti pärjää 50e kun sen vain suunnittelee.

toki on mukavampaa heittää toinen 50e päälle viikkobudjettiin niin ei tartte paljoa katsoa mitä kaupasta ostaa... mutta 50e/viikko voi elää todella terveellisesti! einekset sun muut turhat POIS ostoskorista...

Vierailija
46/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ja ylle vielä että turha sitä leipää pelätä. jostain kulmasta maun mukaan lohkaisee vaikka 4e leivälle ni sitä saa joko paljon halpaa, tai sitten pari pakettia jotain todella hyvää ravintorikasta leipää viikon ruokalistaan.

Vierailija
47/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla työssäkäyvänä aikuisena menee n. 25 euroa viikon ruokaostoksiin. Käyn kerran viikossa kaupassa. 50 euroa olisi jo hyvin ruhtinaallisesti rahaa.

Olet sitten varmaan perinteisellä suomalaisella makkara-peruna-leipä-linjalla. Jos yhtään terveellisemmin haluaa syödä, niin kyllä siihen helposti 50 e/vko menee. 

Vierailija
48/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ ja ylle vielä että turha sitä leipää pelätä. jostain kulmasta maun mukaan lohkaisee vaikka 4e leivälle ni sitä saa joko paljon halpaa, tai sitten pari pakettia jotain todella hyvää ravintorikasta leipää viikon ruokalistaan.

Leipä on kallista. Mieluumin itse leipoo jauhoista. Tai sitten muuta energiaravintoainetta makaroonia, perunaa, kauraa, riisiä...

Vierailija
49/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla työssäkäyvänä aikuisena menee n. 25 euroa viikon ruokaostoksiin. Käyn kerran viikossa kaupassa. 50 euroa olisi jo hyvin ruhtinaallisesti rahaa.

Olet sitten varmaan perinteisellä suomalaisella makkara-peruna-leipä-linjalla. Jos yhtään terveellisemmin haluaa syödä, niin kyllä siihen helposti 50 e/vko menee. 

Juurekset ovat halpoja. Leipä kallista.

Vierailija
50/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin menee n. 200e/kk "perus" ruokaan. Siihen päälle kempparit, paperit ja siivoustarvikkeet. Yleensä menee muutama kymppi vielä "herkkuihin" tai/ja satunnaisiin ravintolalounaisiin.

Teen kaiken itse, isoissa erissä. En syö riisiä, pastaa enkä perunaa kuin satunnaisesti. Leikkeleitä en juurikaan osta, enkä mehuja/limsaa/maitoa. En syö eineksiä. Nakkeja tai makkaraa harvoin. Keliakia ja kala-allergia riesana.

Ruokavalion runko:

Juurekset, kasvikset, sipulit, hedelmät, kuivatut herne/papu/linssit, gluteeniton näkkileipä, marjat, marja-ja viherjauheet, wokkikasvikset, naudanliha, kana ja kalkkuna, viili, rahka, maustamaton jugurtti, juusto, voi, öliiviöljy, chiansiemenet, pähkinät. Juon teetä, se on onneksi halvempaa kuin kahvi.

Vierailija
51/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä on kallista. Mieluumin itse leipoo jauhoista. Tai sitten muuta energiaravintoainetta makaroonia, perunaa, kauraa, riisiä...

Niin on, ihan sairaan "kallista" - reissumiestä irtoaa kaupasta ilman tarjouksia 2€/kilo hinnalla. Siinä saa aika tosissaan leipoa, jos meinaa jotain oikeasti säästää...

Vierailija
52/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e viikossa on minulle liian vähän, mutta 60:llä pärjää jo.

Vierailija
53/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, ihan sairaan "kallista" - reissumiestä irtoaa kaupasta ilman tarjouksia 2€/kilo hinnalla. Siinä saa aika tosissaan leipoa, jos meinaa jotain oikeasti säästää...

Reissumies ei ole leipää.

Vierailija
54/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sinä et ymmärrä terveellisyydestä.

Vierailija
55/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€/viikko? Aika nahkeaa ois elämä, just vasta sain tilattua hieman kunnollista juustoa Italiasta 200 eurolla.

Vierailija
56/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia että kaikesta pitää tehdä uusi "Onko normaalia" -ketju?

Vierailija
57/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reissumies ei ole leipää.

Jaa, mitäs se sitten on, lihaako?

Vierailija
58/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan menee keskimäärin nyt korona-aikana jotain 70 € viikossa. Tuon verran yleensä ostokset maksaa kun n. kerran viikossa tehdään tilaus. . Taloudessa 2 henkeä, ja tuohon sisältyy siis suurin osa päivittäistavaroista: vessa- ja talouspaperit, hammastahnat, leivinpaperit jne. Tuossa on kaikki ruokakulut, yli vuoteen ei ole missään muualla syöty.

Vierailija
59/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis leipähän on Suomessa ihan älyttömän kallista. En vain käsitä että miksi kukaan työtön ostaisi valmista leipää kaupasta, kun olisi aikaa itsekin paistaa paljon halvemmalla. Itse teen töitä, mutta siitä huolimatta pääasiassa teen itse leipäni. Etenkin nyt etätöissä ne on mukava ja helppo pyöräyttää aina jossakin välissä, aikaa ei mene montaa minuuttia.

Vierailija
60/111 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis leipähän on Suomessa ihan älyttömän kallista. En vain käsitä että miksi kukaan työtön ostaisi valmista leipää kaupasta, kun olisi aikaa itsekin paistaa paljon halvemmalla. Itse teen töitä, mutta siitä huolimatta pääasiassa teen itse leipäni. Etenkin nyt etätöissä ne on mukava ja helppo pyöräyttää aina jossakin välissä, aikaa ei mene montaa minuuttia.

En jaksa tehdä ja leipä vaatii kaikenlaisia ainesosia. Ostan leivät poistolaarista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi