Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uudet talot ovat niin rumia

Vierailija
20.03.2021 |

Yököttää kun katselee noita alueita, mihin rakennettu joukko uusia omakotitaloja vieriviereen. Toki se karu tyhjäksi raivattu ja soralla peitetty ympäristökin vaikuttaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ja usein ei ole räystäitä ollenkaan, joten seInät on homeessa tuota pikaa.

Vierailija
2/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta ja usein ei ole räystäitä ollenkaan, joten seInät on homeessa tuota pikaa.

Tuo on yllättävää koska rakennusmääräyksissä Suomessa on määritelty pienin räystään leveys. Latomallistossa taitaa olla pienimmät päätyräystäät

Asumme itse 5v vanhalla alueella ja jo nyt istutukset ja puut on kasvaneet sen verran ettei näytä enää paljaalta. Toki joillakin on pelkkä tylsä nurmikko. Talot on selkeitä ja 80% hyvännäköisiä mun mielestäni.

Talot kuvastavat aikakautta, omaan silmään särkee eniten 60-70 - lukuen lättähatut. Ja ne on homeessa sisältä hajun perusteella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien matalaenergia säädösten myötä seinistä tuli todella paksuja ja taloista kuutioita.

Vierailija
4/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ilmeisesti ole enää tilaa rakentaa.

Lisäksi tuollaiset mustat laatikot joista hilseilee ulkoseinästä oranssit pihkat, kuivuen lopulta valkoisiksi laikuiksi, on ilmeisesti jonkun mieleen.

Vierailija
5/5 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotikuntaan on rakennettu useita rumia omakotitaloslummeja: isoja taloja mutta pienillä tonteilla. On myös alueita, joissa kaikki uudet talot on maalattu keltaisen tai harmaan eri sävyillä. Muillakin uusilla alueilla yleisvaikutelma on valju ja epäviihtyisä, vaikka ehkä sisältä talot ovat mukavia ja tilavia. Mutta en todellakaan haluaisi asua sellaisessa paikassa. Itselläni on vanha persoonallinen punainen omakotitalo, ja viihdyn siinä oikein hyvin, vaikka pientä remppaa talossa tai ulkorakennuksissa pitää tehdä joka vuosi.