40 vuotta on paska ikä
Kaikki vaivat ja ikävät asiat elämässä tapahtuvat tässä iässä ja/tai tästä eteenpäin.
Kommentit (66)
Musta taas tuntuu että elämäni parhaat ajat ovat juuri tässä käsillä!
Joo, kroppa alkaa reistata, on alkanut tulla niveloireita ja polvisärkyä ja selässä välilevy vihottelee toisinaan, mutta kaikki muut osa-alueet niin paljon paremmin kuin ennen.
Elämän arvot ovat selkiytyneet, pinnalliset asiat eivät enää vaivaa (voin lähteä kauppaan ilman meikkiä, jos ei huvita tänään meikata, en janoa enää huomiota, tiedän arvoni muutenkin) olen ymmärtäväisempi ja empaattisempi itselleni, mutta myös muille! Ja varmasti mukavampaa seuraa.
Lapset on ihanan isoja, toinen täysi-ikäinen ja toinenkin kohta. Heidän kanssaan pääsee käymään oikeasti mahtavia keskusteluja ja avartavat maailmaani siitä mitä nuorten maailmassa nykyään tapahtuu. Vanhempi linkkasi mulle just youtubesta dokkareita, päivänpolttavista asioista, olivat tällaiselle keski-ikäisellekin mielenkiintoista ja uutta, ja varsin fiksuja.
Parisuhteen myrskyt on käyty ja miehen kanssa yhdessä on nykyään ihanaa, turvallista, leppoisaa ja hauskaa. Molemminpuolinen arvostus, rakkaus ja kunnioitus näkyy.
Vanhempanikin ovat vielä hyvässä kunnossa.
Niin ja hengellinen puoli ja "syventynyt" usko tuonut paljon iloa elämään.
T. 40 v.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta, että miehet pitää sitten alimpana saastana. Toivottavasti kuolen ennen 40v synttäreitä.
N 36
No niin Pentti. Meneppä ottamaan ne lääkkeesi.
50 on vielä parempi ja 60 vielä sitäkin parempi. 70-vuotiaana sitä on onneksi jo noin dementoitunut ettei erota paskaa muusta. Eli 30 vuotta sulla vielä yhtä paskaa tiedossa, ellet sitten satu kuolemaan koronaan tai johonkin muuhun sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta, että miehet pitää sitten alimpana saastana. Toivottavasti kuolen ennen 40v synttäreitä.
N 36
Kyllä miehet voi sua jyystää vaikka vanhenetkin kunhan pidät painon kohtuullisena. Liikunta, kuten aerobic ovat hyvä lääke vanhenemisen oireita vastaan.
M37
Ihan hyvä ikä 40 on. Olin silloin jo eläkkeellä ja ensimmäinen lapsenlapseni syntyi. Ei miestäkään riesana ja suurin osa lapsista aikuisia. Ja eläkkeellä! Mukava viettää elämän ehtoota kun kaikki on siinä iässä jo tehty, talous ok ja kivoja harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kroppa alkaa reistata, on alkanut tulla niveloireita ja polvisärkyä ja selässä välilevy vihottelee toisinaan, mutta kaikki muut osa-alueet niin paljon paremmin kuin ennen.
Elämän arvot ovat selkiytyneet, pinnalliset asiat eivät enää vaivaa (voin lähteä kauppaan ilman meikkiä, jos ei huvita tänään meikata, en janoa enää huomiota, tiedän arvoni muutenkin) olen ymmärtäväisempi ja empaattisempi itselleni, mutta myös muille! Ja varmasti mukavampaa seuraa.
Lapset on ihanan isoja, toinen täysi-ikäinen ja toinenkin kohta. Heidän kanssaan pääsee käymään oikeasti mahtavia keskusteluja ja avartavat maailmaani siitä mitä nuorten maailmassa nykyään tapahtuu. Vanhempi linkkasi mulle just youtubesta dokkareita, päivänpolttavista asioista, olivat tällaiselle keski-ikäisellekin mielenkiintoista ja uutta, ja varsin fiksuja.
Parisuhteen myrskyt on käyty ja miehen kanssa yhdessä on nykyään ihanaa, turvallista, leppoisaa ja hauskaa. Molemminpuolinen arvostus, rakkaus ja kunnioitus näkyy.
T. 40 v.
Tämä on sun näkemys. Käy miesten keskustelu palstalla ( y l i la uta)
Niin tiedät mistä ne 30v-100v miehet haaveilee, teineistä.
Ja suurin osa 18v maksullisten naisten asiakkaista on parisuhteessa /avioliitossa olevia keski-ikäisiä miehiä.
Meillä vanhoilla naisilla ei tee mitään. Pilataan maisema ja kulutetaan verorahoja
N 36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli myös neljänkympin kriisi. Helpotti kummasti, kun sain vauvan 42- vuotiaana. Sen jälkeen ei ole ikäkriisejä ollut.
❤️
En halua lasta, mutta moni asia on nyt nelikymppisenä paremmin kuin ennen. Kroppa alkoi reistata, mutta löysin tavan hoitaa sitä sopivalla liikunnalla.
Ja seksi on i-h-a-n-a-a.
