Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa ihmisistä vapaamatkustaja, kun osa varoo koronaa. Ärsyttävää!

Vierailija
21.03.2021 |

"OSA IHMISISTÄ ajattelee, että he voivat vapaamatkustaa, kunhan muut toimivat vastuullisesti. Entä kun ne ”muut” väsyvät ja alkavat toimia samalla tavalla? Silloin tilanne riistäytyy hallinnasta."

Tuo oli oltasanomista

Ja on ivan totta. Minuakin ärsyttää vietävästi, että is elää niin kuin ennenkin, mutta se on meidän rajoituksia noudattavien ansiota ja epäreilua.

Siksi suosituksista pitää luopua ja siirtyä rajoituksiin, joista rangaistaan. Nolo poliisi Helsingissä, kun ei saanut mielenosoittjiakaan kuriin.

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 70-vuotiaita kuolleita käsittääkseni Suomessa vain muutama kymmenen. Alle 18-vuotiaita ei yhtä ainutta.

Käsittääkseni! Missä umpiossa elät? Etkö lue muuta kuin Tex Willeriä?? Ota selvää hyvä ihminen, äläkä mutuile!

"Koronavirusepidemia ei ole lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa. Työikäisten kuolemantapaukset ovat hyvin harvinaisia. Lasten ja nuorten koronavirustautiin liittyviä kuolemia ei ole Suomessa todettu lainkaan."

Siinä sinulle THL:n faktaa. 

"Kuolleiden mediaani-ikä on 83 vuotta. Kuolleista, joista tällä hetkellä on saatavilla tarkempia terveystietoja tartuntatautirekisteristä, valtaosalla (yli 95 %) oli yksi tai useita pitkäaikaissairauksia."

Eli tuo tauti tappaa vain heikompaa ainesta. Niin kuin muutkin kulkutaudit.

Vierailija
102/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hrt kirjoitti:

Itse ainakin soisin ettei kukaan tuntisi velvollisuudekseen kokeilla koronarokotetta. Että se olisi jokin yhtteishyvä uhraus kaikkien puolesta josta saa olkataputukset kiitokseksi .Jos itselleen vain sillä tavoin mielenrauhan saa niin ottakoon omalla vastuullaan. ite tunnen olevani turvassa jo nyt, vaikka edellsestä rokotteesta jo 17,5 vuotta

Kun ei ole kyse vain OMASTA mielenrauhasta, vaan TOISISTA välittämisestä. Itse en aio mainostaa rokotteen ottamistani, saan sen sitten kun saan. Tunnen myös olevani turvassa, mutta haluan pitää muutkin siellä.-se kristitty

Uskomushoidoksi laskisin nuo vasta kokeiluasteella olevat rokotteet. Ei kai toisista välittämiseksi tarte välttämäti omaa terveyttään vaarantaa aineella josta on jo ikävyyksiä kuultu aiheutuneen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän se on kaikessa muussakin. Kun vähän vanhemmaksi kasvat, tajuat että meidän yhteiskunnassa on paljon ihmisiä joita muut kannattelevat, eikä heidän tarvitse koskaan muuta kuin ruikuttaa.

Vierailija
104/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työikäinen kuolee huomattavasti todennäköisemmin liikenneonnettomuudessa tai liukastumalla/kaatumalla kuin koronaan. Sitä näille hysteerikoille ei saa päähän millään. Nuorilta viety vuosi elämästä.

Meinaat ettö koko maailma hysteerinen?!

No on sulla mutu- perustelut. Että vain sua pitäs nyt uskoa ja seurata. Huh huh, voisit ottaa asioista selvää, ennen kuin tänne höpöttelet horinoitas.

Vierailija
105/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö typerykset tajua, että alistumalla kaikkiin hallituksen esittämiin hömpötyksiin mahdollistatte juuri sen, että niihin oikeasti vaikuttaviin toimenpiteisiin ei ryhdytä. Ei valvota rajoja eikä rokotehankintoihinkaan viitsitä satsata kun hölmöt vapaaehtoisesti lukittautuvat koteihinsa.

Jos olisi syksyllä annettu mennä rairai niin rahat olisi jo kiinni, brittivariantti ei olisi päässyt leviämään, ja rokotteet etenisivät Israelin malliin.

Vierailija
106/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, joka täällä vaahtoat annan ilmaisen vinkin, jos oikeasti haluat vaikuttaa tartuntojen vähenemiseen. Helsingissä jo puolet tartunnoista muilla kuin suomea tai ruotsia äidinkielenään puhuvilla. He eivät tällä palstalla ole. Vaikuta jotenkin heihin.

