Vanhempi satuttaa lastaan sanomalla, että tämä tekee väärin
Vaikka ei tee. Se, että on keskeneräinen, ei tarkoita lapsen tekevän mitään väärää tai väärin.
Kommentit (165)
Ja hän aiheutti pahan mielen, joka ei nousisi esille, mikäli sitä ei ois jätetty mulle.
Ap
Se otetaan satutetulta sillä lailla pois, että kadutaan sitä viallista tekoa ja pyydetään anteeksi ja katsotaan, että anteeksi myös saadaan. Jos se oma lapsi on äidille minkään arvoinen.
Ap
Voitteko äitiyttäni arvostelevat selittää, miksi en saa olla tämän takia lasteni edessä vihainen, jos sillä, miten vanhempi käyttäytyy lasta kohtaan ei ole mitään väliä?
Ap
Mulla on täysi oikeus osoittaa vihaani lasteni edessä, se ei johdu heistä. Käymmejuuri tyttäreni kanssa perheneuvolassa (perheterapeutin ehdotus, koska pojalla on tukitoimia, tytöllä ei) ja tavoitteni sielläon saada lapsi ymmärtämään, että vihani ei johdu hänestä ja että myöskään mulla ei ole niin paha olla, että siitätarttisi olla huolissaan, vaikka käyttäydynkin vihaisesti.
Käyttäydyn vihaisesti äitini vikojen takia, joita hän ei suostu omistamaan ja katumaan, myöntämään omiksi vioikseen, mutta lapsen ei tarvitse kuormittua siitä.
Mutta mun on saatava olla vihainen läheisteni seurassa, koska mua on kohdeltu niin väärin ja paskasti. Sehän ei johdu heistä, vaan paskasuhtautujasta. Joka on siis äitini, väärintekijä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta lapseni eivät voi mitenkään olla sellaisia hienohelmoja, etteivät sietäisi mun kaikkia tunnetilojani, vihaanikin. Pääasia vain on, että eivät ajattele, että se johtuu heistä tai ettäkärsisin kovasti. Nimenomaan en kärsi, jos saan olla vihainen muille. He eivät ansaitse mitään hymistelyä, jos mäkään en oo ansainnut.
Ap
Tämähän se on se teidän viestinne, paskapäät. Että ihmisten ei tarvitse olla mitenkään hyviä toisia kohtaan, vihaisuus ja kiukuttelu on ihan ok.
Ap
Tuo on melko narsistista sinulta myös kertoa meille mitä äitisi on tuntenut. Vain narsisti luulee tietävänsä toisen tunteet, etenkään kun ilmeisesti ette ole keskustelleet hänen tuntemuksistaan asiaa kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta lapseni eivät voi mitenkään olla sellaisia hienohelmoja, etteivät sietäisi mun kaikkia tunnetilojani, vihaanikin. Pääasia vain on, että eivät ajattele, että se johtuu heistä tai ettäkärsisin kovasti. Nimenomaan en kärsi, jos saan olla vihainen muille. He eivät ansaitse mitään hymistelyä, jos mäkään en oo ansainnut.
ApTämähän se on se teidän viestinne, paskapäät. Että ihmisten ei tarvitse olla mitenkään hyviä toisia kohtaan, vihaisuus ja kiukuttelu on ihan ok.
Ap
Eikö tuo ole sinun viestisi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on täysi oikeus osoittaa vihaani lasteni edessä, se ei johdu heistä. Käymmejuuri tyttäreni kanssa perheneuvolassa (perheterapeutin ehdotus, koska pojalla on tukitoimia, tytöllä ei) ja tavoitteni sielläon saada lapsi ymmärtämään, että vihani ei johdu hänestä ja että myöskään mulla ei ole niin paha olla, että siitätarttisi olla huolissaan, vaikka käyttäydynkin vihaisesti.
Käyttäydyn vihaisesti äitini vikojen takia, joita hän ei suostu omistamaan ja katumaan, myöntämään omiksi vioikseen, mutta lapsen ei tarvitse kuormittua siitä.
Mutta mun on saatava olla vihainen läheisteni seurassa, koska mua on kohdeltu niin väärin ja paskasti. Sehän ei johdu heistä, vaan paskasuhtautujasta. Joka on siis äitini, väärintekijä.
Ap
Oikeutat kuitenkin itsesi kiukuttelemaanj a näyttämään vihaa heille, vaikka heissä ei ole syytä? ja oletko kysynyt miltä äidin kiukku ja viha heistä tuntuu vai päättänyt heidän puolestaan miltä heistä tuntuu?
Eli opettajatkin syyllistää lapsia kokoajan jos tekee matikan laskut väärin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä sekopää tää nyt on? Ymmärtääkö kukaan edes mistä on kyse, kun höpisee itsekseen höpöjä?
Äitihulluksi kutsutaan. Näitä samoja aloituksia tulee jatkuvasti, AP hokee miten äiti on häntä satuttanut. Omia lapsiaan näkee kerran viikossa ja sekin tuntuu olevan liikaa. Mutta kaikki on kuitenkin hänen oman äitinsä syytä, eikä hänen itsensä.
Rasittava tyyppi, mikään vastaus ei riitä, kun hän vaan selittää tuota omaa mantraansa että äiti satutti ja äiti satutti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten voit olla noin tekopyhä? Kiukuttelisit äidillesi etkä lapsillesi, jotka eivät ole tehneet sinulle mitään pahaa.
Totta kai lapset kokevat että se johtuu heistä. Jos lapsi kaataa vaikka maitolasin ja sinä kiljut hänelle täyttä kurkkua, ei hän pysty ajattelemaan että äiti nyt vain purkaa vihaa jonka hänen oma paska äitinsä on aiheuttanut, mummon syytä.
Sunhan pitäisi nimenomaan pyrkiä olemaan lapsillesi parempi äiti kuin omasi oli. Kiukuttelulla takaat sen, että tyttäresi puhuu 10 vuoden päästä sinusta ihan samoin, kuin sinä äidistäsi nyt.
Olet todella itsekäs ihminen. Sori vaan, mutta se on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä sun sitten pitäisi kärsiä, ettei lastesi tarvitse kuunnella vihaa ja kiukuttelua.
Pistät koko ajan itsesi lastesi edelle, sinun pitää saada olla vihainen, viis heidän tarpeistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTämähän se on se teidän viestinne, paskapäät. Että ihmisten ei tarvitse olla mitenkään hyviä toisia kohtaan, vihaisuus ja kiukuttelu on ihan ok.
ApEikö tuo ole sinun viestisi?
Ei!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten voit olla noin tekopyhä? Kiukuttelisit äidillesi etkä lapsillesi, jotka eivät ole tehneet sinulle mitään pahaa.
Totta kai lapset kokevat että se johtuu heistä. Jos lapsi kaataa vaikka maitolasin ja sinä kiljut hänelle täyttä kurkkua, ei hän pysty ajattelemaan että äiti nyt vain purkaa vihaa jonka hänen oma paska äitinsä on aiheuttanut, mummon syytä.
Sunhan pitäisi nimenomaan pyrkiä olemaan lapsillesi parempi äiti kuin omasi oli. Kiukuttelulla takaat sen, että tyttäresi puhuu 10 vuoden päästä sinusta ihan samoin, kuin sinä äidistäsi nyt.
No miksi he kokisivat? Miksi munkin pitäisi kokea, että äitini käytös johtui minusta? Miksei hän sano, että se johtui HÄNESTÄ JA OLI HÄNEN SYYTÄÄN?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOikeutat kuitenkin itsesi kiukuttelemaanj a näyttämään vihaa heille, vaikka heissä ei ole syytä? ja oletko kysynyt miltä äidin kiukku ja viha heistä tuntuu vai päättänyt heidän puolestaan miltä heistä tuntuu?
Miksi kysyisin? Mulla on oikeus omiin tunteisiini.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on melko narsistista sinulta myös kertoa meille mitä äitisi on tuntenut. Vain narsisti luulee tietävänsä toisen tunteet, etenkään kun ilmeisesti ette ole keskustelleet hänen tuntemuksistaan asiaa kohtaan
Miten voisi olla tuntenut, ettei halua satuttaa mua, koska ei suostu myöntämään, että huusi ja satutti sillä minua? Silloinhan ei välittänyt siitä, miltä minusta tuntuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEhkä sun sitten pitäisi kärsiä, ettei lastesi tarvitse kuunnella vihaa ja kiukuttelua.
Pistät koko ajan itsesi lastesi edelle, sinun pitää saada olla vihainen, viis heidän tarpeistaan.
Minkä takia tää oli ok mun äidille, kun hänen siskopuolensa tuli kylään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten voit olla noin tekopyhä? Kiukuttelisit äidillesi etkä lapsillesi, jotka eivät ole tehneet sinulle mitään pahaa.
No miksi he kokisivat? Miksi munkin pitäisi kokea, että äitini käytös johtui minusta? Miksei hän sano, että se johtui HÄNESTÄ JA OLI HÄNEN SYYTÄÄN?
Ap
"Miksi kokisivat"? Mikseivät kokisi? Ei lapsi osaa ajatella tuolla tavalla, että äiti purkaa vain omia paineitaan. Vähän riippuu siitä, minkä ikäisiä lapsesi ovat, mutta vaadit kyllä aikamoista kypsyyttä heiltä, osoittamatta minkäänlaista kypsyyttä itse.
On epäreilua että huudat tästä lapsillesi, on epäreilua että huudat meille täällä palstalla. Olet epäreilu itseäsikin kohtaan, kun et viimein päätä että pääset tästä äititraumasta yli. Minulla on läheinen ystävä, jonka äiti oli narsisti ja aina vihainen. Hän kärsii sen takia masennuksesta ja ahdistuksesta, mutta ei yritä kostaa sitä muille, vaan on ystävällinen ja lämmin ihminen.
Sun käytöksellesi ei ole mitään tekosyytä. Opettele olemaan aikuinen ja vastuussa omista teoistasi.
Äitini teki väärin koska ei ole selvittänyt loukkausta kanssani ja ottanut vikoja itselleen ja omille harteilleen asiassa, jossa vain hänessä oli vikaa, ei muissa, eikä varsinkaan minussa.
Ap