N42
Älä valehtele netissä. Kukaan ei pane mummoa.
Yllättävän moni haluaa kertapanoksi. Tietävät että 40 v+ osaa jo nautiskella. Hyvää suhdetta onkin sitten vaikeampi löytää, kun kaikki ok tyypit on varattuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 40 v.
Ja suurin osa 18v maksullisten naisten asiakkaista on parisuhteessa /avioliitossa olevia keski-ikäisiä miehiä.Meillä vanhoilla naisilla ei tee mitään. Pilataan maisema ja kulutetaan verorahoja
N 36
Haaveilkoon, ei kukaan ole miehistä kiinnostunut enää 40 ikävuoden jälkeen. Kun ne on vihdoin saanut pois elämästään kuppaamasta onnellisuuttasi niin voit vihdoin nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 36Kyllä miehet voi sua jyystää vaikka vanhenetkin kunhan pidät painon kohtuullisena. Liikunta, kuten aerobic ovat hyvä lääke vanhenemisen oireita vastaan.
M37
Jos saisit valita,niin kumpaa panisit: 18v vai 40v nainen? Kumpikin kauniita ja hoikkia. Niinpä...
Elämä ohi
N 36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 40 v.
Ja suurin osa 18v maksullisten naisten asiakkaista on parisuhteessa /avioliitossa olevia keski-ikäisiä miehiä.Meillä vanhoilla naisilla ei tee mitään. Pilataan maisema ja kulutetaan verorahoja
N 36Haaveilkoon, ei kukaan ole miehistä kiinnostunut enää 40 ikävuoden jälkeen. Kun ne on vihdoin saanut pois elämästään kuppaamasta onnellisuuttasi niin voit vihdoin nauttia.
Miehet on elämän suola!
Mäkin väittäisin että parhaat vuodet on ollu 35 eteenpäin, nyt oon 56. Tietysti vastoinkäymisiä on ollut ja tulee vastakin mutta mukavaa elämää tää on ollut neljänkympin jälkeenkin.
30 on pahin ikä. Kamala pätemisen tarve ja näyttämisen halu, vaikka kokemusta ja rahkeita ei vielä paljon ole ehtinyt hankkimaan. Perheen perustamista tai perustamista jättämistä. Hirveä stressi päällä jatkuvasti. Riittämättömyyden tunteen sietämätön paine. 40-50 ikäisenä tuo kaikki on poissa ja kolmekymppiselle itselleen voi hyväntahtoisesti hymähtää.
No että sitten, jos et ole saanut lapsia (joko sopivan kumppanin puuttuminen tai oma hedelmättömyys). Eikä työelämässä ole asiantuntijauraa tai muuta menestystä. Teet samoja hanttihommia kuin 2-kymppiset, vaikka olet kouluttautunut (tosin väärälle alalle). Mistä
sellainen 4-kymppisenä repii sitä iloa ja seesteisyyttä
elämänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ikä. Vielä kaikki toimii kuten ennen, vaikka painoa on kyllä tullut reippaasti.
Ei sitä painoa pelkästään ikävuosien myötä tule. Täytyy sitä varten syödäkin... Ja joissain tapauksissa juoda...
Liikunta? Sohvalta jääkaapille ja takaisin...
Ei se liikunta laihduta tai lihota, syömiset ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 36Kyllä miehet voi sua jyystää vaikka vanhenetkin kunhan pidät painon kohtuullisena. Liikunta, kuten aerobic ovat hyvä lääke vanhenemisen oireita vastaan.
M37
Jos saisit valita,niin kumpaa panisit: 18v vai 40v nainen? Kumpikin kauniita ja hoikkia. Niinpä...
Elämä ohi
N 36
Jos 40 v on pitänyt itsensä kunnossa, niin mieluummin häntä panen, koska 18 v on vielä kovin kokematon seksin saralla.
Ai kaikki vaivat yms. tulee tässä iässä. Just just. Itse sairastin syövän kaksi kertaa alle 26-vuotiaana. Terveempi olen nyt 41-vuotiaana kuin tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 36Ehkä onkin hyvä hetki lähteä, jos ainoa päämäärä elämässä on kaikkien miesten miellyttäminen.
En tiedä kirjoittajasta, mutten minä ainakaan tahdo kaikkia miehiä miellyttää. Kun kohtais sen yhden, jota miellyttäis, ja se mua.
[/quote]Aina kaikki sanoo noin, että ”paras ikä” jne. Mutta kun ei ole! Miksi valehdella itselleen. Toki vielä pahempaa on edessä - 50 - 60- ja 70-v. ikävuodet, jos sinne asti elää.[/quote]
Mutta sitten jo 80 vuotiaan helpottaa :D
Se ymmärrän ettei tunnu hauskalta jos tukee iän myötä sairauksia tai vaivoja mutta mitä ihmeen ikäkriisiä kannattaa itse ikääntymisestä kehittää? Aina on olemassa sekin vaihtoehto ettei ikääntyisi mutta en usko että se olisi sen mukavampi... James Dean muistetaan aina 24-vuotiaana, miettikääpä miksi näin.
57 on ainakin hyvä ikä.