Vierailija
107/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut ns kausi-influenssoja, ja sitten esim. sika-influenssan, ja olivat kyllä aivan eri puusta. Sika-influenssassa oli niin rajut oireet. Läheiselläni on ollut myös korona, ei ole vieläkään toipunut kunnolla. Tiedän mys menehtyneen. 

Vaikka olisi pelkkä normi "influenssa", ei tästä päästä eteenpäin ellei ihmiset noudata ohjeita. Ei se ole hysteriaa, vaan ihan kaikki tässä toivotaan että päästäisiin eteenpäin tästä. Miksi olette niin vihaisia jos olette niin "vapaita"?

Koska teille rajoituskiimaisille ei riitä se, että vuoraatte itsenne räteillä ja kylvette käsidesissä yksin asunnossanne ettekä näe ketään vuosiin, vaan vaaditte samaa kurjuutta muillekin, nuorille ja terveille, joille korona ei ole millään tavalla merkittävä riski.

Fiksumpia olisitte jos olisitte antaneet yökerhojen ja baarien pyöriä ja olisitte itse eristäytyneet, nuorilla olisi jo hyvä laumaimmuniteetti parin päivän flunssaoireiden jälkeen ja olisi teidänkin turvallisempaa liikkua.

Vierailija
108/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikkipandemian aikana on maailmassa tilastoitu 0,04% kuolleiksi koronan yhteydessä. Ompa hirveetä kun muutama promille kuollut. Aivan täysin ylimitoitettua tää rajoituspelleily. Jopa Brasiliassa, jossa ei juuri rajoituksia ole, ns. "Koronakuolleisuus" on 0,06%. Sytyttääkö?

Sulla nyt ei sytytä. Missä vertaisarvioidut tieteelliset tutkimustulokset?? Heitäpä speksit kehiin, eikä sun minä-minä musta tuntuu- selittelyjä. Linkit tänne!

Vierailija
109/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hrt kirjoitti:

Itse ainakin soisin ettei kukaan tuntisi velvollisuudekseen kokeilla koronarokotetta. Että se olisi jokin yhtteishyvä uhraus kaikkien puolesta josta saa olkataputukset kiitokseksi .Jos itselleen vain sillä tavoin mielenrauhan saa niin ottakoon omalla vastuullaan. ite tunnen olevani turvassa jo nyt, vaikka edellsestä rokotteesta jo 17,5 vuotta

Kun ei ole kyse vain OMASTA mielenrauhasta, vaan TOISISTA välittämisestä. Itse en aio mainostaa rokotteen ottamistani, saan sen sitten kun saan. Tunnen myös olevani turvassa, mutta haluan pitää muutkin siellä.-se kristitty

Uskomushoidoksi laskisin nuo vasta kokeiluasteella olevat rokotteet. Ei kai toisista välittämiseksi tarte välttämäti omaa terveyttään vaarantaa aineella josta on jo ikävyyksiä kuultu aiheutuneen

niin joo, koronastahan ei tule "mitään ikävyyksiä" 

Vierailija
110/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut ns kausi-influenssoja, ja sitten esim. sika-influenssan, ja olivat kyllä aivan eri puusta. Sika-influenssassa oli niin rajut oireet. Läheiselläni on ollut myös korona, ei ole vieläkään toipunut kunnolla. Tiedän mys menehtyneen. 

Vaikka olisi pelkkä normi "influenssa", ei tästä päästä eteenpäin ellei ihmiset noudata ohjeita. Ei se ole hysteriaa, vaan ihan kaikki tässä toivotaan että päästäisiin eteenpäin tästä. Miksi olette niin vihaisia jos olette niin "vapaita"?

Koska teille rajoituskiimaisille ei riitä se, että vuoraatte itsenne räteillä ja kylvette käsidesissä yksin asunnossanne ettekä näe ketään vuosiin, vaan vaaditte samaa kurjuutta muillekin, nuorille ja terveille, joille korona ei ole millään tavalla merkittävä riski.

Fiksumpia olisitte jos olisitte antaneet yökerhojen ja baarien pyöriä ja olisitte itse eristäytyneet, nuorilla olisi jo hyvä laumaimmuniteetti parin päivän flunssaoireiden jälkeen ja olisi teidänkin turvallisempaa liikkua.

Siinä tyypillinen vapaamatkustaja minä itte!

Vierailija
111/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007868793.html

Ei ole paikkoja enää. Pitäiskö tehdä jotain.

Vierailija
112/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen baari-ikäinen nuori, jolle vastasit. Onneksi pysyvät kiinni :)

Vierailija
113/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta reilua olisi merkintä Omakantaan tmv. "huomioi koronan"/"ei huomioi koronaa" ja ne jotka haluavat saisivat elää ihan normaalia elämää harrastuksineen, baareiluineen jne. MUTTA jippo olisi siinä, että heidän (teho)hoitonsa evättäisiin jos koronan saavat.

Reilu peli: jos esim. minä vuoden etätöitä tehneenä, maskia ruokakaupassa käyttävänä, harrastukset ja sosiaaliset suhteet (kasvotusten) lopettaneena jostain onnistuisin koronan saamaan, niin kyllä v---aisi jos tehohoitojonossa minut kiilaisi ihminen (tutuissakin näitä valitettavasti on...) jotka eivät "usko koronaan".

Vierailija
114/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö typerykset tajua, että alistumalla kaikkiin hallituksen esittämiin hömpötyksiin mahdollistatte juuri sen, että niihin oikeasti vaikuttaviin toimenpiteisiin ei ryhdytä. Ei valvota rajoja eikä rokotehankintoihinkaan viitsitä satsata kun hölmöt vapaaehtoisesti lukittautuvat koteihinsa.

Jos olisi syksyllä annettu mennä rairai niin rahat olisi jo kiinni, brittivariantti ei olisi päässyt leviämään, ja rokotteet etenisivät Israelin malliin.

No teitä rairai- hemmoja ei pian ole, kun saatte tartunnan!!

Vierailija
115/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetään maskeja päässä jonkin aikaa ja vältellään ihmisiä että kaikilla olisi taas hyvä olla. Sitten alkaa riehuminen kankaanpaloista, tehän tässä riehutte? Miksi tehdä asioista vaikeita, meillä on puhdasta vettä ja ruokaa, asiat hyvin!

Asiat eivät ole hyvin. En ole nähnyt juuri ketään vuoteen enkä tehnyt mitään puoleen vuoteen. Ekat kuukaudet jaksoin yrittää, kävin lenkillä, huolehdin ulkonäöstäni, ulkoilun...Olin että kyllä tämä tästä. Nyt on mennyt yli vuosi. Ja tilanne on aivan hitosti huonompi kuin vuosi sitten. Rajoituksia on kiristetty koko ajan viime kesän lopusta saakka, tartunnat lisääntyvät, toivo rokotteista katoaa joka viikko kauemmas js kauemmas, rajoitukset ovat tiukemmat kuin missään vaiheessa ja viikon kuluttua kiristyvät ennennäkemättömälle tasolle, kumiluodista saattaa tulla jos erehtyy vaihtamaan muutaman sanan lenkillä vastaan tulevan kaveripariskunnan kanssa.

En jaksa enää. Tämä ei lopu. Hallitus ei tee mitään mikä edistäisi homman loppumista. Saan itkukohtauksia monta kertaa päivässä. Olen täysin yksin. Elämässä ei yli vuoteen ole ollut yhtään mukavaa päivää. Ei tämä edes ole elämää.

Vierailija
116/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta reilua olisi merkintä Omakantaan tmv. "huomioi koronan"/"ei huomioi koronaa" ja ne jotka haluavat saisivat elää ihan normaalia elämää harrastuksineen, baareiluineen jne. MUTTA jippo olisi siinä, että heidän (teho)hoitonsa evättäisiin jos koronan saavat.

Reilu peli: jos esim. minä vuoden etätöitä tehneenä, maskia ruokakaupassa käyttävänä, harrastukset ja sosiaaliset suhteet (kasvotusten) lopettaneena jostain onnistuisin koronan saamaan, niin kyllä v---aisi jos tehohoitojonossa minut kiilaisi ihminen (tutuissakin näitä valitettavasti on...) jotka eivät "usko koronaan".

Juuri näin👍

Vierailija
117/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustajilta evättävä hoito. Ette välitä muista, miksi teistä pitäisi välittää??

Vierailija
118/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teitä rairai- hemmoja ei pian ole, kun saatte tartunnan!!

70000 tartuntaa ja kuolleita 800 monisairaita vanhusta. Kuolleisuus 1,1% ja huom, viime keväänä oli tuhansia tartuntoja jotka eivät tilastoituneet, koska testiin pääsivät vain sairaalaan joutuvat eli todellisuudessa kuolleisuus n. 0,5%.

Että kyllä meitä rairai jäisi jäljelle n. 99,9% huomioiden että harvempi meistä varmaan on +80v dementikko.

Vierailija
119/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ollaan menossa. Ei riitä paikat.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007848255.html

Kaikkien pitää tehdä osansa.

Vierailija
120/138 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaadin samaa läskeille ja esim. paksuksi hankkiutuville/synnyttäville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä