Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&hearts Maalismasut perjantaina &hearts

11.08.2006 |

Aloittelin vaan pinoa.palaan!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan !

Olen jo jonkin aikaa tätä pinoa lukenut, joten miksikäs en itsekin mukaan ilmoittautuisi.

Olen 27-vuotias (mies 30), osotan toista lapsukaista rv nyt 9+4. Esikoistyttö syntyi 04/04.

Alku on ollut todella hankalaa ja ehkäpä siinä osasyy miksi sitä on vain jaksanut lukea näitä eikä itse kirjoittaa.

Pahoinvointi alkoi 3 vk sitten ja on jatkunut siitä lähtien rajuna ja ympärivuorokautisena. Esikoisesta pahoinvointi kesti alusta aivan loppuun asti. Viikkoon 26 oksensin päivässä n. 10-15 krt ja sitten se muutti muotoaan ja jatkui aamu- ja yöpahoinvointina leikkausaamuun asti.

Ensimmäinen neuvola oli keskiviikkona, sydänääniä ei vielä kuulunut mikä tietysti sai mielen vähän matalaksi...

Lääkärineuvola sovittiin 30.8. ja pian pitäisi tulla keskussairaalasta kutsu np-ultraan.

Olen sairaslomalla töistä ja jos tämä näin jatkuu niin taitaa jatkua saikkukin. Olo on aivan kamala. Ja mielikin hiukka masentunut. Esikoinen aloitti tarhan maanantaina ja viihtyy siellä mahdottoman hyvin, joten siinä mielessä on vähän helpompaa, kun saa olla päivät yksin kotona, toisaalta sitä tylsistyykin...

Eipä tässä nyt muuta.

Hauskaa viikonloppua kaikille !

Ai niin: la on 12.3

Vierailija
22/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vielä vapaata ja sitten alkaa taas 6 päivän työputki, aamua ja iltaa vuoronperään että varmaan menee rytmi sekaisin :-)

Kiellettyjen ruokien listaan ekaksi Sandille, että sitä syötyä on nyt ainakin turha enää murehtia, sitä ei tekemättömäksi saa. Loppujenlopuksi on tosi huonoa tuuria jos sattuu saamaan suuhunsa just siitä paketista jossa sitten listeriaa on. Ja hiukan kärjistettynä listerian voi saada huonolla tuurilla mistä vaan mitä on säilytetty esim. just vaikka avatun kalapaketin kanssa samassa jääkaapissa tai ainakin samalla hyllyllä. Itsellä oli ekassa raskaudessa himo graaviloheen ja uskalsin kyllä syödä äitini tuoreesta kalasta itse tekemää graavilohta. Lohta syön kypsennettynä muutenkin raskausaikana ja välillä silakoita, niitä nyt en tosin kilokaupalla mutta kuitenkin. Tuorejuustoja olen laittanut laatikoihin ja sosekeittoihin koska kypsennettynä niitä voi turvallisin mielin syödä. Esikoisen odotuksessa söin maksamakkaraa alkuraskaudessa silloin tällöin ja loppuraskaudessa söin myös maksapihvejä ja ihan normaali tuosta tuli.

Esikoista odottaessa meillä oli kissa ja huolehdin sen laatikon putsaamisesta silloinkin, jos sen olisi jättänyt miehelle, olisi laatikko ollut samassa jamassa koko raskauden. Huolehdin vain hyvästä käsihygieniasta, en muuta. Nyt ei enää kissaa ole, mutta koska koko lapsuuteni olen ollut kissojen ja jyrsijöiden kanssa tekemisissä, todennäköistä on että vasta-aineet löytyy jo verestä. Täälläkään ei neuvolassa oteta automaattisesti verikokeita toksoplasmoosin selvittämiseksi enkä ole vaatinutkaan.

Tämä helle on pirullinen, ulos kun nokkansa pistää, meinaa sulaa siihen paikkaan. Aamulla tytön kanssa käytiin vaunulenkillä ja kaupassa kahdeksalta jo kun silloin oli vielä inhimillinen lämpötila. Nyt vaan ähisen ja puhisen. Nukuttiin puolentoista tunnin päikkäritkin vierekkäin ja kun herättiin, neiti päästi kolmet niin vetiset kakat peräkkäin että siinä vaipanvaihdossa kului sitten aika kivasti kyökkiessä... Toivottavasti ei ole vatsatauti tulossa kun miehen työpaikalla on sitä ollut.

