Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi pärjätä pari viikkoa pienemmällä rahamäärällä. Olisko jollain hyviä vinkkejä miten pärjätä 100e/2vko?

Vierailija
22.03.2021 |

Siis lähinnä kauppaostoksien kanssa? Tern paljon ruokaa itse. Mies on ja tytär minun lisäkseni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tytär? Esimerkiksi 2-vuotias ja 14-syövät hiukan eri tavalla. Onko kaapeissa valmiiksi jo jotain vai joudutko ostamaan kaiken? Tietysti itseleivottu leipä, peruna, porkkana, linssit ja pavut ovat edullisia mikäli niitä oikeasti syödään. Hyvä suunnittelu auttaa paljon: ei tule hävikkiä ja ruokalista on järkevä. Esimerkiksi edellisenä päivänä keitetyt perunat ja kastike, seuraavana päivänä ylijääneet perunat paistettuna vaikka kananmunan kanssa. Nyt on hyvä aika tyhjentää pakastinta! Ota pohjaksi se mitä jo löytyy valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koko summa tänää dynamolle ska:ta vastaan, tuplaat summan ja voit elää leveemmin

Vierailija
4/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä tulossa kohta.

Miksi pitää pärjätä noin vähällä?

Vierailija
6/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae punalaputettuja kaupasta, minä lähden kohta. Maanantaisin on esim Cittarissa paljon viikonlopun myyntiin varattua, mikä ei mennykään kaupaksi.

Kilosta jauhelihaa tekee lihapullat, makaronilaatikon ja ehkä vielä jauhelihakastikkeenkin. Perunoista voi tehdä vaikka ja mitä.

Vierailija
7/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ruokia, mitä voisitte syödä. Laske sitten aineksista kunkin ruuan hinta. Mieti myös kaikki muu tarvittava ja etsi niiden hinnat. Tee sitten ostoslista ja laske jokainen tuote mukaan. Loppusummasta näet, mistä täytyy nipistää. Noin minä itse tein, kun rahasta oli pulaa ja perhe ruokittavana.

Vierailija
8/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske budjetti

Vierailija
9/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on nyt vain tämä tässä kuussa. Enemmän menoja kuin normaalisti. Lapsi on 13v. Ap

Vierailija
10/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha. Omia vinkkejä tässä joutessani; keitä kaurapuuroa, itse keitän aina 4 desiä ryynejä ja reilusti vettä ei mitään betonia. Laitan sen 6-8 kuppiin. Joo, meillä kaikki tykkää syödään sitä, 3 päivää aina kun mieli tekee.

Keitä reilusti riisiä ja sekaan 3 purkkia tonnikalaa, sitä meillä syödään tämän tästä, monta päivää. Tee nötköttiä, paketti makaroonia+ purkki sikanautaa, kestää 2-3 päivää. Näillä eväillä kun joka päivälle puurot+ riisi/tonnikala+Nötkötti ja maksua tulee jotain 15 euroa viikko. Ja vielä helpommaksi menee kun ostat keräkaalen ja silppua ihan pieniin ja keität keiton ...2 viikkoa menee keveesti ja huomaa aikasen terveellisesti. Loppurahalla menet ulos syömään 2 viikon jälkeen. Awot..?

Vierailija
11/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kituuttaa, jos taloudessa on kaksi aikuista? Miksi sinun pitäisi loihtia tyhjästä ruuat teille? Mikä on miehen kontribuutio tilanteessa?

12/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo leipä itse, syökää aamulla puuroa, valmista isoja annoksia keittoa tai pataa edullisista raaka-aineista. Kasvikset etenkin juurekset on edullisia. Valmisruoat on kalliita, vältä niitä. Lidlistä saa laadukkaita pakastevihanneksia edulliseen kilohintaan. Keitot ja padat valmistuu niistä nopesti ja näppärästi. Suosittelen.

Vierailija
13/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päiväbudjetti. Mieti kolmen päivän ruuat niin, että saa maksaa yhteensä 20€. Tee isoja annoksia edullista perusruokaa: keittoja, laatikoita yms mistä riittää parille kerralle. Kaurapuuroa aamupalalla, munakasta iltapalaksi. Ja tosiaan hyödynnä kaikki kotoa jo valmiiksi löytyvä osana ateriasuunnittelua

Vierailija
14/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää syödä säästeliäästi jo ennen kuin rahat loppuu. Näin rahat riittävät pidempään eikä oikeasti tarvitse nähdä nälkää.

Itse aikuisena sitä voi syödä vaikka 2vk pelkkää makaronia, mutta ei lasta voi ruokkia niin.

Vierailija
15/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakeittoa iso kattilallinen,tee sänpylöitä jättisatsi,kanamunia,riisiä ja tonnikalaa.

Hyvin selviää ,mene lidliin

Vierailija
16/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapista ja kuivatuotteista käyttöön kaikki mitä voi. Et osta lisää mausteita, öljyjä jne. pitkäkestoisia tuotteita nyt parin viikon jaksolla. Kaupassa valitset ruoka-ainekset hinnan mukaan, poimit halvimpia raaka-aineita. Ei mitään herkkuja, alkoholia jne. 

Vierailija
17/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoruoat, keitot, uunipuuro, kasviswokki, uunijuurekset ym. itse tehtynä. Käytä edullisia ruoka-aineita vrt. em. ruoat: perunat, juurekset, vilja/suurimot, riisi, joihin lisäät tonnikalaa,jauhelihaa, juureksia ym. Katso netistä ohjeita ja käytä luovuutta.

Onko kaapeissa ja pakkasessa mitään?

Ale-tuotteet kaupasta, pizzerioiden ym. tarjoukset take away- hakuina näin koronan aikana!

Leipäjonosta saat peruselintarvikkeita!

Vierailija
18/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulina rahasta loppuu kun ostat vaan ruokaa.Älä osta mitää päiviä useammin,suunnittele ,tee ite ruoat.

Vierailija
19/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun kerrankin asiallista tekstiä ja apua antavia neuvoja! Kiitos kaikille, tulee niin mukava fiilis🌸🌸👍

Ps. En ole Ap, mutta kirjoitin tänne itsekin apuja.

Vierailija
20/22 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjklmbvv kirjoitti:

Ulina rahasta loppuu kun ostat vaan ruokaa.Älä osta mitää päiviä useammin,suunnittele ,tee ite ruoat.

Miksi pitää mollata, ”ulinaa”??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä