Vaimo vakavasti sairas -mies etsii jo uutta naista
Kollegan vaimo on vakavasti sairas ja mies pommittaa minua viesteillä jatkuvasti. Mitä tekisitte?
Tekee kohta mieli etsiä uusi työpaikka tämän asian takia.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Onko mielisairas vai HIV.
Kumpaankaan ei kuole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sano sille miehelle että toiminta kuvottaa sinua ja käske lopettamaan viestittely? Ettet kumminkin salaa olisi imarreltu?
Yleensä tehoaa ihan yksinkertainen ”lopeta tuo, ei kiinnosta”
Näin haluaisinkin tehdä mutta vaistoan ongelmia työpaikalla koska mies on huomattavasti ylempänä hierarkiassa kuin minä.
Mies puhuu paljon surustaan ja siitä kuinka vaikeaa on.
Ohjaat miehen ystävällisesti ottamaan yhtettä työterveyteen ja pyytämään sieltä keskusteluapua. Jos on suruissaan ja vaikea elämäntilanne, ettei pysty keskittymään töihinsä vaan jatkuvasti kaataa ongelmiaan (hierarkiassa alempana) olevalle työkaverille, niin työterveyteen tuo asia kuuluu. Etsi vaikka valmiiksi työterveyden ajanvarauksen tiedot hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nainen ei pysty seksuaalisesti tyydyttämään miestään on ihan normaalia että tämä etsii naisen joka siihen pystyy.
M31
Kauhistuttavan moni mies ajattelee noin ja hylkää sairastunee puolisonsa - ja lapset.
Todella moni nainen huolehtii miehestään, joka on vakavasti sairas.
Sukupuolissa on eroa.
Menee juuri noin. Kun nainen sairastuu, mies jättää ja etsii terveen uuden puolison.
Kun mies sairastuu, nainen pysyy rinnalla loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nainen ei pysty seksuaalisesti tyydyttämään miestään on ihan normaalia että tämä etsii naisen joka siihen pystyy.
M31
Kauhistuttavan moni mies ajattelee noin ja hylkää sairastunee puolisonsa - ja lapset.
Sukupuolissa on eroa.
Miksi ottivat jännä... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sano sille miehelle että toiminta kuvottaa sinua ja käske lopettamaan viestittely? Ettet kumminkin salaa olisi imarreltu?
Näin haluaisinkin tehdä mutta vaistoan ongelmia työpaikalla koska mies on huomattavasti ylempänä hierarkiassa kuin minä.
1. Säästä kaikki viestit jos torjuntasi jälkeen tämä pikkupomo yrittää savustaa sut ulos / pilata sun mainetta niin viestitodisteiden kanssa marssit isomman pomon juttusille ja kysyt mitä tehdään vai vietko asian eteenpäin.
2. Littoon kanssa kannattaa ottaa jo yhteyttä lähentelyn suhteen nyt kun maineesi on vielä hyvä ja jos mies yrittää sitä tuhota niin viranomaiset ovat jo tietoisia häirintäongelmasta. Siinä vaiheessahan miehellä ei ole ollut mitää valittamista sinusta kunnes olet torjunut.
Eli sulla hyvä maine + pikkupomohäirintää ---> liittoon yhteys ---> torju häiritsijäpikkupomo ---> pikkupomon mahdollinen sinun savustus / maineen pilaaminen ---> yhteys liittoon ja/tai isoon pomoon.
Vierailija kirjoitti:
M31
Suhtautuisitko yhtä ymmärtäväisesti naiseen joka pettää ja jättää miehensä heti kun mies sairastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuolet olisi toisin päin niin suurin osa naisista täällä puolustelisi uuden kumppanin etsintää jos mies makaisi sairaalassa mutta nyt kun mies kärsii niin ei mitään tukea hänelle.
Mulla on juuri tuollainen tilanne. Työkaverin miehellä on rappeuttava hermostosairaus, ja on jo aivan autettava. Viime aikoina tämä työkaveri on selvästi alkanut lähestyä minua, ei vielä mitään suoria ehdotuksia ole tehnyt, mutta aikeet ovat silti selvät. Hankala tilanne kyllä, itsekin olen sinkku, mutta en tippaakaan kiinnostunut tästä työkaverista.
M45
Osta vasempaan nimettömääsi sormus ja anna ymmärtää olevasi varattu?
Vastaat hänelle suoraan, ettei kiinnosta ollenkaan eikä ole mielestäsi missään tapauksessa sopivaakaan. Näin vastasin ystäväni ex-miehelle, joka eron jälkeen alkoi naukumaan minua treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa viestiin neutraalin ystävällisesti, että olet pahoillasi hänen vaimonsa tilanteesta, myötäelät surussa ja toivot, että mies saa tukea läheisiltään.
Ystävällisyydellä voit hoitaa tämän ja pidät huolen, että jää lyhyiden vastausviestien tasolle sinun puoleltasi.
Älä myöskään ala kuvitella miehen viesteistä mitään ylimääräistä. Ehkä hän vain on luullut, että olet ystävällinen ihminen, jolle voi puhua. Hän on varmasti epätoivoinen.
Lisään vielä että miehellä ei ilmeisesti ole ketään muuta kuin vaimonsa. Hieman on alkanut arveluttaa sekin että tekee itselleen jotain ja sitten joudun jotenkin osasyylliseksi siihen jos en kuuntele hänen murheitaan.
Älä nyt heittäydy liian dramaattiseksi. Ei mies tee itselleen jotain vain sen takia, että ei saa sinulta naisellista huolenpitoa. Tee niin kuten jo sanoit. Pysyttele muutaman sanan vastauksissa ja jos viestittelee liikoja niin turhiin viestiin ei välttämättä tarvitse vastata ollenkaan.