Nyt on pakko mennä juomaan jotain kylmää joskos se helpottaisi.

Hauskaa viikonloppua!

Kaisu rv 9+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiviikko takana! Kaikki meni hyvin. Pahoinvointikin on ollut lievää. Se mikä minua on vaivannut on voimakas Heikotus. On päiviä, jolloin seisominen on raskasta. Sydän hakkaa ja heikottaa. On pakko käydä istumaan. Tulee olo, että pyörtyy, jos seisoo. Onko kenelläkään muulla tällaista? Yleiskunto on toki minulla huono, ja raskauden ajan en ole liikkunut juuri lainkaan, kun ei ole jaksanut. Mutta ei kai silti pitäis pelkkä seisominen heikottaa? Tämän johdosta olo huono.

Mulla on myös oikea nivunen ollut tosi arka. Toisinaan pitää kävellä varovasti. outoa. Noita kohdun kasvukipuja on päivittäin (kyljelleen kääntyessä, noustessa), mutta nehän on ihan normaaleja.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. Caius rv 10+4

p.s nt- ultra jo runsaan viikon päästä...jännää!

Vierailija
24/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli hieman parempi päivä, nyt taas pahoinvointi nostaa päätään. Pääsispä jo nukkumaan.

Leanna: eikös sulla ollut useampi lapsi? Miten sulla on masu alkanut näkyä raskauksissa. Ekassa pärjäsin puoliväliin omilla vaatteilla, tokassa jouduin ostamaan housut jo rv 8 ja nyt menossa rv 10 eikä vielä tarvista housuista. Toki muutkin useamman lapsen omaavat saavat vastata. Tää vaan ihmetyttää.

Hauskaa vk-loppua maaliksille.

-m- rv 10+2

Vierailija
25/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-useampi lapsi on.

Eka ja toka pysyi tosiaan myös piilossa jonnekkin ylin puoli välin.

Kolmannen ulkopuoliset huomas jo rv 10.

Neljäs ja viides näkyi myös noin rv 8 eteenpäin.

Nyt ei kumma kyllä huomaa mitään.Mutta en usko että yli rv 10:nen piilossa pysyy.

Kun vielä olen pieni kokoinen(158cm/alta 50kg)ei kauaa tarvii odotella vatsan pullahtamista....

Kuuma!

Leanna+5 ja sissi yhä vaan rv8

Vierailija
26/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin olen seurannut tätä palstaa jo jonkin aikaa, ja ajattelin että miksempä voisi ilmoittautua mukaan :)

Olen 29 v., ensimmäinen raskaus menossa rv 7+4, mieheni on samanikäinen ja olemme menneet kesäkuussa naimisiin. Oltiin päätetty että heti häitten jälkeen koitamme josko meitä onnistaisi ja pianhan se ihme kyllä tärppäsi.

Huoltakin tämä pikkuinen on jo ehtinyt aiheuttaa, heräsin nimittäin viime yönä todella kipeään ja ilkeäntuntuiseen hartiapistokseen. Heti nousi syvä huoli kohdunulkoisen raskauden mahdollisuudesta. Pistos kesti jonkin aikaa ja häipyi sitten palatakseen taas parin tunnin päästä. Heti aamukahdeksalta soittelin sitten neuvolaan, jossa on kesäsulku, sieltä ei osattu auttaa kuin neuvoilla mennä naistentautien pkl:lle jos tilanne pahenee. En jäänyt odottelemaan vaan varasin tk-lääkärille päivystysajan. Siellä ei ihmeekseni ultrattukaan vaan tehtiin vaan sisätutkimus eikä siitäkään mitään selkeää tietoa saatu, vaan taas seurattava vaan tilannetta. Parin tunnin päästä alkoi alavatsakipu ja lähdin naistentautien pkl:lle. Olin aivan varma että nyt on jotain pahasti vinossa, koskaan ennen ei ole tuollaista kivuliasta hartiapistosta ollut. Siellä pääsin ihanan ja ystävällisen lääkärin juttusille ja katsottiin ultralla ekaa kertaa; sydän oli pakahtua onnesta kun siellä se meidän 8mm kokoinen pikkuinen uiskenteli turvallisesti kohdun seinien sisäpuolella! Toisessa munasarjassa oli harmittomaksi luokiteltu kysta, jota lääkäri veikkasi alavatsakivun aiheuttajaksi. Hartiapistokseen hänkään ei osannut kertoa selkeää syytä. Eli tarinalla onnellinen loppu tässä vaiheessa!

Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia?

Lilia76 ja Pikkuinen rv 7+4

Vierailija
27/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kiirus läiskiä toista sivua kehiin, ku äiti pirulainen tuli turhan lähelle. Jotenki tuntuu, et se epäilee jotain tai ainakin tuntuu siltä ku aina kovasti tulee kyttäilee millä sivuilla oon ja kummallisesti puhuu vauvoista ja raskauksista vaikkakaan ei sitä suoraan itseeni kohdista. Ehkä syynä tuohon voisi olla se, että kävin kerran porukoilla ollessani tekay.fi:n sivuilla ja tonne linkkeihin jäi näkyviin raskauskalenteri ja raskausviikko6. Ni jos ovat sen sit nähneet tai sit miusta vaan tuntuu siltä, koska mie ite näin sen tuolla osoiterivillä. Toisaalta tekisi jo mieli kertoa, mut sit taas toisaalta tekee vielä toistaiseksi mieli pitää tää vielä hetken verran salassa. En tiiä kyl mite pitkään, ku toisaalta olin ajatellu niin, että kertoisin vasta ultran jälkeen, mut jos menen rakenneultraan ni siihen on aikaa vielä n. 7-8 viikkoa. Tuskinpa ees niin pitkään pysyis salassa. Ton rakenneultra-ajan voisi kuitenkin kohta puolin jo varata.

Vierailija
28/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itselläni oli n. 4 vuotta sitten samoja oireita kuin sinulla. Hartiapistoksen syyksi selvisi myöskin kysta, jossa oli reikä, josta taas vuoti verta. Verenvuoto aiheutti hartiapistoksen. Minulle tehtiin laparoskopia, jossa vuoto tukittiin ja kivut hävisivät.

Toivottavasti sinulla kivut loppuvat! Raskauden aikana kystat yleensä häviävät.

Kerry rv 10 + 4

Vierailija
29/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoonne ilmoittautuu uusi tulokas, olen juttujanne lueskellut, mutten aikaisemmin saanut aikaiseksi itse kirjoitettua.

Olen mieheni kanssa 33-vuotias ja meille on toinen lapsonen tulossa. laskettu aika tällä hertkellä on 14.3. ( tulee varmasti muuttumaan ultrassa, oli niin epäsäännöllinen kierto..). Oikeastaan syy siihen, etten ole aiemmin kirjoitellut on se, että minulla on ollut aivan järkyttävän huono olo koko ajan. Nyt on toinen päivä menossa, kun on hieman helpompi olla, mutta tähän asti on etova olo ollut aamusta iltaan sekä öisin! Tässä elättelen toiveita, että pahoinvointi olisi pikkuhiljaa väistymässä. Toivottavasti, sillä ensi viikolla täytyisi palata työmaalle kesälomalta.

Mulle on tällä hetkellä(nyt siis 9+2) kiloja tullut jo 2.5kg, kun olen koko ajan jotakin mussuttanut. Vatsakin on jo TODELLA iso, en pysty sitä enää salaamaan. Np-ultra on kahden viikon päästä ja olisin toivonut, että se olisi käyty ennenkuin raskautta huomaisi. No, eihän sille voi mitään.. Meillä vauvan tulosta tietävät jo molempien vanhemmat ja sisarukset sekä yksi ystäväpariskunta. Ja ei silti iloinen asiahan tämä on ja pitkään toivottu, mutta kuitenkin olisin halunnut saada ultrassa varmistuksen, että masussa on kaikki ok, ennenkuin esim työkaverit saa siitä tietää..

Tässä alkua, täytyy mennä taas syömään...

Matilda rv9+2

Vierailija
30/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii! Mutta päänsärkyä on ollut, että ei sit mennyt vaivatta tämäkään päivä. Mahaan koskee välillä.

