Mistä ilmainen cv-pohja, jonka saa ladattua koneelle?
Ekaa kertaa teen cv:tä, enkä saa niitä ladattua koneelle 🤔 Voiko saatekirjeen tehä wordillä?😁
Kommentit (10)
Kato Canva, siellä on. ne ei oo sitä ihan perinteistä mallia, mutta tosi monet käyttää niitä nykyään.
Täh, mä olen tehnyt aina kaiken Wordilla ja ihan itse. Varmasti löydät jostakin ns. "alaotsikot", jotka voit kopioida copy pastella wordiin tai ihan itse silmin ja käsin kirjoittaa.
Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että nykyään pitää tehdä värikäs ja monikolumninen CV jollakin hienolla "Canvas"-ohjelmalla, niin sanonpa vaan, että aika monta työpaikkaa ja kehua olen saanut selkeällä word-CV:lläni.
Minä teen Canvalla. Perinteinen malli on mielestäni ihan järkyttävän tylsä.
Jonkin verran rekrytoivana ihmisenä sanoisin, että 10 vuotta sitten ne graafistyyliset CV:t tekivät hyvän vaikutuksen ja niillä pystyi erottumaan edukseen. Valmiita pohjia, ainakaan hyviä, oli rajallisesti ja ne oli yleensä suunniteltu itse InDesignillä tai vastaavalla. Nykyään suurin osa on niitä ja vielä käytännössä samoille pohjille tehtynä, joten ne eivät enää kerro yhtään mitään hakijan osaamisesta tai persoonasta. Tottakai oikeasti hyvät erottuvat yhä joukosta, mutta nämä canva-mallit ovat harvoin niitä.
Minulle erottuu tällä hetkellä positiivisesti, jos joku vielä hallitsee klassisen asiakirjamallin ja toimittaa CV:nsä siinä muodossa. Erittäin selkeä ja helppolukuinen ja kertoo, että hakija ajattelee itse eikä mene juuri sen kaikista yleisimmän trendin mukaisesti.
Tämä on tietenkin vain yhden ihmisen mielipide, mutta kannattaa ainakin muistaa, että ei ole vain yhtä vastausta, vaan rekrytoija voi myös ajatella näinkin.
Ai niin, ja tärkein: tee siitä pdf. En edes avaa yhtäkään hakemusta, joka toimitetaan word-tiedostona.
Canvassa on upeita! Itse tein Canvan pohjilla, upea tuli. Pyydetään haastatteluihin kun lähettää tuollaisen.
Vierailija kirjoitti:
Canvassa on upeita! Itse tein Canvan pohjilla, upea tuli. Pyydetään haastatteluihin kun lähettää tuollaisen.
Ja uniikki kuin tramp stamp lähiömutsin hanurissa.
Esim. Wordissa on valmiita pohjia.