Mulla on myös sukulainen, joka ihan avoimesti alkoi seurustella toisen naisen kanssa kun oma vaimo oli syövän vuoksi sairaalassa.
Tiedän miehen, joka aloitti seurustelemaan, kun oma vaimo teki hidasta kuolemaa kotona syövän takia. Perheessä monta pientä lasta.
Oksettava mies, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös sukulainen, joka ihan avoimesti alkoi seurustella toisen naisen kanssa kun oma vaimo oli syövän vuoksi sairaalassa.
Ihmettelen kyllä naisia jotka sekaantuvat tällaisiin miehiin. Eivät nähtävästi ymmärrä, että naisella on tällaiselle miehelle lähinnä välinearvo ja myös uusi morsio vaihdetaan aikanaan uuteen malliin, jos terveys jossain vaiheessa pettää.
Toivottavasti yhteisymmärryksessä. Rakastava nainen haluaa miehelleen vain hyvää. itse toimisin juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa viestiin neutraalin ystävällisesti, että olet pahoillasi hänen vaimonsa tilanteesta, myötäelät surussa ja toivot, että mies saa tukea läheisiltään.
Ystävällisyydellä voit hoitaa tämän ja pidät huolen, että jää lyhyiden vastausviestien tasolle sinun puoleltasi.
Älä myöskään ala kuvitella miehen viesteistä mitään ylimääräistä. Ehkä hän vain on luullut, että olet ystävällinen ihminen, jolle voi puhua. Hän on varmasti epätoivoinen.
Lisään vielä että miehellä ei ilmeisesti ole ketään muuta kuin vaimonsa. Hieman on alkanut arveluttaa sekin että tekee itselleen jotain ja sitten joudun jotenkin osasyylliseksi siihen jos en kuuntele hänen murheitaan.
Älä nyt heittäydy liian dramaattiseksi. Ei mies tee itselleen jotain vain sen takia, että ei saa sinulta naisellista huolenpitoa. Tee niin kuten jo sanoit. Pysyttele muutaman sanan vastauksissa ja jos viestittelee liikoja niin turhiin viestiin ei välttämättä tarvitse vastata ollenkaan.
Haloo nyt siellä! Ei mies todellakaan minun takiani elämäänsä ole päättämässä vaan vaimonsa tilanteen takia!
Oletan että hänen epätoivonsa syvenee jos sanon etten ole kiinnostunut hänen murheistaan. Ja jos nyt todellakin on jollekin ketjussa on jäänyt epäselväksi, en saa pelkkiä läähätysviestejä vaan mies on aidosti surullinen ja epätoivoinen tilanteensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaat hänelle suoraan, ettei kiinnosta ollenkaan eikä ole mielestäsi missään tapauksessa sopivaakaan. Näin vastasin ystäväni ex-miehelle, joka eron jälkeen alkoi naukumaan minua treffeille.
No tämä on aivan eri asia kun aviopuolison tulevaa kuolemaa etukäteen surevan miehen kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Sukupuolissa on eroa.
Menee juuri noin. Kun nainen sairastuu, mies jättää ja etsii terveen uuden puolison.
Kun mies sairastuu, nainen pysyy rinnalla loppuun asti.
Totta! Näitä on nähty lähipiirissä.
Eräs tuttu lääkäri kertoi, että yhdeksän miestä kymmenestä lähtee, jos vaimo sairastuu syöpään. Tilasto oli koottu rintasyöpäpotilaista.
Itse en huolisi miestä, joka on hylännyt sairaan vaimonsa. En kykene ymmärtämään noin julmaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Aika hankalaa on sanoa pahasti ihmiselle, jota on pakko nähdä. Mulle myös viestitteli työkaveri, joka oli selkeesti ihastunut. Mua ahdisti, mutta pelotti mitä siitä tulee, jos sanon että lopeta ja on silti pakko olla tekemisissä. Ennemmin vaan ahdistuin kuin otin riskin, että se alkaa esimerkiksi levitellä kostona valheita musta tai sabotoida mun työtä. Samalla etsin salaa uuden työpaikan. En tykkää muutenkaan konflikteista ja ennemmin vaan oon hiljaa ja pyrin pois tilanteesta kuin loukkaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo nyt siellä! Ei mies todellakaan minun takiani elämäänsä ole päättämässä vaan vaimonsa tilanteen takia!
Oletan että hänen epätoivonsa syvenee jos sanon etten ole kiinnostunut hänen murheistaan. Ja jos nyt todellakin on jollekin ketjussa on jäänyt epäselväksi, en saa pelkkiä läähätysviestejä vaan mies on aidosti surullinen ja epätoivoinen tilanteensa takia.
Ymmärsin viestisi aivan oikein. Pidän hyvin epätodennäköisenä, että miehen epätoivo syventyy itsemurhan partaalle vain siksi, että sinä et ole kiinnostunut hänen murheistaan. Tietysti hänelle ei nyt kannata liian tyly olla, mutta kannattaa pitää viestittelyssä tietty etäisyys. Puhutte kollegoina, ettekä naisena ja miehenä.
Olen kuullut että eräällä naisella uusi rakas ja mies hoitokodissa. Käy sentään katsomassa.
Mulla on juuri tuollainen tilanne. Työkaverin miehellä on rappeuttava hermostosairaus, ja on jo aivan autettava. Viime aikoina tämä työkaveri on selvästi alkanut lähestyä minua, ei vielä mitään suoria ehdotuksia ole tehnyt, mutta aikeet ovat silti selvät. Hankala tilanne kyllä, itsekin olen sinkku, mutta en tippaakaan kiinnostunut tästä työkaverista.
M45