Vaimo vakavasti sairas -mies etsii jo uutta naista
Kollegan vaimo on vakavasti sairas ja mies pommittaa minua viesteillä jatkuvasti. Mitä tekisitte?
Tekee kohta mieli etsiä uusi työpaikka tämän asian takia.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Erään tutun äiti sai kroonisen sairauden suhteellisen nuorena ja lopulta oli täysin "kasvi" laitoksessa viimeset kolme vuotta. Ikää oli vasta noin 48 ja mies samaa ikäluokkaa. Mies aloitti suhteen toisen naisen kanssa, mutta kävi katsomassa vaimoaan joka päivä ja piti kädestä kiinni. En jaksanut paheksua. Tosin aikuistuneet lapset repesi täysin ja katkaisivat isäänsä välit. En tajua, koska isähän seisoi äidin rinnalla loppuun saakka. Toisaalta kääntöpuolena äiti oli vuosia hoidettava ja isäkin kaipasi kai normaalia ihmissuhdetta rinnalle. Miten tämä loukkasi heidän äitiään, joka ei viimeiseen kolmeen vuoteen edes tajunnut tästä maailmasta? Olisivat tyytyväisiä, kun isä oli pitkään omaishoitajana ja edelleen laitoksessa kävi tunnollisesti seisten vierellä loppuun saakka.
Minäkin ymmärrän täysin jos vaikka dementoituneen puoliso löytää uuden, kun toinen on jo siinä kunnossa että laitoshoidossa. Ei sinne kovin nopeasti mennä, siinä vaiheessa ei ehkä ole ollut parisuhdetta vuosikausiin, vaan hoitajan ja koko ajan taantuvan hoidettavan suhde. Hoitokotiin kai monesti pääsee silloin kun ei kotihoito mitenkään enää onnistu.
Tämä vaikuttaisi olevan yleistä, ja kieltämättä nämä tarinat kyllä syövät uskoa miesten kykyyn tuntea aitoa rakkautta ja kiintymystä puolisoa kohtaan.
Itse tiedän tapauksen, jossa pitkään naimisissa olevan pariskunnan nainen kuoli vakavaan sairauteen. Vaimo ehdittiin hädin tuskin haudata kun miehellä oli jo uusi nainen joka asui hänen luonaan. Parilla oli myös lapsia, miltähän näistäkin tuntui kun äiti, jonka kuolemaa he surivat, tuli tuosta vain korvatuksi uudella naisella. Parin avioliitto oli ollut ihan tavalliselta ja hyvältä vaikuttava. Eipä tuo pitkäaikainen kumppani ja lasten äiti näyttänyt paljon mitään miehelle merkitsevän, ihan kuin hankkisi jonkun uuden tavaran menetetyn tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuolet olisi toisin päin niin suurin osa naisista täällä puolustelisi uuden kumppanin etsintää jos mies makaisi sairaalassa mutta nyt kun mies kärsii niin ei mitään tukea hänelle.
Mulla on juuri tuollainen tilanne. Työkaverin miehellä on rappeuttava hermostosairaus, ja on jo aivan autettava. Viime aikoina tämä työkaveri on selvästi alkanut lähestyä minua, ei vielä mitään suoria ehdotuksia ole tehnyt, mutta aikeet ovat silti selvät. Hankala tilanne kyllä, itsekin olen sinkku, mutta en tippaakaan kiinnostunut tästä työkaverista.
M45
Ei ole hankala tilanne jos et ole hänestä kiinnostunut.
Ap trollailee. Aina näitä muka avuttomia, joita sitten palstalaiset auttelevat sivutolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Voi mä tiedän vaikka miten paljon esimerkkejä missä näin on käynyt. Ihan normaalia toimintaa. Tosin toki niin että molemmat osapuolet ovat kiinnostuneita toisistaan. En ymmärrä miksi ap et sano tuolle miehelle että et ole hänestä kiinnostunut?
Mm. oma nykyinen mieheni "jätti" seurustelukumppaninsa kun tämä vammautui. He olivat vielä nuoria, ja tunteneet toisensa vasta muutaman kuukauden ajan. Vaikean asiasta teki se ettei nainen ymmärtänyt että hänet on nyt jätetty, kun oli niin pahoin vammautunut.
No sittenpä tiedät mikä kohtalo sinuakin odottaa jos sairastut, miehesi lähtee. Kaikille meistä se ei ole ok asia vaan erittäin moraaliton ja raukkamainen teko.
Omakohtaisesti sairastettu syöpä hoitajaksoineen avasi silmät myös tuolle ilmiölle ja aika järkyttyneenä sai todeta kuinka moni mies hylkäsi ihan pitkäaikaisenkin elämänkumppanin kylmästi syöpädiagnoosin myötä. Ei kestetty kumppania heikkona ja sairaana/tarvitsevana/riutuvana!
Oma mies pysyi tukena valittamatta ja uskon että se keskinäinen tuki ja kiintymys on suuri syy myös siihen että toivuin kuin imeen kaupalla työkykyiseksi ja olen elossa.