Kielletyistä ruoista: ekassa raskaudessa söin mm. tuorajuustoja ravintoloissa, savukalaa ja salmiakkia (varmasti yli sen 50g kerta-annoksen). Nyt luin jostakin, että tietyilla alueilla myös sienissä, marjoissa ja poronlihassa saattaa olla normaalia suurempia säteilymääriä. Poronkäristystä olen tässä raskaudessa syönyt ravintolassa, ennen kuin luin asiasta. Mutta murehtia en viitsi. Se ei sillä miksikään muutu.

Toksosta: meillä on 3 kissaa. Ovat sisäkissoja, joten toksoa niillä ei siis ole. Käsihygieniaan tulee silti kiinnittää huomiota, myös miehen käsihygieniaan! Tokso ei toki tartu helposti, mutta varoa saa kuitenkin. Puutarhurina tulee maata tongittua jatkuvasti ja vaikka käytän aina hanskoja, hinkkaan kyllä tauolla kädet aina tosi puhtaiksi.

Esikoista odottaessa terkka merkkasi vaan papereihin toksoplasmoosikokeen kysymysmerkillä mutta koetta ei koskaan otettu. Luulen, että olen sen sairastanut jo. Niin paljon oon ollut kaiken maailman elukoitten kanssa tekemisissä.

Tappert: kirjoititko tuossa joskus, että olit syönyt porkkanoita suoraan maasta? Jäi vain semmoinen mieleen. Kai sä kuitenkin pesit ne? Kun sielläkin sen toksoplasmoosin vaara piilee. Isäni kertoi tässä kerran, että pikkupoikana olivat syöneet porkkanoita suoraan pellosta, paidan helmaan oli enimmät mullat pyyhkäisty. En nyt halua pelotella tai mitään, mutta pakko kysyä, kun jäi vaivaamaan.

Vaan mentävä on.

rimma 9+2

Vierailija
31/31 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään ollut hyvä olla, olen edelleen niin onnellinen eilen olleen neuvolan jälkeen, vaikkei siellä mitään erityistä tapahtunutkaan. Np-ultra on 8.9. että sitä odotellessa.

Petriina: Neuvola meni oikein hyvin, oli mukava terkkari. Painosta ei sanonut oikeastaan juuri mitään, vain että sen ei tarvitsisi kovin paljoa nousta, mutta senkin sanoi mukavasti. Oli kyllä kiva kokemus. =)

Mulla hb oli 143, verenpaine 112/70, terkkari sanoi että ihan hyvät olevat. Osaisiko joku sanoa että mitkä ne haarukat ovat joiden sisään hyvät arvot osuvat, kun en itse tiedä ja kiinnostaisi tietää.. Jos joku nyt ylipäänsä ymmärsi että mitä kysyin...

Toinen kysymys koskee niitä kiellyttyjä ruoka-aineita, itse en ainakaan saanut neuvolasta mitään listaa, ja en kyllä noista vihkosistakaan ainakaan äkkiseltään löytänyt kun niitä selailin? Eli voisiko joku kertoa että mitä kaikkea pitäisi välttää, kun en tiedä muuta kun täältä lukeneeni pästoroimattoman juuston ja vakuumipakatun kalan.

Ja sitten vielä siitä toksoplasmoosista (vai mikä ihme se oli?), niin siis joku (anteeksi en muista nikkiä..) kirjoitti että blondauksesta voisi olla haittaa, ja juuri olin viikonloppuna ajatellut blondata mieheni hiukset, onko siitä siis haittaa? Ja mistä kaikesta muusta on haittaa?

Nolottaa niin kovin kysellä näitä kaikkia teille muille ilmeisesti aika selviä asioita, mutta kun en vaan yksinkertaisesti tiedä.. Mun kavereista ei ole yksikään saanut vielä lasta ja muutenkin olen kyllä hiukan pihalla kaikesta.. hiukan?

(.) Päänsärkyä ei ole tänään ollut, eikä pahaa oloakaan, rinnat yllätys-yllätys ovat edelleen arat ja kipeät. Masua on nyt viime päivinä jomottanut/vihlonut ehkä inan enemmän kun aiemmin. Mutta kaikki siis kunnossa.

sohvi84 + vaavi 7+6