Olen tyhmä. Haluaisin silti opiskella sairaanhoitajaksi.
Pohjalla ylioppilastutkinto ja lähihoitajan tutkinto. Taustalla myös keskenjääneet yliopisto-opinnot. Ongelma on se, että looginen päättelykykyni on onneton. Pääsykokeiden laskut siis tulevat olemaan esteeni. Lähihoitajan hommia olen tehnyt kymmenisen vuotta, kertaakaan en ole kyllä mokannut lääkkeiden annostelun kanssa, vaikka kotihoidossa olen tehnyt ”urani”. Haluaisin kehittyä kuitenkin hoitotyössä. Olen monella tapaa sivistynyt ja älykäs. Osaan kieliä ja ilmaisen itseäni selkeästi. Monet sanovat että olen fiksu. Ainoa heikko kohtani on loogisen päättelyn puute mitä pääsykokeissa tarvitaan.
Onko täällä muita ”tyhmiä” jotka päässeet sairaanhoitajaksi lukemaan jollain konstilla?
Kommentit (23)
Opiskelu onnistuu työohjessa. Sairaanhoitaja ei ole kuitenkaan kovasti haastavampi kuin lähihoitajan tutkinto, jos pärjäät nykyisessä työssä, olet saanut lääkelaskut suoritettua ja sinulla on motivaatio opiskella, niin pystyt siihen varmasti. Ainoa miinus tuossa on että sairaanhoitajan koulutukseen kuuluu joitakin harjoitteluja joita omalla työpaikalla ei voi suorittaa...
Näin on, vaikka muuta ei osaisi niin läskipään on oltava terävä.